Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Socioloxía
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao tratarse dunha materia introdutoria e de segundo curso, o principal obxectivo é a aprendizaxe do sistema de conceptos fundamentais e básicos da Socioloxía e a familiarización cos mesmos. Trátase de proporcionar ao alumno de Economía as ferramentas e elementos esenciais que lle faciliten a análise da Sociedade, e das relacions entre a Economía e a Sociedade.
A materia implica pois, un primeiro achegamento ás nocións habituais no modo de pensar sociolóxico, ás perspectivas desde as que se analizan os diferentes ámbitos do comportamento social humano e aos autores máis relevantes na materia, non só clásicos (Marx, Durkheim, Simmel, Weber, Schumpeter) senón tamén actuais.
No programa abordaranse os seguintes temas e conceptos fundamentais para introducir o alumno de Economía na Socioloxía como Ciencia social. O alumno dispoñerá ademais dunha guía docente máis detallada na que se xustifican cada un dos temas e apartados e na que se especificará máis en detalle o desenvolvemento do temario e as leccións.
PRIMEIRO BLOQUE: OBXECTO E MÉTODO DA SOCIOLOXÍA
1.Objeto da Socioloxía. A Socioloxía e o coñecemento científico
2.A Socioloxía e outras Ciencias sociais
3.Métodos e técnicas de investigación en Socioloxía
SEGUNDO BLOQUE: ESTRUTURA SOCIAL, CULTURA, PODER E DESIGUADADE
4. A Socioloxía e a natureza social do home. Acción social, interacción e feitos sociais. A cultura, a estrutura social e a desigualdade.
5. A cultura. Elementos da cultura. A diversidade cultural.
6.Os proceso de socialización e de control. Tipos e mecanismos de socialización. Os axentes de socialización. Normas, tolerancia e control social. Desviación e anomia.
7. A estrutura e os cambios sociais. A estrutura demográfica e as súas transformacións. Os procesos de urbanización. As redes sociais: papel que desempeñan. As formas de cambio social e de conflito.
8. A estratificación social e as clases sociais. Teorías clásicas e achegas recentes. Mobilidade social e Pobreza. O papel do Estado e os réximes de benestar.
TERCEIRO BLOQUE: AS INSTITUCIÓNS COMO FORMAS DE REGULACIÓN
9. As institucións sociais: o papel que desempeñan. Tipos.
9.1 A relixión, a familia, a educación e a Ciencia.
9.2 A racionalización da empresa, os mercados e a economía. As profesións e ocupacións
9.3 A publicidade, a opinión pública e os medios de comunicación
10.O siñificado sociolóxico da globalización.
BÁSICA
Berger,P. Introduccion a la Sociología, Ed. Limusa, Madrid
Giner, S , Sociología, Ed. Península;Madrid
Giddens, A., Sociologia, Alianza editorial, Madrid
COMPLEMENTARIA
-Berger, P. La construcción social de la realidad. Amorrortu.
-Carabaña, J. y A. de Francisco. Teorías contemporáneas de las clases sociales. Ed. Pablo Iglesias. Madrid
-Castells, M., La Era de la Información. Economía, sociedad y cultura, Vol. 1, La Sociedad Red, Alianza Editorial, Madrid, 2000
-Crompton. R. Clase y estratificación. Madrid. Tecnos,
-De Francisco, A, Sociología y cambio social. Ariel Barcelona.
-Durkheim. De la división del trabajo social, Ed.Akal
-Durkheim, E. El suicidio. Akal. Madrid
-Etzioni, A., La dimension moral. Hacia una nueva economía, Ediciones Palabra, Madrid.
-Feito Alonso, R. Estructura social contemporánea Las clases sociales en el países industrializados. Ed. S.XXI. México,
-Fernández Enguita, M., Economía y Sociología. Para un análisis sociológico de la realidad económica. Ed. Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid, 1998.
-Goffman. La presentación de la persona en la vida cotidiana. Ed. Amorrortu. Buenos Aires.
-Gonzalez, J.J. y Requena, M., Tres Decadas de cambio social en España, Alianza editorial,Madrid
-Granovetter, M., Acción económica y estructura social: el problema de la incrustación, en Requena Santos, F., Análisis de redes sociales, Centro de Investigaciones Sociológicas, Madrid, 2003.
-Herranz, R. La Sociología de los Mercados Internos de Trabajo, Madrid, CES, 2007
-Herranz, R. George Simmel y la Sociología Económica: el mercado, las formas sociales y el análisis estratégico, PAPERS, Revista de Sociología, nº 87, 2008
-Sen. Desarrollo y Libertad. Ed. Planeta. Barcelona.
-Inghan, G. Capitalismo Alianza Editorial.
-Portes, A. Economic Sociology, A Sysematic Inquiry, Princeton University Press.
-Swedberg , rt. y Smelser, N. Handbook of Economic Sociology. Princeton University Press.
-Sztompka, P, Sociología del cambio social. Alianza. Madrid.
-Weeks, J.R.. Sociología de la población. Alanza Editorial. Madrid,
-Weber, M., La ética protestante y el espirítu del capitalismo. Ed. Península. Barcelona.
-Weber, M., Economia y sociedad, FCE México
-Willians, R.. Sociología de la cultura, Ed. Paidos.
•Competencias Xerais
- Achegar a Socioloxía a un alumnado que conecta por primeira vez coa disciplina
- Proporcionar ao estudante unha visión xeral dos puntos centrais da disciplina, así como o enfoque dos distintos marcos teóricos e a metodoloxía de investigación.
- Promover que o alumno adquira a perspectiva sociolóxica necesaria para profundar no coñecemento e a práctica da disciplina no contexto da Economia e doutras das Ciencias Sociais.
- Explicar o papel do individuo na vida social y socio-económica
-Conñocer a entorno social e cultural na que ten lugar a vida económica.
- Comprender os elementos centrais da estrutura social y sus relacion con las grandes tendencias de la economia.
• Competencais especificas
- Motivar ao alumno cara a Socioloxía práctica mediante unha serie de actividades que acompañarán a cada tema
- Promover a análise crítica no coñecemento dos marcos teóricos e metodolóxicos desde onde se elaboran as respostas ás preguntas fundamentais da Socioloxía, observando a sua utilidade para incorporarlos aos estudios socio-económicos e situar a econmia no seu contexto social, politico y cultural.
- Desenvolver a capacidade de traballo individual, aprendendo a analizar información, identificar as ideas máis importantes e que son relevantes para os estudos socio-económicos
-Familiarizarse cos sistemas de indicadortes sociais e socio-económico.
- Fomentar a capacidade de traballo en equipo, aprendendo a distribuír tarefas, negociar a achega de responsabilidades respectivas.
Clases interactivas. Impartiranse 17 horas de clase expositiva nas que se introducirán e explicaran os contidos teóricos esenciais da materia, presentando e resolvendo os problemas que afectan a ditos contidos. A asistencia será obrigatoria (tomarase lista). Ao comenzó do curso, os alumnos disporan de material didáctico e referencias bibliográficas seleccionadas e de lectura obrigada para poder preparar activamente esta parte teórica de acordó coas orientación e o apoio do profesor/a.
Seminarios interactivos. Asistencia é obrigatoria (tomarase lista). Os alumnos/as deberán presentar e comentar, seguindo os criterios establecidos polo profesor/a, un conxunto de lecturas e textos nos que se amplían, ilustran ou aplican os contidos teóricos esenciais da materia. Esta tarefa completarase mediante debates sociolóxicamente fundados sobre temas de actualidade e outras actividades.
O obxectivo e contido da materia non se modificarán nos distintos escenarios previstos (de tipo presencial , semi-presencial e non presencial) pola crise do Coronavirus, nin tampouco a metodoloxía das clases expositivas e interactivas.
A asistencia á exposición e clases interactivas xunto coa participación e finalización do traballo pesará un 30% da nota final. O exame escrito final dos contidos teóricos do curso afectará o 70% restante da nota final nesta materia e será obrigatorio.
A relación específica das diferentes actividades avaliables ao longo do curso e o xeito no que se controlarán para os tres escenarios (presencial, semi-presencial e non presencial) por vía telemática indicaranse nas guías docentes correspondentes a cada un dos grupos da materia (quenda de mañá ou tarde) ) que se publicarán na aula virtual ao comezo do curso. O Aula virtual estará activada nos tres escenarios.
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto na normativa para avaliar o rendemento académico dos estudantes e para revisar as cualificacións
Os repetidores/as deberan de realizar as mesmas actividades e tarefas que os non repetidores. No caso dos alumnos/as con dispensa tendrán que realizar un conxunto de actividades equivalentes de acordo coas indicacións do profesor/a.
Clases de pizarra: 17 horas (estudo individual do alumno: 25 horas)
Seminarios interactivos: 31 horas (estudo individual do alumno: 45 horas)
Tutorías: 5 horas
Total: 50 horas (traballo persoal do alumno: 75 horas)
Os textos e materiais de apoio son necesarios para o seguimento do curso, pero é nas clases teóricas onde se traballa o seu verdadeiro sentido, alcance e intención.
“Plan de Continxencia”
Nos escenarios 2 e 3, correspondentes á situación de distanciamiento (escenario 2) e peche de instalacións (escenario 3) no variarán os obxetivos, os contidos, ni tampouco a metodoloxía de ensino, nin o sistema de avaliación previsto para o escenario 1.
De acordo coas directrices do rectorado utilizaranse as ferramentas telemáticos postas a disposición dos docentes e os/as estudantes pola USC e, en particular, a aula virtual permanecerá activa nos tres escenarios.
Roberto Herranz Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881811561
- Correo electrónico
- roberto.herranz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Milagros Dominguez Juan
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881815176
- Correo electrónico
- mariamilagros.dominguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
11:45-14:15 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 01 |
17:45-20:15 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula 04 |
Martes | |||
11:45-14:15 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 10 |
17:45-20:15 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula 22 |
Mércores | |||
17:45-18:45 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 22 |
Venres | |||
12:15-13:15 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 26 |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
03.06.2021 16:30-19:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
14.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
14.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
14.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
14.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
14.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
14.07.2021 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |