Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Común
Áreas: Dereito Civil
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Transmitir e fomentar o coñecemento no campo do Dereito civil, en especial no Dereito de Obrigas e de responsabilidade civil.
2. Lograr que o estudante se familiarice cos textos que conteñen o Dereito positivo en materia de Obrigas e de responsabilidade civil., singularmente cos textos legais e as decisións xurisprudenciais.
3. Proporcionar ao estudante unha información e unha formación sobre o contido da materia que lle permitan resolver con corrección teórica e argumentación axeitada os problemas xurídicos reais.
4. Proporcionar ao estudante as habilidades necesarias para afrontar de forma axeitada os problemas da práctica xurídica real, tanto na elaboración das normas, coma na resolución de casos prácticos ou no consello profesional.
5. Conseguir un primeiro nivel na preparación de profesionais especializados no ámbito do Dereito de Obrigas e de responsabilidade civil.
GRUPO A (Julio Ignacio Iglesias Redondo)
TEORÍA XERAL DA OBRIGACIÓN
TEORÍA XERAL DA OBRIGACIÓN
Lección 1.- O Dereito de obrigacións e de contratos.- Concepto de obrigación. – O crédito e a débeda. – Débeda e responsabilidade como elementos da obrigación. – A obrigación natural.
Lección 2.- O nacemento da relación obrigatoria. - As fontes das obrigacións no Código civil: a lei, os contratos, os cuasicontratos, a responsabilidade civil. - A declaración unilateral de vontade. – O enriquecemento sen causa (remisión).
Lección 3. - Estrutura da relación obrigatoria. - Os suxeitos: acredor e debedor. - Pluralidade de suxeitos: solidariedade e mancomunidade. - A regra de no presunción de solidariedade. - A pluralidade de acredores. - A pluralidade de debedores: débedas conxuntas e débedas solidarias.- Especial consideración da solidariedade pasiva.
Lección 4.- O obxecto da relación obrigatoria: a prestación. Obrigacións de dar, facer e de non facer. – Obrigacións de medios e obrigacións de resultado. - Obrigacións de tracto único e de tracto sucesivo. - Obrigacións específicas e xenéricas. - Obrigacións alternativas. - Obrigacións facultativas. - Obrigacións divisibles e indivisibles.– Obrigacións unilaterais e sinalagmáticas. Obrigacións puras, condicionais e a prazo.
Lección 5.- As obrigacións pecuniarias.-Tipoloxía.- As débedas de diñeiro.- O principio nominalista e as medidas correctivas do nominalismo. As cláusulas de estabilización.- A obrigación de intereses. Clases de intereses. Especialmente os intereses remuneratorios e os intereses moratorios.- O anatocismo
Lección 6. - Pago ou cumprimento. - Os suxeitos do pago. - Pago por terceiro. – A subrogación no pago- Persoas que poden recibir o pago: o pago ao acredor aparente e o pago a un terceiro. - Requisitos de cumprimento: a integridade e identidade do pago.- Lugar e tempo de cumprimento. Cláusulas de vencemento anticipado. - Recibo do pago, gastos e imputación do pago.
Lección 7. -Os subrogados do pago. - A dación en pago - O pago por cesión de bens: clases e efectos. – O ofrecemento de pago e a consignación. - A compensación.
Lección 8.- O incumprimento da obrigación: o novo concepto de incumprimento.- Os criterios de imputación ao debedor: dolo, culpa, risco contractual e a responsabilidade polos auxiliares no cumprimento.- A exoneración do debedor: en especial a forza maior.- As cargas de colaboración do acredor.
Lección 9. - Remedios ante o incumprimento. – A acción de cumprimento. Excepción por forza maior. A reparación e a substitución da prestación.- A redución do prezo.- O dereito a suspender o cumprimento.- A resolución: concepto e presupostos. Exercicio da facultade resolutoria e efectos da resolución. – A indemnización por danos e prexuízos. A liquidación anticipada do dano. O deber do acredor de mitigar o dano. – A modificación sobrevida das circunstancias e a dificultade extraordinaria para cumprir
Lección 10. - Protección do dereito de crédito. - O principio de responsabilidade patrimonial universal. - As garantías da obrigación: concepto, natureza e tipos de garantía. - A cláusula penal. – As arras - A fianza. - A acción subrogatoria: concepto, natureza, presupostos de exercicio e efectos. - Acción directa. - Fraude aos acredores e acción revogatoria ou pauliana.
Lección 11.- Realización do crédito e insolvencia. - A modificación das obrigacións: tipoloxía. - O cambio de acredor e as súas formas: cesión de créditos e subrogación no crédito. - Cambios do debedor: asunción de débeda. - As causas de extinción das obrigacións.- A remisión da débeda.- A confusión. - A novación.
FONTES NON CONTRACTUÁIS
ENRIQUECEMENTO SEN CAUSA
Lección 12.- Enriquecemento sen causa.- Concepto, tipoloxía e reflexo no Código Civil.- Condictio por prestación (condictio indebiti, en particular) .- Condictio por intromisión Condictio por impensas.- A acción de enriquecemento sen causa: compatibilidade ou subsidiariedade.
RESPONSABILIDADE CIVIL EXTRACONTRACTUAL
Lección 13.- O acto ilícito como fonte de obrigacións. – O fundamento da responsabilidade civil. - As funcións da responsabilidade civil. - A responsabilidade civil derivada do delito.
Lección 14.- Os presupostos da responsabilidade civil. - Comportamento danoso: o autor. – O dano: concepto, tipoloxía, valoración e deber de mitigalo - A relación de causalidade. - Interferencias na relación causal. A pluralidade de causantes e o dano causado por un membro indeterminado do grupo. - A culpa como criterio de imputación: significado e evolución. - Especial referencia á capacidade de culpa.
Lección 15.- Responsabilidade obxectiva: concepto e evolución. - Supostos de responsabilidade obxectiva no Código Civil. - Suposicións de responsabilidade obxectiva nas leis especiais. Especial referencia á responsabilidade patrimonial das Administracións Públicas.
Lección 16. - A responsabilidade polo feito doutro. - A responsabilidade civil dos padres, titores e dos que prestan apoio ás persoas con discapacidade. – A responsabilidade civil do empleador polas actividades dos seus empregados. – A responsabilidade civil dos propietarios ou directores de centros educativos.
Lección 17. - Responsabilidade por danos causados por produtos defectuosos. - Concepto de produto.- Suxeitos responsables. - Suxeitos protexidos. - Concepto de produto defectuoso.- Danos indemnizables. - Causas de exención: referencia especial aos riscos de desenrolo.
Lección 18. Responsabilidade civil profesional. - A responsabilidade civil dos profesionais da saúde. - A responsabilidade civil dos profesionais do dereito. – A responsabilidade civil dos docentes e dos centros educativos.
TEORÍA XERAL DA OBRIGACIÓN
Lección 1.- O Dereito de obrigacións e de contratos.- Concepto de obrigación. – O crédito e a débeda. – Débeda e responsabilidade como elementos da obrigación. – A obrigación natural.
Lección 2.- O nacemento da relación obrigatoria. - As fontes das obrigacións no Código civil: a lei, os contratos, os cuasicontratos, a responsabilidade civil. - A declaración unilateral de vontade. – O enriquecemento sen causa (remisión).
Lección 3. - Estrutura da relación obrigatoria. - Os suxeitos: acredor e debedor. - Pluralidade de suxeitos: solidariedade e mancomunidade. - A regra de no presunción de solidariedade. - A pluralidade de acredores. - A pluralidade de debedores: débedas conxuntas e débedas solidarias.- Especial consideración da solidariedade pasiva.
Lección 4.- O obxecto da relación obrigatoria: a prestación. Obrigacións de dar, facer e de non facer. – Obrigacións de medios e obrigacións de resultado. - Obrigacións de tracto único e de tracto sucesivo. - Obrigacións específicas e xenéricas. - Obrigacións alternativas. - Obrigacións facultativas. - Obrigacións divisibles e indivisibles.– Obrigacións unilaterais e sinalagmáticas. Obrigacións puras, condicionais e a prazo.
Lección 5.- As obrigacións pecuniarias.-Tipoloxía.- As débedas de diñeiro.- O principio nominalista e as medidas correctivas do nominalismo. As cláusulas de estabilización.- A obrigación de intereses. Clases de intereses. Especialmente os intereses remuneratorios e os intereses moratorios.- O anatocismo
Lección 6. - Pago ou cumprimento. - Os suxeitos do pago. - Pago por terceiro. – A subrogación no pago- Persoas que poden recibir o pago: o pago ao acredor aparente e o pago a un terceiro. - Requisitos de cumprimento: a integridade e identidade do pago.- Lugar e tempo de cumprimento. Cláusulas de vencemento anticipado. - Recibo do pago, gastos e imputación do pago.
Lección 7. -Os subrogados do pago. - A dación en pago - O pago por cesión de bens: clases e efectos. – O ofrecemento de pago e a consignación. - A compensación.
Lección 8.- O incumprimento da obrigación: o novo concepto de incumprimento.- Os criterios de imputación ao debedor: dolo, culpa, risco contractual e a responsabilidade polos auxiliares no cumprimento.- A exoneración do debedor: en especial a forza maior.- As cargas de colaboración do acredor.
Lección 9. - Remedios ante o incumprimento. – A acción de cumprimento. Excepción por forza maior. A reparación e a substitución da prestación.- A redución do prezo.- O dereito a suspender o cumprimento.- A resolución: concepto e presupostos. Exercicio da facultade resolutoria e efectos da resolución. – A indemnización por danos e prexuízos. A liquidación anticipada do dano. O deber do acredor de mitigar o dano. – A modificación sobrevida das circunstancias e a dificultade extraordinaria para cumprir
Lección 10. - Protección do dereito de crédito. - O principio de responsabilidade patrimonial universal. - As garantías da obrigación: concepto, natureza e tipos de garantía. - A cláusula penal. – As arras - A fianza. - A acción subrogatoria: concepto, natureza, presupostos de exercicio e efectos. - Acción directa. - Fraude aos acredores e acción revogatoria ou pauliana.
Lección 11.- Realización do crédito e insolvencia. - A modificación das obrigacións: tipoloxía. - O cambio de acredor e as súas formas: cesión de créditos e subrogación no crédito. - Cambios do debedor: asunción de débeda. - As causas de extinción das obrigacións.- A remisión da débeda.- A confusión. - A novación.
FONTES NON CONTRACTUÁIS
ENRIQUECEMENTO SEN CAUSA
Lección 12.- Enriquecemento sen causa.- Concepto, tipoloxía e reflexo no Código Civil.- Condictio por prestación (condictio indebiti, en particular) .- Condictio por intromisión Condictio por impensas.- A acción de enriquecemento sen causa: compatibilidade ou subsidiariedade.
RESPONSABILIDADE CIVIL EXTRACONTRACTUAL
Lección 13.- O acto ilícito como fonte de obrigacións. – O fundamento da responsabilidade civil. - As funcións da responsabilidade civil. - A responsabilidade civil derivada do delito.
Lección 14.- Os presupostos da responsabilidade civil. - Comportamento danoso: o autor. – O dano: concepto, tipoloxía, valoración e deber de mitigalo - A relación de causalidade. - Interferencias na relación causal. A pluralidade de causantes e o dano causado por un membro indeterminado do grupo. - A culpa como criterio de imputación: significado e evolución. - Especial referencia á capacidade de culpa.
Lección 15.- Responsabilidade obxectiva: concepto e evolución. - Supostos de responsabilidade obxectiva no Código Civil. - Suposicións de responsabilidade obxectiva nas leis especiais. Especial referencia á responsabilidade patrimonial das Administracións Públicas.
Lección 16. - A responsabilidade polo feito doutro. - A responsabilidade civil dos padres, titores e dos que prestan apoio ás persoas con discapacidade. – A responsabilidade civil do empleador polas actividades dos seus empregados. – A responsabilidade civil dos propietarios ou directores de centros educativos.
Lección 17. - Responsabilidade por danos causados por produtos defectuosos. - Concepto de produto.- Suxeitos responsables. - Suxeitos protexidos. - Concepto de produto defectuoso.- Danos indemnizables. - Causas de exención: referencia especial aos riscos de desenrolo.
Lección 18. Responsabilidade civil profesional. - A responsabilidade civil dos profesionais da saúde. - A responsabilidade civil dos profesionais do dereito. – A responsabilidade civil dos docentes e dos centros educativos.
Lección 1. - O Dereito de obrigacións na sistemática do Dereito civil e do ordenamento xuridico. - Concepto de obrigación. - O dereito de crédito e a débeda. - Débeda e responsabilidade como elementos da obrigación. - As obrigacións naturais.
Lección 2. - A constitución da relación obrigatoria: as fontes das obrigacións. - As fontes do Código Civil: as obrigacións ex lege, os contratos, os cuasicontratos, a responsabilidade civil. - A declaración unilateral de vontade. -O enriquecemento sen causa (remisión).
Lección 3. - Estrutura da relación obrigatoria. - Os suxeitos: acredor e debedor. - Pluralidade de suxeitos: a solidariedade e a mancomunidade. - A regra de non presunción de solidariedade. - A pluralidade de acredores. - A pluralidade de debedores: débedas mancomunadas e débedas solidarias.
Lección 4. - O obxecto da relación obrigatoria: a prestación. - Clases de obrigacións. - Obrigacións de dar, facer e non facer. - Obrigacións de medios e de resultado. - Obrigacións de tracto único e de tracto sucesivo. - Obrigacións específicas e xenéricas. - Obrigacións alternativas. - Obrigacións facultativas. - Obrigacións divisibles e indivisibles. - Obrigacións puras, condicionais e a termo.
Lección 5.- As obrigas pecuniarias.- Tipoloxía.- Pago das débedas de diñeiro.- O principio nominalista e as medidas correctoras do nominalismo.- As cláusulas de estabilización.- A obriga de intereses. Clases de intereses. En especial os intereses remuneratorios e os intereses moratorios.- O pago da obriga de intereses. - O anatocismo
Lección 6. - O pago ou cumprimento. - Os suxeitos do pago. - O pago por terceiro. -A subrogación.- Persoas que poden recibir o pago: o pago ao acredor aparente e o pago a un terceiro. - Os requisitos do cumprimento: a exactitude da prestación. - Circunstancias e destino do pago: lugar e tempo do cumprimento; As cláusulas de vencemento anticipado. Proba do pago, gastos e a imputación do pago.
Lección 7. -Os subrogados do cumprimento. - A dación en pago - O pago por cesión de bens: clases e efectos. - O ofrecemento do pago e a consignación.- A compensación.
Lección 8. - O incumprimento da obrigación: evolución. -O novo concepto de incumprimento.- Os criterios de imputación ao debedor: dolo, culpa, risco contractual ea responsabilidade polos auxiliares no cumprimento.- A exoneración do debedor.- As cargas de colaboración do acredor.
Lección 9. - Os remedios ante o incumprimento. - A pretensión de cumprimento. A reparación e a substitución.- A rebaixa do prezo.- O dereito a suspender o cumprimento.- A resolución: concepto e presupostos. Exercicio da facultade resolutoria e efectos da resolución. - A indemnización de danos e perxuizos. A liquidación anticipada do dano.- O deber do acredor de mitigar o dano.
Lección 10. - Protección do dereito de crédito. - O principio de responsabilidade patrimonial universal. - As garantías da obrigación: concepto, natureza e tipos de garantía. - A cláusula penal. - As arras. - A fianza. - A acción subrogatoria: concepto, natureza, presupostos do exercicio e efectos. - A acción directa. - O fraude de acredores e a acción revogatoria ou pauliana.
Lección 11. - A realización do crédito e a insolvencia. - A modificación das obrigacións: tipoloxía. - O cambio de acredor e as súas formas: cesión de créditos e subrogación no crédito. - Os cambios de debedor: a asunción da débeda. As causas de extinción das obrigacións.- A remisión de débeda.- A confusión. - A novación. - Modificación sobrevida das circunstancias: desaparición da base do negocio e cláusula rebus sic stantibus.
FONTES NON CONTRACTUAIS
ENRIQUECEMENTO SEN CAUSA
Lección 12.- O enrequecemento sen causa.- Concepto, tipoloxía e reflexo no Código civil.- Condictio por prestación (condictio indebiti, en especial).- Condictio por intromisión.- Condictio de regreso e por impensas.- A acción de enriquecemento sen causa: compatibilidade ou subsidiariedade.
RESPONSABILIDADE CIVIL EXTRACONTRACTUAL
Lección 13. - O acto ilícito como fonte de obrigación. - O fundamento da responsabilidade civil. - As funcións da responsabilidade civil. -A responsabilidade civil derivada do delito.
Lección 14. - Os presupostos da responsabilidade civil. - O comportamento danoso: a persona autora. - O dano: concepto, tipoloxía, valoración e deber de mitigalo - A relación da causalidade. - As interferencias no nexo causal. A pluralidade de responsables e o dano causado por un membro indeterminado do grupo. - A culpa como criterio de imputación: significado e evolución.
Lección 15. - A responsabilidade obxectiva: concepto e evolución. - Supostos de responsabilidade obxectiva no Código civil. - Supostos de responsabilidade obxectiva nas leis especiais. Especial referencia á responsabilidade patrimonial das Administracións Públicas.
Lección 16. - A responsabilidade por feito doutro. - A responsabilidade civil de proxenitores, gardadores e dos que prestan apoio ás persoas con discapacidade. - A responsabilidade civil do empresario por actividades dos seus auxiliares. - A responsabilidade civil dos titulares ou directores de centros docentes.
Lección 17. - A responsabilidade por danos causados polos produtos defectuosos. - Concepto de produto.- Suxeitos responsables. - Suxeitos protexidos. - Concepto de produto defectuoso.- Danos resarcibles. - Causas de exoneración: especial referencia aos riscos de desenvolvemento.
Lección 18. A responsabilidade civil profesional. -A responsabilidade civil dos profesionais sanitarios. - A responsabilidade civil dos profesionais xurídicos.
--------------------------------
GRUPO B. PROF. J. LETE ACHIRICA
GRUPO C . PROFS. Mª PAZ GARCÍA RUBIO/ IGNACIO VARELA CASTRO
TEORÍA XERAL DA OBRIGACIÓN
Lección 1.- O Dereito de obrigacións e de contratos.- Concepto de obrigación. – O crédito e a débeda. – Débeda e responsabilidade como elementos da obrigación. – A obrigación natural.
Lección 2.- O nacemento da relación obrigatoria. - As fontes das obrigacións no Código civil: a lei, os contratos, os cuasicontratos, a responsabilidade civil. - A declaración unilateral de vontade. – O enriquecemento sen causa (remisión).
Lección 3. - Estrutura da relación obrigatoria. - Os suxeitos: acredor e debedor. - Pluralidade de suxeitos: solidariedade e mancomunidade. - A regra de no presunción de solidariedade. - A pluralidade de acredores. - A pluralidade de debedores: débedas conxuntas e débedas solidarias.- Especial consideración da solidariedade pasiva.
Lección 4.- O obxecto da relación obrigatoria: a prestación. Obrigacións de dar, facer e de non facer. – Obrigacións de medios e obrigacións de resultado. - Obrigacións de tracto único e de tracto sucesivo. - Obrigacións específicas e xenéricas. - Obrigacións alternativas. - Obrigacións facultativas. - Obrigacións divisibles e indivisibles.– Obrigacións unilaterais e sinalagmáticas. Obrigacións puras, condicionais e a prazo.
Lección 5.- As obrigacións pecuniarias.-Tipoloxía.- As débedas de diñeiro.- O principio nominalista e as medidas correctivas do nominalismo. As cláusulas de estabilización.- A obrigación de intereses. Clases de intereses. Especialmente os intereses remuneratorios e os intereses moratorios.- O anatocismo
Lección 6. - Pago ou cumprimento. - Os suxeitos do pago. - Pago por terceiro. – A subrogación no pago- Persoas que poden recibir o pago: o pago ao acredor aparente e o pago a un terceiro. - Requisitos de cumprimento: a integridade e identidade do pago.- Lugar e tempo de cumprimento. Cláusulas de vencemento anticipado. - Recibo do pago, gastos e imputación do pago.
Lección 7. -Os subrogados do pago. - A dación en pago - O pago por cesión de bens: clases e efectos. – O ofrecemento de pago e a consignación. - A compensación.
Lección 8.- O incumprimento da obrigación: o novo concepto de incumprimento.- Os criterios de imputación ao debedor: dolo, culpa, risco contractual e a responsabilidade polos auxiliares no cumprimento.- A exoneración do debedor: en especial a forza maior.- As cargas de colaboración do acredor.
Lección 9. - Remedios ante o incumprimento. – A acción de cumprimento. Excepción por forza maior. A reparación e a substitución da prestación.- A redución do prezo.- O dereito a suspender o cumprimento.- A resolución: concepto e presupostos. Exercicio da facultade resolutoria e efectos da resolución. – A indemnización por danos e prexuízos. A liquidación anticipada do dano. O deber do acredor de mitigar o dano. – A modificación sobrevida das circunstancias e a dificultade extraordinaria para cumprir
Lección 10. - Protección do dereito de crédito. - O principio de responsabilidade patrimonial universal. - As garantías da obrigación: concepto, natureza e tipos de garantía. - A cláusula penal. – As arras - A fianza. - A acción subrogatoria: concepto, natureza, presupostos de exercicio e efectos. - Acción directa. - Fraude aos acredores e acción revogatoria ou pauliana.
Lección 11.- Realización do crédito e insolvencia. - A modificación das obrigacións: tipoloxía. - O cambio de acredor e as súas formas: cesión de créditos e subrogación no crédito. - Cambios do debedor: asunción de débeda. - As causas de extinción das obrigacións.- A remisión da débeda.- A confusión. - A novación.
FONTES NON CONTRACTUÁIS
ENRIQUECEMENTO SEN CAUSA
Lección 12.- Enriquecemento sen causa.- Concepto, tipoloxía e reflexo no Código Civil.- Condictio por prestación (condictio indebiti, en particular) .- Condictio por intromisión Condictio por impensas.- A acción de enriquecemento sen causa: compatibilidade ou subsidiariedade.
RESPONSABILIDADE CIVIL EXTRACONTRACTUAL
Lección 13.- O acto ilícito como fonte de obrigacións. – O fundamento da responsabilidade civil. - As funcións da responsabilidade civil. - A responsabilidade civil derivada do delito.
Lección 14.- Os presupostos da responsabilidade civil. - Comportamento danoso: o autor. – O dano: concepto, tipoloxía, valoración e deber de mitigalo - A relación de causalidade. - Interferencias na relación causal. A pluralidade de causantes e o dano causado por un membro indeterminado do grupo. - A culpa como criterio de imputación: significado e evolución. - Especial referencia á capacidade de culpa.
Lección 15.- Responsabilidade obxectiva: concepto e evolución. - Supostos de responsabilidade obxectiva no Código Civil. - Suposicións de responsabilidade obxectiva nas leis especiais. Especial referencia á responsabilidade patrimonial das Administracións Públicas.
Lección 16. - A responsabilidade polo feito doutro. - A responsabilidade civil dos padres, titores e dos que prestan apoio ás persoas con discapacidade. – A responsabilidade civil do empleador polas actividades dos seus empregados. – A responsabilidade civil dos propietarios ou directores de centros educativos.
Lección 17. - Responsabilidade por danos causados por produtos defectuosos. - Concepto de produto.- Suxeitos responsables. - Suxeitos protexidos. - Concepto de produto defectuoso.- Danos indemnizables. - Causas de exención: referencia especial aos riscos de desenrolo.
Lección 18. Responsabilidade civil profesional. - A responsabilidade civil dos profesionais da saúde. - A responsabilidade civil dos profesionais do dereito. – A responsabilidade civil dos docentes e dos centros educativos.
É imprescindible para a preparación axeitada da materia que os estudantes estean en posesión dun Manual en cualquera dos seus formatos, papel ou dixital, en algúns casos dispoñibles na BUSC; ademáis, é necesario que dispoñan do Código Civil, da Lei de Dereito Civil de Galicia e da lexislación complementaria, igualmente en cualquera formato.
Ante la eventual situación de confinamento recoméndase que os estudantes se fagan co manual e coa lexislación os primeiros días de curso.
Os profesores poderán agregar lecturas recomendadas de traballos monográficos relacionados con un tema concreto publicados en libros ou en revistas especializadas que procurarán poñer a disposición dos estudantes na medida das súas posibilidades.
Os estudantes poderán usar calquera dos seguintes manuais
- Albiez Dorhmann K.J./ Castillo Parrilla J.A, Teoría General de Obligaciones y Contratos. Contratos en particular. Derecho civil II. Granada, Fleming 2019.
-Bercovitz Rodríguez-Cano (coord.): Manual de Derecho Civil. Obligaciones, Madrid, 4ª ed. 2019.
-Carrasco Perera, Cordero Lobato y Marín López: Derecho de obligaciones y contratos en general, Madrid, Tecnos, 2a ed., 2016
- Díez-Picazo L. / Gullón Ballesteros, A., Sistema de Derecho civil, vol. 2º, T. I. El contrato en general. La relación obligatoria, T. II. Contratos en particular. Casi contratos. Enriquecimiento sin causa. Responsabilidad extracontractual. 12ª edición, Ed. Tecnos, Madrid, 2018.
-. Lete del Río, J.M. / Lete Achirica, J., Derecho de obligaciones, vol. I, 6a edición, Thomson / Aranzadi, Cizur Menor (Navarra), 2015.
- Martínez de Aguirre y Aldaz, C. (coord.), Curso de Derecho Civil (vol. II). Ley de obligaciones, 4ª ed. Ed. Colex, Madrid, 2014.
- Roca Trías, E., Derecho de daños: textos y materiales, 4ªed., Tirant lo Blanch, Valencia, 7ª ed, 2016.
Dispoñibles en liña no servizo BUSC
- Manual de Derecho civil. Derecho civil Patrimonial I, Tirant lo Blanch, 2019.
- Derecho Civil II. Obligaciones y Contratos, 4ª ed. 2019
-Curso de Derecho Civil II Derecho de Obligaciones, Contratos y Responsabilidad por Hechos Ilícitos 9ª Edición 2018 Tirant lo Blanch
Bibliografía complementaria:
Carrasco Perera, Á., Derecho de contratos, 2ª ed. act. y rev.Thomson Reuters-Aranzadi, Cizur Menor (Navarra), 2017.
- Díez-Picazo, L., Fundamentos del Derecho civil patrimonial I, Introducción. Teoría del contrato. Ed. Thomson-Civitas, Cizur Menor (Navarra), 2007
Fundamentos del Derecho civil patrimonial II, Las relaciones obligatorias. Ed. Thomson-Civitas, Cizur Menor (Navarra), 2008
Fundamentos del Derecho civil patrimonial V, La responsabilidad Civil extracontractual. Ed. Thomson-Civitas, Cizur Menor (Navarra), 2011.
- Lacruz Berdejo, J. L., y otros, Elementos de Derecho civil, T. II, vol. 1º, Parte general. Teoría general del contrato. Nueva edición revisada y actualizada por F. Rivero Hernández, Ed. Dykinson, Madrid, 2011
Elementos de Derecho civil, T. II, vol. 2º, Contratos y cuasicontratos, Responsabilidad civil. Nueva edición revisada y actualizada por F. Rivero Hernández, Ed. Dykinson, Madrid, 2013.
- Reglero Campos, L.F. (coord.), Tratado de responsabilidad civil, 3 vols., 4ª ed. Thomson-Aranzadi, Cizur Menor (Navarra), 2008.
- Valpuesta, M. R., y otros, Derecho de obligaciones y contratos, Tirant lo Blanch, Valencia, 2001.
CX1: Capacidade de comprensión, análise e síntese
CX2: Capacidade de organización e planificación
CX5: Capacidade de obtención e xestión da información
CX6: Capacidade de resolución de problemas
CX7: Capacidade de decisión
CX8: Razoamento crítico
CX9: Compromiso ético e deontolóxico
CX10: Traballo en equipo, incluídos os equipos de carácter interdisciplinar
CX12: Capacidade de relación interpersoal nun contexto profesional
CX14: Aprendizaxe autónoma
CX15: Adaptación a novas situacións
CX16: Creatividade
CX17: Liderazgo
CX19: Iniciativa
CX20: Motivación pola calidade á excelencia profesional
CX21: Sensibilidade cara a temas da realidade social, económica e ambiental
CX22: Espíritu de superación
METODOLOGÍA DA ENSINANZA:
Na situación ordinaria descrita como Escenario 1 (NORMALIDADE ADAPTADA) a docencia será, na súa maior parte, presencial. As titorías cos estudantes poderán ser presenciais ou virtuais, neste último caso, poderase utilizar tanto o correo electrónico como as posibilidades que dan a Aula Virtual institucional da USC e a aplicación Microsoft Teams.
A ensinanza inclúe clases expositivas, clases interactivas e titorías, segundo o calendario oficial publicado.
No Escenario 1 as clases expositivas e interactivas serán preferentemente presenciais, aínda que se poderán utilizarlos recursos virtuais dispoñibles en casos puntuais ou cuando a profesora o considere convinte.
As titorías serán preferentemente virtuais, por correo electrónico ou por Teams.
Clases expositivas
Consistirán na explicación do tema por parte das profesoras, no seu caso, co apoio dun esquema escrito que,unha vez finalizada a explicación completa, se poñerá á disposición dos estudantes na Aula Virtual.Os temas especialmente complexos ou formativos terán un tratamento máis detallado e o profesor escribiraos por completo e poñeraos a disposición dos estudantes na Aula Virtual. En temas menos relevantes, fomentarase a preparación autónoma por parte dos alumnos, sen prexuízo da revisión por parte do profesor.
As clases teóricas serán dirixidas polas profesoras, que fomentarán a participación dos estudantes, interpelándoos de xeito directo e traballando a súa capacidade argumentativa.
En principio o grupo asistirá de xeito completo; se as circunstancias epidemiolóxicas o esixen poderá haber rotación de estudantes de conformidade coas pautas marcadas na Facultade de Dereito.
Clases interactivas
Impartiránse co grupo dividido en dous subgrupos. A súa vez, poderán formar equipos máis pequenos en cada un dos grupos para a realización de tarefas colectivas.
Nestas clases, que serán preferentemente presenciais, levaranse a caco algunas das seguintes actividades:
1. Resolución dun ou de máis casos prácticos
2. Resolución de hipóteses e problemas.
3. Redacción dunha demanda e dunha contestación á demanda.
4. Presentación dun tema previamente preparado por un grupo de estudantes.
5. Redacción dun ensaio corto sobre unha lectura recomendada, un comentario de sentencia ou un problema legal específico.
6. Discusión dun tema de actualidade relacionado con el Dereito de familia
7. Realización de test de autoavaliación.
PLAN DE CONTINXENCIA (COVID):
En caso de pasar aos escenarios 2 e 3, por causa de pandemia, por favor, consulte a Metodoloxía da ensinanza que se seguiría, no apartado OBSERVACIÓNS, a epígrafe PLAN DE CONTINXENCIA.
GRUPO A (Julio Ignacio Iglesias Redondo)
Sistema de avaliación: valorarase a participación activa nas aulas, a entrega de actividades e o exame final.
A cualificación do exame, de carácter escrito, terá en conta o dominio dos coñecementos teóricos e a súa aplicación práctica. A esta proba corresponden 7 puntos posibles sobre o total da nota (70%), calculada sobre un máximo de 10 puntos.
A cualificación da asistencia e das actividades, con un máximo de 3 puntos (30%), súmase á nota obtida no exame a partir dunha puntuación mínima neste de 3 puntos. É necesario reunir un mínimo de 5 puntos para acadar o aprobado.
Réxime para o alumnado con exención de docencia: a asistencia substituirase pola entrega dun traballo académico.
NOTA IMPORTANTE:
Segundo a "Normativa sobre permanencia nas titulacións de Grao e Máster" aprobada polo Consello de Goberno da Universidade de Santiago de Compostela (5 de xuño de 2012): artigo 5.2 "A cualificación dunha convocatoria na que o alumno non se presenta, ou non supera os obxectivos establecidos será de "suspenso", salvo que o estudante non realice ningunha actividade académica avaliable conforme ao establecido na programación ou guía docente, en cuxo caso constará como "non presentado".”
Igualmente e aos efectos da Normativa de permanencia nas titulacións de Grao e Máster, todas as actividades realizadas ao longo do curso serán valoradas. Para que o alumno figure como non presentado será necesario que non asista alomenos a un 80% das clases nin realice ningunha actividade.
GRUPO B (Javier Lete Achirica) E GRUPO C (Mª PAZ GARCÍA RUBIO/IGNACIO VARELA CASTRO)
Todas as actividades realizadas durante o curso académico serán medibles e avaliables de acordó cos seguintes criterios:
1. Avaliación contínua: asistencia e participación activa nas clases e realización de actividades programadas nas interactivas: 30% da cualificación final.
3. Proba final: 70% da cualificación final. Será preciso aprobar a proba final para superar a materia.
A proba final será presencial. As actividades de Avaliación contínua poderán ser presenciais ou virtuais, segundo as circunstancias. Para o caso das virtuais, estará operativa a Aula Virtual da USC e a aplicación Teams.
Solo se avaliarán actividades nas que se garantice a autoría individual do estudante ou, no seu caso, do grupo ao que pertenza nos casos de tarefas colectivas. As profesoras arbitrarán os mecanismos que consideren convintes para asegurar a citada autoría (preguntas individuais sobre os traballos entregados, sobre o temario ou sobre o xeito en que teñen sido realizados).
Advírtese que no caso de que en algunha das actividades ou na proba final se probe unha actuación fraudulenta por parte do estudante, será de aplicación o recollido ao respecto pola Normativa de avaluación deo rendimento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións, con aplicación das pertinentes sancións.
ADVÍRTESE EXPRESAMENTE aos alumnos que de acordo coa normativa de permanencia vixente na Universidade de Santiago de Compostela para os estudos de Grao e Master (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera dos tres grupos de actividades referidos será obxecto de avaliación e, xa que logo, a nota final do estudante que os cumprimente en ningún caso será de NON PRESENTADO.
En el caso de concesión de exención de docencia, o/a alumno/a terá que realizar un exame final que representará o 100 % da súa cualificación.
PLAN DE CONTINXENCIA (COVID):
En caso de pasar aos escenarios 2 e 3, por causa de pandemia, por favor, consulte a Metodoloxía da ensinanza que se seguiría, no apartado OBSERVACIÓNS, a epígrafe PLAN DE CONTINXENCIA.
S.
- Traballo presencial na aula (clases expositivas, interactivas, titorías e exames): 50 h.
- Traballo persoal do alumno (estudo individual ou en grupo, resolución de casos prácticos ou outros traballos, lecturas recomendadas): 100 horas.
- Os estudantes deben utilizar os materiais da disciplina dende o comezo do curso; vólvese a reiterar que é preciso que conten cos textos legáis e con un Manual de referencia que resulta imprescindible e non é substituible polos apuntes de clase.
- A asistencia ás clases presenciais é necesaria para aclarar os conceptos, incluir las novidades da disciplina, consultar as dúbidas e tomar notas sobre as ideas expostas.
- Los estudantes deben estar atentos á Aula Virtual, onde se publicarán os materiais complementarios que o profesor considere útiles e pode ser vehículo de comunicación entre os profesores e os estudantes.
- O tempo adicado a estudar debe ser o máis contínuo posible. Recoméndase facer un seguimento, ao menos semanal, do que se explica nas clases e levar a cabo as tarefas indicadas indicadas polo profesor con dedicación e continuidade.
- É convinte utilizar as titorías se ben tamén se poden plantexar en clase todas as dúbidas ou problemas de comprensión que xurdan en torno ás materias estudadas.
- Debe evitarse a memorización de cuestións, conceptos ou respostas que non se teñan comprendido previamente.
- Os estudantes deben realizar traballos en equipo de apoio mutuo e aprendizaxe de habilidades propias do grupo. Lembre que tamén é unha actividade avaliable.
-É moi importante que os estudantes teñan superadas as materias de Dereito civil correspondentes aos semestres anteriores.
No grupo A poderase utilizar a USC Virtual para proporcionar materiais e xestionar actividades.
Plan de continxencia (COVID-19)
Grupo A (Julio Ignacio Iglesias Redondo)
Metodoloxía do ensino
No caso de pasar ao escenario 2, estarase ao disposto pola Facultade de Dereito sobre impartición das clases, combinando os sistemas presencial e on-line. Será esencial para unha aprendizaxe axeitada que o alumnado dispoña dun manual da materia.
No caso de que sexa preciso pasar ao escenario 3, o profesor impartirá clases expositivas a través da plataforma Microsoft Teams, no horario oficial que corresponda. No tocante á docencia interactiva, o profesor porá a disposición do alumnado, a través da aula virtual (Moodle), cuns días de antelación, as actividades propostas e os alumnos deberán dedicar á súa realización un mínimo de 2 horas e media na semana que corresponda. As prácticas poranse en común e resolveranse, a través de Teams, no horario oficial que corresponda. Será esencial para unha aprendizaxe axeitada que o alumnado dispoña dun manual da materia.
Sistema de avaliación
No escenario 2, a participación e actividades dos alumnos terán un valor de 3 puntos na nota final e os restantes 7 puntos corresponderán á proba final ben escrita e presencial na aula ou tipo test e on-line a través de Moodle, según permitan as circunstancias.
Se fose preciso pasar a un escenario 3, sen clases presenciais, a participación e actividades dos alumnos (a través do instrumento "Tarefas" de Moodle) terán un valor de 3 puntos na nota final, 3 puntos corresponderán á nota obtida nunha actividade de evaluación de xeito presencial realizada polo alumnado á metade do cuadrimestre (de ser posible facela) e 4 puntos corresponderán á proba final obxectiva tipo test, que se realizará on-line, a través de Moodle. Se non fose posible realizar de xeito presencial a actividade de avaliación da metade do cuadrimestre, por terse situado xa a docencia no escenario 3, programarase unha actividade similar para a súa realización on-line, a través da aula virtual.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións"
GRUPO B (Javier Lete Achirica) E GRUPO C (Mª PAZ GARCÍA RUBIO/IGNACIO VARELA CASTRO)
Escenario 2. DISTANCIAMENTO
Se as circunstancias derivadas da pandemia do Covid-19 nos colocan nun escenario 2 (Distanciamento), os obxectivos e o programa da materia serán os indicados para o escenario 1. A docencia expositiva e interactiva será de carácter mixto, presencial ou virtual, segundo as proporcións que decidan as autoridades da Facultade de Dereito, utilizando para a parte non presencial a Aula Virtual e a plataforma Teams. Respetaranse os horarios marcados no plan docente anual. As titorías serán telemáticas, vía correo electrónico, Aula Virtual ou plataforma Teams.
A profesora procurará aos estudantes os materiais necesarios ou convintes para a preparación da materia, pero segue sendo imprescindible o uso dun Manual e dos textos legais, en calquera dos seus formatos; para evitar problemas derivados da continxencia de confinamento ou das dificultades de acceso á Biblioteca, deben facerse con eles ao comezo do curso.
A Avaliación da materia será, como no escenario 1, mixta, combinando a avaliación continúa coa prueba final, preferentemente oral, que será presencial ou virtual en función do que decidan as autoridades da Facultade; neste caso o valor da Avaliación contínua será do 40 % e o da proba final do 60%. Será preciso aprobar ambas partes para superar a materia.
Como no escenario 1 e 2, solo se avaliarán actividades nas que se garantice a autoría individual do estudante ou, no seu caso, do grupo ao que pertenza nos supostos de tarefas colectivas.. Por elo será preferente a prueba final oral e individualizada. As profesoras poderán estabrecer outras esixencias para asegurar a autoría das actividades e probas que se realicen por escrito.
Advírtese que no caso de que algunha das actividades ou na proba final se probe unha actuación fraudulenta por parte do estudante, será de aplicación o recollido na Normativa de Avaliación do rendimento académico dos estudiantes e de revisión das cualificacións, con aplicación das pertinentes sancións.
Escenario 3. PECHE DAS INSTALACIÓNS:
Se as circunstancias derivadas da pandemia do Covid-19 nos colocan no escenario 3, obrigándonos ao confinamento nas nosas casas, os obxectivos e o Programa da materia serán os mesmos do escenario 1. A docencia expositiva e interactiva será de carácter virtual, utilizando a Aula Virtual e a plataforma Teams.
Respetaranse os horarios marcados no plan docente anual. As titorías serán telemáticas, vía correo electrónico, Aula Virtual ou plataforma Teams.
A profesorasprocurará aos estudantes materiais convintes para a preparación da materia, pero sigue sendo imprescindible o uso dun Manual e dos textos legais, en cualquera dos seus formatos; para evitar problemas derivados da continxencia de confinamento deben facerse con eles ao comezo do curso.
A Avaliación da materia será virtual e como nos escenarios 1 e 2, mixta, combinando a avaliación contínua coa proba final, preferentemente oral; neste caso o valor da Avaliación contínua será do 50 % e o da proba final do 50%. Ser necesario aprobar ambas partes para superar a materia.
Como nos escenarios 1 e 2 , solo se avaliarán actividades nas que se garantice a autoría individual do estudante, ou, no seu caso, do grupo ao que pertenza nos casos de tarefas colectivas. Por elo serán preferentes a prueba final oral e individualizada. A profesora poderá establecer outras esixencias para asegurar a autoría das actividades e probas que se realicen por escrito.
Advírtese que no caso de que algunha das actividades ou na proba final se probe unha actuación fraudulenta por parte do estudante, será de aplicación o recollido na Normativa de Avaliación do rendimento académico dos estudiantes e de revisión das cualificacións, con aplicación das pertinentes sancións.
PLAN DE CONTINXENCIA (COVID):
En caso de pasar aos escenarios 2 e 3, por causa de pandemia, por favor, consulte a Metodoloxía da ensinanza que se seguiría, no apartado OBSERVACIÓNS, a epígrafe PLAN DE CONTINXENCIA.
Julio Ignacio Iglesias Redondo
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Correo electrónico
- julioignacio.iglesias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Paz Garcia Rubio
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814648
- Correo electrónico
- mpaz.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Belen Trigo Garcia
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814744
- Correo electrónico
- belen.trigo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Javier Lete Achirica
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814739
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ignacio Varela Castro
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Correo electrónico
- i.varela [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo C - horario de mañá (P-Z) | Castelán | Salón de Actos |
Martes | |||
09:00-10:30 | Grupo C - horario de mañá (P-Z) | Castelán | Salón de Actos |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo C - horario de mañá (P-Z) | Castelán | Salón de Actos |
10:00-11:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Castelán | Aula 4 |
17:00-18:00 | Grupo A - horario de tarde (A-F) | Castelán | Aula 4 |
Xoves | |||
09:00-10:30 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Castelán | Aula 4 |
15:00-16:30 | Grupo A - horario de tarde (A-F) | Castelán | Aula 4 |
Venres | |||
09:00-10:30 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Castelán | Aula 4 |
15:00-16:30 | Grupo A - horario de tarde (A-F) | Castelán | Aula 4 |
25.01.2021 10:00-12:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Aula 1 |
25.01.2021 13:00-15:00 | Grupo C - horario de mañá (P-Z) | Aula 1 |
25.01.2021 16:00-18:00 | Grupo A - horario de tarde (A-F) | Aula 1 |
06.07.2021 10:00-12:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Aula 1 |
06.07.2021 13:00-15:00 | Grupo C - horario de mañá (P-Z) | Aula 1 |
06.07.2021 16:00-18:00 | Grupo A - horario de tarde (A-F) | Aula 1 |