Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Despois deste curso, o alumno debería ser capaz de:
- Coñecer as características básicas e obxectivos dos estados financeiros individuais que elaboran as empresas.
- Interpretar os principais estados financeiros para obter datos de interese para a toma de decisións.
- Función de contabilidade e as súas relacións con outras actividades na empresa.
- Terminología Basica.
- Nomas e principios da Contabilidade
- Os estados financeiros: Balance Patrimonial, Conta de Resultados, Conta do fluxo de caixa.
- A análise dos cocientes financeiros: indicadores de rendemento e posición financeira.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
ALSINA, R [2010]: Aplicación en Excel para el análisis de balances. Barcelona : Profit
MUÑOZ MERCHANTE, A. (2009): Análisis de estados financieros, Ediciones Académicas.
Material elaborado polos profesores da materia
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIAS:
AMAT SALAS, O. (2008) Comprender la contabilidad y las finanzas, 3ª Edición, Ediciones Gestión 2000, Barcelona, España
AMAT SALAS, O. (2008): Análisis de estados financieros: fundamentos y aplicaciones. Barcelona : Gestión 2000.
ARCHEL DOMENCH, P., LIZARRAGA DALLO, F., SÁNCHEZ ALEGRÍA, S; CANO RODRIGUEZ, M.. (2015): Estados Contables. Elaboración, análisis e interpretación. Pirámide. Madrid.
CARRASCO, A; DONOSO, S.A.; FRESNEDA, S.; LARRINAGA,C; HERNÁNDEZ. J.J.; LÓPEZ, M.A. (2009) Estados financieros: teoría y casos prácticos. Madrid : Pirámide.
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008): Análisis de la Empresa a Través de su Información Económico-Financiera. Aplicaciones Prácticas, Pirámide, Madrid.
ROJO RAMÍREZ, A. (2012): Las cuentas anuales en la empresa Madrid : Garceta.
LEXISLACIÓN:
Real Decreto 1514/2007, de 16 de novembro, polo que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade (BOE de 20 de novembro).
Real Decreto 1515/2007, de 16 de noviembre, polo que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade de PEMES e os criterios contables específicos para microempresas (BOE de 21 de novembro).
BÁSICAS E XENERAIS
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CG6 - Traballar individualmente e en equipo
ESPECIFICAS:
CE3 - Localizar, interpretar, sintetizar y representar datos e indicadores laborales y socioeconómicos
ESCENARIO 1: DOCENCIA PRESENCIAL
A metodoloxía básica a seguir será a clase maxistral e a realización de actividades presenciais, nas cales se impartirá tanto teoría como práctica. O alumno deberá ler con antelación os temas que se lle indiquen e nas sesións de aula dedicadas ás clases teóricas imos analizar, debater e explicar os aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ademais a información adicional necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma. As sesións dedicadas a clases prácticas consistirán basicamente en expor exercicios, para resolvelos de xeito autónomo intercambiando opinións e dúbidas cos seus compañeiros, facendo o profesor os comentarios pertinentes sobre os aspectos máis relevantes do mesmo. Con este enfoque non só se pretende chegar á solución dos exercicios, senón que outro dos obxectivos é que se interprete e analice a información que nos proporcionan os casos e a súa solución e, de forma adicional, potenciar o traballo en equipo.
Co obxectivo de controlar a progresión dos alumnos, así como o grao de comprensión, capacitación e asimilación do contido da materia, avaliaranse os traballos e demais actividades entregadas. Estas actividades obrigatorias inclúen traballo persoal e en grupo (procura de material bibliográfico, lectura do devandito material, elaboración de informes, presentación dos resultados, entre outros). Para a realización destes traballos o alumnado conta co apoio na aula e con titorías co profesorado encargado da materia. Tamén se farán exames ao longo do período lectivo.
Vanse a utilizar as ferramentas dispoñibles na USC Virtual como apoio á docencia na materia, co obxectivo de favorecer a comunicación entre os estudantes e os profesores e, en consecuencia, expor debates e outras cuestións e dúbidas relacionados coa materia. A participación do alumno terase en conta na cualificación final.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Con carácter xeral o proceso de ensino-aprendizaxe seguirá as mesmas pautas que no escenario anterior, aínda que a docencia presencial na aula convivirá coa virtual. A docencia virtual contará con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. As titorías serán virtuais.
Na aula virtual da materia o alumnado disporá de todo o material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas nas diferentes semanas propostas para o seu estudo, os alumnos disporán dunha proba de autoavaliación para cada tema, así como a proposta de diferentes actividades a resolver para o seu cómputo na avaliación continua. Ademais, se teñen dúbidas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través do e-mail institucional e serán resoltas de forma individual ou colectiva o máis axiña posible.
ESCENARIO 3: CONFINAMENTO
Con carácter xeral o proceso de ensino-aprendizaxe seguirá as mesmas pautas que no Escenario 1 (combinación de sesións de teoría e práctica). No entanto, neste caso a docencia será completamente de carácter virtual, con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. Para a aprendizaxe utilizarase o campus virtual da materia e a plataforma Teams.
Na aula virtual da materia o alumnado disporá de todo o material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas nas diferentes semanas propostas para o seu estudo, os alumnos disporán dunha proba de autoavaliación para cada tema, así como a proposta de diferentes actividades a resolver para o seu cómputo na avaliación continua. Ademais, se teñen dúbidas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través do e-mail institucional e serán resoltas de forma individual ou colectiva o máis axiña posible.
ESCENARIO 1: DOCENCIA PRESENCIAL.
Sistema de avaliación da adquisición das competencias. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula ou repetidores, teñen á súa disposición dous sistemas de avaliación:
a) Avaliación continua: Os alumnos poderán superar a materia asistindo e participando en clase, elaborando e presentando publicamente os traballos e tarefas solicitados polos profesores e realizando as probas que se expoñan sobre os contidos do programa. A puntuación máxima que pode obter o alumno coa avaliación continua son 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación continua deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. Desta maneira, o alumno non terá a necesidade de acudir ao exame na data oficial. No caso de non superar a materia, pode optar pola outra vía de avaliación.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
b) Exame final, para os alumnos que teñan dispensa de asistir a clase ou que opten por este sistema de avaliación. A cualificación determínase mediante un exame realizado nalgunha das datas oficialmente establecidas, cuxa valoración máxima é de 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. O exame teórico-práctico terá carácter presencial
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO.
Sistema de avaliación da adquisición das competencias. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula ou repetidores, teñen á súa disposición dous sistemas de avaliación:
a) Avaliación continua: Os alumnos poderán superar a materia asistindo e participando en clase, elaborando e presentando publicamente os traballos e tarefas solicitados polos profesores e realizando as probas que se expoñan sobre os contidos do programa. A puntuación máxima que pode obter o alumno coa avaliación continua son 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación continua deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. Desta maneira, o alumno non terá a necesidade de acudir ao exame na data oficial. No caso de non superar a materia, pode optar pola outra vía de avaliación.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, o seu ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
b) Exame final, para os alumnos que teñan dispensa de asistir a clase ou que opten por este sistema de avaliación. A cualificación determínase mediante un exame realizado nalgunha das datas oficialmente establecidas, cuxa valoración máxima é de 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. O exame teórico-práctico será presencial ou telemático de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou o Reitorado e as medidas sanitarias establecidas nese momento.
ESCENARIO 3: CONFINAMENTO
Sistema de avaliación da adquisición das competencias. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula ou repetidores, teñen á súa disposición dous sistemas de avaliación:
a) Avaliación continua: Os alumnos poderán superar a materia asistindo e participando en clase, elaborando e presentando publicamente os traballos e tarefas solicitados polos profesores e realizando as probas que se expoñan sobre os contidos do programa. A puntuación máxima que pode obter o alumno coa avaliación continua son 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación continua deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. Desta maneira, o alumno non terá a necesidade de acudir ao exame na data oficial. No caso de non superar a materia, pode optar pola outra vía de avaliación.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, o seu ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
b) Exame final, para os alumnos que teñan dispensa de asistir a clase ou que opten por este sistema de avaliación. A cualificación determínase mediante un exame realizado nalgunha das datas oficialmente establecidas, cuxa valoración máxima é de 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. O exame teórico-práctico terá carácter telemático
NOTAS XERAIS:
En todos os escenarios o sistema de avaliación será o mesmo en ambas as oportunidades de exame (decembro/xaneiro e xuño/xullo).
O alumnado ao que lle sexa concedida a dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación (DOGA 21-07-2011)
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO Horas
Estudo autónomo individual ou en grupo..............................................22,5
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos...........................40
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similiares .............. 5
Total horas traballo persoal do alumno................................................67,5
Considérase necesario:
-A revisión dos coñecementos adquiridos na materia Contabilidade Financeira
-A preparación das sesións na aula, a través da lectura do material teórico e a resolución previa dos exercicios propostos.
-A participación en clase e a discusión de dúbidas na aula e horas de titoría.
Plan de continxencia
Escenario 2
Metodoloxía
Con carácter xeral o proceso de ensino-aprendizaxe seguirá as mesmas pautas que no escenario anterior, aínda que a docencia presencial na aula convivirá coa virtual. A docencia virtual contará con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. As titorías serán virtuais.
Na aula virtual da materia o alumnado disporá de todo o material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas nas diferentes semanas propostas para o seu estudo, os alumnos disporán dunha proba de autoavaliación para cada tema, así como a proposta de diferentes actividades a resolver para o seu cómputo na avaliación continua. Ademais, se teñen dúbidas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través do e-mail institucional e serán resoltas de forma individual ou colectiva o máis axiña posible.
Sistema de avaliación
Sistema de avaliación da adquisición das competencias. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula ou repetidores, teñen á súa disposición dous sistemas de avaliación:
a) Avaliación continua: Os alumnos poderán superar a materia asistindo e participando en clase, elaborando e presentando publicamente os traballos e tarefas solicitados polos profesores e realizando as probas que se expoñan sobre os contidos do programa. A puntuación máxima que pode obter o alumno coa avaliación continua son 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación continua deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. Desta maneira, o alumno non terá a necesidade de acudir ao exame na data oficial. No caso de non superar a materia, pode optar pola outra vía de avaliación.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, o seu ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
b) Exame final, para os alumnos que teñan dispensa de asistir a clase ou que opten por este sistema de avaliación. A cualificación determínase mediante un exame realizado nalgunha das datas oficialmente establecidas, cuxa valoración máxima é de 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. O exame teórico-práctico será presencial ou telemático de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou o Reitorado e as medidas sanitarias establecidas nese momento.
Escenario 3
Metodoloxía
Con carácter xeral o proceso de ensino-aprendizaxe seguirá as mesmas pautas que no Escenario 1 (combinación de sesións de teoría e práctica). No entanto, neste caso a docencia será completamente de carácter virtual, con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. Para a aprendizaxe utilizarase o campus virtual da materia e a plataforma Teams.
Na aula virtual da materia o alumnado disporá de todo o material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas nas diferentes semanas propostas para o seu estudo, os alumnos disporán dunha proba de autoavaliación para cada tema, así como a proposta de diferentes actividades a resolver para o seu cómputo na avaliación continua. Ademais, se teñen dúbidas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través do e-mail institucional e serán resoltas de forma individual ou colectiva o máis axiña posible.
Sistema de avaliación
Sistema de avaliación da adquisición das competencias. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula ou repetidores, teñen á súa disposición dous sistemas de avaliación:
a) Avaliación continua: Os alumnos poderán superar a materia asistindo e participando en clase, elaborando e presentando publicamente os traballos e tarefas solicitados polos profesores e realizando as probas que se expoñan sobre os contidos do programa. A puntuación máxima que pode obter o alumno coa avaliación continua son 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación continua deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. Desta maneira, o alumno non terá a necesidade de acudir ao exame na data oficial. No caso de non superar a materia, pode optar pola outra vía de avaliación.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, o seu ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
b) Exame final, para os alumnos que teñan dispensa de asistir a clase ou que opten por este sistema de avaliación. A cualificación determínase mediante un exame realizado nalgunha das datas oficialmente establecidas, cuxa valoración máxima é de 10 puntos. O alumno que opte por este sistema de avaliación deberá obter un mínimo de 5 puntos para superar a materia. O exame teórico-práctico terá carácter telemático
Nelida Porto Serantes
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811615
- Correo electrónico
- nelida.porto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Pablo Duran Santomil
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811596
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Nailya Saifulina
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811610
- Correo electrónico
- nailya.saifulina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo /CLIS_GRUPO INTERACTIVO ÚNICO | Castelán | Aula 8 |
21.05.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLE_GRUPO EXPOSITIVO | Aula 3 |
21.05.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLE_GRUPO EXPOSITIVO | Aula 5 |
21.05.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLE_GRUPO EXPOSITIVO | Aula 6 |
22.06.2021 13:00-15:00 | Grupo /CLE_GRUPO EXPOSITIVO | Aula 3 |
22.06.2021 13:00-15:00 | Grupo /CLE_GRUPO EXPOSITIVO | Aula 5 |
22.06.2021 13:00-15:00 | Grupo /CLE_GRUPO EXPOSITIVO | Aula 6 |