Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Xornalismo
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Estudo dos métodos de investigación en Comunicación. Evolución histórica.
Estudiar os diferentes métodos cualitativos e cuantitativos da investigación en comunicación. Aplicaciones modernas adaptadas os diferentes métodos. Diseño e realización de proxectos.Introducir os estudantes na práctica da investigación dos fenómenos comunicativos, capacitándoos e deseño da investigación empírica seguindo os diferentes métodos cualitativos de investigación social.Coñecer os elementos esenciais do proceso de investigación social empírica, afondarase na práctica dos métodos cualitativos, e das principais estratexias de investigación con traballos de grupo e individuais.
Contidos
2.1 Contidos teóricos
1.- A investigación en comunicación: conceptualización do método científico.
2.- Morfoloxía da investigación en comunicación: compoñentes e fases fundamentales.
3.- Taxonomía da investigación en comunicación: estratexias, paradigmas e técnicas.
4.- Analítica da investigación en comunicación: localización, extracción, rexistro e técnicas de avaliación en comunicación.
5.- Praxe da investigación en comunicación aplicada aos medios e outros soportes. A divulgación da investigación. Asociacións, congresos e revistas científicas.
6.- O deseño do proxecto. Nocións básicas. Formulación do problema
7.- Análise de datos e elaboración de táboas. Elementos principais da análise de datos
8.- Enquisas. A calidade da enquisa: principios xerais
9.- Sondaxes eleitorais. Secuencias históricas do voto. As proxeccións de voto na noite electoral.
10.- Experimentos psicosociais. A sociometría é a suas técnicas.
11.- Análises e técnicas de contenido e hemorográfico. Técnicas de marcos de referencia e contexto.
12.- Outras técnicas de investigación en comunicación. Prospectiva e teoría de xogos.
2.2 Contidos prácticos
1.- Aproximación práctica a través da leitura e visionado de casos a investigación en comunicación e a conceptualización e xustificación do método científico.
2.- Aproximación práctica a través da leitura e visionado de casos Morfoloxía da investigación en comunicación: compoñentes e fases fundamentales.
3.- Aproximación práctica a través da leitura e visionado de casos Taxonomía da investigación en comunicación: estratexias, paradigmas e técnicas.
4.- Aproximación práctica a través da leitura e visionado de casos Analítica da investigación en comunicación: localización, extracción, rexistro e técnicas de avaliación en comunicación.
5.- Deseño do proxecto de investigación aplicado aos medios e outros soportes. Elaboración de estratexias de divulgación da investigación.
6.- Descripción analítica das partes do proxecto. Elementos centrais. Formulación do problema
7.- Leitura e Elaboración de táboas. Outras técnicas de análise de datos
8.- Leitura de enquisas. A calidade da enquisa: principios xerais de utilización na investigación
9.- Leitura e redacción das sondaxes eleitorais. Secuencias históricas do voto. As proxeccións de voto na noite electoral. Visionado de noites eleitorais.
10.- Elaboración de gráficos sobre experimentos psicosociais e sociometrícos.
11.- Leitura de análises de contenido e outros estudios hemerográficos. Aproximación práctica o analise de marcos.
12.- Leitura e descripción analítica doutras técnicas de investigación en comunicación, prospectiva e teoría de xogos.
Bibliografía básica e complementaria
Bibliografía básica:
Durkheim, E. Las reglas del método sociológico. Folio, Barcelona 2002
Igartua, J.J. Métodos cuantitativos de Investigación en Comunicación. Bosch. Barcelona, 2006
Krippendorff, K. Metodología del análisis de contenido. Barcelona, Paidós, 1990.
Mayntz, R. Holm, K. y Hübner, P. Introduccción a los métodos de la sociología empírica. Madrid, Alianza, 1993.
Wimmer, R.D. y Dominick, J.R. La investigación científica de los medios de comunicación, Bosch, Barcelona, 1996.
Bibliografía complementaria:
Alonso, L.E. La mirada cualitativa en sociología. Fundamentos, Madrid, 1998.
Chalmers, A.F. ¿Que es esa cosa llamada ciencia? Siglo XXI, Madrid, 1990.
Dader, J.L. Periodismo de precisión. Síntesis, Madrid, 1997.
Eco, U. Como se hace una tesis. Gedisa, Barcelona, 1992.
García Jimenez, L. Las teorías de la comunicación en España: Un mapa sobre el territorio de nuestra investigación (1980-2006). Tecnos, Madrid, 2007
Kreuger, R.A. El grupo de discusión. Guía práctica para su aplicación. Piramide, Madrid, 1991.
Ramón y Cajal, S. Reglas y consejos sobre investigación científica. Espasa, Madrid, 1999.
Martínez Nicolas, M y otros. Para investigar la comunicación. Propuestas teórico metodológicas. Tecnos, Madrid, 2008.
Pizarro, N. Tratado de metodología de las Ciencias Sociales. Siglo XXI, Madrid, 1998.
Sierra Bravo R. Técnicas de Investigación Social. Paraninfo, Madrid, 1992.
Visauta, B. Técnicas de Investigación Social. PPU, Barcelona, 1989
COMPETENCIAS
BÁSICAS e XERAIS
Que os estudantes sepan aplicar os seus coñecementos o seu su traballo o vocación de una maneira profesional é posesan as competencias que soen demostrarse no medio da elaboración e defensa de argumentos é na resolución dos problemas dentro da área de estudo
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de sua área de estudo) para emitir xuicios reflexivos sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas mais soluciones a un público tanto especializado como non especializado
Que os estudantes desenrrolen aquelas habilidades da aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grado de autonomía
Competencia contextual básica do orden transdisciplinar
Competencia contextual para situar o xornalismo no campo da comunicación
Competencia para exercer a profesión coa ética profesional é compromiso cívico
TRANSVERSAIS
Capacidade de organización mais planificación
Capacidade de xestión da información
Traballo na equipa
Aprendizaxe autónomo
Creatividades
Iniciativa mais espíritu emprendedor
Conocimientos básicos da profesión
ESPECÍFICAS
Comprender os modelos da comunicación existentes para sua aplicación na actualidade
Capacidade para desenrrolar investigacións científicas dentro da área das ciencias sociais, especialmente no ámbito da comunicación.
Capacidade para a xestión da programación dun medio de comunicación audiovisual
Capacidade para a redacción, organización e xestión da información dos cibermedios
Explicación teórica do programa, lecturas obrigatorias e realización de traballos prácticos das técnicas e métodos propostos no programa e contarase co apoyo de material informático e audiovisual. O alumnado realizará as prácticas relacionadas con os métodos cuantitativos e cualitativos que lles presente o profesor. O profesor presentará e desenvolverá os presupostos correspondentes en relación con este apartado, atendendo á realización óptima dos traballados desde o punto de vista teórica é práctica. A realización dos traballos prácticos ten que facerse dentro do prazos establecidos polo profesor da materia. Para poder superar a parte práctica da asignatura cada alumno/a debe ter entregado en prazo as prácticas da mesma. Proporase, asemade, a realización de traballos en grupo, ao longo do curso. Están previstas actividades en remoto.
Sistema de avaliación continua. A cualificación da parte práctica será a nota final.
Segunda oportunidade
Neste caso avaliarase da mesma forma que na primeira. Se o alumno ten aprobada unha parte (teoría ou práctica da materia), gardaráselle a nota para a segunda oportunidade.
En caso de dispensa de asistencia a clase, establecerase un plan de traballo personalizado co profesor da materia.
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala
Na memoria de grado están previstas 48 horas de traballo presencial do alumno e 102 adicadas a traballo personal do alumno.
Recomendacións para o estudo da materia
Lectura da bibliografía recomendada.
Seguimento habitual nos medios da actualidade informativa.
Realización de todos os traballos prácticos propostos, tendo en conta a especificidade de cada un dos métodos e técnicas de investigación.
Observacións
Os traballos prácticos de investigación versarán sobre actualidade comunicativa do momento, a orden de exposición do temario e da materia pode verse modificada por esta circunstancias.Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Berta Garcia Orosa
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816524
- Correo electrónico
- berta.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Sara Perez Seijo
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816534
- Correo electrónico
- s.perez.seijo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 3 |
Venres | |||
10:00-11:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 3 |
24.05.2023 16:00-20:00 | Expositivo 1 | Aula 1 |
24.05.2023 16:00-20:00 | Expositivo 1 | Aula 2 |
27.06.2023 16:00-20:00 | Expositivo 1 | Aula 1 |