Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Introdución aos procesos de elaboración das políticas públicas da Unión Europea, así como ás liñas fundamentais das principais políticas europeas.
PARTE I: PROCESOS DE ELABORACIÓN DE POLÍTICAS DA UE
TEMA 1 PERSPECTIVAS TEÓRICAS PARA A ANÁLISE DO POLICY-MAKING DA UE
TEMA 2 HISTORIA E CARACTERÍSTICAS DAS POLÍTICAS EUROPEAS
TEMA 3 RASGOS PROPIOS DOS PROCESOS DE ELABORACIÓN DE POLÍTICAS DA UE
PARTE II: POLÍTICAS PÚBLICAS DA UE
TEMA 4 COMO SE FINANCIA A UE?: RECURSOS PROPIOS, MARCO FINANCEIRO PLURIANUAL E ORZAMENTO ANUAL
TEMA 5 MERCADO ÚNICO E POLÍTICA DA COMPETENCIA
TEMA 6 UNIÓN MONETARIA, COORDINACIÓN DAS POLÍTICAS ORZAMENTARIAS DOS ESTADOS E UNIÓN FISCAL
TEMA 7 POLÍTICA AGRÍCOLA COMÚN
TEMA 8 POLÍTICA PESQUEIRA COMÚN
TEMA 9 POLÍTICA DE COHESIÓN
TEMA 10 POLÍTICA DE INVESTIGACIÓN E INNOVACIÓN
TEMA 11 POLÍTICA DE MEDIO AMBIENTE
TEMA 12 POLÍTICA COMERCIAL COMÚN
TEMA 13 POLÍTICA EXTERIOR E DE SEGURIDADE COMÚN, E POLÍTICA COMÚN DE SEGURIDADE E DEFENSA
TEMA 14 POLÍTICAS DE INTERIOR
TEMA 15 POLÍTICAS SOCIAIS
Bibliografía básica
Ares, C. e L. Bouza (2019) Política de la UE: crisis y continuidad, CIS, Madrid.
Buonanno, L. e N. Nugent (2021) Policies and Policy Processes of the European Union (2ª ed.), Macmillan (Red Globe Press), London.
Cini, M. e N. Pérez-Solórzano (2019) European Union Politics (6ª ed.), Oxford University Press, Oxford.
Coman, R., A. Crespy e V. A. Schmidt (2020) Governance and Politics in the Post-Crisis European Union, Cambridge University Press, Cambridge.
Wallace, H., M. A. Pollack, C. Roederer-Rynning e A. Young (eds.) (2020) Policy-Making in the European Union (8ª ed.), Oxford University Press.
Bibliografía complementaria
Aldeguer, B. e G. Pastor (coords.) Democracia, Gobierno y Administración Pública contemporánea, Tecnos, Madrid.
Ares, C. (2010) La participación de las regiones en el sistema político de la UE, Tirant lo Blanch, Valencia.
Barbé, E. (dir.) (2014) La Unión Europea en las relaciones internacionales, Tecnos, Madrid.
Barcevicius, E., J. T. Weishaupt e J. Zeitlin (eds.) (2014) Assessing the Open Method of Coordination. Institutional Design and National Influence of EU Social Policy Coordination, Palgrave Macmillan, Hampshire.
Bátora, J. e J. E. Fossum (eds.) (2020) Towards a Segmented European Political Order. The European Union´s Post-Crises Conumdrum, Routledge.
Becker, S., M. W. Bauer e A. De Feo (eds.) (2017) The New Politics of the European Union Budget, Nomos.
Blyth, M. (2014) [2013] Austeridad. Historia de una idea peligrosa, Crítica, Barcelona.
Bouza, L. (2015) Participatory Democracy and Civil Society in the EU: Agenda-Setting and Institutionalisation, Palgrave Studies in European Political Sociology.
Burns, C., P. Tobin e S. Sewerin (2019) The Impact of the Economic Crisis on European Enviromental Policy, Oxford University Press.
Costa, O. e N. Brack (2019) How the EU Really Works, Routledge.
Dehousse, R. (ed.) (2011) The `Community Method´ Obstinate or Obsolete?, Palgrave Macmillan, Hampshire.
Giddens, A. (2014) Turbulent and Mighty Continent. What Future for Europe?, Polity Press, Cambridge.
Hall, P. A. e R. C. R. Taylor (1996) “Political Science and the Three New Institutionalisms”, Political Studies, vol. 44, n. 5, pp. 936-957.
Hartlapp, M., J. Metz e C. Rauh (2014) Which Policy for Europe? Power and Conflict inside the European Commission, Oxford University Press.
Hill, C. e M. Smith (eds.) (2017) International Relations and the European Union (3ª ed.), Oxford University Press.
Hix, S. e B. Hoyland (2012) Sistema político de la Unión Europea, McGraw-Hill, Madrid.
Hooghe, L. e G. Marks (2001) Multi-Level Governance and European Integration, Rowman & Littlefield Publishers, New York y Oxford.
Kenis, K. e V. Schneider (1991) “Policy Networks and Policy Analysis”, en B. Marin y R. Mayntz (eds.), Policy Networks: Empirical Evidence and Theoretical Considerations, Frankfurt, Campus Verlag.
Keukeleire, S e T. Delreux (2014) The Foreign Policy of the European Union (2ª ed.), Palgrave Macmillan.
Kröger, S. (2016) Europeanised or European? Representation by Civil Society Organisations in EU Policy Making, ECPR Press, Colchester.
Ladrech, R. (2010) Europeanization and National Politics, Palgrave, Houndmills.
Leuffen, D., B. Rittberger e F. Schimmelfennig (2013) Differentiated Integration. Explaining Variation in the European Union, Palgrave.
(...)
Capacidade de análise dos avances nos procesos de elaboración das políticas da Unión Europea. Familiaridade coa documentación producida polas institucións europeas.
Os contidos impartiranse en sesións maxistrais e clases interactivas. Tamén, se poderán realizar traballos individuais tutorados.
A asistencia a clase é obrigatoria.
O exame consistirá nun test con trinta preguntas e suporá un 60% da cualificación.
A participación activa e informada nas diferentes actividades programadas para as clases interactivas representará o 40% da cualificación final restante. Para a determinación desta cualificación empregarase a avaliación continua a través da realización de diversos exercicios obrigatorios.
A calidade do ensaio (de carácter voluntario) poderá ser tida en conta para perfilar a nota final.
Estudo individual: 70 horas
Preparación de traballos titorados: 30 horas
Ningunha en particular.
“Plan de continxencia”
Escenario 2 (“distanciamento”)
A docencia expositiva realizarase en réxime de docencia virtual asíncrona empregando a aula virtual. As clases interactivas serán presenciais.
Substituirase o exame presencial por unha proba telemática asíncrona a través da aula virtual obrigatoria para todo o estudantado. Manterase a forma de avaliación das clases interactivas.
Escenario 3 (“peche das instalacións”)
Toda a docencia realizarase a través de docencia virtual síncrona empregando a ferramenta Microsoft Teams e/ou asíncrona facendo uso da aula virtual. Programaranse actividades complementarias a través das ferramentas do campus virtual para favorecer a participación do alumnado. O seguimento das actividades se realizará con entregas programadas.
Substituirase o exame presencial por unha proba telemática asíncrona na aula virtual obrigatoria para todo o estudantado. Manterase a forma de avaliación das clases interactivas.
A avaliación será idéntica en forma nas dúas oportunidades da convocatoria.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Ramon Maiz Suarez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815153
- Correo electrónico
- ramon.maiz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Cristina Ares Castro-Conde
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815152
- Correo electrónico
- cristina.ares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 1.3 |
10:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (A-K) | Castelán | 1.3 |
16:00-17:00 | Grupo B - horario de tarde (L-Z) | Castelán | 1.3 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | 1.3 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | 1.3 |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | 1.3 |
10:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (A-K) | Castelán | 1.3 |
16:00-17:00 | Grupo B - horario de tarde (L-Z) | Castelán | 1.3 |
19.05.2022 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (A-K) | 2.1 |
19.05.2022 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | 2.1 |
19.05.2022 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | 2.1 |
19.05.2022 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | 2.1 |
19.05.2022 10:00-12:00 | Grupo B - horario de tarde (L-Z) | 2.1 |
19.05.2022 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | 2.1 |
07.07.2022 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (L-Z) | 2.1 |
07.07.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | 2.1 |
07.07.2022 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (A-K) | 2.1 |
07.07.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | 2.1 |
07.07.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | 2.1 |
07.07.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | 2.1 |