Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 67.5 Horas de Titorías: 3 Clase Interactiva: 42 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Física de Partículas
Áreas: Física Aplicada, Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Esta materia pretende dotar aos alumnos que a cursen das ferramentas numéricas necesarias para resolver problemas que se poidan expor e relacionados coa Física.
Os obxectivos específicos da materia son:
• Coñecemento das bases teóricas que subyacen a calquera software que se poida atopar no futuro para que coñezan os seus rangos de aplicabilidade e limitacións.
• Capacidade de crear as ferramentas informáticas necesarias.
Resultados de aprendizaxe:
Respecto de Física Computacional, o alumno demostrará:
• Familiarizarse cos diferentes tipos de problemas numéricos que poden ser expostos na física e que ten as ferramentas básicas para poder abordar o seu estudo con confianza. O coñecemento profundo destas técnicas numéricas permitirá ao alumno que usa paquetes informáticos posteriores para comprender o que están a facer os diferentes algoritmos, o seu rango de validez e orixe de posibles erros. Entre estes problemas atópase a resolución de sistemas de ecuacións alxébricas e diferenciais (derivados ordinarios e parciais), tratamento de datos, etc.
Os obxectivos da materia no cambiarán en ningún dos escenarios contemplados.
MÉTODOS NUMÉRICOS BÁSICOS. Raíces numéricas de ecuacións e sistemas de ecuacións. Métodos de eliminación e de Newton-Raphson. Interpolación, diferenciación e integración numérica.
RESOLUCIÓN NUMÉRICA DE ECUACIÓNS DIFERENCIAIS ORDINARIAS. Método Euler. Método predictor-corrector. Método de Runge-Kutta. Sistemas dinámicos
RESOLUCIÓN NUMÉRICA DE ECUACIÓNS DIRERENCIALES EN DERIVADAS PARCIAIS. Métodos en diferenzas finitas. Método de elementos finitos.
MÉTODOS DE SIMULACIÓN E MODELACIÓN. Procesos estocásticos e xeración de números aleatorios. Método de Monte Carlo.
EXEMPLOS FÍSICOS
Os contidos da materia no cambiarán en ningún dos escenarios contemplados
Bibliografía básica e complementaria
- Numerical Recipes. W.H. Press, B.P. Flannery, S.A. Teukolsky and W.T. Vetterling. Cambridge University Press (1988).
- Computational Techniques for Fluide Dynamics. C.A.J. Fletcher. Springer-Verlag (1991).
- Introducción a programación en Python. Andrés Marzal e Isabel Gracia. ISBN: 978-84-692-5869-9
- https://www.python.org/
A bibliografía básica e complementaria da materia no cambiará en ningún dos escenarios contemplados
Competencias
BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado.
CB5 - Que os alumnos desenvolveran as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos con alto nivel de autonomía.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS
CT1 - Adquirir a capacidade de análise e síntese.
CT2: ter a capacidade de organización e planificación.
CT3 - Dominar unha lingua estranxeira e traballar nun contexto internacional.
CT4 - Ser capaz de traballar como equipo.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
CT6 - Desenvolver creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
ESPECÍFICAS
CE2 - Poder manipular claramente as ordes de magnitude e facer estimacións axeitadas para desenvolver unha percepción clara de situacións que, aínda que son fisicamente diferentes, mostran algunha analoxía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE5 - Poderá realizar os elementos esenciais dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo dela, así como realizar os enfoques necesarios para reducir o problema a un nivel manexable. El demostrará o pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comúnmente utilizados en Física
CE7 - Ser capaz de utilizar ferramentas informáticas e desenvolver programas de software
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos
As competencias da materia no cambiarán en ningún dos escenarios contemplados.
Compaxinaranse as clases teóricas coas clases prácticas de modo que tras cada bloque teórico destinarase un tempo para a realización dos programas oportunos que resolvan problemas que exemplifiquen o tema abordado. Os programas realizados presentaranse e discutiranse de forma conxunta en clase.
Como obxectivo fundamental preténdese que os alumnos sexan capaces, ao termo do curso, de abordar calquera problema numérico relacionado coa Física dispondo das ferramentas teóricas mínimas para a súa consecución.
Non se esperan modificacións no tipo de docencia, se se manteñen os parámetros tradicionais de matrícula.
Escenario 2:
Se as medidas de distanciamento non permitiran que todos os alumnos da materia asistan ás clases presenciais na aula asignada e non se dispón dun espazo docente máis amplo para acoller a todos os alumnos, entón arbitraríanse algunha destas medidas:
- Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende outro espazo docente da facultade. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguiran as clases nas mesmas condicións.
- Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende a súa casa. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguiran as clases nas mesmas condicións.
Priorizarase á hora de programar a actividade da materia a presencialidade nas probas de avaliación. Se debido á unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumiran un número inasumible de horas, á docencia correspondente se impartiría telemáticamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requerirán de cita previa.
Escenario 3:
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial da clase.
As titorías serán telemáticas e requerirán de cita previa.
A avaliación docente será exclusivamente por avaliación continua na primeira convocatoria. Os aspectos a avaliar serán prácticas e programas de cada un dos temas tratados (con respecto a estes traballos, o profesor encargado da asignatura poderá solicitar explicacións adicionais que formarán parte da calificación dos mesmos). Complementaremos a avaliación mediante controis periódicos liberatorios. O peso de cada unha destas duas partes será do 50%.
Para que o alumno sexa avaliado por esta modalidade deberá asistir a un mínimo do 70% das clases programadas. Esta porcentaxo poderá reducirse en caso de causa debidamente xustificada.
A avaliación na segunda convocatoria consistirá nun exame na data programada polo decanato mais a presentación de todolos traballos (prácticas e programas) programados ao longo do curso académico regular. A nota final será a media das ambas partes tendo que ter acadado a lo menos un 4 sobre 10 en cada unha delas.
O sistema de avaliación da materia no cambiará en ningún dos escenarios contemplados. Os exames e controis tenderán a ser presenciais agás no escenario terceiro que poderán
realizarse telemáticamente a través das ferramentas institucionais da USC, sempre que estas dispoñan de medidas que eviten a fraude.
Boa parte dos traballos a presentar serán realizados durante as clases prácticas, de todos os xeitos para un aproveitamento óptimo da materia recoméndase dedicar unhas 6 ou 7 horas adicionais de traballo persoal.
As recomendacións de tempo de estudo da materia no cambiarán en ningún dos escenarios contemplados
Esta é unha materia que non require un esforzo conceptual demasiado importante senón, máis ben, un traballo continuado. Ademais complementa moi ben a outras materias que, dada a súa natureza, necesiten con frecuencia de ferramentas numéricas para resolver os problemas que se van expondo.
É aconsellable que os alumnos que se matriculen desta materia cursen xa as materias de Métodos Matemáticos I-VI así como que posúan coñecementos de programación nalgunha linguaxe científica (C, Fortran, Matlab, etc.)
As recomendacións de estudo da materia no cambiarán en ningún dos escenarios contemplados
Durante a permanencia dos estudantes no Centro deberán respectarse escrupulosamente as medidas xenéricas de hixiene e protección individual indicadas polas autoridades sanitarias e pola propia Universidade de Santiago de Compostela.
Para a docencia telemática é necesario que o alumno dispoña dun ordenador con micrófono e webcam. Esto é imprescindible durante os controis ou exames.
PLAN DE CONTINXENCIA ante un posible cambio de escenario:
1) Obxetivos: sen cambios
2) Contidos: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2:
Se as medidas de distanciamento non permitiran que todos os alumnos da materia asistan ás clases presenciais na aula asignada e non se dispón dun espazo docente máis amplo para acoller a todos os alumnos, entón arbitraríanse algunha destas medidas:
- Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende outro espazo docente da facultade. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguiran as clases nas mesmas condicións.
- Retransmitir en streaming a clase para parte do alumnado que as seguiría dende a súa casa. Estableceríanse quendas para que todos os alumnos seguiran as clases nas mesmas condicións.
Priorizarase á hora de programar a actividade da materia a presencialidade nas probas de avaliación. Se debido á unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumiran un número inasumible de horas, á docencia correspondente se impartiría telemáticamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requerirán de cita previa.
Escenario 3:
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase.
As titorías serán telemáticas e requerirán de cita previa
6) Sistema de avaliación: ¡¡COPIO Y PEGO!!
O sistema de avaliación da materia no cambiará en ningún dos escenarios contemplados. Os exames e controis tenderán a ser presenciais agás no escenario terceiro que poderán
realizarse telemáticamente a través das ferramentas institucionais da USC, sempre que estas dispoñan de medidas que eviten a fraude.
7) Tempo de estudo e de traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudo da materia: sen cambios
Alberto Pérez Muñuzuri
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Teléfono
- 881814002
- Correo electrónico
- alberto.perez.munuzuri [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Diego Martinez Hernandez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814065
- Correo electrónico
- diego.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Pablo Fernández Garrido
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Correo electrónico
- pablo.fernandez.garrido [at] rai.usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Martín Senande Rivera
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Correo electrónico
- martin.senande [at] rai.usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Alejandro Carballosa Calleja
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Correo electrónico
- ac.carballosa [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
12:30-14:30 | Grupo /CLIL_01 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
Martes | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán, Galego | 3 (Informática) |
Mércores | |||
12:30-14:30 | Grupo /CLIL_02 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
18:00-20:00 | Grupo /CLIL_04 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
Xoves | |||
12:30-14:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán, Galego | 3 (Informática) |
18:00-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
Venres | |||
10:30-12:30 | Grupo /CLIL_02 | Galego, Castelán | 3 (Informática) |
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_04 | Castelán, Galego | 3 (Informática) |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
18.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
06.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |