Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
Áreas: Xenética
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Coñecer a estrutura do ADN, os cromosomas e os tipos de secuencias de ADN
- Saber describir os procesos de replicación do ADN
- Coñecer o código xenético eo proceso de transcrición do ADN
- Coñecer e aplicar as leis de Mendel e as súas extensións
- Saber explicar a importancia dos factores ambientais na herdanza
- Saber describir os procesos de ligamento e recombinación e aplicar estes coñecementos na preparación de mapas
- Coñecer as características da herdanza extranuclear
- Introdución ao coñecemento das dinámicas dos xenes en poboacións naturais
PROGRAMA DAS CLASES EXPOSITIVAS (35 H)
TEMA 1: IDENTIFICACIÓN DO MATERIAL HEREDITARIO E PROPIEDADES DOS ÁCIDOS NUCLEICOS (4 H)
TEMA 2: ORGANIZACIÓN DO ADN NOS CROMOSOMAS (3 H)
TEMA 3: REPLICACIÓN DO ADN. I. PROCARIOTAS (3 H)
TEMA 4: REPLICACIÓN DO ADN. II. EUCARIOTAS (2 H)
TEMA 5: TRANSCRICIÓN DO ADN (6 H)
TEMA 6: O CÓDIGO XENÉTICO (3 H)
TEMA 7: LEIS DA HERDANZA: MENDELISMO (4 H)
TEMA 8: BASE CROMOSÓMICA DA HERDANZA E LIGAMIENTO AO SEXO (3 H)
TEMA 9: LIGAMIENTO E RECOMBINACIÓN (3 H)
TEMA 10: XENÉTICA CUANTITATIVA (4H)
TEMA 11: HERDANZA EXTRANUCLAR (AULA INVESTIDA) (5h)
PROGRAMA DOS SEMINARIOS (10 H)
Resolución de preguntas e problemas relacionados cos contidos teóricos impartidos nas clases expositivas.
PROGRAMA DE PRÁCTICAS (3 H)
Práctica: Extracción de ADN cun kit comercial.
PROGRAMA DE TITORÍAS (2 H)
O primeiro día de clase explicarase a programación da materia, o sistema de avaliación para alumn@s de nova matrícula e repetidores e daranse recomendacións para organizar o estudo da mesma. Resolveranse as dúbidas que as/os alumnos/as poidan expor 1 (H)
Os/as estudantes traballarán en grupos pequenos un tema que deberán expoñer o día da titoría seguindo as indicacións do profesor(a). O tema será proposto polo/a profesor/a que tamén establecerá os grupos de titoría (1H)
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
• Benito, C. y Espino, F.J. eds., 2013. Genética: conceptos esenciales. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
• Klug, W.S., Cummings, M.R., Spencer, C.A., y Palladino, M.A., 2013. Conceptos de genética. 10ª ed. Madrid: Pearson Educación.
• Klug, W.S., Cummings, M.R., Spencer, C.A., Palladino, M.A., and Killiam, D., 2019. Concepts of Genetics. 12th ed. New York: Pearson Education
• Krebs, J.E., Goldstein, E.S., y Kilpatrick, S.T., 2012. Lewin Genes: fundamentos. 2ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
• Krebs, J.E., Goldstein, E.S., and Kilpatrick, S.T., 2018. Lewin's Genes XII. Burlington: Jones & Bartlett Learning.
• Pierce, B.A., 2015. Genética: un enfoque conceptual. 5ª ed. Madrid: Médica Panamericana.
• Pierce, B.A., 2020. Genetics: a conceptual approach. 7th ed. New York: Freeman and Company.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Os textos de Xenética recomendados na bibliografía básica inclúen preguntas e problemas en cada un dos seus capítulos. Abaixo amósase unha lista dalgúns libros específicos, con coleccións de exercicios e problemas de Xenética resoltos:
• Benito Jiménez, C., 2002. 360 problemas de genética: resueltos paso a paso. Madrid: Síntesis.
• Benito Jiménez, C., 2015, 141 problemas de genética: resueltos paso a paso. Madrid: Síntesis.
• Ménsua, J. L., 2003. Xenética: problemas e exercicios resoltos. Madrid: Pearson Educación
Os/as estudantes terán acceso á plataforma da editorial Médica Panamericana onde poderán consultar en aberto os seguintes textos:
Benito, C. e Espino, J. 2012. Xenética: conceptos esenciais e Pierce, B.A., 2015, Xenética: un enfoque conceptual.
Así mesmo, poderase acceder á versión electrónica do libro Klug, W.S. et ao. 2013. Conceptos de Xenética. O acceso aos manuais electrónicos realizarase a través de reBUSCa (recursos electrónicos dá USC da Biblioteca Universitaria).
Básicas e Xerales
Son os que aparecen na memoria do título.
Transversal
CT1 - Pensar de forma integrada e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información de diversas fontes.
CT3 - Organizar e planificar o traballo.
CT4 - Interpretar resultados experimentais e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
CT5 - Traballar en equipo.
CT6 - Razoamento crítico.
CT7 - Manter un compromiso ético.
CT8 - Adaptación a novas situacións (resiliencia).
CT9 - Iniciativa.
Específico
CE1 - Saber facer cálculos, analizar datos e interpretar resultados propios dos campos da Biotecnoloxía.
CE2 - Ter unha visión integrada do funcionamento das células, incluída a expresión xénica.
• Expositivas
Clases maxistrais, nas que o/a docente explicará os conceptos propios da materia con apoio de medios audiovisuais e informáticos. Os/as estudantes dispoñerán das presentacións en PowerPoint para cada un dos temas do programa teórico no Campus Virtual, Dedicaranse a esta actividade 3 sesións por semana que serán complementadas con sesións de seminarios.
• Seminarios.
O/o profesor/para proporcionará, por medio do Campus Virtual e coa antelación suficiente, boletíns con cuestións e problemas non resoltos relacionados cos distintos temas do programa. Os/as estudantes tentarán resolver os boletíns antes das sesións de maneira autónoma. Nos Seminarios, o/o profesor/para resolverá as dúbidas expostas polos/as estudantes.
• Prácticas
Na práctica trataranse experimentalmente métodos de análise xenética que complementarán os conceptos desenvolvidos nas clases teóricas. Os estudantes dispoñerán dun guion e realizarán as prácticas seguindo as indicacións do mesmo coa supervisión do profesor/a. Ao finalizar as mesmas os estudantes discutirán co/a profesor/aos resultados obtidos. Os estudantes deberán asistir obrigatoriamente con bata de laboratorio e pelo recolleito.
• Titorías
A primeira titoría dedicarase á presentación da materia; na segunda hora presencial de titorías, os estudantes realizarán unha presentación do traballo realizado, en grupos pequenos, seguindo as directrices do profesor (formato e tempo de exposición).
• Titorías de Despacho:
Os/as estudantes poderán solicitar titorías individualizadas para resolver dúbidas acerca da materia. Deberán facer unha solicitude ao correo electrónico do profesor/a. para concretar data e hora. En caso necesario, poderase utilizar a ferramenta telemática da USC Microsoft Teams. Non se atenderán dúbidas a través do correo electrónico, por tratarse dunha ferramenta inapropiada para este propósito.
A nota final será unha media ponderada das notas obtidas polos alumnos nas diferentes actividades docentes avaliables segundo o seguinte baremo:
EXAME TEÓRICO (escrito e presencial) consistirá en preguntas curtas e/ou tipo test e na resolución de problemas da materia explicada ao longo do curso (clases expositivas, seminarios y aula invertida)
60% da cualificación final. Actividade avaliable obrigatoria.
CUESTIONARIOS: Realizaranse dous cuestionarios tipo test ao longo do curso nos que se avaliarán os temas indicados polo/a profesora.
20% da cualificación final. Actividade avaliable non obrigatoria
PRÁCTICAS: Valoraranse en función da asistencia e participación
10% cualificación final. Actividade avaliable non obrigatoria.
TITORÍAS: Exposición dun traballo relacionado coa actividade aula investida.
10% cualificación final. Actividade avaliable non obrigatoria.
Os mesmos instrumentos utilizaranse para avaliar as competencias segundo o seguinte esquema:
- Nos exames: CB1, CB2, CB5, CG1, CG3, CG4, CE1, CE2
- Nos cuestionarios: CB1, CT1, CT4, CE1, CE2
- Nas prácticas: CG3, CT4, CT5, CT6, CT9, CE1.
- Nas titorías: CB3, CB4, CG2, CG3, CG4, CG5, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CE1, CE2.
NOTAS EXPLICATIVAS
BAREMO: Para superar a materia, débese obter unha nota mínima de 5,0 puntos (escala de 0 a 10) no exame. En caso contrario, a cualificación final será a obtida no exame. As cualificacións obtidas nos Cuestionarios, as Prácticas e as Titorías computaranse a condición de que se aprobe a teoría.
CLASES EXPOSITIVAS: Non é obrigatoria a asistencia.
SEMINARIOS: Non é obrigatoria a asistencia.
CUESTIONARIOS, PRÁCTICAS E TITORÍAS: Non é obrigatoria a asistencia. Na convocatoria da segunda oportunidade, mantéñense as cualificacións obtidas na primeira oportunidade.
DATAS DE EXAMES E CUESTIONARIOS: Non se realizarán exames en datas alternativas ás oficiais. Así mesmo, non se realizarán cuestionarios en datas alternativas ás programadas.
CAMBIOS DE GRUPO: Nas prácticas, titorías e seminarios, poderanse realizar cambios de grupo sempre que se atope a outro/a alumno/a de outro grupo co que cambiarse. Devanditos cambios deberán ser comunicados previamente por e-mail ao profesor/a responsable da actividade quen ten que dar o seu consentimento.
ESTUDANTES REPETIDORES: Non é obrigatorio repetir as Prácticas, a condición de que sexan as mesmas, conservándose a calificación obtida. En caso de cambio, informarase aos/ as alumnos/ as mediante o Campus Virtual para que aqueles repetidores que queiran ter estas cualificacións coñezan que deben realizalas. Conservarase a nota da titoría en grupos pequenos do curso 2022/23.
É recomendable que os estudantes repetidores realicen os cuestionarios, pola contra, nesa actividade terán unha cualificación de cero.
HORAS PRESENCIAIS (54 h):
35 horas clases expositivas
3 horas práctica de laboratorio
10 horas de seminarios
2 hora de titorías
4 horas de exame e revisión
HORAS NO PRESENCIAIS (96 h):
60 horas estudo individual
30 horas resolución de problemas e outros traballos
6 horas revisión bibliográfica
VOLUMEN TOTAL DE TRABALLO:
54 h de clases presenciais e 96 h de traballo persoal = 150 h totales.
• Asistir a todas as actividades e preguntar as dúbidas que poidan xurdir.
• Resolver os boletíns de problemas e cuestions unha vez terminada a teoría de cada tema.
• Utilizar as titorías de despacho e/ou titorías telemáticas (MS-teams) para resolver calquera dúbida sobre a materia.
• Consultar fontes de información científica (bases de datos, libros, revistas, páxinas web) que enriquecerán a perspectiva e casuística tratada durante o desenvolvemento das clases.
• Estudo continuo baseado na comprensión de conceptos.
• Unha aula virtual estará operativa na plataforma Moodle a disposición do alumnado e canles de comunicación directa a través da aplicación MS-teams.
• En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.
• Prohíbese a gravación das clases e a distribución do material proporcionado no ensino da materia (presentacións en PowerPoint, boletíns de preguntas e problemas, etc.) a terceiros, por calquera medio.
Ana Maria Viñas Diaz
Coordinador/a- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Xenética
- Teléfono
- 881816918
- Correo electrónico
- anamaria.vinas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carlos Garcia Suarez
- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Xenética
- Teléfono
- 881816903
- Correo electrónico
- carlos.garcia.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Diego Robledo Sanchez
- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Xenética
- Correo electrónico
- diego.robledo.sanchez [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a
Raquel Rodriguez Vazquez
- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Xenética
- Correo electrónico
- raquelrodriguez.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 08. Louis Pasteur |
Martes | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 08. Louis Pasteur |
Mércores | |||
19:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 08. Louis Pasteur |
22.01.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
24.06.2024 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 03. Carl Linneo |