Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Física Aplicada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Escenario 1
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre o funcionamento dos sistemas biolóxicos aplicando os principios físicos básicos.
Resultados da aprendizaxe
- Comprender a importancia da aplicación dos coñecementos da Física na Bioloxía.
- Coñecemento, razoamento e argumentación de conceptos teóricos básicos da Bioloxía.
- Recoñecer as bases moleculares e os niveles de organización que presentan os seres vivos.
- Relacionar a estructura e función dos principaies grupos de biomoléculas e dos principais compoñentes celulares; así como identificar as características da célula como unidad funcional da vida.
- Coñecer, analizar e valorar os procesos de transformación da materia e enerxía que teñen lugar nos seres vivos.
Escenario 2 y 3
Sen cambios
Escenario 1
Constituíntes moleculares. Estruturas. Niveis de estruturación.
Conformacións en proteínas e ácidos nucleicos. Conformacións doutros biopolímeros
Ensamblaxes macromoleculares. Forzas inter e intramoleculares. Complexos supramacromoleculares: membranas, receptores e canles, virus.
Termodinámica dos sistemas vivos e conceptos relacionados. Termodinámica dos procesos irreversibles. Procesos irreversibles afastados do equilibrio.
Ordenación espazo-temporal. Sistemas con difusión.
Física do impulso nervioso. Potencial de acción. Modelo de Hodgkin-Huxley. Modelo de solitons.
Métodos experimentais para a determinación das estruturas de biopolímeros. LS, CD, RMN, SANS, SAXS, IR.
Bioloxía cuantitativa. Métodos bioinformáticos. QSAR, QSPR, Redes Neuronais Artificiais.
Bionanotecnología. Leccións da Natureza. Sistemas híbridos. Biomimetismo. Biofuncionalización e bioconjugación. Biomineralización. Bioplantillas. Nanofibras e amiloides. Bionanoimaxen. Motores moleculares. Dispositivos integrados LOC (Lab on a Chip) en biotecnoloxía.
Escenario 2 y 3
Sen cambios
No momento de aprobar esta programación docente, pensando nun posible escenario 2 ou 3, se esta en proceso de solicitar adquisición de novo material bibliográfico electrónico; por iso o profesorado da materia especificará no Campus Virtual que material bibliográfico poderase atopar en formato electrónico na biblioteca da USC cando estean dispoñibles.
“Física Biológica. Energía, información, vida” Philip Nelson. Reverté, 2004
“Biofísica” M. V. Volkenshtein. Mir, 1985
“Molecular Biophysics” Michel Daune. Oxford University Press 1999.
“Biofisica. Procesos de autoorganizacion e Biología” Francisco Montero. Federico Morán. Eudema Universidad 1992
“An introductino to Stochastic Processes with Applications to Biology” Linda J. S. Allen. CRC Press 2011
“Statistical Modellin of Mollecular Descriptors in QSAR/QSPR” Matthias Dehmer, Kurt Varmuza and Danail Bonchev. Wiley 2012.
“Vida ¿una cuestión de grasas?. Una perspectiva desde la biofísica de membrana” Luis Bagatolli, Ole Mouritsen. Yachay 2014.
“Complex networks: Structure and dynamics” Physics Reports 424 (2006) 175-308.
Escenario 1
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CG1 - Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
ESPECÍFICAS
CE1 - Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
CE2 - Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos
Escenario 2 e 3
Sen cambios
Escenario 1
Durante as clases de teoría explicaranse os conceptos básicos que haberán de ser desenvoltos en profundidade polos alumnos nas clases de problemas e nas prácticas. Os estudantes teñen que participar activamente no proceso docente estando asesorados desde o principio polo profesor. Nas clases interactivas exporáselles a análise dun fenómeno ou a obtención duns resultados e deben de buscar a metodoloxía máis adecuada realizar as análises e contrastar a bondade dos resultado obtidos. Posteriormente deberán discutir co profesor e resto de compañeiros os resultados alcanzados.
Escenario 2
Ver Plan de Continxencia nas apartado Observacións
Escenario 3
Ver Plan de Continxencia nas apartado Observacións
Escenario 1
O sistema de avaliación basearase na avaliación continua, que consistirá na realización de varios traballos que se propoñerán nas clases ou nas plataformas habilitadas.
A cualificación do alumno na primeira oportunidade corresponderá á media ponderada das cualificaciones obtidas nos traballos da avaliación continua.
Os alumnos que non superen a cualificación da avaliación continua poderán presentarse ao exame oficial correspondente
Escenario 2 e 3
As actividades de avaliación que non se poidan realizar de forma presencial, realizaranse de forma telemática a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso esixirase a adopción dunha serie de medidas que requeriran que o alumno dispoña dun micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación apropiado. O alumno poderá ser citado para unha entrevista co fin de explicar unha parte ou o total da proba.
Escenario 1
Cada semana os alumnos terán horas de teoría e seminarios de problemas.
A actividade distribuirase da forma seguinte (en horas):
Clases de pizarra grupo grande: 24
Clases de pizarra grupo reducido: 18
Tutorias grupos reducidos: 3
Estudio autónomo: 40
Escritura de traballos: 10
Lecturas recomendadas: 2.5
Preparacion presentacions orais: 15
Escenario 2 e 3
Sen cambios
Escenario 1
Estudo dos conceptos vistos en teoría e realización individual das prácticas e/ou traballos, previo á súa discusión cos compañeiros, tratando de chegar á súa comprensión. Non se debe conformar o alumno co mero feito da súa realización
Escenario 2 e 3
Sen cambios
PLAN DE CONTIXENCIA ante un posible cambio de escenario
1) Obxectivos: sen cambios
2) Contidos: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias permíteno, as clases expositivas desenvolveranse telemáticamente ( via Teams, Campus Virtual..) e as interactivas presencialmente respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de aforo ditado polas autoridades sanitarias non permite que todo o alumnado asista ás clases interactivas presenciais, estás retransmitiranse en streaming. Os alumnos asistirán por quendas ás clases presenciais. O número de alumnos por quenda estará condicionada ás normas en vigor en cada momento.
Priorizarase á hora de programar a actividade da materia a presencialidad nas probas de avaliación fronte ás clases interactivas presenciais. Se debido a unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumirán un número inasumible de horas, a docencia correspondente impartiríase telemáticamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requirirán de cita previa.
Escenario 3
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevindas, algunha das clases desenvólvase de forma asíncrona, o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requerirán de cita previa
6) Sistema de avaliación
Escenario 2 e 3
As actividades de avaliación que non poidan ser realizadas de xeito presencial, se non poden ser adiadas, realizaranse telematicamente a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso esixirase a adopción dunha serie de medidas que requirirán que o alumnado dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación axeitado. O alumnado pode ser chamado a unha entrevista para comentar ou explicar unha parte ou o total da proba.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
NOTA: Nestes escenarios pódense cambiar o tipo de actividades a realizar ou a modalidade, pero non a súa contribución global á nota final (a porcentaxe de ponderación)
7) Tempo de estudo e traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudio da materia: sen cambios
Juan Manuel Ruso Veiras
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814042
- Correo electrónico
- juanm.ruso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Pablo Fernández Garrido
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Correo electrónico
- pablo.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 |
Xoves | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 |
Venres | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 |
13.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |