Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito do Traballo e da Seguridade Social
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecemento do sistema de fontes de Dereito do Traballo e das súas especialidades, tanto en relación coas normas en si, como en relación coa súa aplicación e interpretación.
- Identificación do tipo de traballo incluído no ámbito de aplicación da lexislación laboral.
- Identificación dos traballos constitutivos de relacións laborais comúns ou ordinarias e de relacións laborais de carácter especial.
- Coñecemento das particularidades do sistema de fontes do Dereito do Traballo. En concreto, as singularidades das normas comúns, o significado do convenio colectivo e as técnicas que rexen a selección da norma aplicable e a súa interpretación.
- Coñecemento da dogmática do contrato de traballo: obxecto, causa, partes, capacidade, consentimento, forma, etc.
- Coñecemento dos problemas asociados á celebración do contrato de traballo e á utilización das diversas modalidades deste.
- Coñecemento das pautas que rexen a intermediación entre a oferta e demanda de traballo.
- Coñecemento da protección do traballador nos supostos de interposición no mercado de traballo caracterizados pola presenza dunha descentralización produtiva.
I. CONCEPTO E ÁMBITO DO DEREITO DO TRABALLO
Lección 1ª. O DEREITO DO TRABALLO E O SEU OBXECTO
I. O traballo obxecto do Dereito do Traballo: 1) Traballo necesario e produtivo. 2) Traballo persoal e libre. 3) Traballo por conta allea. 4) Traballo dependente.- II. O traballo noutros contratos: 1) Execucións de obra. 2) Mandatos. 3) Socio industrial. 4) Traballo cooperativo.- III. O traballo autónomo economicamente dependente.- V. Formación histórica do Dereito do Traballo.
Lección 2ª. TRABALLOS EXCLUÍDOS
I. Funcionarios públicos.- II. Traballos familiares.- III. Servizos amigables, benévolos ou de boa veciñanza.- IV. Prestacións persoais obrigatorias. Traballos temporais de colaboración social.- V. Transportistas con vehículo propio. VI. Administradores de sociedades. Mediadores mercantís.
Lección 3ª. RELACIÓNS LABORAIS DE CARÁCTER ESPECIAL
I. Persoal de alta dirección.- II. Representantes de comercio.- III. Persoal ao servizo do fogar familiar.- IV. Deportistas.- V. Artistas.- VI. Avogados.- VII. Traballos dos penados.- VIII. Outras relacións laborais de carácter especial.
II. FONTES
Lección 4ª. NORMAS ESTATAIS E DAS COMUNIDADES AUTÓNOMAS
I. A Constitución.- II. O papel da lei e do regulamento. III. Normas sectoriais. IV. Normas das Comunidades Autónomas.
Lección 5ª. NORMAS INTERNACIONAIS E DA UNIÓN EUROPEA
I. Normas internacionais: 1) Tratados bilaterais e multilaterais. 2) Convenios, Resolucións e Recomendacións da Organización Internacional do Traballo. 4) Actividade normativa doutras organizacións internacionais. II. Normas sociais da Unión Europea.
Lección 6ª. CONVENIOS COLECTIVOS E OUTRAS FONTES
I. Os convenios colectivos: 1) Concepto; 2) Eficacia. 3) Os convenios colectivos "extraestatutarios". II. Laudos arbitrais e acordos de mediación en conflitos colectivos. III. Resolucións de extensión de convenios colectivos. IV. Usos e costume laborais. V. Principios xerais do Dereito.- VI. A xurisprudencia.- VII. Dereito supletorio.
Lección 7ª. INTERPRETACIÓN E APLICACIÓN DAS NORMAS LABORAIS
I. Principios de interpretación e aplicación das normas laborais: 1) Xerarquía normativa. 2) " In dubio pro operario". 3) Norma máis favorable. 4) Irrenunciabilidade de dereitos e norma mínima. 5) Condición máis beneficiosa adquirida. - II. A aplicación da norma laboral no tempo e no espazo. Regras de Dereito internacional privado.
III. O CONTRATO DE TRABALLO
Lección 8ª. CONCEPTO, PARTES E ELEMENTOS DO CONTRATO DE TRABALLO
I. Concepto de contrato de traballo. Natureza e carácteres.- II. Partes do contrato: 1) O empresario "sen personalidade". 2) Grupos e redes de empresas.- III. Capacidade: 1) Do empresario. 2) Do traballador. Capacidade laboral plena e limitada. IV. Obxecto e causa.- V. Consentimento.- VI. Forma.- VII. Proba. Presunción de existencia.- VI. Tratos preliminares e precontrato de traballo.- VII. Celebración "a proba".- VIII. Nulidade e anulabilidade.
Lección 9ª. MODALIDADES DO CONTRATO DE TRABALLO (I)
I. Criterios de clasificación.- II. Contratos por tempo indefinido. Fixos descontinuos e fixos periódicos.- II. Condición e termo.- III. Modalidades do contrato de traballo de duración determinada: 1) Pola natureza dos servizos obxecto do contrato: para obra ou servizo determinados, eventual por circunstancias extraordinarias da actividade produtiva e de interinidade. 2) Pola estabilización de postos de traballo: contrato de relevo. 3) Pola formación: contratos para a formación e a aprendizaxe e de traballo en prácticas. IV. Presuncións sobre a natureza e duración do contrato de traballo.
Lección 10ª. MODALIDADES DO CONTRATO DE TRABALLO (II)
I. Contrato de traballo a tempo parcial: 1) Concepto. 2) Indefinido e de duración determinada.- II. Modalidades do contrato de traballo a tempo parcial: 1) Contrato de relevo. 2) Contrato fixo periódico. 3) Contrato fixo descontinuo.- II. Contrato de traballo a distancia e teletraballo.- III. Contrato de grupo. O auxiliar asociado. IV. Contrato de traballo no sector público: persoal laboral fixo, indefinido e temporal. V. Outras modalidades do contrato de traballo específicas da Administración universitaria e dos centros de investigación públicos.
Lección 11ª. EMPREGO E COLOCACIÓN. MEDIACIÓN NO MERCADO DE TRABALLO
I. Política de emprego.- II. O procedemento de colocación: 1) Sistema Nacional de Emprego: Servizo público de Emprego Estatal e servizos autonómicos de colocación. 2) Axencias de colocación, empresas de recolocación e empresas de traballo temporal. III. Obrigacións dos empresarios e dos traballadores: 1) A oferta de emprego. 2) O procedemento de selección. Especial referencia ao sector público. IV. Emprego de traballadores estranxeiros e prestación transnacional de servizos.
Lección 12ª. INTERPOSICIÓN NO MERCADO DE TRABALLO E DESCENTRALIZACIÓN PRODUTIVA
I. Contratas e subcontratas de obras e servizos.- II. Empresas de traballo temporal.- III. Cesión ilegal de man de obra.- IV. Plataformas colaborativas.
Para o estudo da materia recomendase o manexo da derradeira edición dalgún dos manuais indicados a continuación, os cales serán obxecto de ocmentario, xunto con outras obras, nos primeiros días de clase:
- GÁRATE CASTRO, F. J.: Lecturas sobre el régimen jurídico del contrato de trabajo, Netbiblo
- MARTÍN VALVERDE, A., RODRÍGUEZ-SAÑUDO GUTIÉRREZ, F. y GARCÍA MURCIA, J.: Derecho del Trabajo, Tecnos.
- MONTOYA MELGAR, A.: Derecho del Trabajo, Tecnos.
- PALOMEQUE LÓPEZ, M. C. y ÁLVAREZ DE LA ROSA, M.: Derecho del Trabajo, Ceura.
- T. SALA FRANCO Y OTROS "Derecho del trabajo de Trabajo", . Tirant Lo Blanch. Valencia,
Xenerais: Aplicar o razoamento crítico no estudo e análise dun determinado asunto ou tema. Traballar individualmente e en equipo. Expoñer e defender adecuadamente, de forma oral e/ou escrita, un asunto ou tema de carácter xeral ou relacionado coa especialidade.
Específicas: Coñecer, seleccionar e ser capaz de aplicar as normas laborais e de seguridade social en modo compatible coas esixencias de asesoramento e xestión en materia de contratación e emprego, seguridade social e protección social complementaria. Identificar os problemas expostos polas relacións laborais e determinar as súas posibles solucións.
No "escenario 1" das directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura, adoptadas pola Universidade de Santiago de Compostela, a docencia será, preferente e fundamentalmente, de carácter presencial, do mesmo xeito que as titorías.
As clases versarán sobre as diversas leccións do programa.
Durante as clases expositivas, a explicación recaerá sobre os principais problemas prácticos que expoñen os temas tratados. Darase especial importancia ao manexo da xurisprudencia e dos textos legais. Unha e outros son soportes fundamentais das clases. Algunhas leccións ou preguntas das leccións do programa deberá preparalas o alumnado servíndose dos manuais recomendados ou do texto facilitado polo propio profesor, así como da recompilación lexislativa recomendada. A remisión da preparación dalgunhas leccións ou preguntas de leccións aos devanditos contidos estará acompañada da dedicación dunha ou varias clases ao tratamento dos principais aspectos das aludidas leccións ou preguntas e á resolución das dúbidas que expoña o alumnado.
Nas clases interactivas desenvolveranse os problemas máis novos que susciten cada unha das leccións. A través da súa resolución, prepararase ao alumnado para o estudo de casos, a súa discusión en grupo, a súa exposición, así como para a redacción dos documentos forenses (recursos, demandas, reclamacións administrativas, etc.) que procedan.
Durante as clases interactivas, pero tamén ao longo das expositivas, formularanse preguntas ao alumnado sobre as cuestións abordadas, de aí a conveniencia de levar ao día a preparación das leccións.
Sobre a metodoloxía para aplicar nos escenarios 2 e 3, consúltese, en “Observacións”, o apartado dedicado ao “Plan de continxencia”.
O sistema de avaliación compoñerase da cualificación obtida no exame final, coa que se alcanzará ata un máximo do 70 por cento da nota final. O alumnado deberá aprobalo para poder engadir a puntuación obtida nas clases interactivas durante as que se levará a cabo a avaliación continua, que supoñerá un 30% da cualificación final.
Realizarase un único exame final, na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade e publicada no taboleiro de anuncios e na páxina web, que será escrito. No escenario docente 1, o devandito exame será presencial. Nos escenarios docentes 2 e 3, realizarase de forma telemática, tal como especifícase no apartado “Plan de continxencia”, incluído no epígrafe “Observacións”.
A superación do devandito exame final é complementaria á avaliación continua nos tres escenarios docentes.
Durante as clases interactivas levarase a cabo a avaliación continua do alumnado. Para ese efecto, non se valorará a simple asistencia, senón a súa participación e a calidade dos traballos solicitados polo profesorado que aquel presente.
Se o alumno realizou algunha actividade académica obxecto de avaliación conforme ao establecido nesta guía docente e non se presentou ao exame, obterá a cualificación de "suspenso".
Réxime para o alumnado con exención de docencia:
O alumnado que se atope en réxime de exención de docencia deberá poñerse en contacto co profesorado da materia para a elaboración dun programa de actividades tutorizadas a distancia. O exame final será igual que para o resto dos alumnos, e tamén, o sistema de avaliación.
Considérase imprescindible dedicar ao "estudo" da materia, como mínimo, 60 horas efectivas.
Á parte da asistencia a clase, que se xulga imprescindible, o alumno deberá preparar a materia por algún dos manuais recomendados, tendo en conta as exposicións orais do profesor e manexando as obras e recompilacións legais recomendadas. É conveniente que os alumnos se reúnan por grupos para traballar a materia e os diferentes casos prácticos. En canto ás posibles dúbidas que poidan xurdir, en clase ou en horario de tutorias poden consultalas sempre que queiran. A materia require un traballo constante, repasando cada día o tema explicado en clase, consultando sempre as leis e a poder ser a xurisprudencia.
A inasistencia a clase e o deixar para o final o estudo da materia limita extraordinariamente as posibilidades de superala.
Plan de continxencia
Metodoloxía do ensino:
No "escenario 2", a docencia presencial completarase coa virtual, de acordo coas fórmulas que determine o Centro no que se imparte a materia. No "escenario 3", a docencia pasará a ser completamente virtual.
Cando a docencia expositiva deba impartirse “en remoto”, utilizarase o Campus Virtual, así como as ferramentas de Microsoft Teams, Skype empresarial, Forms, etc.).
Para a docencia interactiva que se imparta “en remoto”. utilizaranse as ferramentas recentemente indicadas, a través das cales se realizarán actividades de xeito síncrono (p. ex. resolución de cuestionarios) e asíncrono (p. ex., preparación e entrega de traballos), podendo estas consistir en tarefas individuais ou no desenvolvemento dun traballo colaborativo.
Sistema de avaliación e aprendizaxe
Nos escenarios docentes 2 e 3, o exame final realizarase de forma telemática a través das ferramentas citadas. O seu valor será o mesmo que o atribuído no escenario docente 1 (70% da cualificación final). O alumnado deberá aprobalo para poder engadir a puntuación obtida nas clases interactivas durante as que levará a cabo a avaliación continua, que supoñerá un 30% da cualificación final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o reflexado na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Maria Consuelo Ferreiro Regueiro
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881814714
- Correo electrónico
- consuelo.ferreiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Francisco Javier José Pedreira Sanchez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881815138
- Correo electrónico
- franciscojavier.pedreira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Lourdes Mella Mendez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881814721
- Correo electrónico
- lourdes.mella [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Alicia Villalba Sanchez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881814614
- Correo electrónico
- alicia.villalba [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Silvia Fernandez Martinez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Teléfono
- 881814767
- Correo electrónico
- silviafernandez.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Castelán | Aula 3 |
20.05.2021 09:30-12:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 3 |
20.05.2021 09:30-12:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 3 |
20.05.2021 09:30-12:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 5 |
20.05.2021 09:30-12:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 5 |
20.05.2021 09:30-12:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 6 |
20.05.2021 09:30-12:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 6 |
22.06.2021 17:00-20:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 3 |
22.06.2021 17:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 3 |
22.06.2021 17:00-20:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 5 |
22.06.2021 17:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 5 |
22.06.2021 17:00-20:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 6 |
22.06.2021 17:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 6 |