Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioloxía Funcional
Áreas: Fisioloxía Vexetal
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
O obxectivo da materia é que o alumnado adquira as seguintes capacidades:
- Coñecer a xenómica das especies cultivadas.
- Identificar o proceso de desenvolvemento de plantas transxénicas e a súa regulación legal.
- Identificar as opcións biotecnolóxicas existentes para a manipulación de distintos procesos mediante a análise de casos prácticos, incluíndo a optimización da fotosíntese, a síntese de amidón e lípidos, a produción de biomasa, a biofortificación, as plantas biofactoría, a maduración de froitos, a resistencia á tensión abiótica, a resistencia a herbicidas e a defensa fronte a insectos fungos, bacterias e virus.
Contidos
CLASES EXPOSITIVAS (20 horas):
- Xenómica das especies cultivadas: poliploidía e domesticación. 2h
- Proceso de desenvolvemento de plantas transxénicas, do laboratorio ao mercado. 2h Regulación legal.
- Optimización da fotosíntese. 1h
- Síntese de amidón e lípidos. 1h
- Produción de biomasa. 2h
- Biofortificación. 2h
- Plantas biofactoría. 2h
- Maduración de froitos. 2h
- Resistencia á tensión abiótica. 2h
- Defensa fronte a insectos. 1h
- Defensa fronte a fungos, bacterias e virus. 1h
- Resistencia a herbicidas. 2h
PRÁCTICAS DE LABORATORIO (5 horas):
- Xerminación, crecemento e avaliación de fenotipos de plantas modificadas xenéticamente.
SEMINARIOS (7 horas):
-Os alumnos desenvolverán e presentarán un proxecto aplicado de modificación xenética de plantas.
PRÁCTICAS DE COMPUTADOR (5 horas):
-Manexo de ferramentas e recursos bioinformáticos relevantes. Busca de xenes candidatos para a resistencia a factores bióticos / abióticos en bases de datos. Deseño de cebadores específicos para identificación por PCR.
-Casos prácticos de análise de datos de expresión xénica por PCR cuantitativa.
TITORÍAS (1,5 horas):
- Resolución de dúbidas xurdidas durante o desenvolvemento da materia.
BÁSICA:
- Plant Biotechnology: The genetic manipulation of plants. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press.
COMPLEMENTARIA:
- Plant Biotechnology Journal. https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14677652
- Artigos de revistas científicas segundo o programa da teoría.
Nesta materia o alumnado traballará en particular as seguintes competencias:
BÁSICAS E XERAIS
As que figuran na memoria do Grao.
TRANSVERSAIS
CT1 - Pensar de forma integrada e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de diversas fontes.
CT3 -Organizar e planificar o seu traballo.
CT4 -Interpretar resultados experimentais e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
CT5 -Traballar en equipo.
CT6 - Razoar criticamente.
CT7 - Manter un compromiso ético.
CT8 -Adaptación a novas situacións ( resiliencia).
ESPECÍFICAS
CE6- Ser capaz de analizar e deseñar procesos industriais biotecnolóxicos e aplicalos á mellora de produtos.
CE11- Coñecer as bases moleculares e as técnicas de manipulación da información xénica en microorganismos, animais e plantas e saber aplicar adecuadamente as ditas técnicas nos diferentes ámbitos biotecnolóxicos.
As clases expositivas impartiranse en 20 sesións dunha hora, cunha periodicidade de 2 horas semanais. Nelas explicaranse os aspectos básicos dos temas que compoñen o programa da materia. Competencias traballadas: CB1, CB3, CB5, CT2, CT3, CT6, CT7, CT8, CE11.
As clases interactivas de seminario serán obrigatorias e impartiranse en pequenos grupos durante 7 sesións. 1 hora. Habilidades traballadas: CB1, CB2, CB4, CT1, CT2, CT3, CT7, CT8, CE6, CE9.
As prácticas de laboratorio serán obrigatorias e terán unha duración de 5 horas, en 2 sesións de 2,5 horas. Competencias traballadas: CB2, CB5, CT4, CT5, CT8, CE9.
As prácticas de informática serán obrigatorias e desenvolveranse durarán 5 horas en 2 sesións de 2,5 horas. Habilidades traballadas: CB1, CB3, CT6, CT8, CE11.
Ao longo do curso haberá unha sesión de titoría de 1,5 horas en pequenos grupos onde se resolverán dúbidas e os alumnos serán guiados en actividades avaliables.
ACTIVIDADES OBRIGATORIAS NON AVALIABLES:
Será necesario acudir a todas as sesións de prácticas para poder presentar o informe de prácticas.
ACTIVIDADES OBRIGATORIAS AVALIABLES:
- Informe de prácticas: 10% da cualificación final. Competencias avaliadas: CB1, CB2, CB3, CB5, CT4, CT5, CT6, CT8, CE9, CE11.
Será necesario presentar un informe de prácticas e obter unha cualificación mínima de 4 sobre 10 para poder presentarse ao exame final. En caso de obter polo menos un 5 e suspender a materia non será necesario repetir as prácticas e conservarase a nota do informe nos dous cursos seguintes. Nestes casos poderanse realizar as prácticas de forma voluntaria. Considerarase non presentado a efectos de avaliación ao alumno que non entregue o informe de prácticas.
- Traballos/Actividades: 30% da cualificación final. Competencias avaliadas: CB1, CB2, CB4, CT1, CT2, CT3, CT7, CT8, CE6, CE9.
Será necesario obter unha cualificación mínima de 5 para poder presentarse ao exame final.
- Exame final: 60% da cualificación final. Competencias avaliadas: CB1, CB2, CB3, CB4, CT2, CT3, CT4, CT6, CT7, CT8, CE6, CE9, CE11.
O exame final consistirá en preguntas curtas sobre o material teórico da materia e na resolución de casos prácticos.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA:
- Clases expositivas: 20 horas
- Clases interactivas de seminario: 7 horas
- Clases prácticas de laboratorio: 5 horas
- Clases prácticas de ordenador: 5 horas
- Titorías en grupos reducidos: 1,5 horas
- Exame final: 2 horas
TRABALLO PERSOAL DO ESTUDANTE:
- 72 horas
TOTAL HORAS DE TRABALLO: 112,5 HORAS
- Aconséllase o estudo da materia durante todo o curso.
- Aconséllase utilizar as titorías presenciais ou telemáticas durante o curso para a resolución de dúbidas
PLAN DE CONTINXENCIA
Nos escenarios 2 e 3 empregarase preferentemente a plataforma Teams para a comunicación cos alumnos.
En escenario 2, en función da situación e a dispoñibilidade de infraestrutura, as clases expositivas poderán realizarse de forma parcial (quendas) ou totalmente telemática empregando preferentemente a plataforma Teams. En escenario 3 as clases serán telemáticas. No caso de clases completamente telemáticas proporcionaranse clases pregrabadas e complementaranse con sesións de resolución de dúbidas mediante videoconferencia no horario de clases expositivas. En todos os escenarios os alumnos dispoñerán de gravacións das clases (audio ou vídeo).
En escenario 2, en función da situación e a dispoñibilidade de infraestrutura, as clases interactivas de seminario poderán realizarse de forma parcial (quendas) ou totalmente telemática, mediante videoconferencias na plataforma Teams. En escenario 3 os seminarios serán telemáticos.
En escenario 1 e 2 realizaranse prácticas presenciais en laboratorio. En escenario 3 as prácticas presenciais serán substituídas por exercicios adicionais de análises de protocolos e de resultados que se realizarán mediante videoconferencias en Teams. En escenario 3 será necesario asistir ás videoconferencias de Teams que substituirán ás prácticas presenciais.
As titorías realizaranse de forma telemática a través de videoconferencias en Teams en todos os escenarios.
A avaliación da presentación e discusión de traballos realizarase de forma presencial en escenario 1 e de forma telemática en escenario 3. En escenario 2 a avaliación será presencial se é posible a presentación presencial dos traballos e telemática en caso contrario.
O exame final realizarase preferentemente de forma presencial. En escenario 3 ou no caso de que non se permitan os exames presenciais en escenario 2 realizarase de forma telemática.
IMPORTANTE: Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións.
Marcos Viejo Somoano
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Teléfono
- 881813322
- Correo electrónico
- marcos.viejo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Venres | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07. Konrad Lorenz |
26.01.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
01.07.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08. Louis Pasteur |