Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Organización de Empresas
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A internacionalización da empresa é unha realidade incontestable que pode e debe xogar un papel protagonista na economía en xeral, e a española en particular. Así, algunhas vantaxes do devandito fenómeno, tanto para a empresa coma para a economía son:
- a taxa de emprego aumenta en catro puntos por cada dez de incremento do grao de apertura ao exterior da economía;
- As empresas con implantación no exterior son máis produtivas e competitivas que as centradas unicamente no mercado interior;
- A produtividade por empregado das empresas que exportan ou invisten fóra é, como media, un 77% superior á das que non o fan;
- Os equipos das empresas exportadoras son ata cinco veces maiores;
- O 30% do total de facturación das empresas que exportan destínase ao exterior.
- A temporalidade das empresas internacionalizadas é inferior
- Presentan maior cualificación da man de obra.
Así as cousas, se ben ata a data as empresas optaban por saír ao exterior en prol dun maior crecemento, na actualidade esta opción revélase como unha vía de sostemento ou subsistencia. Non obstante, co fin de acometer o devandito obxectivo, deben coidar distintos aspectos. O primeiro e fundamental, a cualificación dos seus recursos humanos. Hoxe en día resulta imprescindible para os que traballan nunha empresa ter unha visión cosmopolita e internacional da actividade económica, e considerar tanto os conceptos coma as estratexias dentro dun modelo de economía aberta.
Para iso, faise imprescindible reconsiderar que tipo de persoas queremos que traballen nas nosas empresas, e como desexamos que sexan. Neste programa pretendemos revisar aqueles procesos que, se ben non garanten o éxito dos nosos traballadores no estranxeiro, polo menos si contribúen a este.
Enmarcada dentro do esquema pedagóxico da área de coñecemento de Organización de Empresas, a materia persegue achegar ao alumno unha visión comparativa das Políticas e Técnicas de Xestión de Recursos Humanos no ámbito internacional, dedicando especial atención á xestión da expatriación do persoal da empresa internacionalizada.
Esta materia pretende proporcionar ao alumnado unhas ferramentas para a análise do ámbito competitivo internacional e a vantaxe competitiva da empresa nun contexto de competencia global. A materia consta de dúas partes:
1) unha parte introductiva á estratexia de empresa internacional,
2) o estudo da xestión dunha empresa multinacional na súa función de RRHH.
TEMA 1: O CONTEXTO DA GESTION INTERNACIONAL DOS RECURSOS HUMANOS
1. Diferenzas entre xestión de RRHH nacional e internacional.
2. Variables moderadoras da diferenza entre a Xestión dos Recursos Humanos nacional e internacionais.
3. Enfoques na xestión internacional dos RRHH
4. A figura dos expatriados.
TEMA 2. RECRUTAMENTO E SELECCIÓN
1. Introdución
2. O proceso de Selección
3. Factores para o desempeño
4. Criterio de selección
5. Parellas con dobre carreira profesional
TEMA 3. FORMACIÓN E DESENVOLVEMENTO
1. Introdución
2. A formación do expatriado
3. Os compoñentes dun sistema efectivo de formación
4. A efectividade da formación pre-saída
5. Desenvolvemento directivo a través das asignacións internacionais
TEMA 4.GESTIÓN DA COMPENSACIÓN
1. Introdución
2. Obxectivos da compensación internacional
3. Os compoñentes claves dun programa de compensación internacional
4. Os enfoques da compensación internacional
5. Conclusións: patróns de complexidade
TEMA 5. XESTIÓN DE CARREIRAS
1. Introdución
2. O proceso de repatriación
3. Reaccións á repatriación
4. Resposta da multinacional
5. Deseño de programas de repatriación
BIBLIOGRAFÍA XERAL:
DOWLING, P.J. y WELCH, D.E. (2004). “International Human Resource Management: Managing people in a multinational context”. Thomson, 4th edition. ISBN: 1-84480-013-X
DOLAN, S; SCHULER, R.S y VALLE, R. (1999). “La gestión de los Recursos Humanos”. McGraw- Hill.
HARRIS, H., BREWSTER, C. & SPARROW, P. (2003). “International Human Resource Management”.
COMPLEMENTARIA:
BREWSTER, C., MAYRHOFER, W., & MORLEY, M. (2004). “Human Resource Management in Europe: Evidence of Convergence”. Elsevier, Oxford.
BREWSTER, C. & HARRIS, H. (1999). “International HRM: Contemporary issues in Europe”. Routledge, London and New York.
DOWLING, P.; WELCH, D.E. Y SCHULER, R.S (1998). “International Human Resource Management: Managing People in a Multinational Context”. South-Western Pub.
EVANS, P.; PUCIK, V. & BARSOUX, J.L (2002) “The Global Challenge: International Human Resource Management”. McGraw Hill Text.
MENDENHALL, M.E., ODDOU, G.R., & STAHL, G.K. (2007). “Readings and Cases in International Human Resource Management”. Routledge; 4th edition. New York, NY: 10016.
STAHL, G.K., & BJÖRKMAN, I. (2006). “Handbook of Research in International Human Resource Management”. Edward Elgar Publishing, Inc. USA
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS/XENÉRICAS:
Capacidade de aplicar a teoría á práctica
Traballar en equipo
Obter información de fontes diversas, analizala e aplicala a situacións concretas
Comunicación oral e escrita
Capacidade de planificación e organización
Habilidade para resolución de problemas mediante pensamento creativo e innovador
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS:
. Cognitivas (Saber):
Preténdese que o alumnado chegue a coñecer:
A achega da xestión internacional de RRHH á vantaxe competitiva da empresa.
Os problemas e conflitos específicos dun departamento internacional de RRHH.
As funcións específicas da xestión internacional de RRHH nas organizacións.
As técnicas necesarias para desenvolver cada un dos procesos de RRHH e a súa especificidade de carácter internacional.
Os retos e tendencias na xestión internacional de RRHH.
. Procedementais/Instrumentais:
Preténdese que o alumnado sexan capaces de:
Recoñecer as necesidades de selección en destinos internacionais.
Seleccionar ao persoal expatriado e ao local do país de implantación.
Valorar as necesidades de formación dun destino no estranxeiro.
Aplicar técnicas de compensación internacional. Aplicar os sistemas de Retribución internacionais máis efectivos ao Persoal expatriado.
Calcular os custos de repatriación.
. Actitudinales:
Preténdese o alumnado alumnos chegue a desenvolver:
Sensibilidade aos problemas transculturais das persoas nas organizacións.
Actitudes positivas para o entendemento e a negociación.
Motivación polo traballo en equipo.
As sesións dedicadas ás clases expositivas utilizaranse para introducir os contidos básicos dos temas que conforman o programa, salientando os aspectos especialmente relevantes e as relacións entre eles. As sesións desenvolveranse de xeito presencial no horario publicado polo centro.
Nas sesións interactivas en grupo reducido trátase de que o alumnado aplique os conceptos teóricos. Inclúen análise de casos, comentario de lecturas, debate de cuestións expostas polo profesorado e realización e exposición de traballos (de forma individual ou colaborativa). As sesións desenvolveranse de xeito presencial no no horario publicado polo centro.
Para as actividades asíncronas e para a entrega de tarefas habilitarase unha caixa de correos na aula virtual coa data e hora límite de entrega.
O profesorado de cada grupo fará un seguimento da asistencia do alumnado e a súa participación nas sesións, sexan presenciais ou virtuais.
As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a lectura do material proporcionado polo profesorado, a procura de información e a elaboración de traballos individuais ou colaborativos.
Nas titorías, o profesorado orientará ao alumnado e axudará a resolver dúbidas e solucionar problemas aos que se enfronte o alumnado no proceso de aprendizaxe. Utilizaranse como canle de retroalimentación sobre os resultados do mesmo.
O desenvolvemento da materia realizarase con apoio da aula virtual docente creada para ese efecto na plataforma Moodle .
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas artigos ou noticias de prensa, realización e exposición de traballos, realización do exame de contidos, etc.).
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación conseguida fose superior. O sistema de avaliación destas dúas oportunidades, tanto para o alumnado de primeira matrícula como para o alumnado repetidor, recóllese a continuación:
Primeira oportunidade ordinaria:
A avaliación continua: 100% da cualificación. A avaliación continua terá en conta a participación do alumnado nas clases, así como todas as actividades vinculadas ás clases expositivas ou interactivas desenvolvidas ao longo do cuadrimestre de forma individual ou colaborativa: resolución e participación na análise de casos, debate de lecturas, presentación de traballos e outras actividades vinculadas ás clases expositivas ou interactivas, así como a actitude e comportamento nas clases. Para superar a materia, a nota de avaliación continua deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
-Segunda oportunidade extraordinaria de recuperación:
Aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. A profesora proporá novas actividades (como poden ser casos, lecturas e traballos) a traballar e resolver polo alumnado, neste caso só de forma individual.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
Os alumnos/as que non obteñan ningunha puntuación vinculada ás actividades realizadas nas clases terán que superar un exame de contidos que suporá o 100% da cualificación. O exame de contidos pretende avaliar os coñecementos teóricos adquiridos polo alumnado. En función do escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias, o exame final de contidos será como segue: Escenario 1: proba final presencial; Escenario 3: proba final telemática; Escenario 2: proba final presencial ou telemática en función das directrices establecidas por cada centro ou o reitorado para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas nese momento.
O alumnado ao que se lle concedeu dispénsaa de asistencia seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cun exame final específico que suporá o 100% da nota. Este exame será presencial ou virtual (en remoto) en función do escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias.
A materia é de 4,5 créditos e cada crédito equivale a 25 horas. As horas de traballo totais distribúense do seguinte modo: Presenciais (inclúen as horas de docencia expositiva, docencia interactiva, tutorías e avaliación): 45. Traballo persoal do alumno: 67,5.
Recoméndase o seguimento continuado das sesións presenciais e a participación activa nas clases, así como a resolución dos casos prácticos e a consulta da bibliografía e outro material recomendado. O acceso ao campus virtual para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispor de material complementario, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
É recomendable a lectura frecuente da prensa xeneralista e económica, buscando noticias relacionadas coa materia.
A revisión das correccións efectuadas polo profesor/a aos traballos presentados e a súa exposición das dúbidas existentes, é útil para mellorar aquelas cuestións que o alumnado non desenvolveu adecuadamente.
Finalmente, o uso das tutorías debería suplir calquera tipo de problema que puidese xurdir ao longo do proceso de ensino-aprendizaxe da materia.
No caso de non ter aprobado, aconséllase ao alumnado a revisión do exame e dos traballos entregados para a comprensión dos erros cometidos.
Plan de continxencia
Segundo o Plan de continxencia para a organización da docencia no curso académico 2021-2022 (aprobado polo Consello de Goberno na sesión do 30 de abril de 2021), a programación previamente exposta elaborouse tendo en conta o escenario 1 (Normalidade adaptada - sen restricións á presencialidade física).
Se a situación de saúde requíreo, activaranse os escenarios 2 e 3, que se detallan a continuación.
Metodoloxía do ensino
O centro definirá a distribución da docencia presencial e telemática. O desenvolvemento das sesións realizarase nos horarios de clase establecidos, da seguinte maneira en cada un dos escenarios alternativos:
Escenario 2 (Distanciamento):
-Expositivas: presencial e/ou non presencial vía telemática, preferiblemente de forma sincrónica, a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa de USC MS Teams.
-Interactivas: presencial e/ou non presencial por vía telemática, preferiblemente de forma sincrónica, a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa de USC MS Teams.
-Titorías: non presencial por vía telemática, a través da plataforma corporativa da USC MS Teams ou do campus virtual nos horarios establecidos polo profesorado.
Escenario 3 (Peche de instalacións):
-Expositivas: non presencial por vía telemática, preferiblemente de forma sincrónica, a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa de USC MS Teams.
-Interactivas: non presencial por vía telemática (preferiblemente de forma sincrónica, a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa USC MS Teams).
-Titorías: non presencial por vía telemática, a través da plataforma corporativa da USC MS Teams ou do campus virtual, nos horarios establecidos polo profesorado.
Sistema de avaliación da aprendizaxe
O desenvolvemento da avaliación a través dos instrumentos establecidos neste apartado realizarase nas datas fixadas no calendario de probas finais e nos horarios de clase establecidos da seguinte maneira en cada un dos escenarios alternativos:
Escenario 2 (Distanciamento):
-Proba final (alumnado con dispensa a clase): presencial ou non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa da USC MS Teams), de acordo coas directrices que se establezan nese momento.
-Avaliación continua: entrega non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC) e resolución presencial ou non presencial por vía telemática (a través da plataforma corporativa da USC MS Teams).
Escenario 3 (Peche de instalacións):
-Proba final (alumnado con dispensa a clase): non presencial vía telemática (a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa da USC MS Teams).
-Avaliación continua: entrega non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC) e resolución non presencial por vía telemática (a través da plataforma corporativa da USC MS Teams).
Naqueles casos nos que se contempla a realización de probas de avaliación, de identificarse a realización fraudulenta destas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico do estudiantado e de revisión de cualificaciones.
Maria Bastida Dominguez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Teléfono
- 881811676
- Correo electrónico
- maria.bastida [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-14:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Castelán | Aula 8 |
31.05.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Aula 3 |
31.05.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Aula 5 |
31.05.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Aula 6 |
22.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Aula 3 |
22.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Aula 5 |
22.06.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01- grupo expositivo único-mañá | Aula 6 |