Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fundamentos da Análise Económica
Áreas: Fundamentos de Análise Económica
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
No curso de Ferramentas de análise económica preténdese ofrecer unha visión completa, pero accesible, da economía de mercado como mecanismo de asignación de recursos. Iso supón analizar a conduta das unidades económicas individuais e a solución do problema asignativo mediante a interacción no mercado de axentes económicos individuais. As nocións de racionalidade e equilibrio constitúen os principios organizadores do estudo. A partir da comprensión básica destes principios úsase a análise microeconómica como un instrumento para abordar de forma rigorosa diferentes problemas; entre outros, a toma de decisións empresariais, métodos da política microeconómica e da intervención pública, e, máis en xeral, os distintos elementos e institucións que conforman o funcionamento dunha economía moderna. Na última parte da materia introdúcese a análise de fallos de mercado debido á información asimétrica e mercados non competitivos con estudo de comportamentos estratéxicos por parte das empresas.
Teoría elemental da oferta e a demanda
A conduta dos consumidores.
Demanda individual e de mercado.
Produción e custos de produción.
Maximización de beneficios.
Mercados competitivos.
Competencia imperfecta. Monopolio e oligopolio
Informacion asimétrica: fallos de mercado e economía do comportamento
Bibliografía básica:
Pindyck, R, y Rubinfeld, D. (2018), Microeconomía, 9ª edición, Editorial Pearson, Madrid
Bibliografía complementaria:
Perloff, J.M. (2018): 8ª edición, Microeconomía. Ed. Pearson.
Varian, H. R. (2015), Microeconomía Intermedia. Un Enfoque Actual, 9ª edición, Editorial Antoni Bosch, Barcelona.
Core Team (2020): La Economía, https://www.core-econ.org/the-economy/book/es/text/0-3-contents.html
Libros de exercicios:
Congregado, E., Golpe, A. y Leal, Mª T. (2002), Microeconomía. Cuestiones y Problemas Resueltos, Editorial Prentice Hall, Madrid
Reboredo, J.C. (2017): Microeconomía. Teoría y cuestiones tipo test. Editorial Pirámide.
Ao completar a materia o alumno será capaz de:
Coñecer os conceptos económicos básicos: custo de oportunidade, vantaxe comparativa, utilidade, beneficio.
Entender o funcionamento do mercado e o papel dos prezos como portadores da información. relevante para a toma de decisións económicas, especialmente en mercados dixitais.
Coñecer as diferentes tipoloxías de mercado e as súas características básicas de funcionamento.
Competencias específicas da materia:
CE13 - Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións
CE1 - Entender os aspectos fundamentais da contorna social e económica a nivel macro e micro, con especial atención ao comportamento do consumidor e a evolución dos sectores produtivos, no marco global da nova economía e a sociedade da información
Competencias básicas e xerais:
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico CG5 - Capacidade de análise do comportamento dos axentes económicos e do funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Competencias transversais:
CT1 - Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma e autoavaliación
A docencia expositiva na súa modalidade presencial está orientada á presentación dos contidos teóricos da materia. Empregarase fundamentalmente a lección maxistral. Tamén se pode utilizar un modelo híbrido combinando a clase presencial con outros recursos didácticos e audiovisuais a través do Campus Virtual.
A docencia interactiva presencial de seminario estará orientada a fomentar unha participación activa do alumnado e a achegalo aos aspectos prácticos da materia, mediante a utilización de estudos do caso, discusións e debates, resolución de problemas, realización de traballos en grupos ou individuais con ou sen exposición en público.
Titorías en grupo: Actividades presenciais de orientación, dinamización e titoría do traballo dos estudantes: orientación para a realización de traballos, preparación das exposicións, procura e selección de material bibliográfico e fontes estatísticas, así como revisión de prácticas ou problemas.
A aula Virtual ofrece material sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. A guía docente detallada do curso (na que se describe de forma pormenorizada o sistema de avaliación, as guías docentes para cada tema, os boletíns de exercicios, material de apoio, actividades complementarias...) proporcionarase a través da aula virtual do curso.
O traballo individual do alumno oriéntase cara á preparación do traballo na aula para cimentar, aplicar e ampliar os seus coñecementos. A través da resolución de exercicios, da elaboración e discusión de casos, e da investigación, análise e discusión de problemas, o alumno reafirma os seus coñecementos e desenvolve as súas habilidades de análises e expresión oral.
Respecto a crise sanitaria do COVID-19 introdúcense os seguintes plans de continxencia en relación cos tres escenarios previstos pola usc:
Escenario 1
A docencia expositiva e interactiva será presencial. Con todo, seguindo as directrices de docencia da USC para o curso 2020-2021, o ensino presencial e interactivo pódese combinar en casos xustificados co ensino virtual ata un máximo do 10% das horas totais da materia.
As titorías serán fundamentalmente de carácter presencial, aínda que se poderán programar titorías por vía telemática.
Escenario 2
A docencia expositiva poderá ser realizada total ou parcialmente de maneira virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos. Na docencia interactiva poderase combinar a presencialidad física e a telemática, en todo caso garantindo para a primeira un mínimo do 50% das horas prácticas de cada materia.
As titorías realizaranse por vía telemática de maneira preferente, aínda que en determinadas circunstancias que así o aconsellen poderanse realizar de maneira presencial.
Escenario 3
Tanto a docencia expositiva como a interactiva desenvolveranse completamente de maneira virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos.
As tuorías realizaranse exclusivamente por vía telemática.
Os recursos utilizados no ensino virtual nos escenarios 2 e 3 serán, á parte da aula virtual, os da plataforma MSO da USC ( Teams, gravación de vídeos, etc.)
No caso de que a docencia débase impartir, todo ou en parte, de maneira virtual as clases expositivas manterán a secuencia prevista na planificación da guía docente. Cada semana o profesor subirá á aula virtual un ou varios vídeos explicando os contidos correspondentes á devandita planificación e/ou os impartirá no horario de clase establecido. Ademais, un esquema deses contidos estará dispoñible para cada tema na aula virtual.
A interacción profesor-alumno que substitúe ás clases interactivas levará a cabo na aula virtual mediante foros, titorías por Teams e vídeos de resolución de problemas. Despois de cada vídeo ou clase expositiva expoñerase un cuestionario con preguntas e exercicios correspondentes aos conceptos tratados, que os alumnos responderán nun prazo fixado. Ademais destas probas, poñeranse a disposición dos alumnos boletíns de exercicios e solucionarios dos mesmos que logo o profesor explicará en clase ou en vídeos subidos para o efecto. Na aula virtual realizaranse tamén exames de tipo test para que o alumno poida levar a cabo unha autoavaliación do seu coñecemento e progreso nos temas da materia.
A avaliación da materia ten en conta todas as actividades que se realizarán durante o semestre considerando diversos aspectos da adquisición de competencias ás que contribúe.
Avaliaranse todas as competencias sinaladas no apartado correspondente.
A avaliación continua avalía as competencias transversais CT1, CT5, CT9 e as específicas CE1 e CE13.
O sistema de avaliación da materia basearase en dous compoñentes:
a) A proba final, que consiste nun exame escrito que se celebrará na data e hora que determine o calendario oficial do centro.
b) A realización das actividades e exames propostos durante as sesións expositivas e interactivas da materia. 2/3 da nota deste apartado corresponderán a exames parciais e 1/3 á valoración doutras actividades, tales como traballos e intervencións dos alumnos en clases interactivas.
A cualificación final terá en conta os requisitos anteriores, coa seguinte valoración:
a) 60% da puntuación total.
b) 40% da puntuación total.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a sua ponderación, e como se vai facer o seu seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
A avaliación das actividades contidas no apartado b) terase en conta unicamente para o curso académico correspondente (é dicir, para a convocatoria de maio e a convocatoria de xullo) e non se manterá para cursos posteriores.
Ao alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia, seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, avaliarase cun ou máis exames finais específicos que supoñerán o 100% da cualificación.
Seguindo a normativa oficial (DOG Núm. 136 Martes, 17 de xullo de 2012), a cualificación dunha convocatoria en que o alumno non se presenta ou non supera os obxectivos establecidos será de suspenso, salvo que o estudante non realice ningunha actividade académica avaliable conforme ao establecido na programación ou guía docente, caso en que constará como non presentado/a.
Respecto a crise sanitaria do COVID-19 introdúcense os seguintes plans de continxencia en relación cos tres escenarios previstos pola usc:
Escenario 1
As probas finais terán carácter presencial.
Escenario 2
As probas finais tentaranse realizar de maneira presencial e si iso non fose posible ou aconsellable faríanse de maneira telemática.
Escenario 3
As probas finais realizaranse por vía telemática exclusivamente.
Respecto os exercicios e probas levados a cabo de maneira telemática débese ter en conta o seguinte:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Unha valoración estimativa do tempo de traballo, á marxe das clases, para a adecuada preparación da materia estaría ao redor das 90 horas. Distribuídas como segue:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Clases expositivas: 31 horas
Clases interactivas: 17 horas
Total 48 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo autónomo, individual ou en grupo 40 horas
Elaboración de exercicios 25 horas
Preparación de exames 25 horas
Total 90 Horas
No caso de docencia telemática nos escenarios 2 e 3 as horas de aula sustituense por horas de traballo en aulas virtuáis, manténdose a estimación total
A materia de Ferramentas dá análise económica caracterízase polo seu contido analítico e conceptual, polo que, para o seu dominio, é necesario o manexo de conceptos precisos dentro dun modelo lóxico-matemático de interrelacións. Non é preciso o dominio de técnicas matemáticas avanzadas, pero si a súa plena comprensión. É frecuente que algúns alumnos atópense con dificultades na comprensión da materia polo grao de abstracción e razoamento lóxico que require. Para solucionar estas dificultades, recoméndase un estudo ordenado e sistemático, que leva unha absorción progresiva dos conceptos e técnicas. Deste xeito, é conveniente realizar os maiores esforzos de estudo ao comezo do curso, xa que, desta forma, os problemas poden ser resoltos nunha fase temperá, posibilitando o avance no coñecemento económico, que se facilita progresivamente unha vez entendidos os esquemas conceptuais básicos.
No caso dos escenarios 2 e 3 de continxencia, as recomendacións son basicamente as mesmas, xa que os contidos e exercicios seguen sendo os mesmos. Non obstante o seguimento do curso por vía virtual introduce a necesidade de dominar as ferramentas tecnoloxías virtuais empregadas. A USC dispón de recursos de formación pedagóxica a este respecto, que se recomenda seguir para unha boa adaptación ao ensino telemático.
E necesario ter coñecementos a un nivel básico de matemáticas e estatística.
Plan de continxencia
Escenario 1
A docencia expositiva e interactiva será presencial. Non obstante, seguindo as directrices de docencia da USC para o curso 2020-2021, a ensinanza presencial e interactiva podese combinar en casos xustificados co ensino virtual ata un máximo do 10% das horas totais da materia.
As titorías serán fundamentalmente de carácter presencial, se ben se poderán programar titorías por vía telemática.
As probas finais terán carácter presencial.
Escenario 2
A docencia expositiva poderá realizarase total ou parcialmente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos. Na docencia interactiva poderase combinar a presencialidade física e telemática, en todo caso garantindo para a primeira un mínimo do 50% das horas prácticas de cada materia.
As titorías se realizarán por vía telemática de maneira preferente, se ben en determinadas circunstancias que así o aconsellen se poderán realizar de xeito presencial.
As probas finais se intentarán realizar de xeito presencial e si elo non fose posible ou aconsellable artellaránse de maneira telemática.
Escenario 3
Tanto a docencia expositiva como a interactiva desenvolveranse completamente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos.
As titorías se realizarán exclusivamente por vía telemática.
As probas finais realizaránse por vía telemática exclusivamente.
Os recursos utilizados no ensino virtual nos escenarios 2 e 3 serán, aparte da aula virtual, os da plataforma MSO da USC (Teams, grabación de vídeos, etc)
No caso de que a docencia se deba impartir, todo ou en parte, de xeito virtual as clases expositivas manterán a secuencia prevista na planificación da guía docente. Cada semana o profesor subirá á aula virtual un ou varios vídeos explicando os contidos correspondentes á devandita planificación e/ou os impartirá no horario de clase. Ademais, un esquema deses contidos estará dispoñible para cada tema na aula virtual.
A interacción profesor-alumno que substitúe ás clases interactivas levará a cabo na aula virtual mediante foros, tutorías por Teams e vídeos de resolución de problemas. Despois de cada vídeo ou clase expositiva exporase un cuestionario con preguntas e exercicios correspondentes aos conceptos tratados, que os alumnos responderán nun prazo fixado. Ademais destas probas, poranse a disposición dos alumnos boletíns de exercicios e solucionarios dos mesmos que logo o profesor explicará en clase ou en vídeos subidos ao efecto. Na aula virtual realizaranse tamén exames de tipo test para que o alumno poida levar a cabo unha autoevaluación do seu coñecemento e progreso nos temas da materia.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
Manuel Angel Vilas Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Teléfono
- 881811539
- Correo electrónico
- manuel.vilas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Mercedes Bouzas Gonzalez
- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Correo electrónico
- mercedes.bouzas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
31.05.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
07.07.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |