Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Ser capaz de comprender o sistema de información contable dende unha perspectiva interdisciplinar
Saber aplicar o sistema de custes de acordo ás situación, decisión e propósitos diferentes.
Desenrolar as habilidades para evaluar críticamente a información contida nos estados financieros
Manexar e interpretar os informes de auditoría y da contabilidade de xestión como ferramentas para evaluar a información contable e o control da estratexia e a xestión empresarial.
Identificar a necesidade de avaliar a información financeira por profesionais independentes con vistas a sá relevancia e utilidade
Saber diseñar e xestionar os informes que sirvan de base para a resolución de problemas e a toma de decisións.
Antecedentes da Auditoría de Cuentas. Aspectos legales da auditoría. Normas técnicas de execución do traballo de auditoría de contas.
Estructura básica para os sistemas de información contable (especial referencia o de contabilidade de xestión).
O presuposto e o control presupostario.
Just in time. Control total de calidade.
Coste baseado en actividades. Os indicadores de xestión na empresa.
Material depositado no Campus Virtual
Bibliografía básica:
ARENS, A.A., ELDER, R.J. y BEASLEY, M.S. (2007): Auditoría integral. Ed. Pearson. Prentice-Hall
Buendía, D. y García, E. (coordinadores) (2016). Casos prácticos de contabilidad de gestión. Madrid: Editorial Pirámide.
LARRIBA DÍAZ-ZORITA, A. (2012): Auditoría de cuentas anuales 1 y 2. Ediciones CEF.
Regulación de la auditoría en España. Página web del ICAC: http://www.icac.meh.es/seccion.aspx?hid=3432
SÁEZ TORRECILLA, A.; GUITIÉRREZ DÍAZ, G. y FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, A. (2009): Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Vol. I, McGraw-Hill.
SERRA SALVARDOR, V. (2003): Contabilidad de costes. Cálculo, análisis y control, Tirant lo Blanch, Valencia.
Bibliografía complementaria:
AECA: serie Principios de Contabilidad de Gestión.
Facilitaranse máis referencias na aula e a través do campus virtual para aqueles temas que se consideren necesarios
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1 - Exercitar con eficiencia e eficacia a actividade profesional no ámbito da xestión de negocios e a actividade comercial das PEMEs.
CG2 - Interpretar o entorno, os elementos e as relacións que conforman a realidade económica, empresarial y comercial nos mercados crecientemente globalizados.
CG3 - Comprender procesos e operacións vinculados os negocios das PEMEs e a súa actividade comercial nos seus diversos ámbitos, aplicando ferramentas idóneas de xestión.
CG4 - Recopilar, analizar e valorar información relevante de carácter económico, legal, financeiro, empresarial e comercial para os distintos ámbitos de actividad das PEMEs.
CG5 - Comunicar información, e expresar con fluidez e corrección, facendo uso do razoamento e a capacidade crítica, argumentos, problemas e propuestas de solución a cuestións de índole empresarial e comercial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita como dos medios e novas tecnoloxías de presentación de datos, información e coñecemento.
CG6 – Desenvoler as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar a sua formación cun alto grado de autonomía ó longo da sa vida profesional, así como para emprender estudios especializados nas distintas áreas relacionadas co exercicio profesional e o desenvolvemento personal
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT2 - -Organización e planificación
CT6 - -Xestión da información
CT7 - -Resolución de problemas.
CT9 - -Razoamento crítico
CT11 - -Traballo en equipa
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
B7 - Ser capaz de comprender o sistema de información contable desne una perspectiva interdisciplinar
B9 - Saber aplicar o sistema de custes de acordo ás situación, decisión e propósitos diferentes.
B11 - Desenrolar as habilidades para evaluar críticamente a información contida nos estados financieros
Esta materia non ten asignada docencia por tratarse dun plan de estudos a extinguir.
O alumnado deberá preparar a materia de forma autónoma, sendo guiado polo profesorado nas horas destinadas a titorías, que servirán para resolver dúbidas e solucionar problemas aos que se enfronte o alumnado no proceso de ensino-aprendizaxe.
As titorías levarán a cabo preferentemente de forma presencial, aínda que en determinados casos tamén se poderán realizar de forma virtual e síncrona (a través da plataforma institucional MS Teams). En calquera caso, desenvolveranse no horario habitual publicado oficialmente polo profesorado.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior. Os contidos a avaliar correspóndense co último curso no que a materia se ofertou.
Para os casos de realización fraudulenta de probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades consistirá nunha proba final de contidos na que se valorarán os resultados da aprendizaxe. Esta proba poderá incluír preguntas de resposta curta, preguntas tipo test, preguntas de razoamento breve, ou casos (reais ou inventados) aos que o alumnado debe dar unha solución, baseándose nos contidos teóricos da materia e/ou nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo do cuadrimestre. Esta proba será presencial.
Marta Portela Maseda
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
16.01.2023 12:00-15:00 | Grupo de exame | Seminario 3 |
23.06.2023 12:00-15:00 | Grupo de exame | Seminario 3 |