Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
A materia capacita para traballar nos diversos ámbitos da produción audiovisual, especificamente en producións televisivas, tanto de informativos como programas de entretemento, así como realities ou ficción. Na súa parte teórica, coñeceremos os conceptos relacionados coa planificacións de proxectos audiovisuais, as tarefas das produtoras e produtores, os equipos que se utilizan...
Na parte práctica, trataremos de crear entre todos un equipo de produción, usando as mesmas técnicas que se usan nas producións profesionais, tendo en conta os orzamentos e os parámetros predefinidos.
Os obxectivos específicos para o alumnado resúmense do seguinte xeito:
- Coñecer as rutinas de traballo para a elaboración de produtos audiovisuais destinados a calquera ventá de difusión.
- Capacitar para a utilización das aplicacións informáticas destinadas á xestión técnica e humana, así como loxística e operativa dunha - produción audiovisual.
- Realizar produtos audiovisuais atendendo a todas as fases polas que transita unha obra audiovisual: desenvolvemento, pre-produción, produción, pos-produción e distribución.
- Coñecer os roles, competencias e funcións dos recursos humanos e técnicos implicados nunha produción audiovisual.
- Analizar o perfil do produtor executivo como responsable inicial e final dun produto audiovisual.
- Capacitar para levar a cabo o desenvolvemento, a produción e a colocación no mercado de calquera produto audiovisual, tendo en conta a súa propia tipoloxía así como a ventá de difusión pola que será presentado á audiencia.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia dende o curso 2021-2022 por estar extinguida a asignatura. Só teñen dereito a exame de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2020-2021.
CONTIDOS TEÓRICOS
Tema 1: FUNDAMENTOS DA PRODUCIÓN
1.1. Que é a produción audiovisual?
1.2. A estrutura económica do sector audiovisual
1.3. Fases da produción audiovisual
1.4. Modelos de produción: a empresa produtora ou o canal televisivo
1.5. Equipos humanos e material técnico nunha produción audiovisual
Tema 2: O DESENVOLVEMENTO
2.1. Da idea á realidade
2.2. Xéneros e formatos en televisión e novos medios
2.3. O guión e a súa relación coa produción
2.4. O desglose
2.5. A presentación de proxectos (venda, subvencións, procura de financiación bancaria e coprodución)
Tema 3: A PREPRODUCCIÓN
3.1. Elaboración do plan de traballo: calendario
3.2. O orzamento e a financiación
3.3. A preparación do rodaxe/gravación: decorados, localizacións, permisos, cásting
3.4. Contratación: equipos humanos (técnicos e artísticos), dereitos, servizos, seguros...
3.5. Necesidades técnicas (camara/as, son...)
3.6. Ensaios.
Tema 4: PRODUCIÓN / RODAXE / GRAVACIÓN
4.1. Os roles no equipo de produción na rodaxe / gravación
4.2. Estudo vs Exteriores
4.3. Directo vs Diferido
4.4. Xestión do persoal técnico e humano durante o rodaxe: citacións, permisos...
4.5. Supervisión do plan de rodaxe e control do orzamento
Tema 5: POSPRODUCIÓN
5.1. O traballo da produción durante a etapa de edición e pos-produción de audio e vídeo (edición, pos-produción, grafismos, subtitulado, masters, promos...)
5.2. O peche da produción
Tema 6: DISTRIBUCIÓN E COMERCIALIZACIÓN
6.1. Os medios e canles de distribución: plataformas, televisións, festivais, mercados…
6.2. Márketing e promoción
CONTIDOS PRÁCTICOS
Traballos grupais empregando os medios técnicos de produción, realización, edición, iluminación, sonorización da Facultade de Ciencias da Comunicación, co obxectivo de aprender a producir contidos audiovisuais profesionais.
1. Produción dun programa de entretemento en Prató (p.ex.: talkshow, magazine, late night…).
2. Produción dunha peza audiovisual que inclúa localizacións exteriores (p.ex.: videoclip, docusoap, ficción, spot, sketch…).
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Cancho, Nuria; García Marco A. Planificación de proyectos audiovisuales. Altaria, 2018
Pardo, Alejandro. Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. Eunsa, 2016
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
AA.VV. Libro Blanco del Audiovisual: Cómo producir, distribuir y financiar una obra audiovisual. Madrid: Grupo Exportfilm, 2000
AAVV. Derecho del entretenimiento : factbook. Cizur Menor (Navarra) : Aranzadi, 2003
Arnanz, Carlos M. Negocios de televisión : transformaciones del valor en el modelo digital. Barcelona, Gedisa 2002
Bellot Rosado, Coral. El guión: Presentación de proyectos. IORTV, Madrid 2002
Blumenthal, Howard J. This business of television. The standard guide to the television industry. Billboard Books. New York, 2006
Burrows, Thomas. Producción de Vídeo. Disciplinas y técnicas. Mc Graw Hill. México 2003
Bustamante, Enrique. La televisión económica. Gedisa. Barcelona. 1999
Cappé, Yvonne. Broadcast Basic. Marion Street Press. USA 2006
Clemente Mediavilla, Jorge. Introducción al software de gestión en la producción audiovisual. Madrid, Fragua 2004
Cury, Ivan, Directing and producing for television : a format approach. Focal Press, 2007
Fandiño, Xaime. Introducción á producción publicitaria en medios audiovisuais. Universidade de Vigo, Servicio de Publicacións, 2003
Fandiño, Xaime. La Producción del ciclismo en TV. Santiago : Tórculo, D.L. 2002
Gawlinski, Mark. Producción de televisión interactiva. Andoáin: Escuela de Cine y Vídeo.
González Requena, Jesús. El discurso televisivo: espectáculo de la posmodernidad. Cátedra, Madrid 1988
Hart, Colin. Television program making : everything you need to know to get started. Oxford: Focal Press, 1999
Keller, Teresa. Television news: a handbook for writing, reporting, shooting, and editing. Scottsdale (Arizona) : Holcomb Hathaway, 2005
Kellison, Cathrine. Producing for TV and video : a real-world approach. Boston. Focal Press, 2006
Lacalle, Charo. El espectador televisivo. Los programas de entretenimiento. Gedisa. Barcelona 2001
Medina Laverón, Mercedes. Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Pamplona : Eunsa, 2005
Miller, Pat P. La supervision del guión. IORTV: Madrid, 1997
Millerson, Gerald. Realización y producción en televisión. Madrid, IORTV 2008
Pardo, Alejandro. Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. Eunsa, 2014
Patz, Deborah. Film Production Management 101. Michael Wise. California. 2002
Sáinz, Miguel. El productor audiovisual. Madrid, Síntesis 2002
Saló, Gloria. Que es eso del formato. Gedisa. Barcelona 2003
Simon, Deke. Film & Video Budgets. Michael Wise. California. 2001
Singleton, Ralphf. Film Scheduling. Lone Eagle. Hollywood 2001
Warshawski, Morrie. Shaking the money tree : how to get grants and donations for film and video projects. California: Michael Wiese Productions, 2003
White, Ted. Broadcast news: writing, reporting, and producing. Focal Press, 2005
Zettl, Hebert. Manual de producción de televisión. Thompson. México 2000
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que xeralmente se amosan por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuizos que incorporen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
- Que os estudiantes podan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
- Que os estudiantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía.
- Competencia contextual básica de orden transdisciplinar.
- Competencia contextual para situar a comunicación audiovisual na sociedade da información.
- Competencia para exercer a profesión con ética profesional e compromiso cívico.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
- Capacidade de organización e planificación.
- Capacidade de xestión da información.
- Traballo en equipo.
- Aprendizaxe autónomo.
- Creatividade.
- Iniciativa e espíritu emprendedor.
- Coñecementos básicos da profesión.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
- Capacitar para o desenvolvemento profesional das actividades de produtor, realizador, director e editor de produtos audiovisuais.
- Capacitar profesionalmente para o desenvolvemento da sonorización nas producións audiovisuais.
- Coñecer os fundamentos da animación audiovisual.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia dende o curso 2021-2022 por estar extinguida a asignatura. Só teñen dereito a exame de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2020-2021.
Ao ser una materia en extinción, utilizarase como ferramentade de traballo o Campus Virtual, onde se disporá de textos para o estudio da materia.
Aínda que sexa unha materia sen docencia, o estudante pode solicitar titorías, unicamente para aclarar eventuais dúbidas xurdidas na preparación do exame final. As titorías poden ser presenciais ou telemáticas por medio de MSTeams.
NOTA IMPORTANTE: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia dende o curso 2021-2022 por estar extinguida a asignatura. Só teñen dereito a exame de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2020-2021.
Raul Garcia Perez
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- raul.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
22.05.2023 10:00-14:00 | Grupo de exame | Aula 0 |
19.06.2023 10:00-14:00 | Grupo de exame | Aula 5 |