Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A materia Contabilidade Xeral do Grao de Economía háxase dividida en dúas materias: Contabilidade Xeral I (1º curso) e Contabilidade Xeral II (2º curso). A Contabilidade Xeral I ten como finalidade achegar aos alumnos á formación que os capacite para a levanza da contabilidade financeira nunha empresa.
1. Introdución á contabilidade
2. Patrimonio e renda
3. O método contable
4. O ciclo contable
5. Aspectos básicos do PXC.
6. O activo non corrente: inmobilizado non financeiro.
7. Existencias
8. O pasivo
9. Contabilización das operacións de tráfico
10. Rexistro contable en software informático
Bibliografía básica
Textos legais:
• Texto consolidado do PLAN XERAL DE CONTABILIDADE.
Libros recomendados
ALCARRIA JAIME, J. J. (2012). Introducción a la contabilidad. Publicacions de la Universitat Jaume I. Dispoñible en http://dx.doi.org/10.6035/Sapientia66
ALCARRIA JAIME, J. J. (2009). Contabilidad financiera I. Publicacions de la Universitat Jaume I. Dispoñible en http://hdl.handle.net/10234/24002
Bibliografía complementaria
En xeral, calquera manual de contabilidade adaptado ao Plan Xeral de Contabilidade será apropiado para o estudo desta materia. A modo de exemplo:
FERNÁNDEZ CUESTA, CARMEN (2014): Introducción a la contabilidad financiera. ES Ediciones Pirámide.
CERVERA, M; GONZÁLEZ, A; ROMANO, J. (2008): Contabilidad Financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros.
DOSSIER PRÁCTICO. NUEVO PLAN GENERAL CONTABLE (2007): 205 supuestos prácticos. Santiago de Compostela: Ediciones Francis Lefebvre, S.A.
OMEÑACA GARCÍA, J. (2008): Contabilidad General. Barcelona: Deusto.
REY POMBO, J. (2009): Contabilidad General. Madrid: Paraninfo.
TABOADA MELLA, M. S. (2008): Contabilidad Financiera. Una introducción teórico-práctica. Santiago de Compostela: Tórculo Edicións, S.L.
TABOADA MELLA, M. S. (2008): Ejercicios resueltos de Contabilidad Financiera (Introducción). Santiago de Compostela: Tórculo Edicións, S.L.
Competencias da titulación nas que contribúe a materia:
• Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións económicas, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre súa dimensión social, científica ou ética.
• Elementos básicos de Contabilidade.
• Modelos e técnicas de representación da realidade económica
• Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionáis.
• Integrarse na xestión empresarial.
Competencias específicas da materia:
• Coñecer e comprender a idea de contabilidade como sistema de información que poderá ser empregada por terceiros alleos á empresa para a toma de decisións.
• Coñecer e comprender os conceptos de patrimonio, elementos que o integran, cálculo de resultado así como as normas contables.
• Coñecer e saber aplicar o método contable.
• Coñecer e identificar transaccións económicas así como aprender a rexistralas.
• Saber desenvolver o el proceso contable que permite a elaboración dos estados contables.
• Manexar na aula de informática programas informáticos contables.
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de forma virtual. As sesións na aula teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ao alumno a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma.
Tras as exposicións de cada un dos temas, expomos diferentes actividades e exercicios prácticos, que haberán de resolverse de forma individual e/ou en grupos reducidos.
Os materiais didácticos básicos utilizados no desenvolvemento da materia son o Plan Xeral de Contabilidade xunto cos supostos prácticos elaborados polos profesores. Todo o material de apoio á docencia se atopa na aula virtual da materia:
- diapositivas da parte expositiva e interactiva,
- test de autoavaliación,
- foros de dúbidas, etc.
Esta materia conta cunha guía docente na aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
A continuación, sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, diferenciando os criterios e os instrumentos para a súa determinación, así como o peso que terán na cualificación final. En todos os escenarios existen dúas modalidades:
1. Avaliación continua; e
2. Exame final, segundo convocatoria oficial.
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 70%. O exame teórico-práctico terá carácter presencial e será obrigatorio para superar a materia
Avaliación continua. PESO: 30%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 7. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 4 sobre 10 (en cada unha das partes, teórica e práctica).
Só se engadirá a nota do exame final á nota de avaliación continua cando se alcance o mínimo requirido nel.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todos os alumnos.
Sistemas de evaluación para casos de dispensa: de acordo coa normativa de dispensa da USC, e segundo acordó da Xunta de Facultade do 7 de xuño de 2017, aqueles alumnos dispensados de clase evaluaranse en examen final, pudiendo acadar de 0 a 10 puntos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No escenario 1, tanto a avaliación continua como a proba final serán de carácter presencial.
Traballo presencial na aula horas Traballo persoal do alumno Horas
Clases de pizarra en grupos grandes 30 Estudo autónomo, individual ou en grupo 30
Clases de pizarra en grupos reducidos 15 Resolución de exercicios 55
Tutorías en grupos moi reducidos 10 Lecturas recomendadas 5
Otras sesións co profesor (evaluación grupo grande) 5
Total traballo presencial na aula 60 Total de horas de traballo do alumno 90
Recoméndase ao alumno que asista a clase e formule nesta as cuestións que da explicación da materia precisen de esclarecemento; polas mesmas razóns, debe realizar todos os exercicios ao mesmo ritmo que se vaia establecendo na clase. Deste modo, poderá seguir a evolución da materia sen maior dificultade.
Así mesmo, establécese un horario de titorías no que o alumno pode consultar de forma individualizada aquelas dúbidas que lle xurdan no estudo da materia.
Esta materia conta con Aula Virtual que se utilizará nos tres escenarios como apoio á la parte teórica e práctica da materia, onde os estudantes terán dispoñibles tanto esquemas que lles poden axudar no estudo da mesma como os boletins de exercicios de auto avaliación. Tamén se empregarán as ferramentas de comunicación (e-mail, foro, Chat…) entre os estudantes e os profesores para plantexar debates e outras cuestión e dúbidas da materia
Plan de continxencia:
Escenario 2
Metodoloxía:
No escenario 2 a docencia expositiva e interactiva será unha combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas nese momento. A docencia virtual levarase a cabo a través da plataforma Teams e o campus virtual, de forma síncrona e/ou asíncrona nos horarios fixados para a materia polo Decanato. Fora das clases o principal medio de comunicación entre o profesorado e o alumnado serán os diferentes foros abertos na aula virtual da materia e o email do profesorado. As titorías serán prioritariamente por vía telemática e concertaranse a través do foro habilitado na aula virtual ou do email do profesorado.
Avaliación:
Existen dúas modalidades:
1. Avaliación continua; e
2. Exame final, segundo convocatoria oficial.
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 70%. O exame teórico-práctico terá carácter presencial ou telemático e será obrigatorio para superar a materia
Avaliación continua. PESO: 30%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 7. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 4 sobre 10 (en cada unha das partes, teórica e práctica).
Só se engadirá a nota do exame final á nota de avaliación continua cando se alcance o mínimo requirido nel.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todos os alumnos.
Sistemas de avaliación para casos de dispensa: de acordo coa normativa de dispensa da USC, e segundo acordo da Xunta de Facultade do 7 de xuño de 2017, aqueles alumnos dispensados de clase avaliaranse en exame final, pudendo acadar de 0 a 10 puntos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No escenario 2, tanto a avaliación continua como a proba final serán de carácter presenciais ou telemáticas de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento. No caso de ser telemáticas realizaranse utilizando o campus virtual e o programa Teams.
Escenario 3
Metodoloxía:
No escenario 3 toda a docencia será virtual e levarase de forma síncrona e/ou asíncrona a través da plataforma Teams e o campus virtual nos horarios fixados polo Decanato. Fora das clases o principal medio de comunicación entre o profesorado e o alumnado serán os diferentes foros abertos na aula virtual da materia e o email do profesorado. As titorías serán por vía telemática e concertaranse a través do foro habilitado na aula virtual ou do email do profesorado.
Avaliación:
Existen dúas modalidades:
1. Avaliación continua; e
2. Exame final, segundo convocatoria oficial.
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 70%. O exame teórico-práctico terá carácter telemático e será obrigatorio para superar a materia
Avaliación continua. PESO: 30%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 7. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 4 sobre 10 (en cada unha das partes, teórica e práctica).
Só se engadirá a nota do exame final á nota de avaliación continua cando se alcance o mínimo requirido nel.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todos os alumnos.
Sistemas de avaliación para casos de dispensa: de acordo coa normativa de dispensa da USC, e segundo acordo da Xunta de Facultade do 7 de xuño de 2017, aqueles alumnos dispensados de clase avaliaranse en exame final, pudendo acadar de 0 a 10 puntos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No escenario 3 tanto a avaliación continua como a proba final serán telemáticas utilizando o campus virtual e o programa Teams.
Noelia Maria Romero Castro
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824478
- Correo electrónico
- noe.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Pablo Duran Santomil
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811596
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Nailya Saifulina
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811610
- Correo electrónico
- nailya.saifulina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Andrea Martinez Salgueiro
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Martes | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 30 |
18:45-20:15 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 29 |
Mércores | |||
09:30-11:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 30 |
15:30-17:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 29 |
Xoves | |||
11:45-13:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 29 |
Venres | |||
11:15-12:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 29 |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
18.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
29.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |