Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Cuantitativa
Áreas: Economía Cuantitativa (propia da USC)
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ao completar a materia o alumnado será capaz de:
· Coñecer as estruturas alxebraicas.
· Familiarizarse co uso das matrices.
· Determinar se unha matriz é diagonalizable.
· Clasificar as formas cuadráticas.
• Espazos vectoriais.
• Aplicacións lineais.
• Matrices e determinantes.
• Sistemas de ecuacións lineais.
• Diagonalización de matrices cadradas.
• Formas cuadráticas.
1.- ALEGRE, P. Y OTROS
Ejercicios resueltos de Matemáticas Empresariales 1 y 2.
Editorial AC. Madrid, 1991.
2.- JARNE, G. Y OTROS
Matemáticas para la economía. Álgebra Lineal y Cálculo Diferencial
Editorial McGrawHill. Madrid, 1997.
3.- PALLAS, J. - MIRANDA, F. - MIGUEL, J.C. de – RAMOS, A.
Manual de álgebra lineal
Ed. Tórculo. Santiago, 2003.
4.- QUIÑOA, X.L.
Matemática(Económicas-Empresariais) Tomo I. Álxebra linear.
O Autor. Noia,1988.
5.- -Aspectos básicos de Matemáticas para la Economía: Un texto virtual y abierto.
http://eco-mat.ccee.uma.es/libro/libro.htm
BÁSICAS E XENERAIS
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma e autoavaliación
ESPECÍFICAS
CE13 - Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións
A docencia impartirase de forma semipresencial utilizando como apoio as plataformas corporativas da USC: Moodle (Campus Virtual) e MS Teams. O estudo e aprendizaxe desta materia apoiarase nas seguintes actividades:
(a) Estudo autónomo por parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada unidade temática, que o profesorado poñerá ao dispor dos estudantes no Campus Virtual.
( b) Realización por parte do alumnado de actividades prácticas preferentemente de carácter individual. Neste sentido, propoñeranse exercicios e probas tipo test. Éstas deberán entregarse nas datas correspondentes de acordo co cronograma establecido. A información e entrega destas actividades articularase a través do Campus Virtual.
( c) Participación activa dos foros de cada unidade temática.
(d) Sesións presenciais: Estas sesións, que se desenvolverán de acordo cos horarios establecidos pola Facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming. En consecuencia, o alumnado poderá asistir a elas ben de forma física ou ben conectándose a través de MS Teams. Nestas sesións levará a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada unidade temática e faranse exercicios..
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións”.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación conseguida fose superior.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades será o seguinte:
Primeira oportunidade ordinaria. Contémplase a avaliación continua, combinada cunha proba final.
1. Avaliación continua: realización de actividades prácticas individuais. Peso na cualificación final: 40%. As actividades avaliables estarán recollidas na aula virtual así como a súa ponderación. Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG2,CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG5, CT5, CT9, CE13 2.
Exame final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se valorarán os resultados da aprendizaxe. Serán 20 preguntas tipo test. A calificación será pregunta ben contestada 0.5 puntos, mal contestada -0.15, en blanco non suma nin resta. Peso na cualificación final: 60%. Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG2,CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG5, CT5, CT9, CE13 A proba final de contidos terá carácter presencial.
Para poder engadir á nota do exame/proba de contidos a puntuación alcanzada na avaliación continua, o alumnado deberá alcanzar unha nota mínima de 5 puntos sobre 10 no exame final de contidos e participar como mínimo no 40% das actividades propostas.
A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Segunda oportunidade extraordinaria de recuperación.
Na segunda oportunidade extraordinaria de recuperación aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. É dicir, farase un novo exame final de contidos coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
O alumnado ao que se lle concedeu dispénsaa de asistencia seguindo a Instrución nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cun exame final específico que supoñerá o 100% da nota. Este exame será presencial ou en remoto (virtual) en función do escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias.
A materia é de 6 créditos. As 150 horas de traballo totais distribúense do seguinte modo:
a) Sesións presenciais para presentación de contidos básicos, actividades prácticas, etc: 12 horas
b) Titorías en grupos reducidos (asistencia física ou por MS Teams): 6 horas
b) Exame presencial: 3 horas
c) Traballo autónomo do alumno: 129 horas.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado, antes de cada sesión presencial, revisase previamente os materiais didácticos do tema correspondente de acordo co cronograma da materia. Por outra banda, é importante que participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
As titorías son un recurso útil que o alumnado debería utilizar as veces que fose necesario. O acceso frecuente ao campus virtual e ao correo institucional é imprescindible para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso.
As clases impartiranse en castelán.
PLAN DE CONTINXENCIA
Aplicaranse as seguintes adaptacións nos apartados de METODOLOXÍA DO ENSINO e SISTEMA DE AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE en cada escenario alternativo que sexa de aplicación en función das indicacións da administración competente e da USC.
METODOLOXÍA DO ENSINO
O desenvolvemento das sesións realizarase nos horarios de clase establecidos do seguinte modo en cada un dos escenarios alternativos:
ESCENARIO 2 ( DISTANCIAMENTO):
- Sesións presenciais: impartiranse na aula asignada de forma síncrona. Os alumnos poderán asistir de forma física ou por vía telemática a través da plataforma corporativa da USC MS’ Teams.
- Titorías: preferentemente por vía telemática (a través dá plataforma corporativa dá USC MS’ Teams) segundo establézase nese momento.
ESCENARIO 3 (PECHE DAS INSTALACIÓNS):
- Sesións presenciais: impartiranse de forma síncrona por vía telemática a través da plataforma corporativa da USC MS’ Teams.
- Titorías: por vía telemática (a través dá plataforma corporativa dá USC MS’ Teams) segundo establézase nese momento.
SISTEMA DE AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE
O desenvolvemento da avaliación a través dos instrumentos establecidos neste apartado realizarase nas datas fixadas no calendario de probas finais e nos horarios de clase establecidos do seguinte modo en cada un dos escenarios alternativos:
ESCENARIO 2 (DISTANCIAMENTO):
- Proba final: presencial ou non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa da USC MS’ Teams) segundo establézase nese momento desde o órgano competente.
- Avaliación continua: entrega por vía telemática (a través do campus virtual da USC) e resolución presencial (fisicamente ou por vía telemática a través da plataforma corporativa da USC MS’ Teams).
ESCENARIO 3 (PECHE DAS INSTALACIÓNS):
- Proba final: non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa da USC MS’ Teams).
- Avaliación continua: entrega non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC) e resolución non presencial por vía telemática (a través da plataforma corporativa da USC MS’ Teams).
Modesta Campo Andión
Coordinador/a- Departamento
- Economía Cuantitativa
- Área
- Economía Cuantitativa (propia da USC)
- Teléfono
- 982824411
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Venres | |||
---|---|---|---|
15:30-17:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Seminario 1 |
21.01.2022 19:00-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
29.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |