Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito do Traballo e da Seguridade Social
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Coñecemento dos principios informadores e das garantías das prestacións.
- Coñecemento das prestacións do nivel contributivo.
- Coñecemento das prestacións do nivel asistencial, ademais dos servizos sociais.
- Estudo da situación de desemprego e da súa protección social.
- Estudo dos réximes especiais do sistema de Seguridade Social.
- Capacidade de relacionar con outras ramas do ordenamiento xurídico, en concreto o Dereito do Traballo.
Os contidos coinciden exactamente co Programa da asignatura que se detalla a continuación:
Lección 1ª. ACCIÓN PROTECTORA: AS PRESTACIÓNS
I. CONCEPTO E CLASES.- II. PRINCIPIOS INFORMADORES: A) REVALORIZACIÓN DAS PRESTACIÓNS. B) INCOMPATIBILIDADE DAS PRESTACIÓNS.- III. GARANTÍAS DAS PRESTACIÓNS: A) PERCEPCIÓN ÍNTEGRA. B) PRESCRICIÓN E CADUCIDADE.- IV. RESPONSABILIDADE DO EMPRESARIO EN ORDE Á EFECTIVIDADE DAS PRESTACIÓNS.- V. XURO DE PRESTACIÓNS INDEBIDAS.- VI. REINTEGRO DAS PRESTACIÓNS INXUSTAMENTE PERCIBIDAS.
Lección 2ª. PROTECCIÓN DA PARENTALIDADE
I. MARCO NORMATIVO.- II. PRESTACIÓN POR NACEMENTO E COIDADO DE MENOR: A) PRESTACIÓNS. B) REQUISITOS DE ACCESO. C) NACEMENTO E DURACIÓN: a) Na maternidade biolóxica; b) Na adopción, a garda con fins de adopción e o acollemento. D) EXTINCIÓN. E) XESTIÓN.- III. SUBSIDIO NON CONTRIBUTIVO EN CASO DE MATERNIDADE BIOLÓXICA.- IV. PRESTACIÓN DE CORRESPONSABILIDADE NO COIDADO DO LACTANTE.- V. PRESTACIÓN DE RISCO DURANTE O EMBARAZO: A) CONCEPTO: NATUREZA SUBSIDIARIA. B) PRESTACIÓNS E REQUISITOS. C)NACEMENTO, DURACIÓN E EXTINCIÓN. D) XESTIÓN.- VI. PRESTACIÓN DE RISCO DURANTE A LACTACIÓN NATURAL.- VII. PRESTACIÓN POR COIDADO DE MENORES AFECTADOS POR CANCRO OU OUTRA ENFERMIDADE GRAVE
Lección 3ª. INCAPACIDADE TEMPORAL
I. MARCO NORMATIVO.- II. CONCEPTO.- III. REQUISITOS PARA ACCEDER Á PROTECCIÓN.- IV. PRESTACIÓNS.- V. NACEMENTO E DURACIÓN.- VI. EXTINCIÓN.- VII. XESTIÓN
Lección 4ª. INCAPACIDADE PERMANENTE
I. MARCO XURÍDICO.- II. CONCEPTO E GRAOS.- III. REQUISITOS.- IV. PRESTACIÓNS: A) BASE REGULADORA DA INCAPACIDADE PERMANENTE PARCIAL. B) BASE REGULADORA DA INCAPACIDADE PERMANENTE TOTAL, ABSOLUTA OU GRAN INVALIDEZ POR ENFERMIDADE COMÚN. C) BASE REGULADORA DA INCAPACIDADE PERMANENTE TOTAL, ABSOLUTA OU GRAN INVALIDEZ POR ACCIDENTE NON LABORAL. D) BASE REGULADORA DA INCAPACIDADE PERMANENTE TOTAL, ABSOLUTA E GRAN INVALIDEZ POR RISCOS PROFESIONAIS.- V. REVISIÓN.- VI. LESIÓNS PERMANENTES NON INCAPACITANTES
Lección 5ª. XUBILACIÓN
I.-MARCO XURÍDICO.- II.CONCEPTO E REQUISITOS: A) ALTA. B) PERÍODO DE CARENCIA. C) IDADE.- III. CÁLCULO DA PENSIÓN: A) BASE REGULADORA. B) PORCENTAXE.- IV. MODALIDADES DA PENSIÓN DE XUBILACIÓN: A) ANTICIPO DA IDADE DE XUBILACIÓN: a) Anticipo da idade de xubilación por razón da actividade; b) Anticipo da idade de xubilación en caso de discapacidade. B) XUBILACIÓN ANTICIPADA: a) Mutualismo laboral; b) Xubilación anticipada por causa non imputable ao traballador; c) Xubilación anticipada por vontade do interesado; d) Xubilación parcial anticipada. C) XUBILACIÓN PARCIAL CUMPRIDA A IDADE DE XUBILACIÓN DE REFERENCIA. D) XUBILACIÓN E ENVELLECEMENTO ACTIVO.- V. DINÁMICA DA PRESTACIÓN
Lección 6ª. MORTE E SUPERVIVENCIA
I.- MARCO XURÍDICO.- II. FEITO CAUSANTE.- III. PENSIÓN DE VIUVEZ: A) CONCEPTO E REQUISITOS: a) Alta; b) Período de carencia. B) BENEFICIARIOS. C) CONTÍA: a) Bases reguladoras; b) Porcentaxes. D) SUSPENSIÓN CAUTELAR. E) EXTINCIÓN.- IV. PRESTACIÓN TEMPORAL DE VIUVEZ.- V. PENSIÓN DE ORFANDADE: A) CONCEPTO E REQUISITOS: a) Alta; b) Período de carencia. B)BENEFICIARIOS. C) CONTÍA. D) SUSPENSIÓN CAUTELAR. E) EXTINCIÓN.- VI. PRESTACIÓN DE ORFANDADE.- VII.PRESTACIÓNS EN FAVOR DE FAMILIARES: A) CONCEPTO E REQUISITOS XERAIS. B) PENSIÓN EN FAVOR DE FAMILIARES. C) SUBSIDIO EN FAVOR DE FAMILIARES.- VII. INDEMNIZACIÓNS ESPECIAIS A TANTO ALZADO.- IX. AUXILIO POR DEFUNCIÓN
Lección 7ª. PROTECCIÓN DA FAMILIA
I. MARCO XURÍDICO.- II. PRESTACIÓNS FAMILIARES DO NIVEL CONTRIBUTIVO: A) PRESTACIÓN FAMILIAR NA SÚA MODALIDADE CONTRIBUTIVA. B) BENEFICIOS POR COIDADO DE HIJOS OU MENORES. C) PERÍODOS DE COTIZACIÓN ASIMILADOS POR PARTO.- III. PRESTACIÓNS FAMILIARES DO NIVEL NON CONTRIBUTIVO: A) ASIGNACIÓN POR FILLO OU POR MENOR EN ACOLLEMENTO FAMILIAR PERMANENTE OU EN GARDA CON FINS DE ADOPCIÓN. B) PRESTACIÓN ECONÓMICA POR NACEMENTO OU ADOPCIÓN DE FILLO EN SUPOSTOS DE FAMILIAS NUMEROSAS, MONOPARENTAIS E DE NAIS CON DISCAPACIDADE. C) PRESTACIÓN POR PARTO OU ADOPCIÓN MÚLTIPLES. D) XESTIÓN
Lección 8ª. DESEMPREGO
I.MARCO XURÍDICO.- II. CONCEPTO E ESTRUTURA.- III. PROTECCIÓN POR DESEMPREGO DO NIVEL CONTRIBUTIVO: A) REQUISITOS DE ACCESO Á PROTECCIÓN POR DESEMPREGO. B) SITUACIÓN LEGAL DE DESEMPREGO: a) Por extinción da relación laboral; b) Por suspensión do contrato de traballo; c) Por outras causas de orixe diversa. C) PRESTACIÓNS: a) Tipos; b) Importe do subsidio (prestación por desemprego). D) NACEMENTO E PAGO DAS PRESTACIÓNS. E) SUSPENSIÓN. F) EXTINCIÓN. G) SUPOSTOS ESPECIAIS DE COMPATIBILIDADE DA PROTECCIÓN POR DESEMPREGO DO NIVEL CONTRIBUTIVO E AS SITUACIÓNS DE INCAPACIDADE TEMPORAL E NACEMENTO E ADOPCIÓN: a) Desemprego do nivel contributivo e incapacidade temporal; b) Desemprego do nivel contributivo e nacemento.- IV. PROTECCIÓN POR DESEMPREGO DO NIVEL ASISTENCIAL OU NON CONTRIBUTIVO: A) REQUISITOS. B) INSUFICIENCIA OU CARENCIA DE RENDAS. C) SITUACIÓN LEGAL DE DESEMPREGO DO NIVEL ASISTENCIAL. D) PRESTACIÓNS. E) SUSPENSIÓN E EXTINCIÓN.- V. SUBSIDIO EXTRAORDINARIO POR DESEMPREGO.- VI. RENDA ACTIVA DE INSERCIÓN
LECCIÓN 9ª. PRESTACIÓNS ASISTENCIAIS OU NON CONTRIBUTIVAS
I. PROTECCIÓN ASISTENCIAL NO SISTEMA DA SEGURIDADE SOCIAL.- II. PENSIÓN DE INVALIDEZ ASISTENCIAL.- III. PENSIÓN DE XUBILACIÓN ASISTENCIAL. IV. XESTIÓN
Lección 10ª. ASISTENCIA SANITARIA
I. OBXECTO.- II. BENEFICIARIOS.- III. PRESTACIÓNS MÉDICAS.- IV. PRESTACIÓNS FARMACÉUTICAS.- V. REINTEGRO POR GASTOS MÉDICOS.- VI. RESPONSABILIDADE POR INCORRECTA ADMINISTRACIÓN DA PRESTACIÓN
Lección 11ª. RÉXIMES E SISTEMAS ESPECIAIS
I. AUTÓNOMOS.- II. TRABALLADORES DO MAR.- III. MINERÍA DO CARBÓN.- IV. ESTUDANTES.- V.- RÉXIMES DE FUNCIONARIOS.- VI. SISTEMAS ESPECIAIS
BLASCO LAHOZ, Curso de Seguridad Social, Tirant lo Blanch (Valencia, última edición)
- BLASCO LAHOZ et al., Curso de Seguridad Social, Tirant lo Blanch (Valencia, última edición).
- BLASCO LAHOZ et al., Curso de Seguridad Social II: Prestaciones, Tirant lo Blanch (Valencia, última edición).
- BLASCO LAHOZ et. al., Regímenes especiales de la Seguridad Social, Tirant lo Blanch (Valencia, última edición).
- COLINA ROBLEDO et al., Derecho Social Comunitario, Tirant lo Blanch (Valencia, última edición).
- DE LA VILLA GIL et al., Derecho de la Seguridad Social, Tirant lo Blanch (Valencia, última edición).
- MANEIRO VAZQUEZ, et al., Derecho Procesal Laboral Práctico. Tirant lo Blanch (Valencia 2018)
- MONTOYA MELGAR, Derecho del Trabajo, Tecnos (Madrid, última edición).
- Coñecemento dos principios informadores e das garantías das prestacións.
- Coñecemento das prestacións do nivel contributivo.
- Coñecemento das prestacións do nivel asistencial, ademais dos servizos sociais.
Os créditos asignados á materia son de carácter teórico e de carácter práctico, de maneira que a docencia organízase en clases interactivas e en clases expositivas. - Nas clases expositivas expoñeranse as leccións do programa, acompañadas de soporte informático. A exposición acompañarase coa resolución de problemas prácticos que se expoñen con relación aos temas tratados. Formularanse preguntas aos alumnos sobre as cuestións abordadas para fomentar o debate e o uso da linguaxe oral. - Nas clases interactivas exporanse supostos para dar solución aos mesmos con utilización de normas legais, xurisprudencia e doutrina. Examinaranse resolucións administrativas, as posibles impugnacións en vía administrativa e en vía xudicial, e a solución definitiva nas correspondentes sentenzas. Darase especial importancia ao manexo da xurisprudencia e dos textos legais; ambos constitúen un apoio fundamental para tales clases. Utilizarase, así mesmo, o técnica quebracabezas de xeito que se descompón o caso práctico en partes e distribúense entre varios grupos de alumnos para que procedan á procura dunha solución interactuando entre eles. Fomentarase a capacidade de argumentación e a utilización de linguaxe técnica xurídica, se o número de alumnos por grupo permíteo. Para as clases interactivas, será complemento imprescindible o uso da aula virtual, á que poderán acceder todos os alumnos matriculados oficialmente na materia. Alí atoparanse ferramentas útiles para a preparación da materia, para acceder ás presentacións e materiais de cada tema, aos enunciados e contidos dos traballos e exercicios a realizar, entre outras utilidades. No seu caso, facilitarase material de apoio e fomentarase a utilización de textos legais actualizados, a través da aula virtual ou por outros medios. Os horarios das clases serán os programados e publicados pola facultade, así como as aulas onde se impartirá a docencia. En caso de producirse os escenarios 2 ou 3, a información sobre os cambios atópase nas apartado “Observacións”.
Realizaranse probas que poidan axudar ao profesor na avaliación global do alumno.
--Na docencia interactiva valorarase, a calidade dos distintos supostos e casos prácticos que se encomenden ao longo do curso académico; valorarase a asistencia, con participación activa, ás clases. Estas actividades compoñen a parte de avaliación continua do sistema de avaliación; supoñerá un máximo dun 30% da nota final. Non se poderá aprobar a materia se o alumno non conseguiu a puntuación de aprobado nas clases interactivas, sendo necesario asistir a un mínimo do 60% das mesmas e participar activamente, tanto nas cuestións expostas nas clases como na exposición de traballos, sentenzas, realización de exercicios prácticos e outras probas para realizar.
--Na docencia expositiva realizarase un exame final, na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade e publicada no taboleiro de anuncios e nos demais medios que o centro sinale para o efecto, que será escrito e supoñerá un 70% da cualificación final Será necesario conseguir o aprobado no exame final para poder computar a cualificación obtida das clases interactivas.
Se o alumno realizou algunha actividade académica obxecto de avaliación conforme ao establecido nesta guía docente e non se presentou ao exame, obterá a cualificación de "suspenso".
No apartado “Observacións” farase referencia ás características particulares do sistema de avaliación da aprendizaxe no caso de darse, ben o escenario 2 (distanciamento), ben o escenario 3 (peche das instalacións).
Réxime para o alumnado con exención de docencia: O alumnado que se atope en réxime de exención de docencia deberá poñerse en contacto co profesorado da materia para a elaboración dun programa de actividades tutorizadas a distancia. O exame final será igual que para o resto dos alumnos e, tamén, o sistema de avaliación.
O total de 6 créditos ECTS atribuidos a asignatura tradúcese en 48 horas presenciais, 30 das cales teñen carácter expositivo e 18 interactivo. O resto da carga horaria empregase na localización de materiais normativos, xurisprudenciais, bibliográficos, etc e na preparación de supostos prácticos, e, por suposto, na preparación do exame final.
A ASISTENCIA A CLASE É IMPRESCINDIBLE
PROFESOR FCO. JAVIER PEDREIRA SANCHEZ: facilitaranse apuntes e textos legais actualizados para o estudo da materia, na aula virtual
NOTA: ESTES APUNTES TEÑEN COMO UNICA FINALIDADE A DE SERVIR DE BASE ÁS EXPLICACIÓNS DE CLASE E NO DEBEN SER UTILIZADOS PARA PREPARAR A ASIGNATURA SEN ASISTIR A CLASE
Plan de continxencia:
Escenario 2: distanciamento
Metodoloxía do ensino: No escenario en que se impuxo ou recomendado o distanciamento, o seguimento das clases farase de maneira semipresencial combinando momentos en que a docencia se impartirá compartindo espazo físico nunha aula, coa formación a distancia que poderá ser de maneira síncrona ou asíncrona, na forma en que se indica nas directrices para o desenvolvimiento dunha docencia presencial segura; seguiranse os criterios establecidos pola Facultade. Cando non sexa posible a docencia presencial, encomendaranse aos alumnos tarefas asíncronas individuais e tamén en equipo, que se entregarán a través da aula virtual ou por outros leitos que para o efecto se indiquen. Tamén se poderá prever a realización de exercicios síncronos a través de Teams, ou calquera outra plataforma autorizada pola USC. As Titorías realizaranse principalmente por vía telemática, empregándose o correo institucional da USC ou do campus virtual. Tamén poderán programarse titorías colectivas a través da plataforma Teams ou calquera outra autorizada.
Sistema de avaliación: O sistema de avaliación da materia axustarase ao tipo de docencia utilizado neste escenario 2, e por tanto, combinarase:
- A avaliación continua na que se valorará a calidade das tarefas realizadas, as expostas en clase, as presentadas de maneira telemática na aula virtual ou a través dalgunha plataforma en liña autorizada, que supoñerán un 30% da cualificación,
- E a proba final, realizada por vía telemática ou en forma presencial (que seguirá o mesmo esquema que o previsto para unha situación de normalidade, (escenario 1) que supoñerá o 70% da cualificación final; aplicándose o resto do previsto no apartado “sistema de avaliación” (xeral), sempre que sexa posible. O alumnado que, justificadamente, manifeste que non pode dispoñer de medios adecuados para a realización de probas telemáticas, deberá comunicalo aos profesores da materia con antelación suficiente.
Escenario 3: peche das instalación
Metodoloxía do ensino:
Neste escenario, a docencia será completamente virtual, con mecanismos síncronos ou asíncronos, tentando respectar os horarios previstos pola facultade. Os profesores enviarán instrucións para a realización de prácticas e exercicios empregando a aula virtual e o correo electrónico. Poderán programarse tamén exposicións telemáticas empregando a plataforma Teams. O alumnado deberá entregar os resultados das actividades requiridas empregando o campus virtual ou os demais medios postos a disposición pola USC.
As titorías faranse exclusivamente por vía telemática, empregando o correo institucional da USC ou o Campus Virtual. Tamén se poderán programar titorías colectivas utilizando a plataforma Teams ou calquera outra autorizada pola USC.
Sistema de avaliación e aprendizaxe:
O sistema de avaliación da materia axustarase ao tipo de docencia utilizado neste escenario 3, e por tanto, combinarase:
- A avaliación continua na que se valorará a calidade das tarefas realizadas e as presentadas de maneira telemática na aula virtual ou a través dalgunha plataforma en liña autorizada, que supoñerán un 30% da cualificación,
- E a proba final, realizada por vía telemática (que seguirá o mesmo esquema que o previsto para unha situación de normalidade, (escenario 1) que supoñerá o 70% da cualificación final; aplicándose o resto do previsto no apartado “sistema de avaliación” (xeral), sempre que sexa posible.
O alumnado que, justificadamente, manifeste que non pode dispoñer de medios adecuados para a realización de probas telemáticas, deberá comunicalo aos profesores da materia con antelación suficiente.
Maria Consuelo Ferreiro Regueiro
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881814714
- Correo electrónico
- consuelo.ferreiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Candido Calo Amigo
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881815138
- Correo electrónico
- candido.calo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Laboral asimilado a TEU