Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 26 Clase Interactiva: 14 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Microbioloxía e Parasitoloxía
Áreas: Parasitoloxía
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Non implantada)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer as características fundamentais das relacións entre seres vivos e as súas asociacións.
Recoñecer e identificar as principais especies de parasitos responsábeis de enfermidade no home e animais.
Aplicar e relacionar os coñecementos morfolóxicos e biolóxicos no diagnóstico parasitolóxico.
Aplicar os fundamentos biolóxicos e epidemiolóxicos na prevención e control das enfermidades parasitarias.
Desenvolver capacidades para suscitar e resolver problemas prácticos de tipo parasitolóxico.
PROGRAMA DE CLASES EXPOSITIVAS (26H)
BLOQUE I. XENERALIDADES
Tema 1. Introdución ao parasitismo. (2 h)
Tema 2. Taxonomía e nomenclatura parasitaria. (0,5 h)
Tema 3. Patoxénese parasitaria. (1 h)
Tema 4. Epidemioloxía parasitaria. (0,5 h)
Tema 5. Bases para o control das enfermidades parasitarias. (0,5 h)
BLOQUE II. PROTOZOOLOXÍA
Tema 6. Introdución aos protozoos. (1 h)
Tema 7. Amebas intestinais e amebas anfizoicas. (1,5 h)
Tema 8. Flaxelados intestinais e uroxenitais. (0,5 h)
Tema 9. Flaxelados hemotisulares. (3,5 h)
Tema 10. Ciliados. (0,5 h)
Tema 11. Apicomplexos intestinais. (1 h)
Tema 12. Apicomplexos tisulares. (1 h)
Tema 13. Apicomplexos hemáticos. (2 h)
BLOQUE III. HELMINTOLOXÍA
Tema 14. Introdución aos trematodos. (0,5 h)
Tema 15. Trematodos hepatobiliares. (0,5 h)
Tema 16. Trematodos intestinais e pulmonares. (0,5 h)
Tema 17. Trematodos hemáticos (1 h)
Tema 18. Introdución aos cestodos. (0,5 h)
Tema 19. Cestodos pseudofílidos. (0,5 h)
Tema 20. Cestodos ciclofílidos. (1 h)
Tema 21. Introdución aos nematodos. (0,5 h)
Tema 22. Tricúridos. (0,5 h)
Tema 23. Ascáridos. (0,5 h)
Tema 24. Estronxílidos. (1 h)
Tema 25. Oxiúridos. (0,5 h)
Tema 26. Filarias. (1 h)
BLOQUE IV. ARTROPODOLOXÍA
Tema 27. Introdución e importancia dos artrópodos. (0,5 h)
Tema 28. Ácaros e garrapatas. (0,5 h)
Tema 29. Insectos ápteros. (0,5 h)
Tema 30. Insectos dípteros. (0,5 h)
PROGRAMA DE CLASES PRÁCTICAS (10 HORAS)
Práctica 1. Protozoos: observación de preparacións. (2 h)
Práctica 2. Trematodos: observación de preparacións. (2 h)
Práctica 3. Cestodos: observación de preparacións. (2 h)
Práctica 4. Nematodos: observación de preparacións. Infección natural e experimental. (2 h)
Práctica 5. Artrópodos: observación de preparacións. (2 h)
Titorías: (2 horas). Programaranse de acordo cos alumnos e estarán dedicadas á aclaración de dúbidas sobre teoría, lecturas ou outras tarefas propostas.
Seminarios: (3 horas). Impartiranse 3 seminarios que tratarán sobre potenciais aspectos profisionais do Graduado en Bioloxía no campo da Parasitoloxía.
Básica
Ash, L.R. y Orihel, T.C., 2010. Atlas de parasitología humana. 5ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
Despommier, D.D., Karapelou, J. e Jensen, J., 2006. Parasitic Diseases. 5th ed. New York: Apple Trees.
Gállego Berenguer, J. 2007. Manual de parasitología: morfología y biología de los parásitos de interés sanitario. Barcelona: Publicacions i Edicions Universitat de Barcelona.
Roberts, L.S., Janovy, J.Jr e Nadler, S., 2013. Gerald D. Schmidt & Larry S. Roberts’ Foundations of Parasitology. 9th ed. Boston: McGraw-Hill.
Complementaria
http://www.facmed.unam.mx/marco/index.php?dir_ver=87
http://www.dpd.cdc.gov/dpdx/HTML/Para_Health.htm
http://apps.who.int/tdr/svc/publications
As competencias básicas e xerais son as que se atopan recollidas na Memoria do Grao en Bioloxía
Competencias específicas
Ámbito de competencia: COÑECEMENTOS INSTRUMENTAIS, DESTREZAS E HABILIDADES
CE1.c Técnicas básicas en Bioloxía
Ámbito de competencia: BIODIVERSIDADE
CE4.a Tipos e niveis de organización e ciclos biolóxicos.
CE4.c Diversidade animal.
CE4.e Diversidade de microrganismos
CE4.g Análise da biodiversidade.
Ámbito de competencia: BIOTECNOLOXÍA E BIOMEDICINA
CE7.a Bases biolóxicas das enfermedades
CE7.f Bioindicadores, bioensaios e cultivos.
CE7.g Métodos de análise clínica e molecular.
Competencias trasversais
CT1 Capacidade de análise y síntesi.
CT2 Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3 Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT4 Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT5 Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT6 Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT8 Habilidade no manexo de Tics.
CT9 Utilización de información bibliográfica e Internet.
CT11 Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
A) Clases expositivas:
Escenario 1: síncrono, presencial en aula.
Escenario 2: síncrono, presencial con quendas alternas en aula.
Escenario 3: síncrono virtual (en remoto a través de Microsoft Teams)
Os contidos das clases expositivas serán os mesmos nos tres escenarios.
B) Seminarios:
Escenario 1: síncrono, presencial en aula.
Escenario 2: síncrono, presencial con quendas alternas en aula.
Escenario 3: síncrono virtual (en remoto a través de Microsoft Teams)
Os contidos dos seminarios serán os mesmos nos tres escenarios.
C) Prácticas de laboratorio (terán unha validez durante os 2 cursos seguintes a su realización)
Escenario 1: 50% prácticas síncronas presenciais en laboratorio e 50% prácticas asíncronas virtuais (Campus Virtual)
Escenario 2: 50% prácticas síncronas presenciais en laboratorio e 50% prácticas asíncronas virtuais (Campus Virtual)
Escenario 3: 50% prácticas síncronas virtuais (Microsoft Teams) e 50% prácticas asíncronas virtuais (Campus Virtual)
Nos escenarios 1 e 2, o contido das prácticas sincrónicas presenciais no laboratorio axustarase ao tempo dispoñible (50%, 5 de 10 horas) e se complementará coas prácticas asincrónicas virtuais (50%, ata alcanzar as 10 horas). No escenario 3, o contido das prácticas adaptarase a unha docencia sincrónica virtual (50%), manténdose as prácticas asincrónicas virtuais (50%).
D) Titorías (programaránse polo profesor a demanda do alumno):
Escenario 1: presencial
Escenario 2: presencial ou virtual a través do correo electrónico ou Microsoft Teams.
Escenario 3: virtual a través do correo electrónico ou Microsoft Teams.
Os criterios de avaliación expostos nas táboas seguintes aplicaranse para a obtención da cualificación final de cada estudante:
http://www.usc.es/gl/centros/bioloxia/criteriosavaliacion.html
No exame avalíanse as competencias: CG3, CT1, CT2, CT5, CT9, CT11, CE4.a e CE7.g
Na participación activa en clases prácticas e seminarios avalíanse as competencias: CB3, CG4, CT2, CT4, CT5, CT9, CE1.c
Escenario 1:
Prácticas de laboratorio: presencial (5% da calificación final)
Seminarios: presencial (5% da calificación final)
Exame final: presencial (90% da calificación final)
Escenario 2:
Prácticas de laboratorio: presencial (5% da calificación final)
Seminarios: presencial e telemática a través de Microsoft Teams (5% da calificación final)
Exame final : de forma telemática a través do Campus Virtual (90% da calificación final)
Escenario 3:
Prácticas de laboratorio: de forma telemática a través de Microsoft Teams e do Campus Virtual (5% da calificación final)
Seminarios: de forma telemática a través de Microsoft Teams (5% da calificación final)
Exame final: de forma telemática a través do Campus Virtual (90% da calificación final)
Nos tres escenarios considerados, o alumnado disporá de dúas oportunidades.
A asistencia as clases prácticas e aos seminarios serán actividades obrigatorias. Polo contrario, a asistencia as clases expositivas e as tutorías no serán tidas en conta.
O alumnado repetidor non terá a obriga de asistir as clases prácticas durante os dous cursos seguintes aos da súa realización. A asistencia aos seminarios terá un carácter obrigatorio tamén para os alumnos repetidores.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de Avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revision de cualificacions”.
Traballo presencial: 43h
26h expositivas
10h interactivas de laboratorio
3h interactivas de seminario
2h titorías
2h examen
Traballo non presencial: 69,5h
Estudio individual: 64 h
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca ou similares: 3 h
Asistencia a charlas ou outras actividades recomendadas: 2,5 h
TOTAL= 4.5 ECTS x 25h= 112.5h
Asistencia ás clases expositivas
Dedicación regular á materia
É de utilidade a realización de resumos sobre os aspecto importantes dos temas, asegurándose de coñecer tanto o seu significado como a súa aplicación.
Utilizar a plataforma virtual como complemento e consultar a bibliografía.
Empregar as horas de titorías para resolver calquera dúbida.
Ante a situación xurxida a raiz da pandemia pola COVID-19 inclúense diferentes adaptacións na metodoloxía da ensinanza e no sistema de avaliación previstas no “Plan de Continxencia” para o curso 2020-2021:
ESCENARIO 1:
Clases expositivas e seminarios: síncrono, presencial en aula. Avaliación presencial.
Prácticas de laboratorio: 50% prácticas síncronas presenciais no laboratorio e 50% prácticas asíncronas virtuais (Campus Virtual). Avaliación presencial.
Sistema de avaliación:
Prácticas de laboratorio: Presencial (5% da calificación final)
Seminarios: Presencial (5% da calificación final)
Exame final: Presencial (90% da calificación final)
Igual nas dúas oportunidades.
ESCENARIO 2:
Clases expositivas e seminarios: síncrono, presencial en quendas alternas en aula. Avaliación telemática (Campus Virtual e Microsoft Teams) e presencial.
Prácticas de laboratorio: 50% prácticas síncronas presenciais no laboratorio e 50% prácticas asíncronas virtuais (Campus Virtual). Avaliación presencial.
Sistema de avaliación:
Prácticas de laboratorio: Presencial (5% da calificación final)
Seminarios: Presencial e telemática (5% da calificación final)
Exame final: De forma telemática a través do Campus Virtual (90% da calificación final)
Igual nas dúas oportunidades.
ESCENARIO 3
Clases expositivas e seminarios: síncrono virtual (en remoto a través de Microsoft Teams). Avaliación telemática (Campus Virtual).
Prácticas de laboratorio: 50% prácticas síncronas virtuais (Microsoft Teams) e 50% prácticas asíncronas virtuais (Campus Virtual). Avaliación telemática (Campus Virtual).
Sistema de avaliación:
Prácticas de laboratorio: Presencial (5% da calificación final)
Seminarios: De forma telemática a través do campus Virtual (5% de la calificación final)
Exame final: De forma telemática a través do Campus Virtual (90% da calificación final)
Igual nas dúas oportunidades.
Maria Elvira Ares Mazas
Coordinador/a- Departamento
- Microbioloxía e Parasitoloxía
- Área
- Parasitoloxía
- Teléfono
- 881814890
- Correo electrónico
- melvira.ares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Hipolito Gomez Couso
- Departamento
- Microbioloxía e Parasitoloxía
- Área
- Parasitoloxía
- Teléfono
- 881814889
- Correo electrónico
- hipolito.gomez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
19.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
19.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |
30.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |