Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Común
Áreas: Dereito Civil
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Recoñecer as materias propias do Dereito civil e os seus principios informadores
- Comprensión da realidade plurilexislativa española en materia civil
- Iniciación no uso da linguaxe xurídica
- Habilidade no manexo dos textos de dereito positivo e na utilización dos instrumentos básicos de interpretación e aplicación das normas
- Capacidade de análise crítica das decisións xurisprudenciais e percepción das orientacións actuais en relación aos problemas básicos propios da disciplina
Grupo A (Profes. Rebolledo Varela e Díaz Martínez)
Lección 1.
O Dereito civil: aproximación ao seu concepto e contido actual. O Código civil español: estrutura, contido, principais reformas. A Constitución de 1978 e o seu significado para o Dereito civil. Evolución do Dereito civil na época postconstitucional.
Lección 2
A pluralidade de Dereitos civís españois: recoñecemento constitucional. Competencias das Comunidades Autónomas en materia de Dereito civil. A relación entre los Dereitos civís autonómicos e o Dereito civil estatal. Breve referencia ao actual contido normativo dos Dereitos civís autonómicos. O Dereito civil de Galicia.
Lección 3
As fontes do Dereito civil. Preceptos constitucionais sobre fontes do Dereito e Título Preliminar do Código civil. A lei como fonte do Dereito civil. Os reglamentos e o seu valor no Dereito civil. Os tratados internacionais. a costume como fonte do Dereito civil. Os principios xerais do Dereito. A xurisprudenza: concepto e valor no sistema de fontes. O ordenamento comunitario no sistema de fontes do Dereito civil español.
Lección 4
Os límites temporais das normas xurídicas e o Dereito transitorio. O tempo de vixencia das normas: entrada en vigor e derogación. O Dereito transitorio: retroactividad e irretroactividad da ley. Límites espaciais das normas xurídicas: especial referencia ao Dereito interrexional.
Lección 5
O proceso de aplicación da norma civil. A interpretación: concepto e clases. Os principios e normas sobre interpretación de outras normas: especial análisis do art. 3.1º do Código civil. As lagunas do Dereito: integración e analoxía. O recurso á equidade na aplicación do Dereito.
Lección 6
Os efectos das normas. A ignorancia da lei e o error de dereito. A exclusión voluntaria da ley aplicable. A nulidade dos actos contra lei. O fraude de lei.
A PERSONA FISICA
Lección 7
Persoalidade e capacidade: capacidade xurídica e capacidade de obrar. O estado civil. O Rexistro Civil. O comezo da persoalidade: o nacemento e a proteción xurídica do concebido. A extinción da persoalidade: a morte.
Lección 8.
Aa idade e a súa significación xurídica. Cómputo. A maioría de idade. O menor de idade: a súa proteción xurídica. Capacidade de obrar e responsabilidade do menor de idade. A emancipación.
Lección 9.
Capacidade xudicialmente modificada e discapacidade. A modificación xudicial da capacidade: concepto, causas, procedemento e efectos. A declaración de prodigalidade. Representación legal, complemento de capacidade e sistema de apoios na protección de persoas con discapacidade. A protección patrimonial do discapacitado. A autotutela.
Lección 10.
A nacionalidade: concepto e caracteres. Atribución e adquisición da nacionalidad española. Pérdida e recuperación da nacionalidade española. A doble nacionalidade. A vecindade civil: atribución e adquisición. Incidencia da nacionalidade e a vecindade civil na determinación da lei civil aplicable.
Lección 11.
O domicilio: concepto, función e clases. A ausencia: caracterización xeral. A situación de ausencia de feito ou non declarada: a súa regulación na Lei de Dereito civil de Galicia. A defensa dos bens do desaparecido. A ausencia legal. A declaración de falecemento.
Lección 12.
Os bens e dereitos da persoalidade. Especial referencia á proteción civil do dereito ao honor, á intimidade persoal e a propia imaxe. A proteción dos datos persoais. O nome da persoa: normas reguladoras. O dereito á identidade sexual e a transexualidade.
A PERSONA XURÍDICA
Lección 13.
A persoa xurídica: concepto e clases. A responsabilidad bajo réxime de persoa xurídica: o levantamento do velo. Representación, extinción e liquidación da persoa xurídica.
Lección 14.
O dereito de asociación: o seu marco constitucional. A asociación: clases, constitución, funcionamento, patrimonio e responsabilidade. Suspensión e disolución da asociación. O dereito de fundación e o seu recoñecemento constitucional. Réxime xurídico das fundacións nas lexislacións estatal e galega.
O SUXEITO, O OBXETO E O TEMPO NOL DEREITO CIVIL
Lección 15.
O exercicio do dereito e os seus límites: a boa fe, o abuso do dereito e a doctrina dos propios actos. O obxecto da relación xurídica: cousas e bens. O patrimonio: contenido e clases.
Lección 16.
O tempo no Dereito civil: reglas de cómputo. A prescrición: idea xeral. A prescrición extintiva: concepto, obxecto e efectos. Plazos de prescrición. Interrupción da prescrición. A caducidade.
O NEGOCIO XURIDICO
Lección 17.
A autonomía privada no Dereito civil. O negocio xurídico: clases e elementos. A declaración de vontade. O obxecto, a forma e a causa. Os negocios simulados e fiduciarios. Invalidez e ineficacia do negocio xurídico. A nulidade: concepto, clases e consecuencias. A nulidade parcial. A anulabilidade: concepto, supuestos e efectos. A rescisión. A revocación e a resolución.
Lección 18.
A representación: concepto e clases. A representación directa: o poder de representación. A extinción do poder: o poder irrevocable. A figura do representante sin poder. Referencia á representación legal e á representación orgánica.
_________________________________________________________________________________________________________________________________
Grupo B (Profs. ANTONIA NIETO ALONSO E MARGARITA HERRERO OVIEDO)
Lección 1. O Dereito civil
1.1. O Dereito civil: aproximación ao seu concepto e contido actual
1.2. O Código civil español: estrutura, contido e valoración
1.3. A Constitución de 1978 e o seu significado para o Dereito civil
1.4. A influencia dos cambios sociais e tecnolóxicos no Dereito civil
Lección 2 . A pluralidade lexislativa en materia de Dereito civil
2.1. A pluralidade de Dereitos civís españois. - A repartición de competencias en materia de lexislación civil ex art. 149.1.8 CE
2.2. Desenvolvemento lexislativo dos Dereitos civís autonómicos. - O Dereito civil de Galicia
Lección 3. As fontes do Dereito civil
3.1. As fontes do Dereito: a Constitución española e as fontes do Dereito no CC e nos Dereitos civís autonómicos. Especial referencia ao Dereito civil de Galicia
3.1.1. A lei
3.1.2. O costume
3.1.3. Os principios xerais do Dereito
3.1.4. O valor da xurisprudencia
3.1.5. Os tratados internacionais
3.2. O Dereito da UE no sistema español de fontes. Especialmente, a Directiva e o Regulamento
Lección 4. Os límites temporais e espaciais das normas civís
4.1. Os límites temporais das normas xurídicas. - Retroactividade e irretroactividade das normas. - O Dereito transitorio.- O Dereito temporalmente limitado por razóns excepcionáis (Covid-19).
4.2. Os límites espaciais das normas xurídicas: referencia ao dereito interrexional y ao Dereito internacioanl privado.
Lección 5. O proceso de aplicación da norma civil
5.1. O proceso de aplicación da norma civil: a interpretación. - Elementos e clases de interpretación
5.2. O proceso de aplicación da norma civil: a integración. - O recurso á analoxía.
- A equidade na aplicación das normas
Lección 6. Os efectos das normas
6.1. A eficacia das normas no Título preliminar do Código civil
6.2. A ignorancia da lei e o erro de dereito
6.3. A exclusión voluntaria da lei aplicable
6.4. A nulidade dos actos contra lei
6.5. A fraude de lei e figuras afíns
PARTE II. DEREITO DA PERSOA
Lección 7. A persoa física
7.1. Personalidade e capacidade: capacidade xurídica e capacidade de obrar. O concepto de capacidade xurídica trala Convención da ONU de 2006, sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade
7.2. O estado civil: concepto, evolución, accións de estado, proba do estado civil. br>7.3. O Rexistro civil. A Lei 20/2011, do 21 de xullo, do Rexistro civil
7.4. Comezo da personalidade: o nacemento
7.5. Protección xurídica do nasciturus: o nondum concepti
7.6. Os embrións e o Dereito
7.7. Extinción da personalidade xurídica: a morte
Lección 8. A idade e a súa significación xurídica
8.1. A idade da persoa e a súa significación xurídica. O cómputo da idade
8.2. A maior idade
8.2. O menor de idade: capacidade natural do menor e dereitos do menor. O interese do menor.
8.3. A emancipación do menor de idade.
Lección 9. As persoas con discapacidade
9.1. A discapacidade. Referencia á Convención Internacional sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade da ONU de 2006
9.2. Medidas de apoio voluntarias e legais ás persoas con discapacidade ou en previsión futura de discapacidade. A reforma do sistema no Código civil español.
9.3. A prodigalidade
Lección 10. A nacionalidade e a veciñanza civil
10.1. A nacionalidade
10.1.1. Concepto, significado e criterios de atribución. A proba da nacionalidade
10.1.2. Adquisición da nacionalidade española
10.1.3. Perda e recuperación da nacionalidade española
10.1.4. A dobre nacionalidade
10.2. A veciñanza civil
Lección 11. O domicilio, a ausencia e a declaración de falecemento
11.1. O domicilio: concepto e significado no ordenamento e en especial no ámbito civil
11.2. A ausencia e a ausencia declarada. A súa regulación na Lei de Dereito civil de Galicia
11.3. A declaración de falecemento
Lección 12. Os dereitos da personalidade
12.1. Os dereitos da personalidade: a súa relación cos dereitos fundamentais. Características dos dereitos da personalidade
12.2. Enumeración
12.2.1. Dereito á vida
12.2.2. Dereito á integridade física e moral
12.2.3. Dereito á identidade. O dereito ao nome. A identidade sexual: as novas orientacións sobre o sexo das persoas
12.2.4. Os dereitos á liberdade. Liberdade persoal, ideolóxica, relixiosa, de culto, liberdade de expresión e liberdade de información
12.2.5. Dereito á honra, intimidade, a propia imaxe e a voz: a súa tutela civil. Dereito á protección de datos
12.2.6. O dereito a non ser discriminado. Especial consideración á discriminación por razón de xénero
Lección 13. A persoa xurídica
13.1. A persoa xurídica: concepto e clases
13.2. A persoa xurídica no Código civil
13.3. Capacidade, domicilio, nacionalidade, patrimonio e extinción das persoas xurídicas
Lección 14. As asociacións e as fundacións
14.1. O dereito de asociación e o de fundación: o seu marco constitucional
14.2. Réxime xurídico da asociación
14.3. Réxime xurídico das fundacións. As fundacións de interese galego
PARTE III. RELACIÓN XURÍDICA, DEREITO SUBXECTIVO E AUTONOMÍA PRIVADA
Lección 15. A relación xurídica
15.1. A relación xurídica
15.2. O dereito subxectivo
15.3. O exercicio dos dereitos e os seus límites. A boa fe e o abuso do dereito
15.4. O obxecto da relación xurídica: cousas e bens
Lección 16. O transcurso do tempo
16.1. O tempo no Dereito civil: regras de cómputo
16.2. A prescrición.
16.2.1. A prescrición extintiva no Código civil: orzamentos e fundamento
16.2.2. Obxecto da prescrición extintiva
16.2.3. Comezo do prazo prescriptivo e o seu cómputo. Os prazos legais de prescrición
16.2.4. Interrupción e suspensión da prescrición extintiva. Renuncia á prescrición
16.3. A caducidade
Lección 17. O negocio xurídico
17.1. O negocio xurídico
17.1.1. A autonomía privada.
17.1.2. Feito e acto xurídico. O acto xurídico en sentido estrito: clasificacións e efectos. O negocio xurídico: concepto
17.1.3. Clasificación dos negocios
17.1.4. O negocio como acto e o negocio como norma
17.1.5. O negocio xurídico e a relación negocial. O obxecto, a forma e a causa do negocio xurídico
17.1.6. A esencia do negocio xurídico: vontade e declaración de vontade. O valor xurídico do silencio
17.2. Eficacia e ineficacia do negocio xurídico. Modalidades de ineficacia: nulidade, anulabilidade, rescisión, revogación, resolución e desistencia
Lección 18. A representación
18.1. A representación: concepto e clases
18.2. A representación voluntaria. Especial referencia aos poderes preventivos e a outras directivas anticipadas
18.2.1. O poder de representación: contido, límites, exercicio e extinción
18.2.2. A relación representativa
18.2.3. A figura do representante sen poder e o falsus procurator
18.2.4. A ratificación
18.3. A representación indirecta
18.4. A representación legal
___________________________________________________________________________________________________________________
Grupo C (Profa. Belén Trigo García).
A materia consta de tres bloques:
Dereito civil e ordenamento xurídico.
- Introdución ao dereito civil
- Fontes do dereito civil
- Interpretación, aplicación e eficacia das normas civís
Dereito da persoa
- Personalidade e capacidade
- Persoa física
- Persoa xurídica
Tráfico xurídico privado
- Relación xurídica e negocio xurídico
- Prescrición e caducidade
- Representación
Recoméndase consultar a ÚLTIMA EDICIÓN das obras seguintes:
-ALBALADEJO GARCÍA: Derecho civil I. Edisofer.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO: Manual de Derecho civil. Derecho privado y Derecho de la persona. Madrid, Bercal.
- CARRASCO PERERA, Derecho Civil: introducción, derecho de la persona, derecho subjetivo, derecho de propiedad, Tecnos, Madrid.
- DIEZ-PICAZO Y GULLÓN, Sistema de Derecho Civil, vol. I, Tecnos, Madrid.
- GARCÍA RUBIO, Introducción al Derecho Civil, Cálamo, Barcelona.
- LACRUZ BERDEJO; Elementos de Derecho Civil I, vol. I, vol. II y vol. III, Dykinson.
- LASARTE ÁLVAREZ, Principios de Derecho Civil, tomo I, Marcial Pons, Madrid.
- OLIVA BLÁZQUEZ, F./VÁZQUEZ-PASTOR JIMÉNEZ, L. (coords.), Derecho civil I. Parte General y Derecho de la persona, Ed Tirant lo Blanch, Valencia.
Grupo B (PROFS. ANTONIA NIETO ALONSO E MARGARITA HERRERO OVIEDO):
Recoméndase a Bibliografía xa sinalada e ADVÍRTESE que:
Será imprescindible para a axeitada preparación da materia que os estudantes estean en posesión dun manual en calquera dos seus formatos, papel ou dixital, cando estean dispoñibles na Biblioteca da USC (BUSC), o que se poñerá en coñecemento dos alumnos oportunamente. Agora ben, de ser posible, é preferente e facilita o estudo dispoñer dun manual en papel. Así mesmo, é necesario que o estudante dispoña dun Código civil, dunha Lei de Dereito civil de Galicia e dunha Lei de Axuizamento Civil, en calquera formato. As profesoras facilitarán estes textos legais a través da Aula Virtual da USC. É moi recomendable, ante unha eventual situación de confinamento, que os alumnos se fagan cun manual da materia e coa devandita lexislación xa os primeiros días do curso académico.
A) Competencias xerais (CX)
a) Instrumentais:
CX1.- Capacidade de comprensión, análise e síntese
CX2.- Capacidade de organización e planificación
CX5.- Capacidade de obtención e xestión información
CX6.- Capacidade de resolución de problemas
CX7.- Capacidade de decisión
CX8.- Razoamento crítico
CX9.- Compromiso ético e deontolóxico
b) Interpersoais:
CX10.- Traballo en equipo, incluídos os equipos de carácter interdisciplinar
CX12.- Capacidade de relación interpersoal nun contexto profesional
CX13.- Recoñecemento da diversidade e da multiculturalidade
c) Sistémicas:
CX14.- Aprendizaxe autónoma
CX15.- Adaptación a novas situacións
CX16.- Creatividade
CX17.- Liderado
CX19.- Iniciativa e espíritu emprendedor
CX20.- Motivación pola calidade á excelencia profesional
CX21.- Sensibilidade cara a temas da realidade social, económica e ambiental
CX22.- Espíritu de superación
B) Competencias específicas (CE):
CE1.- Utilizar os principios de libertade, igualdade, xustiza e pluralismo e os valores democráticos e dunha cultura de paz na interpretación do Ordenamento xurídico, con especial atención aos dereitos fundamentais
CE2.- Percibir o carácter unitario do Ordenamento xurídico e conseguir a necesaria visión sistemática e de conxunto dos problemas xurídicos
CE3.- Percibir a interrelación do Dereito con outras disciplinas científicas e cos problemas da sociedade
CE4.- Comprender axeitadamente os fenómenos políticos, sociais, económicos, culturais, persoais e sociolóxicos, entre outros, considerándoos na interpretación e aplicación do Dereito
CE5.- Adquirir o dominio das técnicas de obtención de información xurídica
CE6.- Comprender as distintas formas de creación do Dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual
CE7.- Manexar e interpretar correctamente as distintas fontes xurídicas
CE8.- Adquirir a capacidade de razoamento e argumentación xurídica cunha conciencia crítica na análise do Ordenamento
CE9.- Comprender e coñecer as principais institucións xurídicas públicas e privadas na súa xénese e bases conceptuais
CE11.- Adquirir a capacidade de redactar textos e expresarse oralmente nunha linguaxe fluída e técnica, utilizando termos xurídicos precisos, claros e comprensibles
CE12.- Adquirir a capacidade de analizar e resolver os problemas que suscite a práctica e a aplicación do Dereito
Co manexo nas aulas dos textos legais e da xurisprudencia recaída nestas materias, analizaranse os contidos esenciais da materia, nun intento de trasladar o coñecemento das institucións cunha visión práctica delas. Neste sentido, resaltarase a ausencia de respostas unívocas nos temas máis discutidos e as argumentacións que sosteñen as diversas teses defendibles perante os Tribunais. Fomentarase a participación agrupando aos alumnos e polarizando a súa intervención. Os tres grupos contarán con aula virtual.
GRUPO B (PROFS. ANTONIA NIETO ALONSO E MARGARITA HERRERO OVIEDO):
PLAN DE CONTINXENCIA (COVID):
No caso de pasar aos escenarios 2 e 3, por causa de pandemia, por favor, consulte a Metodoloxía da ensinanza que se seguiría, no apartado OBSERVACIÓNS, a epígrafe PLAN DE CONTINXENCIA.
Grupo A. Profes. Rebolledo Varela e Díaz Martínez
A avaliación da materia lévase a cabo a través de dúas actuacións: avaliación continua e proba teórico-práctica final.
A avaliación continua terá un peso do 30% na cualificación e consistirá na realización de actividades diversas, individuais ou en grupo. As actividades das clases interactivas terán un peso do 20% na nota final e o 10% restante corresponderá ao resultado dunha proba presencial, á metade do cuadrimestre, na que os alumnos deberán demostrar os coñecementos adquiridos ata ese momento.
A proba teórica-práctica final na que se avaliará o dominio dos conceptos teóricos adquiridos así como a súa aplicación a casos prácticos, terá un peso de ata 7 puntos na nota final. O alumno deberá acadar nesta proba un mínimo de 2,8 puntos.
A calificación obtida se determinará engadindo a correspondente ao exame e a obtida na avaliación continua. Para aprobar a materia a suma deber ser 5 ou superior. O alumno que non participara nas aulas ao longo de todo o cuadrimestre debe obter no exame una nota mínima de 5 (sobre 7
Ao exame debe levarse e utilizarse a lexislación indicada nas aulas polos profesores, especialmente o Código Civil.
Esta forma de avaliación é única para a primeira e segunda oportunidade. Para tal efecto, a cualificación correspondente á avaliación continua ao longo do curso académico considerarase en ámbalas dúas oportunidades.
En posteriores matrículas non se gardarán as notas da avaliación continua.
Advírtese expresamente aos alumnos que de acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Master (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera dos tres grupos de actividades referidos será obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do estudante que os cumprimente en ningún caso será de NON PRESENTADO
RÉXIME PARA O ALUMNADO CON EXENCIÓN DE DOCENCIA:
Aqueles alumnos aos que se lles houbese concedido a exención de docencia, a cualificación da materia será a obtida no examen final, que se puntuará neste caso sobre 10.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Grupo B (Profs. ANTONIA NIETO ALONSO E MARGARITA HERRERO OVIEDO)
Participación activa nas clases e exame final escrito. Valorarase a evolución da aprendizaxe dos alumnos día a día, atendendo ás súas intervencións e aos traballos realizados, o que complementará a cualificación obtida nun exame onde se avaliarán os coñecementos finais sobre a materia. Lémbrase a obrigatoriedade da asistencia ás clases.
Ao longo do cuadrimestre recolleranse os traballos redactados polos alumnos a demanda dos profesores. O exame final pode ter unha parte teórica e unha práctica, consistente xa na resolución dun caso práctico, na que dará resposta ás cuestións formuladas, xa nun comentario xurisprudencial.
Os alumnos serán avaliados de acordo coa seguinte distribución:
- Exame final: 7 puntos.
- Actividades docentes avaliables (Asistencia a clases expositivas e interactivas con participación activa, realización correcta de actividades, por ejemplo): 3 puntos.
Non obstante, en todo caso, será necesario obter un 4 sobre 7 no exame final escrito para poder sumar a puntuación obtida por as devanditas "Actividades docentas avaliables".
NOTA IMPORTANTE:
Lémbrase que segundo a "Normativa sobre permanencia nas titulacións de Grao e Master" aprobada polo Consello de Goberno da Universidade de Santiago de Compostela (5 de xuño de 2012): artigo 5.2: "A cualificación dunha convocatoria na que o alumno non se presenta, ou non supera os obxectivos establecidos será de 'suspenso', salvo que o estudante non realice ningunha actividade académica avaliable conforme ao establecido na programación ou guía docente, en cuxo caso constará como 'non presentado' ". Por tanto, o alumno que entregue algún traballo avaliable ou se presente ao exame será cualificado, de non superar a materia, como suspenso, e só terá a cualificación de non presentado o alumno que non entregue ningún traballo avaliable, nin se presente ao exame.
No caso de exención de docencia, a cualificación corresponderase coa obtida no exame final (100% da nota).
PLAN DE CONTINXENCIA (COVID):
No caso de pasar aos escenarios 2 e 3, por causa de pandemia, por favor, consulte o Sistema de avaliación que se seguiría, no apartado OBSERVACIÓNS, a epígrafe PLAN DE CONTINXENCIA.
_______________________________________________________________________________________________
GRUPO C (Profa. Belén Trigo García).
Sistema de avaliación: valorarase a intervención activa nas aulas, a participación nas actividades, a entrega de traballos e o exame final. Os criterios de avaliación serán os mesmos na primeira e segunda convocatoria.
A cualificación do exame, de carácter escrito, terá en conta o dominio dos coñecementos teóricos e a súa aplicación práctica. A esta proba corresponden 7 puntos posibles sobre o total da nota (70%), calculada sobre un máximo de 10 puntos.
A cualificación da asistencia e das actividades, con un máximo de 3 puntos (30%), súmase á nota obtida no exame a partir dunha puntuación mínima neste de 3 puntos. É necesario reunir un mínimo de 5 puntos para acadar o aprobado.
Ten en conta que o sistema de avaliación é unitario e mixto; é dicir, hai un so programa e unha soa avaliación, se ben esta combina dous instrumentos: a avaliación continua e a avaliación baseada nunha proba final obxectiva. Esta combinación permite ponderar o desempeño das alumnas e alumnos de forma máis completa e precisa, ao considerar distintos coñecementos e competencias.
O carácter unitario da avaliación xustifica que a puntuación obtida nas actividades avaliables ao longo do cuadrimestre non sexa independente e, xa que logo, non poida gardarse para ser aplicada en cursos posteriores en caso de no acadar a nota mínima necesaria para o aprobado (5).
Este sistema de avaliación é acorde co previsto na ficha da materia da memoria de grao, segundo a cal el examen final no supondrá menos de un 70% de la calificación final, y aprobarlo será requisito para superar la asignatura (MEMORIA PARA LA VERIFICACIÓN DEL TÍTULO OFICIAL DE GRADUADO O GRADUADA EN DERECHO POR LA UNIVERSIDADE DE SANTIAGO)
Réxime para o alumnado con exención de docencia: a presentación de actividades avaliables realizarase a través da USC virtual; a asistencia substituirase pola entrega dun traballo académico.
NOTA IMPORTANTE:
Segundo a "Normativa sobre permanencia nas titulacións de Grao e Máster" aprobada polo Consello de Goberno da Universidade de Santiago de Compostela (5 de xuño de 2012): artigo 5.2 "A cualificación dunha convocatoria na que o alumno non se presenta, ou non supera os obxectivos establecidos será de "suspenso", salvo que o estudante non realice ningunha actividade académica avaliable conforme ao establecido na programación ou guía docente, en cuxo caso constará como "non presentado".”
Igualmente e aos efectos da Normativa de permanencia nas titulacións de Grao e Máster, todas as actividades realizadas ao longo do curso serán valoradas. Para que o alumno figure como non presentado será necesario que non asista alomenos a un 80% das clases nin realice ningunha actividade.
O PLAN DE CONTINXENCIA (COVID) para o supuesto dos escenarios 2 e 3 detállase no apartado OBSERVACIÓNS.
O total do volume de traballo ideal do alumno é de aproximadamente 150 horas (6 créditos x 25 horas = 150 horas). Para un óptimo aproveitamento este traballo ha de ser constante ao longo do semestre.
- Asistir e participar activamente na clase.
- Contar cun ou varios manuais de consulta e apoio, e dispor dos materiais normativos actualizados
- Levar o material lexislativo correspondente a cada lección.
- Lectura das fontes recomendadas, previa ás clases.
- Adicar especial atención ao estudo dos conceptos e normas xurídicas salientados polas profesoras. Dito estudo deberá ser constante e con espírito crítico.
- Empregar o horario de titorías para solucionar dúbidas.
GRUPO B (PROFS. ANTONIA NIETO ALONSO E MARGARITA HERRERO OVIEDO):
PLAN DE CONTINXENCIA:
RECOMENDACIÓNS PARA O ESTUDO DA MATERIA EN TODOS OS ESCENARIOS (1, 2 E 3):
— Recoméndase encarecidamente que os estudantes dispoñan dende os primeiros días do curso académico dun manual.
— É moi importante a comprensión da materia, para iso, os estudantes terán a súa disposición as titorías coa profesora —presenciais e, de ser o caso, telemáticas, por medio de Microsoft Teams—.
— Valorarse especialmente a asistencia as clases e a participación dos estudantes tanto nas clases expositivas como nas clases interactivas.
Prégase respectar o horario de titorías sinalado por cada profesor. Non se atenderán dúbidas formuladas por correo electrónico.
Plan de continxencia (COVID-19)
Grupo A. Profesores Rebolledo Varela e Díaz Martínez
Metodoloxía do ensino
No caso de pasar ao escenario 2, estarase ao disposto pola Facultade de Dereito sobre impartición das clases, combinando os sistemas presencial e on-line. Será esencial para unha aprendizaxe axeitada que o alumnado dispoña dun manual da materia.
No caso de que sexa preciso pasar ao escenario 3, os profesores impartirán as clases expositivas de maneira síncrona a través da plataforma Microsoft Teams, no horario oficial que corresponda. No tocante á docencia interactiva, os profesores porán a disposición do alumnado, a través da aula virtual (Moodle), cuns días de antelación, as actividades propostas e os alumnos deberán dedicar á súa realización un mínimo de 2 horas e media na semana que corresponda. As prácticas poranse en común e resolveranse, a través de Teams, nunha clase de hora e media, no horario oficial da última interactiva da semana (mércores). Será esencial para unha aprendizaxe axeitada que o alumnado dispoña dun manual da materia.
Sistema de avaliación
No escenario 2, as actividades interactivas realizadas polos alumnos terán un valor de 3 puntos na nota final, 3 puntos corresponderán á nota obtida nunha actividade de avaliación continua resolta polo alumnado á metade no cuadrimestre (presencialmente, de ser posible, aínda que sexa en grupos reducidos e en distinto horario, ou ben on-line, de non ser posible a presencialidade), e 4 puntos corresponderán á proba final, que, de ser posible, será presencial, e, de non ser posible, será proba obxectiva tipo test, que se realizará on-line, a través de Moodle.
Se fose preciso pasar a un escenario 3, sen clases presenciais, as actividades interactivas realizadas polos alumnos (realizadas e entregadas, no seu caso, a través do instrumento "Tarefas" de Moodle) terán un valor de 3 puntos na nota final, 3 puntos corresponderán á nota obtida na actividade resolta de xeito presencial á metade do cuadrimestre (de ser posible facela deste modo) e 4 puntos corresponderán á proba final obxectiva tipo test, que se realizará on-line, a través de Moodle. Se non fose posible realizar de xeito presencial a actividade de avaliación da metade do cuadrimestre, por terse situado xa a docencia no escenario 3, programarase unha actividade similar para a súa realización on-line, a través da aula virtual.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
__________________________________________________________________
GRUPO B: PROFS. ANTONIA NIETO ALONSO E MARGARITA HERRERO OVIEDO:
«PLAN DE CONTINXENCIA»:
Segundo o documento Directices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura. Curso Académico 2020-2021 —que desenvolve o acordo de Consello de Goberno do 19 de xuño de 2020—.
Cómpre salientar, dentro dos escenarios 2 e 3, os apartados metodoloxía da ensinanza e sistema da avaliación da aprendizaxe (o resto dos apartados será común para os tres escenarios).
A) METODOLOXÍA DA ENSINANZA:
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO:
A docencia presencial convivirá coa virtual; pero sempre mantendo os horarios programados. Será a o Decanato da Facultade de Dereito quen defina as fórmulas de convivencia de ambas as modalidades de docencia.
Na docencia interactiva poderase combinar a presencialidade física e telemática.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS:
A docencia, tanto expositiva como interactiva será completamente virtual.
NOTAS COMÚNS PARA O CASO DE DESENROLARSE A DOCENCIA EN REMOTO, ESCENARIOS 2 E 3:
— A docencia será impartida de xeito síncrono (profesor e alumno encóntranse realizando ao mesmo tempo a comunicación, na que se produce unha coincidencia temporal).
— As actividades a realizar serán variadas, combinando tarefas individuais con outras que fomenten o traballo colaborativo.
— Potenciarase a aprendizaxe autónoma do alumno, incluíndo elementos de autoavaliación (sobre a materia xa explicada polas profesoras).
— O seguimento das actividades propostas farase a través das ferramentas: “Tarefas” e “Cuestionario” do Campus Virtual da USC.
— Advírtase que as plataformas que se empregarán son: a Aula Virtual da USC, Microsoft Teams e o correo electrónico institucional da USC.
B) SISTEMA DE AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE:
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO:
Con carácter xeral, a cualificación final resultará de combinar a avaliación continua formativa con unha proba final que será preferentemente de carácter telemático —a través de un cuestionario: exame tipo test obxectivo, ou ben, segundo as circunstancias, un exame oral; sen prexuízo de combinar cuestionario telemático e proba oral [para acadar as máximas cualificacións, de xeito que, nese caso, non sexa suficiente a proba tipo test]—.
A valoración da avaliación continua —a participación nas clases on line, a realización de prácticas (interactivas) —que se entregará a través da ferramenta «tarefas» do Campus Virtual da USC— e as autoavaliacións a través de cuestionarios, por exemplo— é do 40 % da cualificación final (máximo 4 puntos). A valoración da proba final escrita é do 60 % da cualificación final (6 puntos como máximo).
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS:
Con carácter xeral, a cualificación final resultará de combinar a avaliación continua formativa con unha proba final que será preferentemente de carácter telemático —a través de un cuestionario: exame tipo test obxectivo, ou ben, segundo as circunstancias, un exame oral; sen prexuízo de combinar cuestionario telemático e proba oral [para acadar as máximas cualificacións, de xeito que, nese caso, non sexa suficiente a proba tipo test]—.
A valoración da avaliación continua —a participación nas clases on line, a realización de prácticas (interactivas) —que se entregarán a través da ferramenta «Tarefas» do Campus Virtual da USC— e as autoavaliacións a través de cuestionarios, por exemplo— é do 40 % da cualificación final (máximo 4 puntos). A valoración da proba final escrita é do 60 % da cualificación final (6 puntos como máximo).
Para a avaliación da segunda oportunidade seguiránse os mesmos criterios que para a primeira. A tal efecto, a cualificación correspondente á avaliación continua ao longo do curso académico aplicaráse en ambas convocatorias.
Para os alumnos con dispensa de docencia o 100% da cualificación seguirá sendo determinado pola proba final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
___________________________________________________________________
Grupo C (Profa. Belén Trigo García).
En todo caso utilizarase a USC Virtual para proporcionar o programa detallado da materia, o calendario de actividades, e materiais de estudo, así como e para xestionar as actividades propostas, en especial, a entrega de traballos, e facilitar ferramentas de comunicación.
A) Escenario 2 (distanciamento):
Mantense o indicado nos apartados anteriores (obxectivos, contidos, bibliografía, competencias, sistema de estudo, recomendacións, etc.), coas seguientes matizacións:
1. A metodoloxía adaptarase á modalidade de docencia concreta que establezan as autoridades competentes (previsiblemente, unha parte presencial e outra en remoto). Ao resultar afectadas as clases expositivas, se potenciarán as ferramentas de interacción e participación do alumnado a través de medios non pres enciales. Igualmente prevese o complemento das explicacións presenciais coa posta a disposición de materiais en liña. Respecto das clases interactivas as adaptaciones dirixiranse a reforzar o apoio ao traballo autónomo (programación de titorías, subministro de materiais, retroalimentación, etc.) e, de ser necesario, a adaptar as modalidades de actividades avaliables (cambio de traballos en grupo a trabajos individuais) ou os seus requisitos (flexibilización do número de alumnos por grupo e das datas de exposición ou entrega).
2. En canto ao sistema de avaliación, os cambios na metodología docente non afectarán aos criterios xerais de avaliación (vid. supra). De non ser posible a realización do exame final da mateira de maneira presencial efectuarase a través dalgunha das plataformas que a USC poña a disposición de docentes e alumnado
B) Escenario 3 (docencia non presencial):
Mantense o indicado nos apartados anteriores (obxectivos, contidos, bibliografía, competencias, sistema de estudo, recomendacións, etc.), coas seguientes matizacións:
1. A metodoloxía adaptarase á modalidade de docencia concreta que establezan as autoridades competentes (previsiblemente, virtual). Na medida do posible, impartirase a docencia no horario habitual para as clases presenciais, a través dalgunha das plataformas que a USC poña a disposición de docentes e alumnado. Na línea co previsto para o escenario 2 (vid. supra), poranse a disposición do alumnado e se incentivará a utilización de ferramentas de comunicación e partición en remoto, así como recursos de autoaprendizaxe, autoavaliación e materiais complementarios das explicacións. Respecto das clases interactivas, ademais e como no escenario 2, procederase a adaptar as modalidades de actividades avaliables ou so seus requisitos; en concreto, considerarase a diversificación de actividades ou a substitución de actividades como debates, seminarios ou obradoiros por otro tipo de traballos ou actividades.
2. En canto ao sistema de avaliación, os cambios na metodología docente non afectarán aos criterios xerais de avaliación (vid. supra). De non ser posible a realización do exame final da mateira de maneira presencial efectuarase a través dalgunha das plataformas que a USC poña a disposición de docentes e alumnado
Ana Diaz Martinez
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814743
- Correo electrónico
- ana.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Angel Luis Rebolledo Varela
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814649
- Correo electrónico
- angelluis.rebolledo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Belen Trigo Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814744
- Correo electrónico
- belen.trigo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Antonia Nieto Alonso
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814742
- Correo electrónico
- antonia.nieto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Margarita Cristina Herrero Oviedo
- Departamento
- Dereito Común
- Área
- Dereito Civil
- Teléfono
- 881814621
- Correo electrónico
- margarita.herrero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Galego, Castelán | Aula 1 |
15:00-16:00 | Grupo B - horario de tarde (G-O) | Galego, Castelán | Salón de Actos |
16:00-17:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Galego | Aula 1 |
Xoves | |||
09:00-10:30 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Galego, Castelán | Aula 1 |
15:00-16:30 | Grupo B - horario de tarde (G-O) | Galego, Castelán | Salón de Actos |
16:30-18:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Galego | Aula 1 |
Venres | |||
09:00-10:30 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Castelán, Galego | Aula 1 |
15:00-16:30 | Grupo B - horario de tarde (G-O) | Castelán, Galego | Salón de Actos |
16:30-18:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Galego | Aula 1 |
27.01.2021 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Aula 1 |
27.01.2021 13:00-15:00 | Grupo B - horario de tarde (G-O) | Aula 1 |
27.01.2021 16:00-18:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Aula 1 |
07.07.2021 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Salón de Actos |
07.07.2021 13:00-15:00 | Grupo B - horario de tarde (G-O) | Salón de Actos |
07.07.2021 16:00-18:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Salón de Actos |