Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
A asignatura pretende que os alumnos adquiran coñecementos sobre os conceptos relacionados cos tributos especialmente cos que afectan ás actividades económicas realizadas polas PEMES, con especial referencia á imposición directa.
Preténdese que os alumnos poidan cualificar e cuantificar as obrigacións fiscais no ámbito dos tributos directos.
Así mesmo preténdese que o alumno busque, coñeza, manexe e aplique a lexislación, a jurisprudencia e a doutrina tributaria, para o que deberá buscar material bibliográfico, manexar as ferramentas que proporcionan as TIC no ámbito tributario e resolver supostos prácticos.
As clases teóricas se complementarán co traballo persoal dos alumnos que incluirá, ademais do estudo persoal, o manexo de textos legais, sentenzas, material bibliográfico.
O alumno terá que resolver casos prácticos a instancia e supervisados polo profesor.
Os tributos: concepto e clases.
A relación xurídico- tributaria
O sistema tributario español
O Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas
O Imposto sobre Sociedades: o réxime especial das empresas de reducida dimensión
a) Bibliografía básica
• MENÉNDEZ MORENO, A. (dir.), Dereito Financeiro e Tributario. Leccións de cátedra. Lex Nova, Valladolid, última edición •
PÉREZ ROYO, F., Dereito Financeiro e Tributario. Parte xeral, Civitas, Madrid, última edición
• MARTIN QUERALT, TEJERIZO LOPEZ, CAYON GALIARDO, Manual de Dereito Tributario.Parte especial. Aranzadi. Pamplona, última edición.
• PEREZ ROYO, F,GARCIA BERRO; PEREZ ROYO,I; CUBERO TRUYO;ESCRIBANO LOPEZ; CARRASCO GONZÁLEZ, Curso de Dereito Tributario .Parte especial. Tecnos. última edición
b) Repertorios xerais de lexislación.
As edicións utilizadas durante o curso serán aquelas pechadas en setembro do ano en curso, isto é, setembro do 2021, sen prexuízo de que deban terse en conta as modificacións lexislativas que se produzan ao longo do curso académico. Recoméndanse os seguintes textos por conter tanto as normas aplicables á parte xeral como á parte especial da materia estudada:
• Código Tributario, Aranzadi, Pamplona.
• Dereito Financeiro e Tributario. Normas básicas, Lex Nova, Valladolid.
Algunhas direccións electrónicas de interese:
http://virtual.usc.é/ Campus Virtual da USC.
http://www.usc.es/ Universidade de Santiago de Compostela.
http://www.aeat.es/ Axencia Estatal de Administración Tributaria.
http://www.boe.es/ Boletín Oficial do Estado.
http://www.tribunalconstitucional.es/. Tribunal Constitucional.
http://www.aedaf.es/ Asociación Española de Asesores Fiscais.
http://www.europa.eu.int/ Información sobra a Unión Europea
http://www.europa.eu.int/eur-lex/é/index.html Repertorio de Dereito da Unión Europea
CB1 Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía
CG1 - Exercitar con eficiencia e eficacia a actividade profesional no ámbito da xestión de negocios e a actividade comercial das PEMEs.
CG4 - Recompilar, analizar e valorar información relevante de carácter económico, legal, financeiro, empresarial e comercial para os distintos ámbitos de actividade das PEMEs.
CG5 - Comunicar información, e expresar con fluidez e corrección, facendo uso do razonamiento e a capacidade crítica, argumentos, problemas e propostas de solución a cuestións de índole empresarial e comercial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita como dos medios e novas tecnoloxías de presentación de datos, información e coñecemento.
CG6 - Desenvolver as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar a súa formación cun alto grado de autonomía ao longo da súa vida profesional, así como para emprender estudos especializados nas distintas áreas relacionadas co exercicio profesional e o desenvolvemento persoal.
TRANSVERSAIS
CT1-Análise e síntese
CT4 - Expresión oral y escrita.
CT7 - Resolución de problemas.
CT9 - Razoamento crítico.
ESPECÍFICAS D1 - [Contorna xurídica]. Buscar, manexar e interpretar textos legais e documentos xurisprudenciales, imprescindibles no seu futuro exercicio profesional
D2 - [Contorna xurídica]. Aplicar os conceptos xurídicos á realidade da pequenae mediana empresa
D3 - [Contorna xurídica]. Evaluar as consecuencias xurídicas das opcións negociales que ofrece o ordenamiento xurídico.
Nas clases expositivas farase unha presentación dos contidos de cada tema. Existirán materiais docentes, a disposición dos alumnos.
Clases interactivas:
Nas clases interactivas, os estudantes profundarán sobre os aspectos teóricos de cada tema e realizaranse casos prácticos sobre os mesmos. A resolución dos casos será tratada nas clases, contemplándose tamén a entrega por escrito das resolucións para a súa valoración por parte do profesor.
-No caso de producirse os escenarios 2 o 3 , a información sobre os cambios atopase no apartado Observacións
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado: participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas, artigos ou noticias de prensa, presentación e exposición de traballos, realización do exame de contidos, etc. A asistencia tanto ás clases expositivas como ás interactivas é obrigatoria
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no suposto de que a cualificación acadada fose superior.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades recóllese a continuación.
Primeira oportunidade ordinaria
A) Avaliación continua: Participación nas clases, resolución e participación na análise de casos, debate de lecturas, presentación de traballos, controis e outras actividades vinculadas ás clases interactivas. Peso na cualificación final: 40%. Na avaliación continua avaliaranse as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1,CG4 ,CG5,CG6, CT1, CT4,CT7, CT9, D1,D2,D3.
Para avaliar os traballos e exercicios é necesario que o estudante asista o 70% das clases ao longo do curso .
B) Exame final de contidos. Peso na cualificación final: 60%. Avaliaranse as competencias CB2, CB3, CB4, CB5, CG5,CG6 , CT4,CT7, CT9, CT6, CT9, D2, D3.
Segunda oportunidade extraordinaria de recuperación
Aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade, é dicir, farase un novo exame final de contidos, coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación acadada na avaliación continua.
Dacordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
-No caso de producirse os escenarios 2 o 3 , a información sobre os cambios atopase no apartado Observacións
. Horas presenciais expositivas : 24horas
. Horas presenciais interactivas: 24 horas.
. Horas titoría en grupo : 3 horas
Total horas presenciais: 51
.Estudo autónomo individual ou en grupo:45 horas
.Preparación das prácticas: lectura de casos ,textos e artigos, escritura de conclusións e traballos: 34 horas
.Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar :10 horas
.Preparación de presentacións orais, debates ou similar 10 horas
Total horas traballo persoal: 99 horas
Recoméndase o estudo diario da materia e o manexo dos textos legais aplicables, e así mesmo a utilización das titorías para a resolución das dúbidas que puidesen xurdir.
Plan de Continxencia
Escenario 2
A metodoloxía de ensinanza no escenario 2 será a mesma que no escenario 1 agás as clases expositivas que faránse a través de Teams de xeito síncrono.
O sistema de avaliación será o mesmo que no escenario 1
Escenario 3
As clases expositivas que faránse a través de Teams de xeito síncrono. Asimesmo as clases interactivas faránse a través de Teams de xeito síncrono, previo envío dos materiais de traballo a través da aula virtual
O sistema de avaliación se fará exclusivamente por avaliación continua
Maria Rosa Varela Puga
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Financeiro e Tributario
- Correo electrónico
- mrosa.varela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
31.05.2022 09:00-12:00 | Grupo de exame | Seminario 2 |
06.07.2022 12:00-15:00 | Grupo de exame | Seminario 2 |