Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Didácticas Aplicadas
Áreas: Didáctica das Ciencias Sociais
Centro Facultade de Formación do Profesorado
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
DATOS DESCRITIVOS
A materia "Teoloxía Católica e a súa Pedagoxía" (Pedagoxía e didáctica da relixión católica) pertence ó módulo do mesmo nome, con 6 ECTS, de carácter optativo, moi útil para completar ou módulo de 24 créditos ECTS, que poden cursarse noutras facultades, xa a distancia ou online, sempre coa orientación é a titoría do profesor da USC. Cos 24 ECTS tense dereito ao título DECA (Declaración Eclesiástica de Competencia Académica) de Teoloxía que capacita para impartir clases de relixión e outras materias afíns.
O obxectivo principal é capacitar e preparar ao alumnado, pedagóxica e didacticamente para exercer de profesores no ensino relixioso escolar (ERE), na Educación Infantil e Primaria, garantindo así unha formación relixiosa e moral católica de calidade en conformidade co currículo propio da materia.
Outros obxectivos son:
1. Repensar a importancia e a universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas, descubrir o entronque do xudaísmo co cristianismo e a orixinalidade e especificidade do feito relixioso cristián.
2. Promover a lectura bíblica, ou manexo dos textos: símbolos, xéneros literarios, contextos, intencionalidade relixiosa dos textos.
3. Presentar unha teoloxía bíblica básica a través dos grandes temas da historia dá salvación e axudar a comprensión dá revelación progresiva de Deus en Cristo, palabra encarnada.
4. Descubrir as manifestacións do Cristianismo na nosa cultura.
5. Ofrecer unha síntese teolóxica actualizada dos contidos esenciais da fe cristiá.
6. Proporcionar unha axeitada articulación dá fe co conxunto dos saberes (fe/cultura; fe/ciencia/ razón e fe...).
7. Afondar na dimensión ético-moral do ser humano propoñendo a educación en valores ético-cívicos dende a perspectiva cristiá.
8. Recoñecer o sentido vital que proporciona a mensaxe evanxélica e transmitilo na escola.
9. Consolidar o sentido eclesial e evanxelizador do profesorado de relixión, como enviado pola igrexa diocesana.
10. Afondar na peculiaridade da misión evanxelizadora do profesorado de relixión non ámbito escolar.
11. Realizar a síntese persoal dá doutrina católica.
12.Traducir os temas centrais da fe á linguaxe e a mentalidade dos destinatarios.
13. Sinalar os elementos concretos en que o neno pode fundamentar os valores cristiáns.
TEMA 0. INTRODUCCIÓN AO SENTIDO RELIXIOSO
1.Premisas: realismo, razonabilidade, moralidade
1.1. Realismo
a) A realidade faise transparente na experiencia.
b) ¿Que realidade queremos coñecer? O feito relixioso.
c) ¿Como coñecer neste campo? O método ven imposto polo obxecto.
d) A experiencia como método.
e) O criterio para comparar: a experiencia elemental.
1.2. Razonabilidade
a) Unha esixencia estructural do ser humano
b) Usos reducidos da razón: ao demostrable e ao lóxico
c) A certeza moral
d) Un caso particular de certeza moral: a fe
1.3. A influencia da moralidade - sentimento
a) A razón, inseparable da unidade do "eu" - A razón ligada ao sentimento
b) A hipótese dunha razón sen interferencias
c) Situar o sentimento - graduar a lente
d) O prexuízo
2. O sentido relixioso: punto de partida e natureza
2.1. Punto de partida: Dúas realidades: mensurables e non mensurables. A redución materialista.
2.2.A natureza do sentido relixioso: o nivel de certas preguntas. Desproporción estructural.
3.Actitudes non razoables e as súas consecuencias
3.1. Baleirar, reducir, negar a pregunta
3.2.Consecuencias
4. Como se espertan as preguntas últimas. Itinerario do sentido relixioso: Estupor - Cosmos - realidade "providencial" - dependencia - lei no corazón - a realidade é signo
TEMA 1. ANOTACIÓNS SOBRE PSICOPEDAGOXÍA RELIXIOSA
1. A evolución relixiosa e moral do neno de 3 a 6 anos.
2. A evolución relixiosa e moral do neno de 6 a 12 anos.
TEMA 2. APRENDER A ENSINAR NA ÁREA DE RELIXIÓN
1. ¿Por qué ensinar?
2.A pedagoxía relixiosa
2.1. A revelación: características e pedagoxía divina
a) Cómo xurdiu o problema na historia
b) A certeza adquire profundidade
c) Un home incomparable: pregunta e certeza
d) A pedagoxía de Cristo ao revelarse
2.2.Especificidade e complementariedade con outras formas de educar a fe
3. O E.R.E
3.1. Metas, obxectivos, competencias e currículo do E.R.E.
3.2. Procedementos e estratexias, metodoloxía, evolución dos aprendizaxes
3.3. Materiais e recursos para o E.R.E.
4. A práctica docente no E.R.E
4.1. A contextualización docente como presuposto básico e a unidade didáctica como peza fundamental docente
4.2. Metodoloxía para a elaboración das unidades didácticas na área da Relixión
5. A didáctica do E.R.E
5.1. Enfoque curricular
5.2. As claves didácticas do currículo
5.3. Aplicación da pedagoxía de Deus o E.R.E.
TEMA 3. A BIBLIA E XESUCRISTO
1. Iniciación ao coñecemento da Biblia
1.1. Como naceu a Biblia
1.2. Como fala a bilbia
1.3. A crítica textual
1.4. Que di a Biblia de sí mesma
1.5. A Biblia, palabra inspirada
1.6. A verdade da Biblia
1.7. A canonicidade da Biblia
1.8. A interpretación biblica
1.9. A Escritura na Igrexa
2. Xesucristo, cumplimento da historia da salvación
2.1. Os evanxeos, testemuños sobre a vida de Xesús
2.2. A mensaxe de Xesús
2.3. Morte e resurrección
2.4. Lectura teolóxica da vida de Xesús
3. A pedagoxía destes contidos
3.1. Os referentes bíblicos no currículo do E.R.E.
3.2. Os indicadores teolóxicos e os procedementos básicos.
TEMA 4. A IGREXA E A CUESTIÓN DOS SACRAMENTOS
1. A permanencia de Xesucristo na historia: a Igrexa
1.1. ¿Cristo sí, Igrexa non?
1.2. Orixe da Igrexa
1.3. Xesús nas orixes da Igrexa
1.4. Pentecostés
1.5. A palabra "Igrexa"
1.6. As primeiras comunidades: Xerusalén, Antioquía, Roma
1.7. A Igrexa nas súas imaxes
1.8. A Igrexa nas súas notas
1.9. ¿Quenes compoñen a Igrexa?
2. A cuestión dos sacramentos
2.1. Sacramentos “in genere”
2.2. A eficacia dos sacramentos
2.3. Os sacramentos da iniciación cristiá: Bautismo, Confirmación e Eucaristía
2.4. Os sacramentos de curación: Penitencia e Unción dos enfermos
2.5. Os sacramentos da Orde sacerdotal e do Matrimonio
3. A pedagoxía destes contidos
3.1. Os referentes sacramentais no currículo do E.R.E.
3.2. Os indicadores teolóxicos e os procedementos básicos.
ANEXO 1: AS CUESTIÓNS ÉTICO-MORAIS
1. Os referentes morais no currículo do E.R.E.
2. Os indicadores teolóxicos e os procedementos básicos
ANEXO 2: A DIDÁCTICA APLICADA A EDUCACIÓN EN VALORES
1. Os referentes sobre a educación dos valores no currículo do E.R.E.
2. Fundamentación dos valores evanxélicos
3. Aplicación dos valores ó aprendizaxe
ANEXO 3: A INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DA RELIXIÓN
1. Liñas actuais de investigación
2. Vías e orientacións para a investigación no futuro: sobre o profesorado e sobre o alumnado
Observacións en relación aos contidos segundo os diversos escenarios docentes posibles no curso 2020-2021:
• Nun escenario de normalidade adaptada ou de distanciamento, os contidos desenvolveranse segundo o previsto nos Temas, e en función da evolución do curso, tamén os Anexos.
• Nun escenario de peche das instalacións e docencia telemática, concentraríase a docencia no Tema 0, 1, 3 e 4.
1. Fontes da reflexión teolóxica
a) Biblia
Sagrada Biblia. Versión oficial de la Conferencia Episcopal Española, BAC, Madrid 2012.
La Biblia Didáctica, S.M., Madrid 2009.
YouCat Biblia. Biblia joven de la Iglesia Católica, Ediciones Encuentro, Madrid 2017.
b) Catecismos
Catecismo de la Iglesia Católica, Coeditores Litúrgicos, Madrid 1992.
YouCat. Catecismo joven de la Iglesia Católica, Ediciones Encuentro, Madrid 2011.
2. Bibliografía básica
a) Imprescindibles (no caso de dificultades na dispoñibilidade bibliográfica)
BRAVO, J. L., (Dir.), Teología Católica y su Pedagogía, IITD, Madrid 2014.
GIUSSANI, L., El sentido religioso. Curso básico de cristianismo, Ediciones Encuentro, Madrid 2007.
b) Outros libros básicos
Convén familiarizarse cos libros de texto de Relixión de Educación Infantil e Primaria, coñecendo as distintas propostas editoriais.
CABRERO UGARTE, A., Aprender a enseñar religión. Didáctica de la Religión en Educación Infantil y Educación Primaria. Grado de Magisterio, Palabra, Madrid 2015.
COMISIÓN EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS, Profesor de religión y moral católicas: testigos de la fe, EDICE, Madrid 2013.
DOMINGUEZ PRIETO, X. M., El profesor cristiano: identidad y misión, PPC, Madrid 2012.
ESTEBAN GARCÉS, C. — PRIETO CHAPARRO, R., Alumnos competentes en religión, propuestas para la programación básica, PPC, Madrid 2015.
GIUSSANI, L., El sentido religioso. Curso básico de cristianismo. Vol. I, Ediciones Encuentro, Madrid 2008.
—————, Los orígenes de la pretensión cristiana. Curso básico de cristianismo. Vol. II, Ediciones Encuentro. Madrid 2012.
—————, Por qué la Iglesia. Curso básico de cristianismo. Vol. III, Ediciones Encuentro, Madrid 2014.
GÓMEZ SIERRA, M. E., Didáctica de la Religión, PPC, Madrid 2011.
TSCHIRCH, R. Dios para niños, Sal Terrae, Santander 1986.
3. Bibliografía complementaria
ARTACHO, R., La enseñanza escolar de la religión, PCC, Madrid, 1989.
—————, Enseñar competencias sobre la religión. Hacia un currículum de religión por competencias, DDB, Bilbao, 2009.
ÁVILA, A., Para conocer la psicología de la religión, Verbo Divino, Estella 2003.
BENITEZ GRANDE-CABALLERO, L., Actividades y recursos para educar en valores, PPC, Madrid 2016;
BESINGER, A., No mentir a los niños acerca de Dios, Sal Terrae, Santander 2002.
BURÓN OREJAS, J., Psicología y conciencia moral, Sal Terrae, Santander 2010.
CALVO CUBILLO, Q., Educación de la conciencia, PPC, Madrid 2010.
—————, Moral para Marta, PPC, Madrid 1998.
ESTEBAN GARCÉS, C., Didáctica del área de religión, Ediciones San Pío X, Madrid, 1998.
GONZÁLEZ-CARVAJAL SANTABÁRBARA, L., Esta es nuestra fe. Teología para universitarios, Sal Terrae, Santander, 2012.
GROM, B., Psicología de la religión, Herder, Barcelona 1994.
HERRANZ YBARRA, P., Psicología evolutiva I. Vol 2: Desarrollo social, Uned, 2002.
MAIMÍ PONS, P., Pedagogía de la fe, Ediciones San Pío X, Madrid 1998.
OSER, F., El origen de Dios en el niño, PCC, Madrid, 1996.
SESBOÜÉ, B., Creer. Invitación a la fe católica para las mujeres y hombres del siglo XXI, San Pablo, Madrid, 2000.
TORRALBA ROSELLÓ, F., ¿Ah sí? ¿Cómo hablar de Dios a los niños? Editorial Claret, Barcelona 2010.
—————, La revolución ética, PPC, Madrid 2016.
—————, El civismo planetario explicado a mis hijos, PPC, Madrid 2005.
VÁZQUEZ CARBALLO, J. M., Trinidad y sociedad. Implicaciones éticas y sociales en la teología trinitaria de L. Boff, Estudios Trinitarios, Salamanca 2008.
1. Conciencia do papel do profesor de Relixión como enviado da Igrexa para introducir o Evanxeo no corazón da cultura.
2. Coñecer o feito relixioso ao longo da historia e a súa relación coa cultura.
3. Capacidade de situar o ERE no conxunto da actividade educativa da escola.
4. Coñecemento sistemático da psicoloxía evolutiva infantil de 3 a 6 anos especialmente no relativo á capacidade da transcendencia.
5. Habilidade para adoptar o talante, o carisma e a creatividade necesarios para o ERE.
6. Habilidade pedagóxica para aplicación do currículo nos niveis educativos de infantil e primaria.
7. Capacidade para a busca de recursos e para a aplicación e a utilización dos métodos e instrumentos axeitados ó ERE dos contidos teolóxicos en infantil e primaria.
8. Visión clara do conxunto do currículo de relixión: bloques relativos ós contidos, ós criterios de avaliación e ós estándares de aprendizaxe.
A) Escenario 1: normalidade adaptada
A asistencia e participación na aula son obrigatorias para os alumnos matriculados na materia. Os contidos, debidamente presentados no Campus Virtual segundo a programación, desenvolveranse con docencia expositiva, combinando a explicación co debate participativo e as actividades de grupo, a análise de textos ou materiais audiovisuais e a toma en consideración das cuestións propostas polos alumnos. O profesor verificará a asistencia e a participación nas actividades e nos debates do xeito que considere mais práctico, fomentando as relacións interpersoais.
As titorías poden desenvolverse presencialmente, nos horarios e despacho asignados, ou parcialmente de modo virtual, preferentemente por correo electrónico, chat do Campus Virtual ou teléfono.
B) Escenario 2: distanciamento
A docencia presencial expositiva e interactiva convivirá coa virtual, de acordo co que dispoña a Facultade. O Campus Virtual será a ferramenta guía para o seguimento da materia, de xeito que os contidos ou tarefas que non poidan ser presentados na aula aparecerán no Campus en forma de presentación gravada ou outros recursos multimedia. Así mesmo, será o Campus o lugar de proposta e presentación das tarefas, tanto individuais como en grupo se fose o caso. De calquera xeito, os contidos desenvolveranse, como no escenario 1, combinando no posible a docencia expositiva, a explicación co debate participativo e as actividades de grupo (ou empregando os foros de debate), a análise de textos ou materiais audiovisuais e a toma en consideración das cuestións propostas polos alumnos. Nos contidos da materia está indicado xa que temas terán preferencia no caso de cambiar os escenarios docentes.
No que se refire ás titorías, desenvolveranse preferentemente modo virtual, preferentemente por correo electrónico, chat do Campus Virtual ou teléfono, coa posibilidade de acordar outras plataformas para encontros de grupo.
C) Escenario 3: peche das instalacións
A docencia expositiva e interactiva será completamente de carácter virtual. O Campus Virtual será a ferramenta guía para o seguimento da materia, de xeito que os contidos aparecerán no Campus en forma de presentación gravada ou outros recursos multimedia. Así mesmo, será o Campus o lugar de proposta e presentación das tarefas. Nos apartado de Contidos da materia está indicado xa que temas terán preferencia no caso de cambiar os escenarios docentes. De calquera xeito, os contidos procurarán incluír a mesma variedade prevista no escenario 1, aínda de xeito virtual: docencia expositiva gravada, foro de debate virtual, tarefas, a análise de textos ou materiais audiovisuais e a toma en consideración das cuestións propostas polos alumnos.
No que se refire ás titorías, desenvolveranse exclusivamente de modo virtual, preferentemente por correo electrónico, chat do Campus Virtual ou teléfono, coa posibilidade de acordar outras plataformas para encontros de grupo.
A) Escenario 1: normalidade adaptada
Como criterios de avaliación utilizaranse as seguintes porcentaxes:
• Avaliación continua: Asistencia e participación na aula, probas, tarefas e traballos en grupo: 50% (cinco puntos). De elo:
o Asistencia, participación na aula, traballos en grupo: 10% (un punto).
o Probas puntuais, tarefas, presentacións orais: 40% (catro puntos).
• Actividade de síntese final (presencial ou telemática, segundo o escenario docente): 50% (cinco puntos).
A avaliación será continua, por tanto, nun 50% como mínimo, segundo o sistema que procede dos novos plans de estudo, e combinará a cualificación das actividades propostas de xeito presencial e non presencial cunha proba final. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Para ter dereito a avaliación é imprescindible asistir ó tanto por cen esixido pola Facultade ás clases presenciais da materia. A este respecto a valoración e dispensa da asistencia a clase estará en conformidade cos Estatutos da USC e consonte a Instrución nº 1/2017, da Secretaría Xeral sobre os criterios de dispensa a asistencia a clase en determinadas circunstancias.
Os alumnos con dispensa da asistencia á clase acordarán co profesor durante o curso a maneira de seguir o desenvolvemento da materia e, facendo uso tamén das titorías, prepararán a avaliación da materia por medio da realización das tarefas e traballos/informes escritos que se acordarán para todos os casos.
Outras situacións (alumnos repetidores ou que precisen dunha segunda convocatoria) serán xestionados de modo similar: tendo como punto de partida o programa da materia e os contidos presentados, e atendendo á peculiaridade de cada situación, establecerase de común acordo co/s alumno/s afectados a mellor maneira de avaliar a materia. No caso da segunda convocatoria, conservarán todo o seu valor para a cualificación o traballo realizado durante o curso, referíndose a convocatoria só a proba de síntese final.
B) Escenario 2: distanciamento
Os criterios de avaliación serán os mesmos que no escenario 1, pois xa están pensados para responder a todos os escenarios posibles. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Respecto dos alumnos con dispensa da asistencia á clase, e de outras situacións (alumnos repetidores ou que precisen dunha segunda convocatoria) serán xestionados de modo ao indicado no escenario 1.
C) Escenario 3: peche das instalacións
Os criterios de avaliación serán os mesmos que no escenario 1, pois xa están pensados para responder a todos os escenarios posibles. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Respecto dos alumnos con dispensa da asistencia á clase, e de outras situacións (alumnos repetidores ou que precisen dunha segunda convocatoria) serán xestionados de modo ao indicado no escenario 1.
O alumno deberá participar nas actividades realizadas de modo persoal (presencial ou a distancia) ou en pequenos grupos (no posible, segundo os escenarios) aplicando un aprendizaxe cooperativo coa fin de mellorar a motivación por aprender.
Nelas, os alumnos traballarán textos propostos mediante o modelo de análise de textos ou realizarán probas de investigación sobre aspectos específicos que se presentarán ao profesor e ante o grupo, dependendo do tipo de actividade. Todo isto coa fin de que o alumno aplique os coñecementos adquiridos, desenrole as actividades pedagóxicas axeitadas ó currículo de educación infantil e primaria, forxando así a creatividade.
As titorías académicas presenciais en forma de reunións co profesor, permiten guiar, orientar e supervisar as actividades académicas propostas e o aproveitamento nas cuestións teóricas básicas.
A correspondencia da distribución dos 6 créditos ECTS é a seguinte: 1 crédito ECTS equivale a 10 horas de clase e un total de 25 horas de traballo do alumno.
Seguindo a programación e as indicacións actualizadas constantemente no Campus Virtual, os alumnos teñen a posibilidade de completar o estudo da materia sen dificultade, con prazos razoables na presentación das tarefas e no desenvolvemento dos contidos. Faise decisivo, polo mesmo, e en especial se os escenarios son o 2 ou o 3 dos previstos na metodoloxía, que o Campus sexa ferramenta de uso constante por parte dos alumnos.
Por último, compre salientar que a materia "Teoloxía Católica e a súa Pedagoxía" (Pedagoxía e didáctica da relixión católica) pertence ó módulo do mesmo nome, con 6 ECTS, de carácter optativo, moi útil para completar ou módulo de 24 créditos ECTS, que poden cursarse noutras facultades, xa a distancia ou online, sempre coa orientación é a titoría do profesor da USC. Cos 24 ECTS tense dereito ao título DECA (Declaración Eclesiástica de Competencia Académica) de Teoloxía que capacita para impartir clases de relixión e outras materias afíns. O obxectivo principal é capacitar e preparar ao alumnado, pedagóxica e didacticamente para exercer de profesores non ensino relixioso escolar, na Educación Infantil e Primaria, garantindo así unha formación relixiosa e moral católica de calidade en conformidade co currículo propio da materia.
1. Responsabilidade ambiental
Aínda que se favorece prioritariamente o formato dixital, en relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia e se entregasen en papel, hai que ter en conta as seguintes indicacións:
• Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
• Sempre que sexa posible, empregar sistemas de encadernación sen residuos plásticos.
• Imprimir a dúas caras en calidade "borrador".
• Non empregar folios en branco como separadores de capítulos a parte.
• Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenrolados.
2. Información sobre o Título DECA
Esta materia é válida para a obtención do DECA. Para máis información sobre este título, cf. en internet: COMISIÓN EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. No sitio, pinchar en DECA, alí tamén se atopa o currículo das materias respectivas ao ERE.
3. Plan de continxencia
Recollemos aquí de novo as adaptacións correspondentes aos apartados de metodoloxía da ensinanza e sistema de avaliación previstas para os escenarios 2 e 3.
3.1. Metodoloxía da ensinanza
A) Escenario 2: distanciamento
A docencia presencial expositiva e interactiva convivirá coa virtual, de acordo co que dispoña a Facultade. O Campus Virtual será a ferramenta guía para o seguimento da materia, de xeito que os contidos ou tarefas que non poidan ser presentados na aula aparecerán no Campus en forma de presentación gravada ou outros recursos multimedia. Así mesmo, será o Campus o lugar de proposta e presentación das tarefas, tanto individuais como en grupo se fose o caso. De calquera xeito, os contidos desenvolveranse, como no escenario 1, combinando no posible a docencia expositiva, a explicación co debate participativo e as actividades de grupo (ou empregando os foros de debate), a análise de textos ou materiais audiovisuais e a toma en consideración das cuestións propostas polos alumnos. Nos contidos da materia está indicado xa que temas terán preferencia no caso de cambiar os escenarios docentes.
No que se refire ás titorías, desenvolveranse preferentemente modo virtual, preferentemente por correo electrónico, chat do Campus Virtual ou teléfono, coa posibilidade de acordar outras plataformas para encontros de grupo.
B) Escenario 3: peche das instalacións
A docencia expositiva e interactiva será completamente de carácter virtual. O Campus Virtual será a ferramenta guía para o seguimento da materia, de xeito que os contidos aparecerán no Campus en forma de presentación gravada ou outros recursos multimedia. Así mesmo, será o Campus o lugar de proposta e presentación das tarefas. Nos apartado de Contidos da materia está indicado xa que temas terán preferencia no caso de cambiar os escenarios docentes. De calquera xeito, os contidos procurarán incluír a mesma variedade prevista no escenario 1, aínda de xeito virtual: docencia expositiva gravada, foro de debate virtual, tarefas, a análise de textos ou materiais audiovisuais e a toma en consideración das cuestións propostas polos alumnos.
No que se refire ás titorías, desenvolveranse exclusivamente de modo virtual, preferentemente por correo electrónico, chat do Campus Virtual ou teléfono, coa posibilidade de acordar outras plataformas para encontros de grupo.
3.2. Sistema de avaliación da aprendizaxe
Os criterios de avaliación son comúns aos tres escenarios, toda vez que están pensados xa de xeito que respondan ás distintas situacións educativas. Empregaranse as seguintes porcentaxes:
• Avaliación continua: Asistencia e participación na aula, probas, tarefas e traballos en grupo: 50% (cinco puntos). De elo:
o Asistencia, participación na aula, traballos en grupo: 10% (un punto).
o Probas puntuais, tarefas, presentacións orais: 40% (catro puntos).
• Actividade de síntese final (presencial ou telemática, segundo o escenario lectivo): 50% (cinco puntos).
A avaliación será sempre continua, por tanto, nun 50% como mínimo, segundo o sistema que procede dos novos plans de estudo, e combinará a cualificación das actividades propostas de xeito presencial e non presencial cunha proba final. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No caso do Escenario 1, para ter dereito a avaliación é imprescindible asistir ó tanto por cen esixido pola Facultade ás clases presenciais da materia. A este respecto a valoración e dispensa da asistencia a clase estará en conformidade cos Estatutos da USC e consonte a Instrución nº 1/2017, da Secretaría Xeral sobre os criterios de dispensa a asistencia a clase en determinadas circunstancias.
Os alumnos con dispensa da asistencia á clase acordarán co profesor durante o curso a maneira de seguir o desenvolvemento da materia e, facendo uso tamén das titorías, prepararán a avaliación da materia por medio da realización das tarefas e traballos/informes escritos que se acordarán para todos os casos.
Outras situacións (alumnos repetidores ou que precisen dunha segunda convocatoria) serán xestionados de modo similar: tendo como punto de partida o programa da materia e os contidos presentados, e atendendo á peculiaridade de cada situación, establecerase de común acordo co/s alumno/s afectados a mellor maneira de avaliar a materia. No caso da segunda convocatoria, conservarán todo o seu valor para a cualificación o traballo realizado durante o curso, referíndose a convocatoria só a proba de síntese final.
David Varela Vazquez
Coordinador/a- Departamento
- Didácticas Aplicadas
- Área
- Didáctica das Ciencias Sociais
- Teléfono
- 982821064
- Correo electrónico
- david.varela.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 24 |
17:30-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 20 |
19:00-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 29 |
01.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 22 |
05.07.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 22 |