Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioloxía Funcional
Áreas: Fisioloxía Vexetal
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Dar unha visión global da Bioloxía que permita a todo o alumnado, independentemente dos coñecementos previos que posúan, entender coa maior facilidade aqueles aspectos da súa carreira máis relacionados cos seres vivos.
- Comprender que o estudo da vida é complexo e diverso e que hai que abordar os seus conceptos de xeito interrelacionado, tendo en conta que aínda que se fragmente para os efectos do seu estudo, os sistemas biolóxicos conforman un todo integrado.
Resultados da aprendizaxe:
Con respecto á materia Bioloxía, o alumno demostrará:
- Comprender a importancia da aplicación dos coñecementos da Física na Bioloxía.
- Coñecemento, razoamento e argumentación de conceptos teóricos básicos de Bioloxía.
- Recoñecer as bases moleculares e os niveis de organización que presentan os seres vivos.
- Relacionar a estrutura e función dos principais grupos de biomoléculas e dos principais compoñentes celulares; así como identificar as características da célula como unidade funcional da vida.
- Coñecer, analizar e valorar os procesos de transformación da materia e enerxía que teñen lugar nos seres vivos
Escenarios 2 y 3 sen cambios
1. Introdución á bioloxía. O impacto da física na bioloxía.
2. Breve descrición das principais biomoléculas. Glúcidos, lípidos, proteínas e enzimas, ácidos nucleicos. Análise estrutural.
3. A célula e a organización celular. Estrutura xeral da célula. Estrutura e función dos compoñentes celulares.
4. Bioenerxética e metabolismo. Concepto de metabolismo e redes metabólicas. Obtención e transformación da enerxía polos seres vivos (fotosíntese e respiración).
5. Xenética. Do xene ao fenotipo. Transmisión da información. Biotecnoloxía.
6. Historia da vida. A evolución como un elemento unificador da bioloxía. Procesos e modelos evolutivos.
7. Bioloxía de organismos: multicelularidad e coordinación en plantas e animais. Interacción co medio e transmisión de sinais. Sistema nervioso.
8.-Ecoloxía. Conceptos básicos; comunidades, ecosistemas e redes tróficas. O cambio climático.
Escenarios 2 y 3 sen cambios
Bibliografía básica
- Campbell, N. A. e Reece, J.B. (2007). Biología. 7ª Ed. Editorial Médica Panamericana.
- Curtis H.; Barnes, N.S.; Schnek, A. y Massarini, A. (2008). Biología. 7ª Ed. Editorial Médica Panamericana. (versión en liña no proceso de solicitude)
Bibliografía complementaria
- Alberts, B; Bray, D.; Hopkin, K.; Johnson, A.; Lewis, J.; Raff, M.; Roberts, K. e Walter, P. (2011). Introducción a la biología celular. 3ª ed. Editorial Médica Panamericana.
- Curtis H.; Barnes, N.S.; Schnek, A. e Massarini, A. (2008). Biología. 7ª Ed. Editorial Médica Panamericana.
- Feduchi, R.; Romero, C.; Yáñez, E.; Blasco, I. e García-Hoz, C. (2014). Bioquímica. Conceptos esenciales. 2ª ed. Editorial Médica Panamericana.
- Freeman, S. (2009). Biología. 3ª Ed. Editorial Pearson Addison Wesley.
- Sadava, D.; Heller, G.; Orians, G.; Purves, W. e Hillis, D. (2009). Vida: la ciencia de la biología. 8ª ed. Editorial Médica Panamericana.
- Solomon E.P.; Berg, L.R. e Martin D.W. (2008). Biología. 8ª Editorial McGraw-Hill.
Recursos en liña
- A aula virtual incluirá materiais elaborados polos profesores e ligazóns a recursos en liña.
Escenarios 2 y 3 sen cambios
Competencias
Básicas e xerais
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
Específicas
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos.
Transversais
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT4 - Ser capaz de traballar en equipo.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
Escenarios 2 y 3 sen cambios
Activarase un curso na plataforma Moodle do Campus Virtual, ao que se subirá información de interese para o estudante, así como material didáctico.
As clases expositivas impartiranse en grupos grandes durante un total de 29 sesións dunha hora, no horario oficial de clase. Eplicásense os aspectos básicos dos temas que compoñen o programa da materia.
As clases interactivas de seminario impartiranse en grupos reducidos durante 24 sesións dunha hora. Nelas completaranse os coñecementos explicados nas clases expositivas, propoñeranse e resolverán aplicacións da teoría, problemas, exercicios, traballos, ....
As titorías realizaranse ao longo do curso en varias sesións dunha hora en grupos moi reducidos en horarios que serán fixados ao inicio do curso académico. Nelas propoñeranse actividades como aclaración de dúbidas sobre teoría, problemas, exercicios, lecturas, ....
Escenario 2
As plataformas Moodle e / ou Equipos utilizaranse para o ensino.
As clases expositivas serán telemáticas, mantendo o horario oficial das clases e síncronas (excepto que por causas de superación deberán ser asíncronas, caso en que se avisará previamente aos estudantes).
Seminario interactivo
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases interactivas serán presenciais, respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de capacidade ditada polas autoridades sanitarias non permite que todos os estudantes poidan asistir ás clases presenciais interactivas, estes realizaranse en streaming, de xeito telemático.
Durante os seminarios, con aforo limitado, poderanse propoñer actividades que afecten tanto aos estudantes presentes na aula como en streaming.
Titorías: Tanto se se fan de xeito presencial como en liña, requirirán cita.
Escenario 3
As plataformas Moodle e / ou Equipos utilizaranse para o ensino.
A docencia en todos os casos será telemática e as clases realizaranse de xeito sincrónico durante a hora oficial da clase. Pode ser que, por causas infructuosas, algunhas das clases teñan lugar de xeito asincrónico, o cal será comunicado aos estudantes con antelación.
Titorías: Telemáticas, requirirá cita.
Escenarios 1 e 2
O sistema de avaliación basearase na formación continua do alumno. Para que un alumno teña dereito a que se lle avalíe de forma continuada é obrigatoria a asistencia ao 80% das clases interactivas de seminarios, ben de xeito presencial ou remoto, se a situación sanitaria o require.
A cualificación final do alumno será a maior das cualificacións obtidas nun dos dous seguintes métodos de avaliación:
- Método 1. Suma da nota do exame final e da nota obtida mediante avaliación continua, corrixidas segundo os seus correspondentes factores.
Neste caso farase un único exame final na data oficial e a cualificación obtida neste apartado constituirá o 70% da nota global, sendo necesario acadar unha puntuación mínima do 40% da nota máxima deste apartado para sumar a cualificación obtida na avaliación continua.
A asistencia con participación activa, así como a elaboración de exercicios de avaliación continua e controis,constituirán o 30% restante da cualificación final (máximo 3,0 puntos).
- Método 2. A avaliación realizarase mediante un único exame final a realizar na data oficial, a cualificación obtida no devandito exame será a nota final da materia.
En ambos os dous casos, para superar a materia, requírese unha nota igual ou superior ao 50% da nota máxima.
Escenarios 2 e 3
As actividades de avaliación presencial que non se poden levar a cabo deste xeito e non poden demorarse, realizaranse electrónicamente mediante ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso, requirirase a adopción dunha serie de medidas que requiran que o alumno dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara cando non se dispoña dun software de avaliación adecuado.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación de dous rendementos académicos e a revisión das cualificacións.
- Clases expositivas: 29 h.
- Clases interactivas de seminario: 24 h.
- Titorías: 4 h.
- Estudo autónomo ou en grupo, resolución de cuestións, lecturas recomendadas e/ou actividades similares, realización de exames: 93 h.
Total: 150 h.
Escenarios 2 y 3 sen cambios
- Asistencia ás clases expositivas e seminarios, así como a realización das tarefas propostas, para manter unha aprendizaxe continuada da materia ao longo do curso.
- Estudo da materia durante todo o curso para unha mellor asimilación da información recibida.
- Manexo da bibliografía recomendada, tanto antes de cada clase, para un mellor seguimento da exposición do/a profesor/a, como despois desta, para completar e corrixir as notas tomadas.
- Todo o anterior deberá complementarse coa utilización das titorías para consultar todas as dúbidas que vaian xurdindo ao estudar a materia.
Escenarios 2 y 3 sen cambios
PLAN DE CONTINXENCIA ante un posible cambio de escenario
1. Obxectivos: invariables
2. Resultados de aprendizaxe: invariables
3. Contidos: inalterado
4. Material bibliográfico: sen cambios
5. Competencias: invariables
6. Metodoloxía:
Activarase un curso na plataforma Moodle do Campus Virtual, ao que se subirá información de interese para o estudante, así como material didáctico.
As clases expositivas impartiranse en grupos grandes durante un total de 29 sesións dunha hora, no horario oficial de clase. Eplicásense os aspectos básicos dos temas que compoñen o programa da materia.
As clases interactivas de seminario impartiranse en grupos reducidos durante 24 sesións dunha hora. Nelas completaranse os coñecementos explicados nas clases expositivas, propoñeranse e resolverán aplicacións da teoría, problemas, exercicios, traballos, ....
As titorías realizaranse ao longo do curso en varias sesións dunha hora en grupos moi reducidos en horarios que serán fixados ao inicio do curso académico. Nelas propoñeranse actividades como aclaración de dúbidas sobre teoría, problemas, exercicios, lecturas, ....
Escenario 2
As plataformas Moodle e / ou Equipos utilizaranse para o ensino.
As clases expositivas serán telemáticas, mantendo o horario oficial das clases e síncronas (excepto que por causas de superación deberán ser asíncronas, caso en que se avisará previamente aos estudantes).
Seminario interactivo
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases interactivas serán presenciais, respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de capacidade ditada polas autoridades sanitarias non permite que todos os estudantes poidan asistir ás clases presenciais interactivas, estes realizaranse en streaming, de xeito telemático.
Durante os seminarios, con aforo limitado, poderanse propoñer actividades que afecten tanto aos estudantes presentes na aula como en streaming.
Titorías: Tanto se se fan de xeito presencial como en liña, requirirán cita.
Escenario 3
As plataformas Moodle e / ou Equipos utilizaranse para o ensino.
A docencia en todos os casos será telemática e as clases realizaranse de xeito sincrónico durante a hora oficial da clase. Pode ser que, por causas infructuosas, algunhas das clases teñan lugar de xeito asincrónico, o cal será comunicado aos estudantes con antelación.
Titorías: Telemáticas, requirirá cita.
7. Sistema de avaliación da aprendizaxe
Escenarios 1 e 2
O sistema de avaliación basearase na formación continua do alumno. Para que un alumno teña dereito a que se lle avalíe de forma continuada é obrigatoria a asistencia ao 80% das clases interactivas de seminarios, ben de xeito presencial ou remoto, se a situación sanitaria o require.
A cualificación final do alumno será a maior das cualificacións obtidas nun dos dous seguintes métodos de avaliación:
- Método 1. Suma da nota do exame final e da nota obtida mediante avaliación continua, corrixidas segundo os seus correspondentes factores.
Neste caso farase un único exame final na data oficial e a cualificación obtida neste apartado constituirá o 70% da nota global, sendo necesario acadar unha puntuación mínima do 40% da nota máxima deste apartado para sumar a cualificación obtida na avaliación continua.
A asistencia con participación activa, así como a elaboración de exercicios de avaliación continua e controis,constituirán o 30% restante da cualificación final (máximo 3,0 puntos).
- Método 2. A avaliación realizarase mediante un único exame final a realizar na data oficial, a cualificación obtida no devandito exame será a nota final da materia.
En ambos os dous casos, para superar a materia, requírese unha nota igual ou superior ao 50% da nota máxima.
Escenarios 2 e 3
As actividades de avaliación presencial que non se poden levar a cabo deste xeito e non poden demorarse, realizaranse electrónicamente mediante ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso, requirirase a adopción dunha serie de medidas que requiran que o alumno dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara cando non se dispoña dun software de avaliación adecuado.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación de dous rendementos académicos e a revisión das cualificacións.
8. Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala: sen cambios
9. Recomendacións para o estudo da materia: sen cambios
Para adaptar a organización docente do primeiro semestre ao calendario académico, reducíronse as clases expositivas presenciais en 3 horas e engadíronse 3 horas de traballo persoal por parte do estudante.
Maria Angeles Lopez Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Teléfono
- 881813279
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Teresa Diaz Guede
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Teléfono
- 881814967
- Correo electrónico
- teresa.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula 830 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula 0 |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 830 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 0 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula 830 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula 0 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 830 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 0 |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Pasillo |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
23.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |