Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Física
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer os fundamentos astronómicos do funcionamento climático.
Coñecer a estrutura e composición da atmosfera.
Coñecer os factores xeográficos do clima
Coñecer o comportamento dos elementos do clima.
Coñecer o mosaico climático do planeta
Coñecer as características fundamentais da Biosfera.
Coñecer o funcionamento básico dos ecosistemas e da biodiversidade do planeta.
Coñecer as características fundamentais das augas oceánicas e continentais
EXPOSITIVOS
1- Climatoloxía
1.1. Tempo e clima
1.2. A composición e a estructura da atmósfera
1.3. Os elementos do clima e os seus factores gxográficos
1.4. O mosaico climático do planeta
2-Bioxeografía
2.1. Ecosistemas e biodiversidade
2.2. Relacións do medio físico e os seres vivos
2.3. Os grandes biomas terrestres
3-Hidroxeografía
3.1. As augas oceánicas
3.2. As augas continentais
INTERACTIVOS
- Busqueda en internet de información climática e meteorolóxica
- Elaboración de gráficos climáticos
- Análise e interpretación de datos climáticos
- Recoñecemento de especies de vexetación
- Análise de hidrogramas
- Memoria da saída ao campo
Bibliografía básica
Lopez Bermudez, F.; Rubio Recio, J.M.; Cuadrat, J.M. (1992): Geografía Física. Cátedra, Madrid.
Martí, A., Taboada, J, Royé, D, Fonseca, X. (2019): Os tempos e o clima de Galicia. Xeráis.
Martin Vide, J. (1991): Climatología analítica. Síntesis, Madrid.
Strahler, A.N. & Strahler, A.H. (1989): Geografía Física. Omega, Barcelona.
Bibliografía complementaria
Bielza De Ory (Ed.) (1993): Geografía General I. Introducción y Geografía Física. Taurus, Madrid.
Cuadrat, J.M. y Fernánda Pita, Mª (1997): Climatología. Cátedra., Madrid.
Ferreras Chasco, C. y Fidalgo Hijano, C. (1991): Biogeografía y Edafogeografía. Síntesis, Madrid.
Gil Olcina, A. y Olcina Cantos, J. (1997): Climatología General. Ariel, Barcelona.
Martin Vide, J. (1984): Interpretación de los mapas del tiempo. Ed. Keples.
Martin Vide, J. (1991): Climatología analítica. Síntesis, Madrid.
Martín Vide, J. y Olcina, J. (1996): Tiempos y climas mundiales. Oikos-Tau, Barcelona.
Medina, M. (1988): Iniciación a la Meteorología. Ed. Paraninfo, Madrid.
Strahler, A.N. & Strahler, A.H. (1989): Geografía Física. Omega, Barcelona.
Básicas
CG3 - Interrelacionar o medio físico e ambiental coa esfera social e humana
CG6 - Explicar a diversidade de lugares, rexions e localizacion
CG8 - Analizar e interpretar as paisaxes
CG9 - Generar sensibilidad e interés polos temas territoriais ambientais
Transversais
CT1 Coñecer a historia e pensamento da disciplina xeográfica
CT2 Coñecer a diversidade de espazos xeográficos e os aspectos de Xeografía humana, económica e social; Xeografía física e medio ambiente
CT4 Combinar as dimensións temporal e espacial na explicación dos procesos socioterritoriais
CT5 Relacionar e sintetizar información territorial transversal
CT8 Ordenar e sintetizar a información
CT9 Expoñer e transmitir os coñecementos xeográficos
Específicas
CE1 Realizar análises integradas do territorio
CE4 Expresar información cartográficamente
CE6 Realizar análise e propostas de xestión territorial
CE7 Realizar análise e propostas de xestión ambiental
A metodoloxía de enseñanza da materia estará basada en:
Docencia teórica en aula.
Docencia práctica en aula e/o campo
Prácticas de laboratorio o informática
Tutorías en grupo moi reducido
Traballo autónomo do alumno
- Realizarase alomenos unha Práctica de Campo nas datas establecidas no calendario oficial. A asistencia á Práctica de Campo é obrigatoria, salvo xustificación. Posteriormente realizaráse unha memoria da saida de campo.
A avaliación realizarase por medio do exáme nas datas oficiais, así como a partir das prácticas entregadas.
- Valorarase a participación activa dos/as alumnos/as nas clases e diferentes actividades.
- Na avaliación, o valor de cada apartado será o seguinte:
70% exáme
30% as prácticas e a Práctica de Campo.
- Na convocatoria de xullo rexirán os mesmos criterios que para a ordinaria.
- No caso de que sexa concedida oficialmente a dispensa de asistencia ás aulas, o alumnado terá que facer o exame da materia e a parte interactiva deberá ser compensada cun traballo específico.
**Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Aparte das horas expositivas, interactivas e de tutorias o alumno deberá adicar 100 h para o traballo autónomo, o estudo e a realización dos traballos da materia.
Recoméndanse como actividades formativas os cursos de Competencias da Información que oferta a Biblioteca
Os seguintes parágrafos describen as adaptacións necesarias para os Escenarios 2 e 3, de acordo ao “Plan de Continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22” da USC.
Plan de continxencia
A información contida nesta guía describe o funcionamento da materia no suposto de estar vixente o Escenario 1 (Normalidade adaptada sen restricións á presencialidade física). Os seguintes apartados describen as adaptacións necesarias para os Escenarios 2 e 3.
A) Metodoloxía docente
• No Escenario 2 (Distanciamento) a docencia expositiva e as titorías serán impartidas a través de videoconferencia (empregando a plataforma corporativa da USC baseada en MS Teams), mentres que a docencia interactiva terá lugar de modo presencial.
• No Escenario 3 (Peche das instalacións) toda a docencia (expositiva e interactiva) así como as titorías terán lugar a través de videoconferencia.
En calquera dos casos anteriores respectarase o horario oficial da materia (modo síncrono). Tamén en tódolos casos, as metodoloxías citadas serán complementadas polas seguintes:
• Utilización da aula virtual (Moodle).
• Aprendizaxe baseado na resolución de casos prácticos e proxectos.
• Titorías individualizadas e colectivas.
• Traballo autónomo e estudo independente dos alumnos.
• Avaliación de competencias mediante exercicios de control.
B) Sistema de avaliación
• No Escenario 2 (Distanciamento) o sistema de avaliación non varía respecto do descrito.
• No Escenario 3 (Peche das instalacións) a proba escrita realizarase a través do campus virtual da USC (Moodle).
Alberto Marti Ezpeleta
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Teléfono
- 881812608
- Correo electrónico
- alberto.marti [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jesus Horacio Garcia Garcia
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Correo electrónico
- horacio.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Alejandro Diaz Poso
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Correo electrónico
- a.diaz.poso [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Mércores | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 05 |
Venres | |||
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 05 |
25.05.2022 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |
25.05.2022 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
05.07.2022 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |