Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar esta materia o/o alumno/a será capaz de:
• Comprender os principais elementos que conforman o sistema financeiro (activos, institucións, mercados) e os cambios derivados da integración das novas tecnoloxías.
• Interpretar a empresa como un conxunto de relacións contractuais que afectan as decisións financeiras e que esixen actuar de modo ético e responsable para contribuír á creación de valor.
• Manexar as relacións e conceptos matemáticos aplicados convencionalmente na análise das operacións financeiras considerando o valor do diñeiro no tempo.
• Comprender a relación entre rendibilidade, risco e valor e valorar distintos tipos de activos financeiros (bonos, accións, derivados).
• Utilizar programas de folla de cálculo para resolver problemas financeiros e fontes de información na web para a obtención de datos fiables.
1º Finanzas e sistema financeiro. Dixitalización do sector financeiro.
2º Activos, intermediarios e mercados financeiros. Tipos de interese.
3º Papel e obxectivo da dirección financeira. Goberno Corporativo, ética e responsabilidade social. Principios básicos das finanzas.
4º Fundamentos de matemática financeira.
5º Rendibilidade, risco e valor. Valoración de activos financeiros.
ARIZA, A. Y RUIZ, I., Finanzas para todos, ESIC, 1999
ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONALES, El Sistema Financiero Español, AFI, 2008.
BAQUERO, M.J., MAESTRO, M.L. (2003): Problemas resueltos de matemática de las operaciones financieras, Thomson.
BREALEY, MYERS y MARCUS (2007): Fundamentos de Finanzas Corporativas, 5ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España. Libro básico para los contenidos teóricos de la materia.
BREALEY, MYERS y ALLEN (2015): Principios de Finanzas Corporativas, 11ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
BROWN, R.L., KOPP, S., ZIMA, P. (2011): Mathematics of Finance, 7th Edición, McGraw-Hill.
FABOZZI, F, MODIGLIANI, F. e FERRI, M., Mercados e Instituciones Financieras, Ed. Prentice Hall, 1996.
MARTIN MARIN, José Luis; TRUJILLO PONCE, Antonio (2004): Manual de Mercados Financieros. Thomson, Madrid.
PALOMO ZURDO, R. e MATEU GORDON, J., Productos, instrumentos y operaciones de inversión, ISTPB, 2004.
PINDADO, J. (Coord.) (2011): Dirección Financiera, Paraninfo, Madrid
RODRÍGUEZ, L.; PAREJO, J. A.; CUERVO, A. e CALVO, A., Manual del sistema financiero español, 20ª edic., Ariel, Barcelona, 2007.
SUÁREZ SUÁREZ, S.: Decisiones óptimas de inversión financiación en la empresa (15º edición); Ed. Pirámide.
GONZÁLEZ VELASCO, Mª del Carmen (2001): Análisis de las operaciones financieras: 150 supuestos resueltos, Civitas.
NAVARRO ARRIBAS, E. (2019): Matemáticas de las operaciones financieras. Pirámide.
VILLALOBOS, J.L. (2001): Matemáticas financieras, 2ª edición, Prentice Hall.
XIMÉNEZ RODRÍGUEZ, S.; FERNÁNDEZ LÓPEZ, S. y otros (2000): Análisis y cálculo de las operaciones financieras, Tórculo, Santiago.
Básicas e xerais
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG2. Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
CG4. Desenvolver un pensamento e razoamento crítico, incluíndo reflexións éticas sobre temas fundamentais de carácter empresarial e económico na era dixital, e comunicalos de maneira efectiva, tanto nas linguas propias como en inglés
CG5. Capacidade de análise do comportamento dos axentes económicos e do funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital.
Transversais
CT2. Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes.
CT3. Utilizar e comunicar información en lingua estranxeira.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT8. Manter un compromiso ético e mostrar sensibilidade cara a temas sociais ou ambientais.
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
Específicas
CE2. Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionais baixo o marco da ética e a responsabilidade social.
CE8. Deseñar e xestionar a estratexia financeira e coñecer novas formas de financiamento nun contexto socioeconómico dixital e globalizado.
CE13. Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións.
Ao tratarse da primeira materia de finanzas que introduce ao alumnado por vez primeira no manexo teórico-práctico de conceptos financeiros é especialmente importante que perciba a aplicabilidade dos seus contidos. En particular, no curto e medio prazo a materia ha de dotar aos alumnos dos coñecementos necesarios para cursar materias relacionadas co ámbito financeiro en cursos posteriores, e , no longo prazo, debe dotar aos futuros profesionais das ferramentas e coñecementos necesarios para a toma de decisións financeiras básicas, tanto para as empresas como para outras institucións e, mesmo, para as economías domésticas.
Por iso, as sesións de aula dedicadas ás clases expositivas teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa proporcionándolle a información adicional necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma.
As prácticas son fundamentais para alcanzar os obxectivos a medio e longo prazo establecidos para a materia. Estas consistirán na resolución de exercicios e casos na aula e nas horas de traballo autónomo do alumno e están encamiñadas a enfrontar ao alumno á toma de decisións.
As sesións dedicadas a clases expositivas desenvolveranse na aula asignada e as sesións prácticas poden ser tanto na aula habitual como nas salas de informática mediante o manexo da folla de cálculo. As titorías serán prioritariamente presenciais.
A aula virtual da USC será o punto de referencia para o desenvolvemento da docencia e seguimento da materia. A través da páxina do curso ofrecerase a programación periódica das clases e o material de apoio correspondente.
Sistema de avaliación
Para unha correcta avaliación das competencias que o alumno debe adquirir cursando esta materia terase en conta o resultado obtido nunha proba final teórico práctica e a valoración continua do traballo do alumno materializado na súa participación activa nas actividades programadas e na realización de todos aqueles traballos, casos, cuestionarios, etc., propostos ao longo do curso. Por iso, o sistema de valoración en cada unha das oportunidades de exame engloba dous instrumentos:
1. Exame final teórico-práctico dos temas incluídos no programa da materia. Ponderación: 60% da cualificación final. Trátase dunha proba composta por unha banda de cuestións tipo test teórico-prácticas e outra parte, un ou varios exercicios prácticos.
2. Avaliación continua. Ponderación: 40% da cualificación final. Entre as actividades que se valorarán a través deste segundo instrumento figurarán a participación en clase, a resolución de exercicios propostos de contido relacionado coa temática da materia, a realización de traballos e probas, titorías e asistencia ás clases, etc. Todas estas actividades serán anunciadas na aula.
Calquera alumno poderá presentarse ao exame final haxa realizado ou non as actividades propostas na avaliación continua. En caso de non realizar as anteriores tarefas a súa cualificación provirá exclusivamente do exame final optando ao 60% da nota.
O sistema de avaliación dos alumnos será independente da súa condición de repetidor ou non e da convocatoria á que se presente. Aqueles alumnos exentos de asistencia por dispensa oficial realizarán o exame na data oficial optando ao 100% da nota.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións ”.
Traballo presencial na aula 54 Horas
Docencia expositiva 18
Docencia interactiva/ de seminario/ laboratorio (informática, talleres, proxectos, etc.) 30
Titorías en grupos reducidos 3
Exame e revisión 3
Traballo persoal do alumnado 96 Horas
Estudo en grupo ou individual 24
Resolución de casos prácticos/ exercicios, lecturas ou outros traballos 47
Preparación traballos 3
Preparación exames 22
Os alumnos que se dispoñen a estudar esta materia deberían ter coñecementos básicos de matemáticas, tales como despexar sistemas de ecuacións con dúas incógnitas e traballar con logaritmos, límites e sucesións. Así mesmo, o manexo de follas de cálculo permitiría ao alumno resolver rapidamente moitos dos exercicios que se traballan na aula.
Plan de continxencia
Metodoloxía de ensino
Escenario 2: Combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas nese momento. Para a docencia virtual utilizarase a plataforma Teams e o Campus virtual, sempre con docencia síncrona. As titorías prioritariamente por vía telemática.
Escenario 3: Docencia virtual. Desenvolverase mediante a plataforma Teams e o Campus Virtual, tanto para a docencia teórica como práctica, mediante sesións síncronas. As titorías soamente por vía telemática.
Sistema de Avaliación
Escenario 2: O exame final (60% nota final) presencial ou telemático de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento neste escenario. Combinación de docencia presencial e virtual de acordo con ditas directrices utilizando a plataforma Teams e o Campus virtual, docencia síncrona (tanto en sesións interactivas como en expositivas). As titorías prioritariamente por vía telemática.
Escenario 3: O exame final será telemático. A docencia será online mediante a plataforma Teams e o Campus Virtual. As titorías serán por vía telemática.
Marcos Álvarez Espiño
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811628
- Correo electrónico
- marcos.alvarez.espino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Martes | |||
---|---|---|---|
15:30-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
06.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
11.07.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |