Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Organización de Empresas
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Estudar as organizacións na contorna na que desenvolven a súa actividade, prestando unha atención especial ós factores económicos, tecnolóxicos e sociais que condicionan a súa actividade.
Desenvolver un conxunto de coñecementos básicos relacionados coa dirección das organizacións e dos seus subsistemas.
"Empresa e Organizacións" constitúe a peza académica inicial na que se introducen posteriores desenvolvementos temáticos presentes nas demais materias da área que figuran na curricula desta titulación.
1. As organizacións. Conceptos básicos, elementos e tipoloxías.
2. Introdución ao proceso de dirección nas organizacións.
3. Fundamentos de planificación.
4. Fundamentos de deseño organizativo
5. Fundamentos de dirección.
6. Fundamentos de control.
CURTO, GARCÍA y CASTRO (2016): "Introducción a la Dirección de Empresas". Pearson.
MÜNCH (2011): "Administración. Proceso administrativo, clave del éxito empresarial". (2º edición). Pearson.
GONZALEZ y VENTURA (2003): “Fundamentos de Administración de Empresas”. Pirámide.
ROBBINS y COULTER (2014). "Administración" (12º edición). Pearson – Prentice Hall.
OUTRAS REFERENCIAS:
BUENO CAMPOS: “Organización de Empresas. Estructuras, procesos y modelos”. Pirámide, 1.996
CLAVER, LLOPIS, LLORET Y MOLINA: “Manual de Administración de Empresas”. Civitas, 1.996
CHASE Y AQUILANO: “Dirección y Administración de la producción y de las operaciones”. Irwin, 1.995
DIEZ , GARCIA, MARTÍN Y PERIAÑEZ: “Administración y Dirección”. McGraw-Hill, 2.000
DONNELLY, GIBSON E IVANCEVICH: “Fundamentos de dirección y administración de empresas”. Irwin 1.995
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E.; VÁZQUEZ ORDÁS, C. (1995): Dirección de la Producción (II. Métodos Operativos). Cívitas.
GARCIA Y CASANUEVA (Coordinadores): “Fundamentos de gestión empresarial”. Pirámide, 2.000.
GARCÍA-TENORIO, GARCÍA, RODRÍGUEZ, SÁNCHEZ, SANTOS (2006): "Organización y dirección de empresas". Thomson.
LUQUE , BUENO Y SANTOS: “Curso práctico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización”. Pirámide, 2.001
KOONTZ Y WEIHRICH: “Elementos de Administración”. McGraw-Hill, 2.002
SUAREZ, A.: “Curso de economía de la empresa”. Pirámide, 1996
Básicas e xerais:
CG2 - Localizar, analizar, sintetizar e xestionar diferentes fontes e tipos de información.
CG5 - Expoñer e defender adecuadamente, de forma oral e/ou por escrito, asuntos ou temas de carácter xeral ou relacionados coa súa especialidade.
CG6 - Traballar individualmente ou en grupo.
Específicas:
CE5 - Diferenciar, describir e aplicar técnicas, así como tomar decisións no eido organizativo e da xestión de recursos humanos
As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas servirán para introducir os contidos básicos dos temas que compoñen o programa, facendo fincapé nos aspectos especialmente relevantes e as relacións entre eles. Nas sesións interactivas en pequeno grupo trátase de que os alumnos apliquen os conceptos teóricos. Para isto, analizaranse casos, comentaranse lecturas de textos e artigos e falarase de preguntas formuladas polos profesores. Ademais, os estudantes deben preparar un traballo en grupo sobre un tema e presentalo oralmente. Todo isto está destinado a estimular o traballo cooperativo e desenvolver habilidades de argumentación e comunicación. As actividades de traballo persoal dos estudantes inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a lectura do material facilitado polo profesorado, busca de información na biblioteca, hemeroteca ou bases de datos e preparación do traballo en grupo. Nas titorías, os profesores guiarán aos estudantes sobre os casos prácticos, lecturas, obras e exposicións; Tamén servirán para resolver dúbidas e resolver problemas cos que se enfrontan os alumnos no proceso de aprendizaxe e como canle de retroalimentación sobre os seus resultados.
O apoio virtual utilizarase para o ensino. Este traballo autónomo será guiado polos profesores nas horas asignadas á titoría.
As titorías serán principalmente presenciais. Durante o curso utilizarase a "aula virtual" para tarefas de comunicación, docencia e avaliación. Tamén pode usar a ferramenta Microsoft Teams; Neste caso, informarase oportunamente aos alumnos.
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polos estudantes: participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas, artigos ou novas na prensa, presentación e exposición de traballos, realización do exame de contido, etc.
Para superar o tema hai dúas oportunidades. Os estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade terán dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a nota acadada sexa superior.
A continuación móstrase o sistema de avaliación para estas dúas oportunidades
Primeira oportunidade ordinaria;
A) Avaliación continua: participación en clase, resolución e participación na análise de casos, discusión de lecturas, finalización e presentación do traballo en grupo e outras actividades relacionadas con clases interactivas. Peso na nota final: 30%.
Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG2, CG5, CG6, CE5.
B) Exame final de contidos. Peso na nota final: 70%.
Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG2, CG5, CG6, CE5.
Para poder engadir B e A, os estudantes deberán obter un mínimo de 2,8 sobre 7 no exame teórico. A nota engadida debe ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Segunda oportunidade extraordinaria de recuperación:
Aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade, é dicir, realizarase un novo exame de contido final, coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará á puntuación acadada na avaliación continua.
De acordo co Regulamento de permanencia vixente na USC para estudos de grao e máster (art. 5.2), a mera asistencia e / ou participación en calquera das actividades obxecto de avaliación significará que a nota final do alumno sexa diferente de NON PRESENTADO.
Os alumnos repetidores pasarán polo mesmo réxime de avaliación.
Os estudantes aos que se lles conceda a exención de asistencia seguindo a Instrución nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a renuncia á asistencia a clase en determinadas circunstancias, serán avaliados cun exame final específico que suporá o 100% da nota.
As probas e exercicios de avaliación continua e o exame final faranse de xeito presencial.
Horas presenciais: 48
Horas non presenciais: 57
Horas de preparación: 45
Horas de avaliación: 2
Non se requiren coñecementos previos para cursar esta materia.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado prepare previamente as lecturas e textos recomendados, realice tódalas actividades plantexadas polo profesorado e asista regularmente ás clases teóricas e prácticas.
No caso de que se decreten os escenarios 2 ou 3, a metodoloxía e o sistema de avaliación da aprendizaxe serán os seguintes:
Escenario 2:
Metodoloxía: Neste escenario haberá unha combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas recomendacións transmitidas polo Decanato ou o Reitorado para este escenario e as medidas sanitarias establecidas nese momento.
No caso da docencia virtual, empregaranse Microsoft Teams e o campus virtual e pódense levar a cabo de forma síncrona e / ou asíncrona. As titorías terán lugar preferentemente de forma telemática.
Sistema de avaliación: As probas e exercicios de avaliación continua e o exame final serán presenciais ou telemáticas de acordo coas regras establecidas polo reitorado e o decanato e as medidas sanitarias establecidas nese momento no escenario 2.
Peso na nota final: Avaliación continua 30%, Exame final 70%.
Escenario 3:
Metodoloxía: Neste escenario, a docencia será virtual, terá lugar a través de Microsoft Teams e do campus virtual, e pode levarse a cabo de forma síncrona e / ou asincrona. As titorías terán lugar de xeito telemático.
Sistema de avaliación: As probas e exercicios de avaliación continua e o exame final serán telemáticos.
Peso na nota final: Avaliación continua 30%, Exame final 70%.
Eduardo Curto Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Teléfono
- 881811636
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Analia Lopez Carballeira
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- analia.lopez.carballeira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Castelán | Aula 3 |
Martes | |||
09:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Castelán | Aula 3 |
17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Castelán | Aula 3 |
Mércores | |||
09:00-11:00 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Castelán | Aula 3 |
24.01.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 3 |
24.01.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 3 |
24.01.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 5 |
24.01.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 5 |
24.01.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 6 |
24.01.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 6 |
08.07.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 3 |
08.07.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 3 |
08.07.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 5 |
08.07.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 5 |
08.07.2022 09:30-11:30 | Grupo A - horario de mañá (A-L) | Aula 6 |
08.07.2022 09:30-11:30 | Grupo B - horario de tarde (M-Z) | Aula 6 |