Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Conocimiento e interpretación de los cambios recientes en la evolución de la economía, con especial atención al carácter interdependiente de los elementos y relaciones que configuran esta realidad.
Análisis de los problemas existentes en la economía y de los retos que debe afrontar de cara al futuro.
Comprensión del papel y funcionamiento de las instituciones económicas.
Conocimiento de los conceptos básicos de la economía aplicada necesarios para la compresión del contenido de la asignatura.
Familiarización y comprensión de la prensa económica.
Adquisición de conocimientos de técnicas de Economía Aplicada que puedan contribuir al desarrollo de las futuras tareas profesionales. En particular tablas input-output, cuentas nacionales o balanza de pagos.
Manejo de fuentes bibliográficas y estadísticas, así como la búsqueda de información e Internet.
1. O Capitalismo. As principais correntes do pensamento económico. Os grandes debates: mercado e sector público; introduçom à política económica. Nova economía e tecnoloxía
2. Técnicas de contabilidade social. O circuito económico e os agregados básicos da Contabilidade Nacional. A Balança de pagamentos.
3. Panorama geral da economia mundial. O espaço económico mundial. A globalizaçom. O Subdesenvolvimento.
4. Relaçons económicas internacionais: O comércio internacional; Os fluxos de investimento. As empresas multinacionais.
5. O sistema financeiro internacional. A Crise.
6. O processo de integraçom europeio. As instituiçons da Uniom. O orçamento da UE.
7. Integraçom económica europeia. Coordenaçom das políticas macroeconómicas. BCE e Política monetária. Autoridades e políticas financeiras.
8. Aproximaçom agregada à economia espanhola. As relaçons externas e o modelo de equilíbrio externo.
9. O sistema financeiro. O financiamento da economia.
10. O sector público. O papel e tamanho do estado. Política fiscal.
11. Actividade económica da populaçom. O mercado de trabalho. O Paro. Política de emprego.
12. Distribuiçom da renda. A dimensom interpessoal. A dimensom espacial.
13. Rasgos estruturais básicos da economia galega.
14. As interpretaçons do atraso. As estratégias de desenvolvimento económico.
Antuñano Maruri, I., Sánchez Andrés, A., et All., (2009), Política económica. Elaboración y políticas coyunturales. Ed. Tirant lo Blanch. Valencia.
Berzosa, C., Bustelo, P. e de la Iglesia, J. (2001). Estructura económica mundial. Ed. Síntesis. Madrid. 2ª ed. act. e amp. Madrid.
Durán Romero, García de la Cruz, Sánchez Díez, (2013), Estructura económica y relaciones internacionales. Garceta. Madrid.
García de la Cruz, J. M.; Ruesga Benito, S. M., (2007), Economía española. Estructura y regulación. 2ª ediçom. Thomson.
García Delgado, J. L. (Dir.), (2009), Lecciones de economía española. Ed. Cívitas (6ª ediçom).
Prada blanco, A. e Lago Peñas, S., 2009, Galicia unha economía europea 1986-2066. Ed. Galaxia. Vigo
Rallo Romero, A., Guzmán Cuevas, J., Santos Cumplido, F. J., (Coords.), (2001), Curso de estructura económica española. Ed. Pirámide.
BÁSICAS Y GENERALES
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la
educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también
algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las
competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de
su área de estudio
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio)
para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no
especializado
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores
con un alto grado de autonomía
CG1 - Ejercitar con eficiencia y eficacia la actividad profesional en el ámbito de la gestión de negocios y la actividad comercial de
las PYMEs.
CG2 - Interpretar el entorno, los elementos y las relaciones que conforman la realidad económica, empresarial y comercial en los
mercados crecientemente globalizados.
CG4 - Recopilar, analizar y valorar información relevante de carácter económico, legal, financiero, empresarial y comercial para los
distintos ámbitos de actividad de las PYMEs.
CG5 - Comunicar información, y expresar con fluidez y corrección, haciendo uso del razonamiento y la capacidad crítica,
argumentos, problemas y propuestas de solución a cuestiones de índole empresarial y comercial tanto a un público especializado
como no especializado, haciendo uso tanto del lenguaje verbal y escrito como de los medios y nuevas tecnologías de presentación
de datos, información y conocimiento.
CG6 - Desarrollar las habilidades de aprendizaje necesarias para continuar su formación con un alto grado de autonomía a lo
largo de su vida profesional, así como para emprender estudios especializados en las distintas áreas relacionadas con el ejercicio
profesional y el desarrollo personal.
CG8 - Utilizar conocimientos para el análisis de datos para la comprensión e interpretación de la realidad, los límites y aplicaciones
de los conceptos básicos matemáticos y estadísticos.
CG9 - Abordar su actividad profesional desde el respeto y promoción de los derechos fundamentales de las personas, con una visión
ética, global y multicultural, inculcando valores democráticos, de igualdad de oportunidades y respeto a la pluralidad de ideas,
personas y situaciones.
TRANSVERSALES
CT1 - Análisis y síntesis.
CT2 - Organización y planificación.
CT3 - Gestión del tiempo, dando prioridad a tareas críticas y al cumplimiento de los plazos establecidos.
CT4 - Expresión oral y escrita.
Identificador : 406821529
50 / 120
CT9 - Razonamiento crítico.
CT10 - Autonomía en el aprendizaje.
CT11 - Trabajo en equipo.
CT12 - Sentido ético.
ESPECÍFICAS
A3 - [Entorno económico]. Evaluar la realidad económica nacional e internacional, los sectores productivos, el sector público, así
como las instituciones económicas y financieras y su evolución.
A5 - [Entorno económico]. Comprender el entorno en el que se desarrolla la economía de España y de Galicia
A6 - [Entorno económico]. Manejar instrumentos de análisis económico, tablas input-output, balanza de pagos
A exposiçom dos temas propostos correrá a cargo do professor nas sesons expossitivas. Isto será acompanhado por leituras por parte dos alunos de textos escolhidos que fundamentarám ou complementarám ditas explicaçons. A partires destas exposiçons e leituras promocionará-se a participaçom activa na aula.
A assistência é obrigatória. Comportamentos inapropiados darám lugar à expulsom do aluno. Nom se permite o usso de dispossitivos electrónicos na aula sem autorizaçom prévia.
Eventualmente será possível realizar individualmente trabalhos ou leituras monográficas sobre algúm aspeito do programa.
Os alunos repetidores e aqueles que nom podam assistir com regularidade deveram pôr-se em contacto com o professor para abordar a sua situaçom na primeira semana do quadrimestre.
No caso de Escenario II, a metodoloxía de ensinanza será modificada do seguinte xeito:
Manterase a docencia presencial para os Grupos Interactivos. Os horarios serán definidos en base ás capacidades nos espazos do centro.
A docencia dos Grupos Expositivos será virtual, realizándose en todos os casos por MTeams e mantendo o horario.
A docencia realizada por MTeams será gravada, garantindo que o alumnado tamén poida desenvolver aprendizaxe asíncrono (offline) de ter limitacións para a conectividade ou problemas de horarios derivados da situación sanitaria.
As titorías serán realizadas de xeito virtual, preferentemente por correo electrónico ou msteams.
O horario de titorías do profesorado será o mesmo que no Escenario I.
As actividades de avaliación serán realizadas en remoto, mantendo o calendario previsto para o Escenario I.
No caso do Escenario III, a metodoloxía de ensinanza será modificada do seguinte xeito:
Toda a docencia será realizada de xeito virtual, en todos os casos por MTeams e mantendo o horario.
A docencia realizada por MTeams será gravada, garantindo que o alumnado tamén poida desenvolver aprendizaxe asíncrono (offline) se se dan limitacións para a conectividade ou problemas de horarios derivados da situación sanitaria.
As titorías serán realizadas de xeito virtual, preferentemente por correo electrónico ou msteams.
O horario de titorías do profesorado será o mesmo que no Escenario I.
As actividades de avaliación serán realizadas en remoto, mantendo o calendario previsto para o Escenario I.
Conforme à anterior proposta docente a avaliaçom tentará recolher nom só o resultado do exame final mas também a totalidade do esforço realizado ao longo do curso: participación activa; debate e comentario de leituras, artigos ou noticias de prensa; realizaçom e expossiçom de trabalhos; provas; etc…
Haverá dous exames: os correspondentes às convocatórias oficiais de Junho (primeira oportunidade ordinária) e Julho (segunda oportunidade extraordinária de recuperaçom). Seram objecto de exame os temas que figuram no programa, as leituras obrigatórias, as explicaçons do professor, e o resto do material que se facilite.
Para superar a matéria é necessário obter um mínimo de cinco pontos sobre dez. Estes dez pontos distribuem-se em duas partes: 6 correspondem ao exame final, e os 4 pontos restantes reflectirám as outras actividades académicas desenvolvidas no quadrimestre. Terám-se em conta o aproveitamento das leituras propostas e das sesssons expossitivas, a correcçom da expressom (oral ou escrita), etc. Os três pontos repartiram-se a raçom dum ponto por cada um dos seguintes grupos de elementos: perguntas e provas; comentários escritos e trabalhos; debates e participaçom activa.
Os critérios de avaliaçom serám idénticos nas duas convocatórias. Nom háverá provas liberatórias parciais.
Os alunos repetidores poderám conservar, se o desejam, a qualificaçom obtida o curso anterior na parte correspondente à avaliaçom continuada. Para isso será requissito imprescindível que o comuniquem ao professor nos primeiros dez dias de curso.
As competências serám avaiadas continuadamente ao longo do quadrimestre.
No caso de aplicación dos Escenarios II e III de docencia o sistema de avaliación continuará sendo 40% proba final e 60% avaliación continua, dado que as actividades preparadas para o Escenario I son perfectamente replicables nos Escenarios II e III e non implican un maior volume de traballo para o alumnado independentemente de realizarse de xeito presencial ou en remoto. Polo tanto, ao igual que para o Escenario I, a proba final será obrigatoria.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
ACTIVIDADES PRESENCIAIS HORAS
Docência expositiva 24
Docência interactiva 24
Avaliaçom 2
Total Actividades presenciais 50
ACTIVIDADES NOM PRESENCIAIS
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos 15
Preparación de presentacións orais, debates ou similar 10
Estudo e traballo autónomo 70
Recollida de información 5
Total Actividades nom presenciais 100
Nom existem prerrequisitos normativos.
Recomenda-se o seguimento continuado das aulas pressenciais, e a leitura da bibliografia básica (preferivelmente de forma prévia ao desenvolvimento de cada tema do programa).
Aconselha-se a consulta frequente das principais fontes estatísticas empregadas, assi como algúm dos principais jornais diários.
Lembra-se, e aconselha-se, a disponibilidade de serviço de tutorias para a resoluçom de qualquer tipo de dúvida ou problema que se pressente ao longo do curso.
Dada a situación xerada na Nova Normalidade, e en base ao documento de Bases para o Desenvolvemento dunha docencia presencial segura, aprobada no Consello de Goberno da USC o 19 de Xuño, recóllense aquí as previsións para o correcto desenvolvemento da materia no caso de aplicación dos Escenarios II e III.
Plan de Continxencia
Escenario II:
Contidos: Non se realizarán mudanzas no contido da materia.
Bibliografía básica e complementaria: O profesorado da materia garantirá o acceso á bibliografía básica correspondente.
Metodologia e avaliaçom:véjam-se os apartados correspondentes
Escenario III:
Contidos: Non se realizarán mudanzas no contido da materia.
Bibliografía básica e complementaria: O profesorado da materia garantirá o acceso á bibliografía básica correspondente.
Metodologia e avaliaçom:véjam-se os apartados correspondentes
Luis Castañon Llamas
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 982824407
- Correo electrónico
- luis.castanon [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula virtual |
11.01.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
21.06.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |