Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Pedagoxía e Didáctica
Áreas: Didáctica e Organización Escolar
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
.Identificar as relacións entre o deseño de software educativo e as teorías de aprendizaxe e ensino que o sustentan
.Analizar as condicións de uso que impón un determinado software educativo nunha proposta de e-learning
.Avaliar as posibilidades formativas dos videoxogos e o seu uso nas institucións educativas
.Desenvolver habilidades para a indagación, o traballo en grupo e para o traballo autónomo autorregulado
1. A tecnoloxía multimedia: combinación de distintas linguaxes e medios. Evolución do
Multimedia educativo. Dos titoriais, programas de exercitación, simulacións e libros multimedia aos multimedia para a construción do coñecemento
a.Software para o aprendizaxe colaboradora- CSCL, Realidade aumentada, aprendizaxe baseado en tarefas: As Webquest.
b.Criterios de calidade para o deseño, selección, adaptación e avaliación de multimedia educativo.
2. Software para a formación online: LMS, PLE y Redes sociais MOOCs. Posibilidades e limitacións
3. Deseño de propostas de ensino con obxectos de aprendizaxe. Centros de recursos dixitais. Repositorios dixitais abertos e obxectos de aprendizaxe.
4. Videoxogos e educación. Análise crítica e propostas de uso. Serius games para as propostas de formación. Software basado na gamificación.
5. Software para programación eo desenvolvmento do pensamento computacional.Exemplos: Sequeak, Scratch
Sangrá, A. y Duart, J.M. (2010). Aprender en la virtualidad. Barcelona: Gedisa
-Zapata-Ros, M. (2013) El diseño instruccional de los MOOCs y el de los nuevos cursos abiertos personalizados (POOCs). https://docs.google.com/document/d/1TkUhUa9IPDPhWtoFSHGCB1w7zvzH9sQtpcm… o/edit
-Mauri T.; Onrubia J.; Coll ,C. (2015). La calidad de los contenidos educativos reutilizables: diseño, usabilidad y prácticas de uso. RED. Revista de Educación a Distancia. (50) DOI: http://dx.doi.org/10.6018/red/50/8 http://www.um.es/ead/red/50/mauri_et_al.pdf
-Gros, B. (2014). Análisis de las prestaciones de los juegos digitales para la docencia universitaria. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, (79), 115-128.
-Clares López, José (2011) Diseño pedagógico de un programa educativo multimedia interactivo (PEMI) : guía teórico-práctica: Madrid: Pscicoeduca
Bibliografía Complementaria
-Alemán de la Garza L. Y., Sancho-Vinuesa T y Gómez Zermeño, M. G. (2015) Los MOOC: ¿una transformación radical o una moda pasajera? Indicadores de calidad pedagógica para el diseño de un curso en línea masivo y abierto de actualización docente. Revista Universidad y sociedad del conocimiento (RUSC), 12,1, 104-119.
-Hilera-González J.R. y Campo-Montalvo, E. (Eds.). (2015). Guía para crear contenidos digitales accesibles: Documentos, presentaciones, vídeos, audios y páginas web (1ª ed.). Alcalá de Henares, España: Universidad de Alcalá.
-Sánchez Rodríguez, José, Ruiz Palmero, Julio (2010) El profesor como productor-consumidor de contenidos multimedia. Madrid:Psicoeduca
a) competencias da titulación ás que contribúe a materia
CG4 - Aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos necesarios para a planificación, programación e avaliación de accións
formativas en contornas presenciais e virtuais, así como para a organización, desenvolvemento e xestión de programas e equipos
educativos.
CG5 - Promover e desenvolver accións de asesoramento educativo con diferentes persoas e/ou grupos mediante a utilización de medios
e recursos adecuados
b) Competencias específicas da materia
CE2.2 - Deseñar medios e recursos educativos adapados e contextualizados ás necesidades educativas
CE3.3 - Organizar e xestionar institucións, servizos, medios e recursos educativos e formativos
CE3.5 - Coordinar intervencións educativas con outra profesionais
CE5.2 - Asesorar sobre o uso pedagóxico dos medios e recursos educativos
CE5.3 - Asesorar sobre a integración das Tecnoloxías da información a Comunicación nos procesos educativos e
formativos
c) Competencia Transversais
CT1. Expresarse e comunicarse facendo uso de diferentes códigos e recursos (lingüísticos, materiais e tecnolóxicos)
CT2. Relacionarse con outras persoas e grupos, con especial énfase no traballo en equipo e na colaboración con outros profesionais
CT3. Desenvolver unha actitude autocrítica, así como de reflexión, análise e síntese respecto dos coñecementos, tarefas e labores nos que participan
Traballarase cunha multiplicidade metodolóxica, a partir dunha batería de técnicas, procedementos e recursos. É intención que os estudantes aprendan a extraer conceptos e feitos pertinentes de diversas fontes para resolver problemas, pensando de modo integrador as súas diferentes dimensións, con autonomía na iniciación no traballo intelectual.
A proposta está baseada en dous principios:
1-A participación activa dos alumnos en todas as etapas do proceso estimulando o traballo autónomo e independente.
2-A necesidade dunha estreita relación teoría-práctica
Estes principios concrétanse nos seguintes puntos:
1-A combinación de experiencias individuais e grupais. Tanto nas sesións interactivas como nas expositivas exponse a participación activa do alumnado en diferentes actividades nos tres escenarios posibles para o desenvolvemento da docencia expostos pola USC. Nas clases presenciais terase en conta as recomendacións sanitarias para o seu desenvolvemento adaptando cada actividade.
2-A combinación de ensino presencial e en liña. Para o desenvolvemento da docencia en liña utilizarase as ferramentas propostas no Campus Virtual da USC e terase activada tamén un grupo específico da materia co software Teams para a docencia e a tutorización do alumnado mantendo en todo momento os horarios programados. Incorporarase e tutorizará ao alumnado desde o Campus Virtual, establecendo así unha ponte entre os dous sistemas de apoio á docencia. Máis especificacións sobre isto véxase Observacións: Plan de Continxencia
3- A combinación de clases expositivas con traballos de investigación de estudantes a través do método do proxecto. Os estudantes experimentarán con diferentes tipos de software e analizarán casos nos que este software está integrado. Desenvolverán unha proposta de capacitación que integra diferentes tipos de software e material multimedia para un contexto de capacitación en liña.
Entre as posibles modalidades de avaliación en USC de acordo coa normativa, a materia rexerase por un sistema de avaliación continua, de carácter formativo, baseado no uso de diferentes procedementos para avaliar a actividade do alumno ao longo do curso.
A avaliación estará presente constantemente durante todo o proceso, coa participación de estudantes e docentes. Utilízanse varias estratexias (cuestionario, observacións) que permiten realizar cambios a medida que avanza o proceso. Valorarase a participación dos alumnos en todas e cada unha das tarefas involucradas no seguimento continuo da materia.
Para emitir un xuízo de valor sobre o logro das competencias estimarase ponderadamente:
1- A participación nas actividades na aula (preguntas e suxerencias) e o seguimento continuo das clases asumindo as tarefas propostas. 20%
2- A presentación de traballos prácticos propostos en clase e no Camus Virtual. 30%
3- A presentación final do proxecto aplicando os contidos traballados nesta materia. 50%
Na segunda convocatoria requirirase as mesmas condicións que para a primeira
A asistencia á materia será supervisada tanto en clases expositivas como interactivas, sendo un requisito obrigatorio para aprobar a materia nunha porcentaxe mínima do 80%. Siga as instrucións non. 1/2017, do Secretario Xeral da USC, sobre a renuncia á asistencia a clase en certas circunstancias.
Os estudantes exentos de docencia presencial deben realizar todas e cada unha das actividades propostas, o que neste caso equivale ao 60% da cualificación final. A cualificación completa complementarase cun exame (só para estudantes con exención ou dispensa de docencia. Na segunda oportunidade de xullo terá as mesmas condicións que para a convocatoria de maio.
Enténdese que o alumnado realiza un traballo independente de estudo en paralelo ao desenvolvemento das clases para: busca e lectura de textos recomendados e complementarios; achegas aos foros da materia; realización dos traballos prácticos asignados. O conxunto implicaralle un total de 96 horas de traballo persoal durante o cuadrimestre.
Dado o carácter teórico-práctico da materia, recoméndase que o alumno leve os traballos da materia ao día. O que significa que é necesaria a continuidade semanal no estudo.
1.- Plan de continxencia
Nas "Directrices para ou Desenvolvemento dunha Docencia Presencial Segura para ou curso 2020-2021" elaboradas pola Comisión para a Planificación Docente dá USC ( https://www.usc.gal/export9/ sites/ webinstitucional/ gl/web/descargas/20_06_26_Directrices-docencia-2020-2021.pdf) establécense 3 posibles escenarios para ou curso 2020/21:
Escenario 1: normalidade adaptada
Escenario 2: distanciamento (escenario “mixto”)
Escenario 3: peche das instalacións
Este plan de continxencia baséase nas características da materia na matrícula do curso 2019-20. Nesta circunstancia, a docencia desenvolverase da mesma forma tanto no escenario 1 como no 2. Mantéñense todas as clases (interactivas e expositivas no horario habitual). Aínda que esta situación confirmarase ao comezo da docencia no curso 2020-21 en función da matrícula final. No caso do escenario 3, toda a docencia apoiarase no uso do Software Teams en combinación co Campus Virtual da materia podendo dar soporte así ás tarefas sincrónicas con gravación para a súa posterior visualización. O alumno terá acceso desde o inicio a materiais e actividades no Campus Virtual da materia. Asignaranse tarefas, participarase en foros de discusión, etc.
A avaliación non sufrirá cambios á formulación inicial e será a mesma nos tres escenarios coa ponderación que se indica no apartado Sistema de Avaliación. Os traballos preséntanse a través das plataformas utilizadas tanto individuais como grupais. No caso do alumnado con exención de docencia ou dispensa aplicarase o exame a través do Campus Virtual.
Tanto no escenario 1 e no 2, as titorías realizaranse presenciais e/ou en liña con cita previa a través de correo electrónico. No escenario 3, empregaranse Microsoft Teams ou titorías telefónica para tal fin.
2.- Responsabilidade ambiental:
En relación cos traballos persoais ou grupais que se realizan para a materia, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evite as tapas de plástico ou outras envolturas externas innecesarias.
- Sempre que sexa posible, use grampas en lugar de grampas.
- Impresión a dobre cara en calidade de "aforro de tinta".
- Non utilice follas en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evite anexos que non teñan referencia directa aos temas desenvolvidos.
3.- Perspectiva de Xénero: En atención aos criterios de igualdade de xénero no campo
Na universidade, recoméndase utilizar unha linguaxe non sexista tanto no traballo diario na aula. Como no traballo académico asignado. Pódese obter información sobre isto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua… non_sexista_publicado_WEB_USC.pdf
4.- Respecto a a normativa de protección de datos terase en conta a proposta da universidade como figuran na seguinte ligazón:
hgps://www.usc.gal/gl/norma:vai/ protecciondatos/ index.html.
5.- Utilización do teléfono móbil na aula: "Queda restrinxido o uso de teléfono móbil na aula ao seu emprego como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose ao alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non adecuado do mesmo”
6.- É obrigatorio o uso de correo electrónico institucional para calquera comunicación no marco da materia
Adriana Gewerc Barujel
Coordinador/a- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Didáctica e Organización Escolar
- Teléfono
- 881813785
- Correo electrónico
- adriana.gewerc [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Fernando Fraga Varela
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Didáctica e Organización Escolar
- Teléfono
- 881812128
- Correo electrónico
- fernando.fraga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3
Uxía Fernández Regueira
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Didáctica e Organización Escolar
- Correo electrónico
- uxiafernandez.regueira [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Angela Gonzalez Villa
- Departamento
- Pedagoxía e Didáctica
- Área
- Didáctica e Organización Escolar
- Correo electrónico
- angela.villa [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 16 (CAMPUS VIDA-Módulo A) - LABORATORIO DE PROCESAMENTO DE DATOS |
18:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | AULA 16 (CAMPUS VIDA-Módulo A) - LABORATORIO DE PROCESAMENTO DE DATOS |
27.05.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
12.07.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |