Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Conhecer e saber empregar os conceitos e técnicas básicas precisas para a comprensom do funcionamento da economia mundial.
- Conhecer as características estructurais da fase actual do sistema económico capitalista.
- Saber interpretar os câmbios recentes e principais problemas que afectan à economia mundial.
- Conhecer e saber empregar as principais fontes estatísticas económicas.
1. O Capitalismo. As principais correntes do pensamento económico. Os grandes debates: mercado e sector público; introduçom à política económica. O sector público. O papel e tamanho do estado.
2. Economia e tecnologia.
3. Técnicas de contabilidade social.
4. Panorama geral da economia mundial. O espaço económico mundial. A globalizaçom. O Subdesenvolvimento.
5. Cooperaçom e integraçom. Instituiçons económicas internacionais.
6. O comércio internacional.
7. As relaçons financeiras internacionais. A internacionalizaçom do capital. O investimento direito extrangeiro. As empresas multinacionais. O sistema financeiro internacional.
8. O processo de integraçom europeio. As instituiçons da Uniom. O orçamento da UE.
9. Integraçom económica europeia. Coordenaçom das políticas macroeconómicas. BCE e Política monetária.
Antuñano Maruri, I., Sánchez Andrés, A., et All., (2009), Política económica. Elaboración y políticas coyunturales. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia.
Berzosa, C., Bustelo, P. e de la Iglesia, J. (2001). Estructura económica mundial. Ed. Síntesis. Madrid. 2ª ed. act. e amp. Madrid.
Durán Romero, García de la Cruz, Sánchez Díez, (2013), Estructura económica y relaciones internacionales. Garceta. Madrid.
García de la Cruz, J. M.; Ruesga Benito, S. M., (2007), Economía española. Estructura y regulación. 2ª ediçom. Thomson.
García Delgado, J. L. (Dir.), (2009), Lecciones de economía española. Ed. Cívitas (6ª ediçom).
Prada blanco, A. e Lago Peñas, S., 2009, Galicia unha economía europea 1986-2066. Ed. Galaxia. Vigo
Rallo Romero, A., Guzmán Cuevas, J., Santos Cumplido, F. J., (Coords.), (2001), Curso de estructura económica española. Ed. Pirámide.
(Competências tomadas da memória oficial da titulaçom)
BÁSICAS Y GENERALES
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
CG1 - Ejercitar con eficiencia y eficacia la actividad profesional en el ámbito de la gestión de negocios y la actividad comercial de las PYMEs.
CG2 - Interpretar el entorno, los elementos y las relaciones que conforman la realidad económica, empresarial y comercial en los mercados crecientemente globalizados.
CG4 - Recopilar, analizar y valorar información relevante de carácter económico, legal, financiero, empresarial y comercial para los distintos ámbitos de actividad de las PYMEs.
CG5 - Comunicar información, y expresar con fluidez y corrección, haciendo uso del razonamiento y la capacidad crítica, argumentos, problemas y propuestas de solución a cuestiones de índole empresarial y comercial tanto a un público especializado como no especializado, haciendo uso tanto del lenguaje verbal y escrito como de los medios y nuevas tecnologías de presentación de datos, información y conocimiento.
CG6 - Desarrollar las habilidades de aprendizaje necesarias para continuar su formación con un alto grado de autonomía a lo largo de su vida profesional, así como para emprender estudios especializados en las distintas áreas relacionadas con el ejercicio profesional y el desarrollo personal.
CG8 - Utilizar conocimientos para el análisis de datos para la comprensión e interpretación de la realidad, los límites y aplicaciones de los conceptos básicos matemáticos y estadísticos.
CG9 - Abordar su actividad profesional desde el respeto y promoción de los derechos fundamentales de las personas, con una visión ética, global y multicultural, inculcando valores democráticos, de igualdad de oportunidades y respeto a la pluralidad de ideas, personas y situaciones.
TRANSVERSALES
CT1 - Análisis y síntesis.
CT2 - Organización y planificación.
CT3 - Gestión del tiempo, dando prioridad a tareas críticas y al cumplimiento de los plazos establecidos.
CT4 - Expresión oral y escrita.
CT9 - Razonamiento crítico.
CT10 - Autonomía en el aprendizaje.
CT11 - Trabajo en equipo.
CT12 - Sentido ético.
ESPECÍFICAS
A3 - [Entorno económico]. Evaluar la realidad económica nacional e internacional, los sectores productivos, el sector público, así como las instituciones económicas y financieras y su evolución.
A5 - [Entorno económico]. Comprender el entorno en el que se desarrolla la economía de España y de Galicia
A6 - [Entorno económico]. Manejar instrumentos de análisis económico, tablas input-output, balanza de pagos
A docencia impartirase de xeito semipresencial, empregando como apoio as plataformas corporativas da USC: Campus Virtual (Moodle) e Office 365.
O estudo e aprendizaxe desta materia apoiarase nas seguintes actividades:
a) Estudo autónomo po parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada tema, que o profesorado facilitará a través do Campus Virtual.
b) Realización por parte do alumnado de actividades prácticas preferentemente de carácter individual. Estas actividades, detalladas na guía docente da materia, deberán ser entregadas nas datas fixadas polo profesorado dacordo co cronograma establecido. A información e entrega destas materias articularase a través do Campus Virtual.
c) Participación activa do estudantado en actividades colaborativas (por exemplo, foros de debate).
d) Sesións presenciais. Estas sesións, que de desenvolverán nos horarios establecidos pola facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de xeito síncrono a través de MS Teams. Nestas sesións levarase a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada tema e desenvolveranse outras actividades complementarias ás realizadas de xeito individual polo alumnado, orientadas a fomentar a participación e posta en común de todo o grupo.
O profesorado establecerá un horario de atención ao alumnado para a orientación do traballo autónomo do alumnado. Estas titorías desenvolveranse de xeito preferente a través de MS Teams
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (realización de actividades prácticas individuais, participación en actividades colaborativas, exames, etc.)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de Avaliación de Rendemento Académico do Estudantado e de Revisión de Cualificacións.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primera oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no suposto de que a calificación obtida fose superior á da primeira oportunidade.
O sistema de avaliación en ambas oportunidades será o seguinte:
1. Avaliación continua: realización de actividades prácticas individuais, participación en actividades colaborativas, etc. Terá un peso do 50% na calificación final. As actividades avaliables estarán recollidas na aula virtual, xunto coa súa ponderación. Nesta parte avalíanse as seguintes competencias: CE1, CE13, CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT1, CT5
2. Examen final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se avaliarán os resultados da aprendizaxe. A guía docente detallará as características desta proba. Terá un peso do 50% na calificación final. Nesta parte avalíanse as seguintes competencias: CG2, CG5, CT9. Esta proba final terá carácter presencial, a celebrar na data hora fixada pola facultade.
Para poder engadir á nota da proba final de contidos a puntuación correspondente á avaliación continua, o alumnado deberá acadar unha nota mínima de 2 puntos sobre 5 no exame final de contidos, e ter participado alomenos no 70% nas actividades propostas. Para superar a materia é preciso obter unha nota conxunta mínima de 5 puntos.
No caso de non superar a materia, a puntuación correspondente á avaliación contínua nonserá gardada para cursos posteriores.
Dacordo coa Normativa de Permanencia vixente da USC para os estudos de grao e máster, a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do alumnado sexa distinta de Non Presentado.
O alumnado ao que se lle teña concedida a dispensa de asistencia a clase será avaliado cun exame final específico, que suporá o 100% da cualificación final
A materia é de 6 créditos ECTS, o que supón unha carga de traballo de 150 horas en total. Estas distribúense do seguinte xeito:
a) Sesións presenciais: 12 horas
b) Titorías: 6 horas
c) Exame presencial: 3 horas
d) Traballo autónomo do/a alumno/a: 129 horas
Nom existem prerrequisitos normativos.
Recomenda-se o seguimento continuado das aulas pressenciais, e o estudo da bibliografia básica (preferivelmente de forma prévia ao desenvolvimento de cada tema do programa).
Aconselha-se a consulta frequente das principais fontes estatísticas empregadas, assi como algúm dos principais jornais diários.
Lembra-se, e aconselha-se, a disponibilidade de serviço de tutorias para a resoluçom de qualquer tipo de dúvida ou problema que se pressente ao longo do curso.
"Plano de contingência"
Em aplicaçom do previsto nos documentos aprovados pola USC sobre a organizaçom da docência no curso 2021-2022 (Plano de contingência para o desenvolvimento da docência no curso 2021-22, aprovado polo Conselho de Governo o 30 de abril de 2021), no Cenario 2 e no Cenario 3 levarám-se a cabo as adaptaçons que se indicam a continuaçom.
Cenário 2 (Restriçons parciais à presencialidade física)
Conteudos: Nom se realizarám mudanzas no conteudo da matéria.
Bibliografia: O professorado da matéria garantirá o aceso à bibliografia básica correspondente.
Metodologia e avaliaçom: véjam-se os apartados correspondentes. A docência presencial e on-line será a estabelecida pola faculdade.
Tutorias: por e-mail ou por telefono.
Cenário 3 (Feche das instalaçons)
Conteudos: Nom se realizarám mudanzas no conteudo da matéria.
Bibliografia: O professorado da matéria garantirá o aceso à bibliografia básica correspondente.
Metodologia e avaliaçom: véjam-se os apartados correspondentes. A docência on-line será a estabelecida pola faculdade.
Tutorias: por e-mail ou por telefono.
Carlos Sebastian Villasante Larramendi
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 982824441
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Hugo Campos Romero
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- hugo.campos.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Venres | |||
---|---|---|---|
17:30-19:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario 1 |
14.01.2022 19:00-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
23.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 3 |