Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito do Traballo e da Seguridade Social
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Completar o coñecemento dos aspectos centrais da relación individual de traballo: Dereitos e deberes do traballador, o día, o salario, os poderes do empresario; vicisitudes do contrato de traballo: a suspensión do contrato, a transferencia da empresa, a rescisión do contrato. Comeza na cuestión da administrativa e xudicial, que será afondamento noutras materias Grao
MÓDULO I – CONTENIDO DO CONTRATO DE TRABALLO
TEMA 1 – A PRESTACIÓN DO TRABALLO. CONCEPTO E DEBERES DO TRABALLADOR: I. A prestación de traballo .- II. A propiedade dos resultados do traballo. Inventos e creacións intelectuais .III - Deberes do traballador. Dilixencia e rendemento normal. Boa fe. manifestacións concretas: 1) O deber de obediencia. “Solve et repete” y “ius resistentiae”. 2) o deber de non concorrer . O acordo exclusivo e permanencia.- IV. Outros deberes.
TEMA 2 - O TEMPO DA PRESTACIÓN DO TRABALLADOR: I. A xornada de traballo. Concepto, duración e distribución: 1) Xornada ordinaria. Protección dos menores de 18 anos. 2) A adaptación da xornada de traballo. 3) O rexistro diario da xornada. 4) Horario: Partido e continuado. II. Xornadas especiais: 1) en actividades determinadas. 2) En atención a situación persoal do traballador: lactanción, fillos prematuros, coidado de menores e familiares, no caso de enfermidade grave de menores, vítimas da violencia de xénero e terrorismo. III. As horas extraordinarias. IV. Traballo Nocturno: Concepto, remuneración, prohibicións. V. O descanso semanal e vacacións anuais. O calendario de traballo. VI. Permisos remunerados.
TEMA 3 – AS PRESTACIÓNS DO EMPRESARIO: O SALARIO: I. O salario: 1) Concepto. Percepcións non salariais. 2) Tipos de salario: a) En cartos e en especie. b) Por unidade de tempo e de obra. c) Outros supostos. II. Estructura do salario: 1) Salario Mínimo Interprofesional. O IPREM. 2) Salario base e complementos salariais. 3) Melloras salariais. 4) Absorción e compensación. 5) Retribución dos periodos de descanso.III. Liquidación e pagamento do salario: 1) Tempo, lugar e forma. 2) O recibo de salarios. 3)Os anticipos. IV. Protección do salario: 1) Igualdade salarial: a) O rexistro salarial; b) A auditoria retributiva 2) Inembargabilidade do salario.3) Privilexios do crédito salarial. 4) O Fondo de Garantía Salarial.
TEMA 4 – OUTRAS OBRIGAS DO EMPRESARIO: I. A protección da capacidade profesional do traballador: 1) Dereito a ocupación efectiva. 2) Dereito a formación e a certificación profesional. II.En materia de saude laboral: O deber xeral de prevención de riscos no traballo... III. Os dereitos fundamentais e dereitos da persoa do traballador. 1) Consideracións xerais. 2) O repecto a dignidade do traballador. Protección fronte ao acoso sexual. Protección fronte ao acoso moral. Mobbing. 3) O principio de igualdede e non discriminación. Os plans de igualdade.
TEMA 5 – A DETERMINACIÓN CUALITATIVA DA PRESTACIÓN – A CLASIFICACIÓN PROFESIONAL: I. A determinación e especificación da prestación do traballo. II. O sistema de clasificación profesional. Grupos profesionais. III. A polivalencia funcional. VI. Promoción do traballador: Ascensos.
TEMA 6 – PODERES DO EMPRESARIO ( I ): ORGANIZACIÓN E CONTROL: I. A posición contractual do empregador. O poder de dirección e control da actividade laboral. Límites. As novas tecnoloxias.- II. A mobilidade funcional. Supostos. III. A mobilidade xeográfica: 1) Traslados: Individual e colectivo. 2) Os desprazamentos temporais.- IV As modificacións substanciais das condicións de traballo. Clases. Procedementos.
TEMA 7 – PODERES DO EMPRESARIO (II): O PODER DISCIPLINARIO: I. Concepto e limitacións.- II. Faltas e sancións laborais.- III. Procedementos e prescripcións de faltas. 4) A impugnación das sancións.
MÓDULO II – VICISITUDES DO CONTRATO DE TRABALLO –
TEMA 8 – A SUSPENSIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO. I. Concepto e tipos. II. Suspensións individuais: 1) Incapacidade temporal. 2) Nacemento e coidado do menor, adopción e garda co propósito de adopción o acollemento. 3) Risco durante o embarazo. 4) Risco durante a lactación. 5) Privación de liberdade. 6) Cargo público e excedencia forzosa. 7) Funcións sindicais. 8) Outras. III. Consideración especial das excedencias. Clases: a) Excedencia forzosa. B) Excedencia voluntaria. C) Excedencia para o coidado de familiares. IV. Suspensións colectivas: Suspensión e reducción da xornada por causas económicas, técnicas organizativas ou de producción ou derivadas de forza maior. –
TEMA 9 – A SUCESIÓN DE EMPRESA: I. Concepto. II. O cambio de titularidade da empresa ou centro de traballo. III. Efectos. IV. Modalidades de transmisión: 1) “Inter vivos”. 2) “Mortis causa”.
MÓDULO III- A EXTINCIÓN DO CONTRATO
TEMA 10 – A EXTINCIÓN DO CONTRATO POR CUMPRIMENTO: I. Causas válidamente pactadas. Ás condicións. II. O término. III. A dimisión do traballador. IV. O mutuo acordó.
TEMA 11 – A EXTINCIÓN DO CONTRATO POR INCUMPRIMENTO: I. Por parte do traballador: Despedimento disciplinario: 1) causas xustas. 2) Forma do despedimento. No caso de representantes legais dos traballadores e delegados sindicais. 3) Efectos: Nulidade, procedencia e improcedencia do despedimento. Os salarios de tramitación. II. Extinción por incumprimento do empresario. Forma e efectos.
TEMA 12 – EXTINCIÓN POR IMPOSIBILIDADE SOBREVIDA DE INCUMPRIMENTO: I. Desaparición ou incapacidade das partes: 1) Morte, incapacidade definitiva ou xubilación do traballador. 2) Morte, incapacidade ou xubilación do empresario. 3) Desaparición da empresa constituida como persoa xurídica. II. Forza maior. III. Despedimento colectivo fundado en causas económicas, técnicas, organizativas ou de producción.IV. O despedimento por causas obxectivas: Causas, forma e efectos.
MÓDULO IV – TUTELA ADMINISTRATIVA E XUDICIAL.
TEMA 13 – TUTELA ADMINISTRATIVA E XUDICIAL: I. A Administración laboral.- II. A Inspección de Traballo e Seguridade Social.- III. A Xurisdicción social.- IV. Pérdida de dereitos polo trancurso do tempo. Prazos de prescrición e caducidade.
Para o estudo da materia recomendase o manexo da "última edición" de algúns dos manuais relacionados a continuación, os cales serán obxeto dun comentario xeneral nos primeiros días de clases: - ALONSO OLEA, M. y CASAS BAAMONDE, Mª. E.: Derecho del Trabajo, Civitas. - GÁRATE CASTRO, F.J.: Lecturas sobre el régimen jurídico del contrato de trabajo, Netbiblo - MARTÍNEZ GIRÓN, J., ARUFE VARELA, A. CARRIL VÁZQUEZ, J. M.: Derecho del Trabajo, Netbiblo - MARTÍN VALVERDE, A., RODRÍGUEZ-SAÑUDO GUTIÉRREZ, F. y GARCÍA MURCIA, J.: Derecho del Trabajo, Tecnos. Mella Mendez, L. Práctica de Derecho laboral. Delta - MONTOYA MELGAR, A.: Derecho del Trabajo, Tecnos. - PALOMEQUE LÓPEZ, M. C. y ÁLVAREZ DE LA ROSA, M.: Derecho del Trabajo, Ceura. MIRANDA BOTO, J.M (dir) Curso elemental de Dereito do Traballo e Seguridade Social. Tecnos
É IMPRESCINDIBLE O MANEXO DA LEXISLACIÓN LABORAL NA MATERIA, serve calquera editorial, sempre que estea actualizada.
Bibliografía complementaria:
Recomendo por ser moi prácticas as bases de datos da biblioteca virtual da USC, principalmente Aranzadi Social e A Lei Dixital, xa que adoitan estar actualizadas, con temas, normativa, artigos de interese, sentenzas, noticias e vídeos.
Coñecemento das obrigas que derivan da celebración do contrato de traballo. Coñecemento das vicisitudes que poden afectar ao contrato de traballo. Coñecemento dos poderes do empresario Coñecemento do contido da obriga de traballar Coñecemento e comprensión dos instrumentos de determinación cuantitativa e cualitativa da prestación de traballo (clasificación profesional e tempo de traballo). Coñecemento da obriga salarial, da estructura e tipos de salario e das institucións de protección do crédito salarial. Coñecemento do contido de outras obrigas do empresario. Coñecemento dos poderes empresariais de organización, control e disciplinario. Identificación do suposto de feito determinante da sucesión de empresa e dos efectos da mesma. Coñecemento das causas, formalización e efectos da suspensión e extinción do contrato de traballo.
Clases teóricas presenciais, clases prácticas, organización de seminarios e conferencias. Lecturas recomendadas.
O alumnado contará, como apoio complementario á docencia, cun aula virtual, á que poderán acceder todo-los matriculados oficialmente na materia. Esta aula será unha ferramenta de uso obrigado polo alumnado, pois na mesma atopará materiais de diferente tipo, necesarios para a preparación da materia, será empregada como plataforma para contactar co profesor, para facer consultas ou para acceder ás presentacións e materiais de cada tema, ós enunciados e contidos dos traballos e exercicios a realizar, así como para entregar as solucións ó profesor.
No caso de producirse os escenarios 2 ou 3, a información sobre os cambios atópase nas apartado Observacións
As clases expositivas terán carácter presencial. O profesor explicará na aula os conceptos e procesos básicos da materia, debendo o alumnado, posteriormente, complementar tales explicacións coa utilización dos materiais de traballo e manuais recomendados en cada caso.
Nas clases interactivas, que tamén terán carácter presencial, o alumnado deberá demostrar a adquisición ou posesión de certas competencias que se pretenden avaliar na materia. Desenróloo das clases interactivas tentará de complementar, de maneira práctica, o visto nas de tipo expositivo. Para elo, o alumnado deberá resolver diferentes exercicios e casos, exporá temas e realizará diferentes aportacións persoais solicitadas polo profesor. Os exercicios e casos serán realizados na aula, de modo síncrono e, nalgúns casos, deberán realizarse fora da aula, de maneira asíncrono.
O alumnado contará, como apoio complementario á docencia, cunha aula virtual, á que poderán acceder todo-os matriculados oficialmente na materia. Esta aula será unha ferramenta de uso obrigado polo alumnado, pois na mesma atopará materiais de diferente tipo, necesarios para a preparación da materia, será empregada como plataforma para contactar co profesor, para facer consultas ou para acceder ás presentacións e materiais de cada tema, aos enunciados e contidos dos traballos e exercicios a realizar, así como para entregar as solucións ao profesor.
Os horarios das clases serán os programados e publicados pola facultade, así como as aulas onde se impartirá a docencia.
O sistema de avaliación da materia axustarase ao tipo de docencia utilizado: as clases maxistrais en grupos expositivos e as clases interactivas en grupos reducidos. Valoraranse, por unha banda, os coñecementos, e por outro, as capacidades e habilidades do alumnado relacionadas co conxunto de competencias enumeradas con anterioridade. Para que isto sexa posible, será fundamental a asistencia e a participación activa do alumnado, pois só así se poderá avaliar de forma continua as actitudes e capacidades demostradas nas clases interactivas. Realizarase un único exame final, na data oficial aprobada pola Xunta de Centro, publicada no taboleiro de anuncios e na páxina web do centro. O exame será escrito, podendo conter só preguntas de tipo test, de desenvolver, ou unha combinación de ambas. (terá carácter teórico – práctico) Na cualificación final da materia, o resultado do exame suporá un 70%, e a participación (non basta a simple asistencia) e avaliación na aula un 30%, aproximadamente. Neste último apartado valoraranse os traballos realizados polos alumnos, a exposición de sentenzas e exercicios, a asistencia a seminarios e conferencias ...) Para poder sumar a nota das interactivas será necesario aprobar o exame.
Tampouco se poderá aprobar a materia si o alumno non conseguiu ningunha puntuación nas clases interactivas, sendo necesario asistir a un mínimo do 75% das mesmas e participar activamente nelas (Exposición de traballos, sentenzas, exercicios prácticos...)
A cualificación dunha convocatoria na que o alumno non se presente ao exame, será de suspenso, cando o alumno realice algunha actividade académica avaliable conforme ao establecido nesta guía docente.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
Nas apartado Observacións farase referencia ás características particulares do sistema de avaliación da aprendizaxe no caso de darse, ben o escenario 2: Distanciamento, ben o escenario 3: Peche da instalación.
Réxime para o alumnado con exención de docencia.
A cualificación da parte interactiva da materia para estes alumnos realizarase en base á entrega dos traballos académicos e actividades programadas ao longo do curso, de maneira especial para eles. En canto ao exame final será o mesmo para todos os alumnos.
O total de 6 créditos ECTS atribuidos a asignatura tradúcese en 48 horas presenciais, 30 das cales teñen carácter expositivo e 18 interactivo. O resto da carga horaria empregase na localización de materiais normativos, xurisprudenciais, bibliográficos, etc e na preparación de supostos prácticos, e, por suposto, na preparación do exame final.
A asistencia ás clases presenciais e interactivas (independentemente da súa obrigatoriedade), no caso do escenario de normalidade, facilitará, en grande medida, o estudo dos contidos da materia. Si isto fose así, estímase que, para o/a alumno/a tipo da titulación, bastaría cunha media de 3 horas semanais de estudo para poder superar a materia, incluíndo neste tempo o que se lle debe dedicar á preparación de traballos que deberán ser realizados fora da aula.
O aproveitamento da exposición do contido das leccións e dos debates e comentarios producidos no trancurso das clases require que o alumno asista ás mesmas provisto dunha recopilación lexislativa. Estamos ante una materia cuxa aprendizaxe e comprensión non son posibles si se prescinde da lexislación vixente. Tamén é conveniente que todos os alumnos veñan a clase cun convenio colectivo actualizado, para ver cómo están reguladas as condicións de traballo que son obxeto de estudio neste programa.
A asistencia a clase é un factor decisivo para afrontar con éxito o estudo e superación da materia.
PLAN DE CONTINXENCIA:
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
METODOLOXIA DO ENSINO:
Neste escenario o seguimento das clases farase de maneira semipresencial combinando momentos onde a formación impartirase compartindo espazo físico nunha aula, coa formación a distancia que poderá ser de maneira síncrona ou asíncrona, tal e como se sinala nas directrices para o desenvolvimiento dunha docencia presencial segura, onde se seguirán os criterios establecidos pola Facultade.
En canto á docencia interactiva seguirase o mesmo criterio. Cando non sexa posible a presencialidad, proporase aos alumnos tarefas asíncronas individuais e tamén en equipo, que se entregarán a través da aula virtual. Tamén se poderá prever a realización de exercicios síncronos a través de Teams, You tube e calquera outra plataforma autorizada pola USC.
As Tutorías realizaranse principalmente por vía telemática, empregándose o correo institucional da USC ou do campus virtual no foro de dúbidas e consultas. Tamén poderán programarse tutorías colectivas a través da plataforma Teams ou calquera outra autorizada.
SISTEMA DE AVALIACIÓN:
O sistema de avaliación da materia axustarase ao tipo de docencia utilizado neste escenario 2, e por tanto, combinarase:
- A avaliación continua na que valoraranse as tarefas entregadas e expostas en clase, as presentadas de maneira telemática na aula virtual ou a través dalgunha plataforma en liña autorizada, que suporán un 30% da cualificación,
- E a proba telemática final (que seguirá o mesmo esquema que o previsto para unha situación de normalidade, escenario 1) que suporá o 70% da cualificación final; aplicándose o resto do previsto no apartado “sistema de avaliación” (xeral), sempre que sexa posible.
O alumnado que, justificadamente manifeste que non pode dispor de medios adecuados para a realización de probas telemáticas, deberá comunicalo á profesora da materia con antelación suficiente.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS
METODOLOXÍA DO ENSINO:
Neste escenario, tanto a docencia expositiva como a interactiva será completamente virtual, con mecanismos síncronos ou asíncronos, tentando respectar os horarios previstos pola facultade. A profesora enviará instrucións para a realización de prácticas e exercicios empregando o foro de novas e o servizo de e-mail do Campus Virtual. Poderán programarse tamén exposicións telemáticas empregando a plataforma Teams. O alumnado deberá entregar os resultados das actividades requiridas empregando o campus virtual.
As tutorías faranse exclusivamente por vía telemática, empregando o correo institucional da USC ou o Campus Virtual, en foro de dúbidas e consultas. Tamén se poderán programar tutorías colectivas utilizando a plataforma Teams ou calquera outra autorizada pola USC.
SISTEMA DE AVALIACIÓN E APRENDIZAXE:
As probas finais terán carácter telemático e combinarase coa avaliación continua, a través da entrega de tarefas e traballos na aula virtual ou exposicións a través de Teams (30-40%) cunha proba final telemática (60-70%). Non se considerará a participación na aula, dado que non é posible.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios o probas será de aplicación o recollido na evaluación do rendimento académico dos estudantes e da revisión das calificacions.
Teresa Eva Alvarez Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Correo electrónico
- eva.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Laboral asimilado a TEU
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Castelán | Aula 5 |
15:30-17:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Castelán | Aula 5 |
Mércores | |||
09:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Castelán | Aula 5 |
15:30-17:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Castelán | Aula 5 |
25.01.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 3 |
25.01.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 3 |
25.01.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 5 |
25.01.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 5 |
25.01.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 6 |
25.01.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 6 |
01.07.2022 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 3 |
01.07.2022 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 3 |
01.07.2022 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 5 |
01.07.2022 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 5 |
01.07.2022 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 6 |
01.07.2022 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 6 |