Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 72.5 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva: 10 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Proporcionar ao alumnado as coñecementos e ferramentas de análises sobre a materia obxecto da materia, en especial as súas relacións con outros fenómenos estudados na criminoloxía e as súas repercusións nos ámbitos securitarios e políticos, dado o carácter colectiva do obxecto de estudo.
Comprender as dinámicas das violencia colectiva desde os seus inicios documentados ata o contexto contemporáneo.
Coñecer a evolución das diferentes manifestacións que adoptou ao violencia colectiva nas sociedades humanas, en especial as que se producen na actualidade.
Analizar as relacións criminóxenas entre o obxecto da materia e outras manifestacións de condutas desviadas crimes e delictos.
O contido da materia desenvolverase ao redor destes eixos temáticos:
1. Concepto e orixe da violencia colectiva e organizada.
2. Evolución da violencia colectiva ata os nosos días.
3. Manifestacións da violencia colectiva I.
4. Manifestacións da violencia colectiva II.
5. Manifestacións contemporáneas da violencia colectiva.
6. Causas da violencia colectiva.
A bibliografía tanto básica como complementaria será facilitada polos docentes tanto na aula persencial como no campus virtual.
BÁSICAS
Capacidade para colaborar cos demais e relacionarse, tanto con profesionais das diversas facetas da actividade criminológica, como dentro de equipos interdisciplinares e multiculturais
Capacidade para reflexionar de maneira crítica e construtiva e para argumentar e expresarse organizada e razonadamente
Capacidade para identificar e explicar problemas sociais complexos no ámbito da criminoloxía e para explicar estratexias acaídas para resolvelos, traballando cunha perspectiva sistémica que faga posible a súa consideración analítica e sintética
Capacidade de análise e de síntese, para adquirir unha visión global dos problemas e para aplicar os coñecementos á práctica
Capacidade para tomar decisións e de adaptación a novas situacións
ESPECÍFICAS
Coñecemento das perspectivas conceptuais máis apropiadas desde o punto de vista da violencia colectiva e os seus efecto criminóxenos.
Aplicación dunha análise sistemática e congruente das fenómenos vinculados aos procesos de violencia colectiva, en especial os que teñen lugar no mundo contemporáneo.
Coñecemento das relacións entre a material impartida e a delincuencia organizada transnacional e a que se realiza a través da rede.
Coñecer e comprender a diversidade de formas en que se constitúe, represéntase e trátase o delito colectivo a traverso das formas de violencia organizada e analizar críticamente as distintas respostas que se lle deron desde os enfoques teóricos.
Clases expositivas e interactivas combinando a explicación coa lectura comentada por parte do alumnado de textos referidos a casos prácticos.
Realización de traballos individuais ou colectivos tutorizados polo profesor. O alumnado dispoñerá das horas de titorías para consultar dúbidas e realizar unha exposición final dos seus traballos. Ademais fixaranse citas de titorías coa finalidade de que o profesor poida realizar unha avaliación continuada do desenvolvemento dos traballos.
1) Un exame final sobre o temario. Supoñerá un máximo do 70% da nota final.
2) os traballos realizados nos seminarios interactivos. Supoñerán un máximo do 20% da nota final
3) Asistencia e participación do alumno e alumna en clase, seminarios debate e titorías. Supoñerá un máximo do 10% da nota final.
O alumnado que teña recoñecida pola USC a exención de docencia nesta materia, deberán facer o exame final escrito nas mesmas condicións que os demais estudantes.
A parte da cualificación final correspondente aos puntos 2 e 3 da avaliación do alumnado asistente poderase obter mediante a realización dun traballo práctico sobre un tema da materia.
O modelo de avaliación poderá verse modificado pola situación sanitaria e o seu desenvolvemento ao longo do curso, en caso de situacións de limitación de mobilidade ou similares tenderase, na medida do posible, ao modelo de avaliación continua.
A efectos do previsto no artigo 5.2 da Normativa sobre permanencia nas titulacións de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, nesta materia só se considera actividade académica avaliable o exame final, polo que aos alumnos que non concorran a ningunha das dúas oportunidades oficiais do mesmo faráselles constar na acta a mención de "Non presentado".
Os alumnos que teñan concedida exención de docencia poderán suplir a falta de asistencia e participación nas clases interactivas coa elaboración e presentación dunha memoria de prácticas de acordo coas instrucións que lles imparta o profesor nas correspondentes titorías.
A asignación de tempo pode ser a seguinte:
TRABALLO PRESENCIAL NA aula:
-Clases expositiva
-Clases interactivas
- Tuturías e traballos relacionados co obxecto de estudo.
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNADO
-Estudo individual: 50 h.
-Preparación de traballos grupais: 25 h.
-Realización de traballos individuais: 25 h.
-Outras tarefas: 5 h.
Dada a evolución sanitaria é deber do alumno prestar atención ás notificacións e novidades que poidan producirse no campus virtual como espazo de coordinación e traballo.
En resposta á solicitude do Departamento de Ciencia Política e da Administración de revisión da programación da materia Sistema político e políticas públicas de seguridade en España do Grao en Criminoloxía para os posibles escenarios na nova normalidade do próximo curso académico 2021-2022, quero constar no apartado de Observacións as seguintes cuestións:
-Contidos: inicialmente non se prevé a modificación dos contidos, que se manterán tanto na previsión do Escenario 2 como do Escenario 3 e que serán axustados segundo a forma de docencia que se concrete en cada unha das devanditas situacións.
-Bibliografía: de producirse un novo confinamento, a bibliografía complementaria será facilitada polos docentes a través da aula Virtual.
-Metodoloxía de ensino: esta será reaxustada no seu momento, segundo a previsión de dispoñibilidade de aulas que estableza a Facultade para cada escenario. Aínda que e de maneira xenérica complementaranse no Escenario 2 as clases presenciais coa subida de material que permita tanto o seguimento dos contidos teóricos como prácticos da materia. No Escenario 3 complementarase a realización de clases telemáticas síncronas ou asíncronas, segundo o volume de alumnos matriculados, coa incorporación na aula Virtual de material que permita o seguimento dos contidos teórico-prácticos da materia.
-Sistema de avaliación: tanto no Escenario 2 como no Escenario 3, fomentarase o sistema de avaliación continua, e en consecuencia, a entrega periódica de traballos que permitan o seu seguimento. Así mesmo e se as condicións de realización permíteno, valorarase no Escenario 2 a realización dunha proba final exame síncrono/asíncrono.
Alfonso Antonio Lopez Rodriguez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- alfonsoantonio.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
19:00-20:30 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 16 |
Martes | |||
19:00-20:30 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 16 |
Mércores | |||
19:00-20:30 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 16 |
Xoves | |||
19:00-20:30 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 16 |
06.06.2022 19:00-21:00 | Grupo clases expositivas | Aula 1 |
13.07.2022 18:00-20:00 | Grupo clases expositivas | Aula 4 |