Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fisioloxía
Áreas: Fisioloxía
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Adquirir un coñecemento básico sobre o sistema nervioso e como ten lugar a transmisión de sinais, tendo en conta os diferentes niveis: I. o celular/molecular, II. o sináptico e III. os circuítos do comportamento. Cada un destes niveis se solapa cos outros, sendo os niveis celular/sináptico nos que se incidirá máis profundamente durante o curso.
Obxectivos específicos:
1.Coñecemento básico dos constituíntes do SN
2.Como se xeran os sinais e pasan dunha neurona a outra neurona
3.Interacción dos neurotransmisores cos seus receptores
4.Analizar e estudar os sistemas de neurotransmisión individualmente
TEORIA (26 h). Presencial e obrigatorio
Compoñentes celulares do tecido nervioso. (3 h)
Procesado da información nas dendritas: Potenciais postsinápticos e correntes subumbrales. Patróns de descarga neuronal. (4 h)
Canles iónicos: propiedades. Bioloxía molecular das canles iónicos sensibles á voltaxe. (5 h)
Tipos de comunicación neuronal: a transmisión sináptica eléctrica e química. A neurotransmisión química: etapas. Liberación de neurotransmisores: Axuste excitación-secreción. Plasticidad sináptica a curto prazo. (4 h)
Receptores de neurotransmisores. Recaptación de neurotransmisores: transportadores. (5 h)
Farmacoloxía e Bioquímica da transmisión sináptica. (5 h)
SEMINARIOS (2 + 2 h): Desenvolveranse cuestións e problemas relacionados cos temas do programa. Presencial e obrigatorio
TITORIAS (2 H): Centraranse en asistir aos estudantes no seu proceso de aprendizaxe e así mellorar o rendemento académico. Trataranse aspectos como: a orientación na distribución do tempo e motivación, resolución de dúbidas, autoevaluaciones e tratamento da información. Virtual
PRACTICAS (9 h). Presencial e obrigatorio
Correntes subumbrales
A función sinaptica. Modelos de sinapsis
Estes contidos poden variar no cambio do cambio do escenario 1/2 ao escenario 3. Opcións: deseño experimental tutorizado ou práctica asincrónica de anatomía cerebral
Básica
Byrne, J.H. and M. W., 2014. From Molecules to Networks: An Introduction to Cellular and Molecular Neuroscience. 3th ed. Amsterdam: Academic Press.
Hammond, C., 2008. Cellular and MolecularN europhysiology. [Recurso electrónico]. 3rd ed. Amsterdam: Academic Press. Acceso restrinxido usuarios USC <http://www.dawsonera.com/depp/reader/protected/external/AbstractView/S9…>
Kandel, E.R. et al., 2001. Principios de Neurociencia. 4ª ed. Madrid: McGraw-Hill.
Squire, L.R. et al., 2013. Fundamental Neuroscience. 4th ed. Amsterdam: Academic Press
Complementaria
Brady, S.T. et al., 2012. Basic Neurochemistry: Principles of Molecular, Cellular, and Medical Neurobiology. 8th ed. Waltham, MA:
Academic Press-Elsevier.
Básicas/Xerais
As indicadas na memoría do grado de Bioloxía
Específicas
CE2a- Ámbito competencial: células tecidos e órganos: Estrutura e funcións da célula eucariota
CE7.a - Ámbito competencial: Biotecnoloxía e biomedicina: Bases biolóxicas das enfermidades
CE7.c - Ámbito competencial: Biotecnoloxía e biomedicina: Bioloxía do sistema nervioso
Transversais
CT1- Capacidade de análise e síntese.
CT2- Capacidade para o razoamento e a argumentación
CT3- Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva
CT4- Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada
CT5- Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible
CT6 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente
CT9 -Utilización dá información bibliográfica e da internet
CT10 -Utilización dá información en lingua estranxeira
CT11 -Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos
Clases expositivas:
Clases maxistrais. Desenrolo por parte do profesor dos aspectos fundamentais dos temas do programa. O alumnado poderá utilizar as herramientas do campus virtual para descargar os resúmenes das presentaciones. (Presencial e obrigatorio)
Clases interactivas:Asistencia obrigatoria para a súa avaliación
Seminarios: Clases maxistrais e traballo en grupo. Discutiranse cuestions e problemas relacionados cos temas do programa.
ESCENARIO 1
Expositivas, Seminarios: Síncrono: presencial en aula (ata un 10% virtual; TEAMS)
Titorías: virtual remoto
Prácticas de laboratorio: 100% dás prácticas presenciais; a duración de cada práctica reducida ao 50%
(As clases expositivas e interactivas realizaránse utilizando o aula virtual asociada a un equipo de Teams para as videoconferencias dependendo de cada escenario. Indicándoselle ó alumnado chegado o momento)
EVALUACION ESCENARIO 1
Interactivas ata 3. Exames (presencial e/ou virtual)
Expositivas: ata 7. Exame presencial
TOTAL: 3+7
Precísase obter na avaliación do exame de expositivas un mínimo de 3 (sobre 7) para sumar as interactivas
O sistema de evaluación será o mesmo nas duas oportunidades, Xuño e Xullo
As seguintes competencias evaluaranse no:
exame avalíanse as competencias: CT1, CT2, CT10, CT 11, CE2.a, CE7.a y CE7.c
seminario: CT1, CT2, CT4, CT5, CT6, CT9, CT10, CE2.a, CE7.a y CE7.c
prácticas: CT2, CT3, CT11
participación activa na aula: CT1, CT2, CT 11, CE2.a, CE7.a y CE7.c
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
4,5 ECTS, 25h/crédito: 112,5 h
Horas presenciais/virtuais:
Expositivas: 26
Interactivas
Seminarios: 4
Laboratorio: 9
Tutorías: 2
Realización do exame: 2
Total horas presenciais: 43
Horas de estudo e traballo personal:
Expositivas: 50
Interactivas:19
Total horas estudo: 69,5
É moi recomendable que o alumno participe activamente en tódolos apartados avaliables e levar ao día o estudo da materia
Os alumnos matriculados nesta materia tendrán a súa disposición, no Campus Virtual da USC, gran parte do material que os profesores utilizan na súas clases para desenrolar as explicacións dos diferentes temas.
Plan de Continxencia: as líñas principais de adaptación da metodoloxía docente e da avaliación nos escenarios 2 e 3.
Metodoloxía da ensinanza
ESCENARIO 2 (TODAS AS ACTIVIDADES VOLUNTARIAS E AVALIABLES)
Expositivas, Seminarios Síncrono: presencial con quendas alternas en aula
Titorías: virtual remoto
Prácticas de laboratorio: 100% dás prácticas presenciais; a duración de cada práctica reducida ao 50%
ESCENARIO 3 (TODAS AS ACTIVIDADES VOLUNTARIAS E AVALIABLES)
Expositivas, Seminarios: Síncrono: presencial virtual (en remoto)
Titorías: virtual remoto
Prácticas de laboratorio: 100% dás prácticas virtuais (asíncrona); a duración de cada práctica reducida ao 50%
Sistema de avaliación da aprendizaxe
EVALUACION ESCENARIO 2
Interactivas: ata 3. Exames
Todos os exames serán preferencialmente presenciais
Todas as actividades serán voluntarias e avaliables
Expositivas: avaliación continua ata 4 (traballos + exames virtuais) + exame virtual ata 3
TOTAL: 3+4+3
Precísase obter na avaliación continua un mínimo de 2 (sobre 4) para sumar as interactivas
EVALUACION ESCENARIO 3
Interactivas: ata 3. Exames (virtual)
Expositivas: avaliación continua ata 4 (traballos + exames virtuais) + exame virtual ata 3
Todos os exames serán preferencialmente presenciais
Todas as actividades serán voluntarias e avaliables
TOTAL: 3+4+3
Precísase obter na avaliación continua un mínimo de 2 (sobre 4) para sumar as interactivas
Haberá un aula virtual e as canles de comunicación directa có alumnado en cada escenario (titorías, foros, etc.)
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
Manuel Alejo Aldegunde Villar
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881813335
- Correo electrónico
- manuelalejo.aldegunde [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Uxía Fernández Paz
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Correo electrónico
- uxiafernandez.paz [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna. Santiago Ramón y Cajal |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna. Santiago Ramón y Cajal |
Venres | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna. Santiago Ramón y Cajal |
22.12.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
20.06.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |