Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Microbioloxía e Parasitoloxía, Enxeñaría Química
Áreas: Microbioloxía, Enxeñaría Química
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Os obxectivos da materia baséanse en que os alumnos acaden os seguintes resultados producto da aprendizaxe:
-Identificar los sistemas aerobios de depuración de aguas residuales.
- Aplicar los conocimientos sobre los procesos biológicos anaerobios a los balances y diseño de reactores metanogénicos.
-Identificar los procesos biológicos de tratamiento de residuos sólidos.
- Enumerar las diferentes posibilidades de biorremediación de suelos contaminados.
-Saber proponer soluciones a distintos problemas medioambientales.
- Propiedades e contaminantes da auga.
- Procesos biolóxicos aeróbicos de eliminación de nutrientes: materia orgánica, nitróxeno e fósforo.
- Procesos biolóxicos anaerobios: balances e deseño de reactores metanóxenicos.
- Procesos biolóxicos de tratamento e almacenamento de residuos sólidos: compostaxe e vertedoiro.
- Bio-recuperación de solos contaminados. Tratamento in situ: biioaugmentación e bioestimulación. Tratamento in situ.
Seminarios
- Resolución de problemas dos procesos biolóxicos de tratamento de augas residuais e biorrecuperación de solos.
- Visita a unha estación de potabilización e depuración de augas residuais.
Bibliografía básica
Castillo, F. Biotecnología Ambiental. Editorial Tébar Flores (29 de septiembre de 2005) Idioma: Español. ISBN-10: 8473602110. ISBN-13: 978-8473602112
Bibliografía complementaria
Scraag,A.2005.Environmentalmicrobiology.OxfordUniversityPress,Oxford. Vallero D.A. 2010. Environmental biotechnology: a biosystems approach. AcademicPress. Wang,L.K.,Ivanov,V. yotros2010.EnvironmentalBiotechnology.Handbook ofEnvironmentalEngineering.HumanaPress
Evans, G.E., Furlong, J. 2011. Environmental biotechnology: theory and application.JohnWileyandSons. Fulekar,M.H.,2010.EnvironmentalBiotechnology.CRCPress. Jain,M.,2014.Environmentalbiotechnology.AlphaScience,NewDehli. Jordering H.J., Winter, J. (ed.) 2004. Environmental biotechnology. WileyBlackwell. Marandi,R.,Shaeri,A.2009.Environmentalbiotechnology.SBSPublishers. Mohapatra P.K. 2006. Textbook of environmental biotechnology. I.K. InernationalPvt
Agarwal S.K. 2005. Advanced Environmental Biotechnology. APH Publishing. NewDehli
BÁSICAS E XERAIS
CG1 - Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da biotecnoloxía.
CG2 - Aplicar os coñecementos teórico-prácticos adquiridos na resolución de problemas e na busca de solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
CG3 - Saber obter e interpretar información e resultados relevantes e extraer conclusións sobre cuestións relacionadas coa biotecnoloxía.
CG4 - Ser capaz de transmitir información por escrito e oralmente e discutir ideas, problemas e solucións relacionadas coa biotecnoloxía, ante un público xeral ou especializado.
CG5 - Estudar e aprender de forma autónoma, coa organización do tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en Biotecnoloxía e adquirir a capacidade de traballar en equipo.
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que impliquen coñecementos á vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as competencias que normalmente se demostran mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para formular xuízos que inclúan reflexións sobre temas sociais, científicos ou éticos relevantes.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións tanto a un público especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolveron aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT2 - Busca, procesa, analiza e sintetiza información de varias fontes.
CT4 - Interpreta resultados experimentais e identifica elementos consistentes e inconsistentes.
CT5 - Traballar en equipo.
CT6 - Razoamento crítico
ESPECÍFICAS
CE3 - Coñecer e saber aplicar nun laboratorio as técnicas instrumentais e os protocolos de traballo, aplicando a normativa e as técnicas relacionadas coa seguridade e a hixiene, a xestión dos residuos e a calidade.
CE6 - Ser capaz de analizar e deseñar procesos industriais biotecnolóxicos e aplicalos á mellora do produto.
CE7 - Coñecer os balances e transferencias de materia e enerxía, aplicar termodinámica e operacións de separación, así como saber aplicalas á resolución de problemas de enxeñería.
Escenario 1 (sen restricións á presencialidade física)
Clases expositivas: Clases maxistrais presenciais en aula, propiciando a intervención do alumnado.
Clases interactivas
Seminarios: fundamentalmente de carácter presencial; dedicadas ao traballo do alumno baixo a tutela do profesor, para estudar con detalle aspectos importantes da materia, e para a resolución de casos prácticos, problemas e cuestións.
Titorías: para o seguimento dos traballos en grupo realizados polos alumnos e seguimento personalizado do alumno; de carácter obrigatorio, serán presenciais en aula ou telemáticas, utilizando as plataformas virtuais a disposición na USC e o correo electrónico.
Visitas técnicas: contémplase realizar nesta materia unha visita a algunha instalación.
Escenario 2: distanciamento.
As actividades expositivas desenvolveranse de forma telemática síncrona mediante Microsoft Teams e a plataforma Moodle. As clases interactivas desenvolveranse de xeito presencial na aula. As titorías serán preferentemente virtuais, síncronas e asíncronas, utilizando as plataformas virtuais a disposición na USC e o correo electrónico. A visita técnica sustituirase por visitas virtuais mediante o visionado e a análise crítica de vídeos.
Escenario 3: peche das instalacións.
A docencia será completamente de carácter virtual. Empregarase Microsoft Teams para as sesións síncronas e a plataforma Moodle para a docencia asíncrona, poñendo a disposición do alumnado presentacións en pdf ou documentos en Power Point gravados, documentos para lectura, enlaces web, cuestionarios e vídeos. A visita técnica prevista na materia substituirase por visitas virtuais mediante o visionado e a análise crítica de vídeos. As titorías levaranse a cabo mediante reunións síncronas mediante Teams e asíncronas mediante foros de Moodle, así como mediante consulta ao profesorado por correo electrónico.
A avaliación das habilidades adquiridas no curso realizarase das seguintes formas:
• Exame: CG1, CG2, CB1, CB5, CT6, CE6, CE7
• Preparación do traballo en grupo: CG3, CG4, CG5, CB4, CB5, CT2, CT5, CE6, CE7
• Realización das actividades propostas: CG2, CG4, CB2, CB3, CT4, CE3, CE6, CE7
Criterios e instrumentos de avaliación:
A avaliación constará dunha proba final (50%) e unha avaliación continua (50%), segundo os seguintes criterios:
• Coñecemento teórico e práctico da materia: a avaliación realizarase mediante un exame, ao que se outorgará o 50% da nota final. Os coñecementos adquiridos na visita técnica serán avaliados no exame final.
• Preparación do traballo en grupo: a avaliación basearase na orixinalidade e as achegas persoais dos alumnos. Haberá unha presentación intermedia para a orientación dos traballos e unha presentación final, correspondente a este aspecto, o 20% da nota final.
• Realizar as actividades propostas; corresponde ao 30% da nota final.A nota final obterase como media ponderada dos tres aspectos que se avaliarán.
No escenario 1, o exame final e a presentación dos traballos serán presenciais; a actuación doutras actividades realizarase principalmente a través de Moodle. Nos escenarios 2 e 3, o exame final, a contribución do traballo en grupo e o desempeño doutras tarefas realizaranse practicamente, usando a plataforma Moodle.
A avaliación na segunda oportunidade basearase na cualificación dun novo exame, dos traballos (que deberán presentarse durante o curso), así como na realización das actividades propostas, co mesmo peso que no primeiro anuncio.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das cualificacións.
A materia ten unha carga de traballo de 4,5 ECTS, que se reparten como segue:
ACTIVIDADE FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDAD
Clases Expositivas 20 100
Clases Interactivas de seminario 17 100
Titorias en grupo 1 100
Titorias Individualizadas 0.5 100
Exame e revisión 2 100
Traballo persoal 72 0
As horas presenciais indican o número de horas de clases da materia. O total obtense como suma das horas presenciais e de traballo autónomo, para cada tipo de actividade e para o conxunto da materia.
A materia impártese en galego e castelán.
Plan de continxencia
Seguindo as Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura, curso 2020-2021, todas as actividades docentes a desenvolver na materia adáptanse aos diferentes escenarios probables.
Escenario 1 (sen restricións á presencialidade física)
Docencia de actividades expositivas e interactivas presenciais en aula; avaliación presencial en aula mediante exame final e presentación de traballos.
Escenario 2: distanciamento.
As actividades expositivas desenvolveranse de forma telemática síncrona mediante Microsoft Teams e a plataforma Moodle. As actividades interactivas desenvolveranse de xeito presencial na aula. A visita técnica sustituirase por visitas virtuais mediante o visionado e a análise crítica de vídeos. As titorías serán preferentemente virtuais, síncronas e asíncronas, utilizando as plataformas virtuais a disposición na USC e o correo electrónico. A realización do exame final e presentación de traballos faranse de xeito virtual, empregando a plataforma Moodle e Microsoft Teams.
Escenario 3: peche das instalacións.
A docencia será completamente de carácter virtual. Empregarase Microsoft Teams para as sesións síncronas e a plataforma Moodle para a docencia asíncrona, poñendo a disposición do alumnado presentacións en pdf ou documentos en Power Point gravados, documentos para lectura, enlaces web, cuestionarios e vídeos. A visita técnica prevista na materia substituirase por visitas virtuais mediante o visionado e a análise crítica de vídeos. As titorías levaranse a cabo mediante reunións síncronas mediante Teams e asíncronas mediante foros de Moodle, así como mediante consulta ao profesorado por correo electrónico. A realización do exame final e presentación de traballos faranse de xeito virtual, empregando a plataforma Moodle e Microsoft Teams.
Pastora Maria Bello Bugallo
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816789
- Correo electrónico
- pastora.bello.bugallo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Sabela Balboa Mendez
- Departamento
- Microbioloxía e Parasitoloxía
- Área
- Microbioloxía
- Correo electrónico
- sabela.balboa [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: JIN (Jóvenes Investigadores)
Miguel Mauricio Iglesias
- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816800
- Correo electrónico
- miguel.mauricio [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
07.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |
20.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
20.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |