Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Proporcionar ao alumno as ferramentas e elementos esenciais para a recollida, ordenación, manexo e utilización da información na análise e definición dos problemas públicos, a tóma de decisións eficiente nas organizacións públicas, o deseño de políticas e a elección de modelos de xestión. Proporcionar ao estudante unha visión xeral dos distintos marcos teóricos e técnicas de recolleita e xestión da información. Desenvolver a capacidade de traballo individual, aprendendo a analizar información, identificar as ideas máis importantes e expresalas sinteticamente de forma oral e escrita. Desenvolver a capacidade de traballo en equipo.
Xestionar é levar a cabo unha actividade coa finalidade de que esta conduza ao logro dun obxectivo que previamente temos fixado. É dicir, trátase dun proceso destinado a tratar de conseguir o que nos propuxemos.
O devandito proceso esixe ter elementos que podamos utilizar para decidir unha ou outra actuación e que a modo de antecedente,nos proporcionen instrumentos que nos permitan lograr o coñecemento exacto dunha cousa, para deducir as consecuencias lexítimas dun feito. Estas ferramentas son os datos, que se poden manifestar en forma de opinións emitidas, documentos e testemuños, que posúen un certo fundamento e nos que formalmente se basea o propio proceso.
En canto á información, é un proceso polo cal nos formamos ou instruímos adquirindo datos que nos permiten aumentar os coñecementos sobre unha determinada materia e, neste aspecto, en tanto que actividade intelectual, aseméllase ao concepto de investigación que nos amplía o coñecemento científico teña ou non aplicación práctica.
É dicir, a información que obtemos, a internalizamos, á marxe do que posteriormente queiramos facer con ela e, neste sentido, é distinto a comunicación como proceso de transmisión de informacións entre un emisor e a percepción das mesmas por parte dun receptor, nunha relación que se comparte entre ambos, a través dunha determinada canle.
Pero información e comunicación, están ligados en canto á xestión da información orientada aos obxectivos e aos resultados, nun feed-back ou retroalimentación de información entre o emisor e o receptor, a fonte e a contorna. Todo iso baseado nunha información fiable que obtivemos a través da nosa investigación sobre unha materia determinada, e que supón un instrumento fundamental que permite “adoptar medidas para influír nos destinatarios mediante a transferencia de coñecementos, a comunicación de argumentos razoados, a persuasión e o consello” (Vedung, Evert, 1997: Avaliación de Políticas Públicas e Programas. Ministerio de Traballo e Asuntos Sociais. Madrid).
Porque a información non só é un instrumento, senón tamén un dereito que permite ao cidadán coñecer acerca dun asunto para poder opinar e tomar decisións, para o que se precisa un marco de transparencia que é unha das bases que lexitima a un Goberno democrático. Así, tanto a nivel nacional, como dalgunhas Comunidades Autónomas, comezan a ver a luz iniciativas para poñer en marcha leis de transparencia.
Resumindo, atopámosmos cunha rede que conecta os conceptos citados: datos, información, comunicación e xestión. Agora ben, si utilizamos a xestión dos datos de forma que nos sirva para unha utilidade práctica, pasamos ao estadio de implementar unha decisión ou resolución para lograr un fin. O devandito fin, pode ser de ámbito privado ou público, aínda que, ambos están interrelacionados, sobre todo, nun sistema democrático onde non só se opera con decisións coercitivamente tomadas e impostas, senón que tamén se ten en conta a opinión e satisfacción das necesidades dos distintos individuos que compoñen a colectividade.
Se a xestión implica planificar, organizar, identificar riscos e coordinar recursos humanos e materiais para poder cumprir cos obxectivos que nos propuxemos nun proxecto determinado, e pensando nunha futura situación, unha vez que o proxecto se teña implementado. Unha vez tomada a decisión de executalo, podemos proceder á avaliación da xestión acerca de se se esta a realizar ou se realizou de forma eficiente, e dos resultados nas fases ex-ante, durante, final e ex-post. Así, avaliar un plan, programa, ou proxecto, tanto sexa público como privado, significa dar un valor á medida do alcance da súa implementación, respecto dos obxectivos previstos polos decisores públicos con lexitimidade e competencia, ou privados, con capacidade para adoptar resolucións para poñer en marcha ou non, unha determinada acción.
É preciso ter en conta, que unha Avaliación non é só unha medición, porque mentres esta última non é máis que un proceso de asignación dun número a unha observación ou feito, a Avaliación en cambio, aplica métodos de investigación científica para estimar os resultados.
Debido a que a súa metodoloxía da Avaliación é moi ampla, o tema que dela se acouta para o exame, é o concernente á investigación cualitativa, e especialmente o DELPHI, utilizado tamén nos distintos traballos que se desenvolverán en clase.
Bibliografia Básica:
-Castells, Manuel, La era de la información. vol 3, Fin de mIlenio, Alianza, Madrid, 2006
-Christakis, Nicholas e Fowler, James H., Conectados, Taurus, Madrid 2010
-Colomer, Josep M., El gobierno mundial de los expertos,Anagrama, Barcelona, 2015
-Kaplan, Robert S. e Norton, David P. El cuadro de mando integral, Gestión 2000, Barcelona, 1996.
-Loader, Brian D. , A politica do ciberespacio, Piaget, Lisboa, 1997
-Navarro, Diego, Espías: tres mil años de información y secreto, Plaza y Valdés, Madrid, 2009
-Tapscott, Don e Williams, Anthony, Macrowikinomics, Paidós, Barcelona, 2010
A bibliografía específica deberá solicitarse en tutoría.
Proporcionar ao alumno as ferramentas e elementos esenciais para a recollida, ordenación, manexo e utilización da información na análise e definición dos problemas públicos, a tóma de decisións eficiente nas organizacións públicas, o deseño de políticas e a elección de modelos de xestión. Proporcionar ao estudante unha visión xeral dos distintos marcos teóricos e técnicas de recolleita e xestión da información. Desenvolver a capacidade de traballo individual, aprendendo a analizar información, identificar as ideas máis importantes e expresalas sinteticamente de forma oral e escrita. Desenvolver a capacidade de traballo en equipo.
Realizar un exame final.- É exclusivamente teórico, con texto e lecturas recomendadas.
Todo o aquí citado, atópase desenvolvido nos textos que se poden solicitar no servizo de reprografía da Facultade.
Clases teóricas participativas
Trabajos y lecturas tutelados
Realizar un exame final.- É exclusivamente teórico, con texto e lecturas recomendadas.
Todo o aquí citado, atópase desenvolvido nos textos que se poden solicitar no servizo de reprografía da Facultade.
Clases teóricas: 25
Estudo individual do alumno: 45
Seminarios: 5
Realización de traballos individuais: 30
Titorías: 2,5
En resposta á solicitude do Departamento de Ciencia Política e da Administración de revisión da programación da materia Xestión da Información para os posibles escenarios na nova normalidade do próximo curso académico 2020-2021, quero constar no apartado de Observacións as seguintes cuestións:
-Contidos: inicialmente non se prevé a modificación dos contidos, que se manterán tanto na previsión do Escenario 2 como do Escenario 3 e que serán axustados segundo a forma de docencia que se concrete en cada unha das devanditas situacións.
-Bibliografía: de producirse un novo confinamento, a bibliografía complementaria será facili-tada polos docentes a través da aula Virtual.
-Metodoloxía de ensino: esta será reaxustada no seu momento, segundo a previsión de dispoñibilidade de aulas que estableza a Facultade para cada escenario. Aínda que e de ma-neira xenérica complementaranse no Escenario 2 as clases presenciais coa subida de material que permita tanto o seguimento dos contidos teóricos como prácticos da materia. No Escena-rio 3 complementarase a realización de clases telemáticas síncronas ou asíncronas, segundo o volume de alumnos matriculados, coa incorporación na aula Virtual de material que permita o seguimento dos contidos teórico-prácticos da materia.
-Sistema de avaliación: tanto no Escenario 2 como no Escenario 3, fomentarase o sistema de avaliación continua, e en consecuencia, a entrega periódica de traballos que permitan o seu seguimento. Así mesmo e se as condicións de realización permíteno, valorarase no Escenario 2 a realización dunha proba final exame síncrono/asíncrono.
Miguel Anxo Bastos Boubeta
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815167
- Correo electrónico
- miguelanxo.bastos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Rivera Otero
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815159
- Correo electrónico
- josemanuel.rivera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alfonso Antonio Lopez Rodriguez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- alfonsoantonio.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 1.3 |
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Docencia virtual asíncrona |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego, Castelán | 1.3 |
20.01.2021 16:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | 0.1 |
20.01.2021 16:00-17:00 | Grupo /CLIS_02 | 0.2 |
20.01.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 0.1 |
01.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 0.1 |
01.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLIS_02 | 0.1 |
01.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | 0.1 |