Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 95 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 35 Clase Interactiva: 15 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito Penal
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo da materia "Introdución á criminología" é, principalmente, que os alumnos tomen coñecemento dos conceptos fundamentais da Criminología, así como dos métodos e técnicas necesarios para a práctica criminológica. O ámbito da Criminología, polo seu carácter multidisciplinar e a súa atención aos dous principais protagonistas do delito, é moi propicio para reflexionar sobre o significado global dos fenómenos delituosos, superando as visións parciais e simplistas, así como sobre os factores e causas que son as responsables da súa aparición.
1. Concepto e funcións da Criminología.
2. Relacións da Criminología con outras disciplinas (Psicología, Sociología, Educación e Dereito). Criminología e criminalística.
3. Delito, delincuente e vítima.
4. Concepto criminológico e xurídico-penal de delito.
5. As causas e control do delito.
6. Principio de reacción social e teoría da pena.
7. Prevención e respostas non punitivas.
8. O delincuente.
9. A vítima.
10. Victimología, política criminal e sistema legal.
GARCÍA-PABLOS DE MOLINA: Criminología. Unha Introdución aos seus fundamentos teóricos, Tirant o Blanch, Valencia, 2013 (7ª ed.).
GARCÍA-PABLOS DE MOLINA: Tratado de Criminología, Tirant o Blanch, Valencia, 2014 (5ª ed.).
GARRIDO GENOVÉS, STANGELAND, REDONDO ILLESCAS: Principios de Criminología, Tirant o Blanch, Valencia, 2013 (4ª ed.).
HASSEMER, MUÑOZ CONDE: Introdución á Criminología e á política criminal, Tirant o Blanch, Valencia, 2012.
Capacidade para utilizar os coñecementos que conforman a Criminología como disciplina científica e para identificar e desenvolver un conxunto de estratexias de investigación de metodoloxía cuantitativa e cualitativa, tanto nos ámbitos básicos, como nos aplicados.
Capacidade para reunir, interpretar e sintetizar datos e informacións (en particular a través da rede informática), dentro da súa área de estudo.
Capacidade para transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, utilizando unha linguaxe (xurídico, médico, psicolóxico, sociolóxico e técnico) correcto.
Capacidade de análise e de síntese, para adquirir unha visión global dos problemas e para aplicar os coñecementos á práctica.
Capacidade para tomar decisións e de adaptación a novas situacións.
Capacidade para colaborar cos demais e relacionarse, tanto con profesionais das diversas facetas da actividade criminológica, como dentro de equipos interdisciplinares e multiculturales.
Capacidade para reflexionar de xeito crítico e constructiva e para argumentar e expresarse organizada e razonadamente.
Recoñecemento da diversidad e da multiculturalidad.
Adaptación a novas situacións
Liderado
Motivación pola calidade e a excelencia profesional
Sensibilidade cara a temas da realidade social, económica e ambiental
Espírito de superación
Capacidade para identificar e comprender cuestións relativas aos dereitos fundamentais de quen son obxecto dun procedemento penal, así como, en xeral, de quen se ven afectados polas respostas ante o delito e a desviación
Comprensión básica da organización, estrutura e funcionamento do sistema de ejecución penitenciaria e das medidas alternativas, así como dos métodos e estratexias necesarios para a consecución da reinserción social dos penados e a redución dos efectos perniciosos da prisión
Competencia para proporcionarlle ao xuíz coñecementos científicos sobre os sucesos delituosos enjuiciados, a personalidade do autor, os factores criminógenos existentes e o tipo de resposta aplicable, todo iso da man dun correcto emprego dos conceptos e as teorías criminológicas, así como para efectuar tarefas de asesoramiento en relación coa interpretación dos informes forenses
Adquirir os coñecementos necesarios para solicitar, interpretar e abordar con rigor científico os diversos tipos de informes ou pericias médico-legais
A aprendizaxe desta lévase a cabo por medio da comprensión e asimilación dos seus conceptos básicos, tal e como aparecen desgranados no programa. Para iso, optarase por unha explicación áxil e participativa. As clases prácticas revisten unha especial importancia. Nelas poñeranse numerosos casos e exemplos, que facilitarán o desenvolvemento da capacidade argumentativa e de crítica dos alumnos e permitiranlles evaluar, por si mesmos, o grado de comprensión do contido que van alcanzando. Empregaranse medios audiovisuales e recomendaranse lecturas especializadas.
Para poder presentarse ao exame da parte teórica, os alumnos deben asistir polo menos ao 80% das clases teóricas nas que o profesor decida controlar a asistencia. O exame, que supoñerá un 70% da nota final, consistirá nunha proba obxectiva (tipo test ou con preguntas de desenvolvemento) sobre temas ou cuestións pertencentes ao programa da asignatura. Para superalo, o alumno deberá obter, como mínimo, unha nota de 3,5 puntos (sobre 7 puntos). En próbalas tipo test, o profesor poderá introducir un índice de corrección da puntuación final relacionado co número de respostas falsas.
As actividades prácticas, que se realizarán ao longo do curso nas clases interactivas, supoñerán un 30% da nota final. Para cualificalas, teranse en conta os seguintes criterios: a) asistencia do alumno e participación activa en clase (10%); traballos orais e escritos encargados polo profesor (20%).
PERMANENCIA E EXENCIÓN DE DOCENCIA
A efectos da normativa de permanencia na USC enténdese que a única actividade evaluable é o exame. O réxime para o alumnado con exención de docencia consistirá na realización dun traballo académico, sobre un tema que será encargado polos profesores, que substituirá as actividades que esixen a presenza física no aula e representará un 30 % da nota final.
- Docencia expositiva: 35 horas (presencialidad 100%)
- Docencia interactiva: 15 horas (presencialidad 100%)
- Tutorías en grupo reducido: 5 horas (presencialidad 100%)
-Actividades individuais e/ou grupales de estudo e traballo (guiadas e non guiadas): 85 horas (presencialidad 50%)
- Asistencia a conferencias: 10 horas (presencialidad 100%)
Recoméndase, para a asimilación da materia, un estudo diario da disciplina, o uso das tutorías e o emprego dos materiais didácticos complementarios.
Escenario 2:
Metodoloxía da ensinanza
O desenvolvemento da docencia realizarase seguindo algúns criterios:
Artellaranse mecanismos que faciliten a combinación da docencia presencial coa docencia a distancia ou online. Neste sentido, farase uso habitual do campus virtual e outras ferramentas facilitadas pola Universidade de Santiago de Compostela á comunidade universitaria.
No que atinxe á docencia teórica non presencial, farase uso do sistema das plataformas Microsoft Teams e Microsoft Stream. Intentarase replicar, na medida do posible, o sistema normal de desenrolo das aulas presenciáis. De forma alternativa, o anterior sistema poderá ser substituido pola elaboración, por parte de persoa responsable da docencia, de esquemas da materia que serán postos a disposición do alumnado a través da aula virtual de modo gradual, segundo as semanas lectivas. Lémbrase que no estudo da materia é necesario o uso da bibliografía recomendada.
Nas aulas interactivas que se impartan en remoto os responsables docentes porán a disposición do alumnado a práctica a realizar, coas conseguintes instruccións, indicándoselles, así mesmo, o prazo máximo de entrega e a ponderación da actividade no cómputo global da parte de interactivas da materia.
Titorías
Combinaranse as titorías presenciais e as virtuais. As presenciais desenvolveranse no horario habitual de titoría fixado para a materia. No caso das virtuais, se realizarán previa solicitude do alumnado, mediante a plataforma Microsoft Teams.
Canles de comunicación virtuáis
Aula Virtual da asignatura
Correo electrónico dos responsables docentes
Sistema de avaliación previsto
Consistirá nunha proba final, oral ou escrita, sobre as materias impartidas durante o Curso, na que se ponderarán os coñecementos do alumnado sobre o contido do o programa da materia.
Esta proba final será puntuada cunha calificación máxima de 8 puntos. Os dous puntos restantes obteranse coas actividades realizadas nas aulas interactivas. A efectos da normativa de permanencia na USC enténdese que a única actividade avaliable é o exame. O exame escrito consistirá nun examen tipo test ou de preguntas a desenvolver. Os exames orais constarán de preguntas curtas ou de desenvolvemento relativas ás diversas partes do programa. A nota final será a media aritmética das notas obtidas en cada unha delas, se ben, para poder compensar a nota conseguida nunha das partes do programa coa correspondente á outra, esixirase que o alumno acade un mínimo de dous (2) puntos na que esté suspensa.
O alumnado que obteña a exención de docencia para esta asignatura en virtude de acordo tomado en Xunta de Facultade, terá que realizar unha proba práctica que substituirá a súa presenza nas aulas expositivas e a súa participación nas aulas interactivas.
As datas e horas da revisión dos exames fixaranse e desenvolveranse de acordo coa normativa interna da USC.
Escenario 3:
Metodoloxía da ensinanza
O desenvolvemento da docencia realizarase consonte aos seguintes criterios:
Se artellarán mecanismos que permitan desenvolver a docencia en remoto. A tal efecto empregaranse o campus virtual e demáis ferramentas postas a disposición da comunidade universitaria pola Universidade de Santiago de Compostela.
Polo que respecta as clases teóricas, empregarase o sistema de videoconferencia en MS Teams. Intentarase replicar, na medida do posible, o sistema de desenvolvemento das aulas presenciáis.
De xeito alternativo, o anterior sistema poderá ser substituido pola elaboración, por parte de persoa responsable da docencia, de esquemas da materia que serán postos a disposición do alumnado a través da aula virtual de modo gradual, segundo as semanas lectivas.
Lémbrase que no estudo da materia é necesario o uso da bibliografía recomendada.
Nas sesións interactivas, os responsables docentes porán a disposición do alumnado a actividade a realizar, coas conseguintes instruccións, indicándoselles, así mesmo, o prazo máximo de entrega.
Titorías
Se farán virtualmente, previa solicitude do alumnado, a través da plataforma Microsoft Teams.
Canles de comunicación virtuáis
Aula Virtual da asignatura
Correo electrónico dos responsables docentes
Sistema de avaliación previsto
Consistirá nunha proba final, ben oral ben escrita, sobre as materias impartidas durante o Curso, na que se ponderarán os coñecementos do alumno sobre o contido das dúas partes das que consta o programa da disciplina. Esta proba final será puntuada cunha calificación máxima de 8 puntos. Os dous puntos restantes obteranse cos casos prácticos realizados nas aulas interactivas. A efectos da normativa de permanencia na USC enténdese que a única actividade avaliable é o exame.
A proba escrita consistirá nun examen tipo test ou de preguntas a desenvolver.
Os exames orais constarán de preguntas curtas ou de desenvolvemento relativas ás diversas partes do programa. A nota final será a media aritmética das notas obtidas en cada unha delas, se ben, para poder compensar a nota conseguida nunha das partes do programa coa correspondente á outra, esixirase que o alumnado acade un mínimo de dous (2) puntos na que esté suspensa.
O alumnado que obteña a exención de docencia para esta asignatura en virtude de acordo tomado en Xunta de Facultade, terá que realizar unha proba práctica que substituirá a súa presenza nas aulas expositivas e a súa participación nas aulas interactivas.
As datas e horas da revisión dos exames fixaranse e desenvolveranse de acordo coa normativa interna da USC.
Maria Castro Corredoira
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Penal
- Correo electrónico
- maria.castro.corredoira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución S. Esp. e outros
| Luns | |||
|---|---|---|---|
| 11:00-13:00 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 10 |
| Martes | |||
| 11:00-13:00 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 10 |
| 18.05.2021 10:00-12:00 | Grupo clases expositivas | Aula 7 |
| 05.07.2021 10:00-12:00 | Grupo clases expositivas | Aula 7 |