Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74 Horas de Titorías: 1.5 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 17 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa, Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Dereito Mercantil, Filosofía Moral
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
-Aplicar coñecementos sobre as bases legais e éticas implicadas no desenvolvemento e aplicación da biotecnoloxía.
- Enumerar os tipos e normativas de patentes biotecnolóxicas.
- Enumerar a normativa sobre bioseguridade.
-Saber como obter información das principais bases de datos legais e de patentes.
Lección 1. Consideracións xerais
Lección 2.- A patentabilidade das invencións biotecnolóxicas (1)
Lección 3. A patentabilidade das invencións biotecnolóxicas (2)
Lección 4. O alcance da protección da patente biotecnolóxica
Lección 5. Variedades vexetais
Lección 6. Patentes biotecnolóxicas, variedades vexetais e transferencia de tecnoloxía
Lección 7. Moral, ética e bioética
Lección 8. Aproximación bioética á biotecnoloxía
Lección 9. Risco, seguridade e as túas respostas
Lección 10. Unha cuestión: o eugenesismo
Nas clases interactivas e seminarios desenvolveranse algúns problemas específicos relacionados coas materias incluídas nas leccións anteriores.
Nas horas de titoría establecidas polos profesores ao comezo do curso, os alumnos que o desexen poderán formularlles as dúbidas e preguntas que consideren oportunas.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Guillem Carrau, J.: Manual de bioderecho para no juristas, Tirant lo Blanch, 2013.
Hottois, G. & Missa, J.N. (dirs.): Nova enciclopedia de bioética. Universidade de Santiago de Compostela, Santiago de Compostela, 2005.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Aristóteles: Ética a Nicómaco. Madrid, ed. Centro de Estudios Constitucionales, 1985.
Ferrater Mora, J.: Ética aplicada. Alianza Editorial, Madrid, 1996.
García Vidal, Á. (Dir.): Derecho de las obtenciones vegetales, Tirant lo Blanch, Valencia, 2017.
Gómez Segade, J. A.: El Tribunal de Justicia precisa el ámbito de protección de las patentes biotecnológicas: apunte para el caso "Monsanto c. Cefetra", Actas de derecho industrial y derecho de autor, Tomo 30, 2009-2010, págs. 507-522.
Jonas, H.: El principio de responsabilidad: ensayo de una ética para la civilización tecnológica, Barcelona, Herder, 2008.
Kant, I.: Fundamentación de la metafísica de las costumbres. Barcelona, Ariel, 1996.
Mill, J.S.; El utilitarismo. Madrid, Alianza, 2012.
Soto, L. G.: “Una idea de moral”, in Ágora. Papeles de filosofía 20/1 (2001). Universidade de Santiago de Compostela, Santiago de Compostela, págs. 221-229.
Básicas e xerais: as que aparecen na Memoria do Grao
Transvserales CT1 - Pensar de forma integrada e abordar problemas desde diferentes perspectivas. CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información de varias fontes. CT5 -Traballar en equipo CT6 - Razoar de xeito crítico. CT7 - Manter un compromiso ético.
Específicas
CE13- Valorar claramente as implicacións éticas, sociais, económicas e ambientais da actividade profesional desenvolvida, así como coñecer e aplicar criterios para avaliar os riscos biotecnolóxicos
Clases expositivas: os profesores desenvolverán a explicación teórica das distintas leccións do programa
Clases interactivas-Seminarios: Traballaranse diferentes aspectos dos contidos do programa. Para iso, o profesor plantexará, antes da clase, casos prácticos ou problemas específicos que deben ser analizados polos alumnos e debatidos na clase, onde o profesor resolverá as distintas preguntas formuladas e desenvolverá a materia.
A asistencia a clases interactivas non é obrigatoria para aprobar o curso, tal como se deriva do sistema de avaliación
1.- A asistencia e participación activa en clases e seminarios interactivos permitirá obter o 20% da nota final. O 80% restante da nota final virá determinado pola nota obtida nun único exame final escrito. Como complemento á nota final, tamén se pode ter en conta a asistencia e participación asiduas nas clases expositivas.
2. Coa asistencia as clases interactivas e seminarios podese obter un máximo de 0,75 puntos, se se asiste a todas as clases interactivas. Os 1,25 puntos restantes pódense obter presentando os traballos que se propoñan, realizando as presentacións e participando nos debates que terán lugar nas clases e seminarios interactivos. Avalíanse competencias como CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG2, CG3, CG4, CG5, CT1, CT2, CT5, CT6, CT7, CE13
3.- O exame final escrito consistirá nunha única proba de opción múltiple. A proba terá 32 preguntas (con catro alternativas, resposta única) e disporase dun tempo de 60 minutos para a súa realización. Cada pregunta ben respondida terá unha puntuación de 0,25 puntos. Cada pregunta contestada incorrectamente restará 0,15 puntos. As preguntas en branco non suman nin restan puntuacións. A puntuación máxima con todas as respostas correctas será de 8 puntos. No exame final escrito avaliarase a comprensión e coñecemento das materias do programa explicadas polos profesores. Avalíanse competencias como CB1, CG1, CT1, CT6, CE13.
4.- Para facer o test non se poderá empregar o programa nen a guía docente ou calquera outro material.
5.- A asistencia e participación nas clases interactivas terá unha avaliación do 20% sobre a nota final, polo que a nota máxima que se obterá con elas será de 2 sobre 10. Só se terá en conta a avaliación das clases interactivas cando no exame se acade polo menos unha puntuación de 3 puntos.
De acordo coa normativa da USC, a nota dunha convocatoria na que o alumno non se presente ou non supere os obxectivos establecidos será "suspenso", a non ser que o alumno non realice ningunha actividade académica avaliable de acordo co o disposto na programación ou Guía docente, caso no que figurará como "non presentado" (art. 5.2 da normativa de permanencia aprobada polo Consello Social da Universidade). Dado que a asistencia e participación nas clases interactivas desta materia é avaliable, isto implica que o alumno que asista ás clases interactivas non poderá aparecer como non presentado (aínda que só asista a unha soa clase)
6.- Para aprobar a materia será necesario acadar polo menos unha nota de 5 puntos (entre o exame e, no seu caso, a avaliación das clases interactivas)
7.-Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase o disposto no “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
RÉXIME ESPECIAL PARA ALUMNOS CON EXENCIÓN DA DOCENCIA
Os estudantes que teñan recoñecida oficialmente pola USC a exención da docencia nesta materia deberán presentarse ao exame de opción múltiple nas mesmas condicións que o resto de estudantes.
Os 2 puntos que poden acadar outros estudantes coa asistencia e participación en clases interactivas, estes estudantes poderán acadalos respondendo a dúas preguntas de desenvolvemento sobre cuestións do programa.
1) A realización desta segunda parte é voluntaria. En caso de non presentación, a nota máxima que pode obter é de 8 puntos (que son os que se poden obter na proba final tipo test).
2) As preguntas de desenvolvemento só se corrixirán se se alcanza unha puntuación mínima de 3 puntos na proba. En caso contrario, a nota final será a nota da proba.
4) Non se poderá utilizar ningunha lexislación, nin xurisprudencia, nin ningún outro material para resolver esta parte do exame.
5) Haberá 45 minutos para a súa realización.
6) Esta parte do exame celebrarase o mesmo día e despois do exame da materia, fixado pola Xunta de Facultade.
7) Dado o carácter excepcional da exención de docencia e que non é obrigatorio realizar este exame práctico, os estudantes deberán avisar aos profesores por correo electrónico se teñen a intención de facer estas preguntas de desenvolvemento, con cinco días naturais de antelación á data oficial do exame.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
O tempo de estudo e o traballo persoal que un estudante debe dedicar para aprobar a materia depende, loxicamente, das capacidades intelectuais peculiares de cada alumno. Non obstante, calcúlase como media que será necesario adicar 112,5 horas entre presenciais (40,5) e non presenciais
É esencial para un seguimento correcto e rendible da materia, asistir a todas as clases.
Plan de continxencia (coas correspondentes adaptacións á metodoloxía docente e ás seccións do sistema de avaliación previstas para os escenarios 2 e 3)
Metodoloxía da ensinanza
- Escenario 2:
No escenario 2, prevese que o ensino presencial conviva co ensino virtual, correspondendo a cada Centro definir as fórmulas de convivencia de ambas as dúas modalidades de ensino. Polo tanto, a metodoloxía docente neste escenario adaptarase ás instrucións técnicas establecidas polo Centro.
- Escenario 3:
Se se suspende a docencia presencial por mor da pandemia Covid-19, as clases expositivas e as clases interactivas continuarán sendo impartidas por Microsoft Teams, os días e as horas previstas no calendario establecido polo centro.
Sistema de avaliación
-En caso de estar no escenario 2:
Aplicarase o sistema de avaliación previsto para o escenario 1, a non ser que as autoridades académicas, debido á situación de saúde, determinen a conveniencia de non realizar probas presenciais. Neste último caso aplicarase o sistema de avaliación previsto para o escenario 3.
- En caso de estar no escenario 3:
- Dado que no escenario 3 non é posible realizar exames presenciais, a nota virá determinada pola nota obtida nun exame oral realizado a través da plataforma Microsoft Teams (o 80% da nota final, polo tanto, 8 sobre de 10) e a nota obtida coa docencia interactiva (o 20% da nota final, polo tanto, un 2 sobre 10). Como complemento á nota final, tamén se pode ter en conta a asistencia e participación asiduas as clases expositivas
Con suficiente antelación á data prevista para o exame, as instrucións pertinentes publicaríanse na aula virtual da materia: normas técnicas para o uso da plataforma que se vai utilizar, orde de chamada aos estudantes para realizar o exame, etc.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Réxime especial para estudantes con exención de docencia
Se, debido á pandemia Covid-19, non se poden realizar exames presenciais, o exame de opción múltiple e as preguntas de desenvolvemento previstas para o escenario 1 substituiranse por unha única proba oral realizada por medios electrónicos coa que o máximo puntuación de 10 puntos.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Angel Garcia Vidal
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Mercantil
- Teléfono
- 881814711
- Correo electrónico
- angel.garcia.vidal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Yolanda Martinez Suarez
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía Moral
- Teléfono
- Ext 12527
- Correo electrónico
- yolanda.martinez.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 09. Barbara McClintock |
18.05.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
07.07.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 03. Carl Linneo |