Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Escenario 1
Obxectivos xerais
Esta materia forma parte do módulo “Métodos Matemáticos da Física ”, que ten como obxectivo dotar ós alumno das ferramentas matemáticas necesarias para o desenvolvemento e comprensión das diferentes ramas da Física. Os obxectivos concretos da materia son:
- Introducir o concepto de ecuación diferencial
- Proporcionar ós estudantes as estratexias de resolución das ecuacións e os sistemas de ecuacións diferenciais mais básicos, incluíndo solucións en series de potencias.
Resultados de aprendizaxe:
- Comprender o concepto de ecuación diferencial
- Coñecer as estratexias de resolución das ecuacións e os sistemas de ecuacións diferenciais máis básicas, incluíndo solucións en serie
de poderes.
- Adquirir habilidade no uso de técnicas de cálculo para resolver problemas físicos
Escenario 2 e/ou 3
Neste apartado non se prevén modificacións en relación con posibles cambios de escenario docente debido á evolución da Covid-19.
Escenario1
INTRODUCIÓN ÁS ECUACIÓNS DIFERENCIAIS ORDINARIAS
MÉTODOS DE INTEGRACIÓN DÁS ECUACIÓNS DIFERENCIAIS DE PRIMEIRA ORDE. Ecuacións con variables separadas. Ecuacións homoxéneas. Ecuacións lineais. Ecuacións exactas.
ECUACIÓNS DIFERENCIAIS LINEAIS. Dependencia e independencia lineal. Ecuacións diferenciais con coeficientes constantes. Sistemas de ecuacións lineais.
RESOLUCIÓN DE ECUACIÓNS DIFERENCIAIS MEDIANTE SERIES DE POTENCIAS. Puntos regulares e puntos singulares das ecuacións de segunda orde. Series de Frobenius e ecuación indicial.
FUNCIÓNS ESPECIAIS. Funcións de Bessel. Función gamma. Polinomios de Legendre, Hermite e Laguerre. Funcións hiperxeométricas.
Escenario 2 e/ou 3
Neste apartado non se prevén modificacións en relación con posibles cambios de escenario docente debido á evolución da Covid-19.
Bibliografía básica:
- G.F. Simmons, " Ecuaciones diferenciales Ordinarias ", Ed. McGraw-Hill, 1993.
- E.A. Coddington, "An Introduction to Ordinary Differential Equations", Dover Pu. New York, 1989.
- G.D. Zill, “Ecuaciones diferenciales con aplicaciones”, Grupo Editorial Iberoamérica, cop.1988.
No momento de aprobar esta programación docente, estase tamén en proceso de solicitude e adquisición de novo material bibliográfico electrónico; por elo profesorado da materia especificará qué material bibliografíco pode atoparse en formato electrónico na biblioteca da USC cando os fondos estean dispoñibles.
Bibliografía complementaria:
• L. Elsgoltz, “Ecuaciones diferenciales y Calculo Variacional”, Editorial MIR.
• Y. Ayant y M. Borg, “Funciones Especiales” Ed. Alhambra
• Q. KONG, A Short Course in Ordinary Differential Equations, Universitext, Springer, 2014.
• H. LOGEMANN, E.P. RYAN, Ordinary Differential Equations: Analysis, Qualitative Theory and Control, Springer Undergraduate Mathematics Series, Springer, 2014.
• W. WALTER, Ordinary Differential Equations, Graduate Texts in Mathematics 182, Springer, 1998.
Recursos na rede:
• Wikipedia
• http://mathworld.wolfram.com
• Inclúense enlaces na Aula Virtual a materiais existentes na web, para compensar a perda de acceso ós fondos bibliográficos da USC.
Escenario 1
BÁSICAS E XERAIS
CB1- Que os estudantes demostren posuír e comprender o coñecemento nunha área de estudo que parte da base da educación
escola secundaria xeral, e normalmente atópanse nun nivel que, aínda que está soportado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as competencias que normalmente se demostran mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes desenvolvan as habilidades de aprendizaxe necesarias para levar a cabo estudos con alto grao
de autonomía.
CG3 - Aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos, así como a capacidade de análise e abstracción na definición e
achegamento de problemas e na busca das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS
CT1 - Adquirir a capacidade de análise e síntese.
CT2 - ter a capacidade de organización e planificación.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
ESPECÍFICAS
CE5 - ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas para reducir o problema a un nivel manexable. Demostrará o pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis utilizados na Física
CE8 - Poder xestionar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación
e desenvolvemento técnico de proxectos
Escenario 2 e/ou 3
Neste apartado non se prevén modificacións en relación con posibles cambios de escenario docente debido á evolución da Covid-19).
Activarase un curso na plataforma Moodle da Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
Escenario 1
Seguiranse as indicacións metodolóxicas xerais establecidas na Memoria do Titulo de Grado en Física da USC. As clases serán presenciais é a distribución de horas expositivas e interactivas sigue o especificado na Memoria de Grao.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, se son telemáticas requerirán de cita previa o que tamén é recomendable para as presenciais.
Escenario 2
Ver Plan de Continxencia no apartado Observacións
Escenario 3
Ver Plan de Continxencia no apartado Observacións
Escenario 1
Na primeira oportunidade o sistema de avaliación basease na avaliación continua. Esta consistirá na realización dun ou máis controis por cada un dos bloques definidos no apartado Contidos. A cualificación obtida polo conxunto de actividades de cada bloque contribuirá cun peso de 1/3 a nota final.
O peso de cada control se establecerá en función da cantidade de materia a avaliar con respecto ao total da materia do bloque. Nos controis avaliaranse os coñecementos e competencias especificas da materia adquiridas polo alumnado así como o dominio das ferramentas matemáticas básicas (derivación, integración, manexo de función exponenciais, logarítmicas, trigonométricas, racionais…).
Aqueles alumnos/as que por razón debidamente xustificadas non pudieran presentarse ao control nas datas fixadas, terán opción de realizalo presencialmente na data do exame da primeira oportunidade fixada polo centro. De non poder ser realizado de xeito presencial, o exame poderá ser oral.
Aqueles alumnos que non poidan asistir ao exame presencial debido a restricións de mobilidade xeográfica, poderán realizar a proba de forma telemática ao mesmo tempo que os seus compañeiros de aula. As condicións de realización dos controis son similares as que se especifican nos escenarios 2 e 3, descritos no Plan de Continxencia do apartado de Observacións.
Na segunda oportunidade a avaliación basearase na realización dun exame final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Escenario 2 e 3
Ver Plan de Continxencia no apartado de Observacións
Tempo de estudo e traballo persoal
Escenario 1
Recoméndase o indicado na Memoria do Título de Grado en Física da USC: Sen contar o tempo destinado á docencia presencial ou telematica, sobre unhas 80-90 horas.
Escenario 2 e/ou 3
Neste apartado non se prevén modificacións en relación con posibles cambios de escenario docente debido á evolución da Covid-19.
Repaso de conceptos matemáticos básicos: derivadas, integrais, limites etc, así como o manexo hábil de funcións elementais como a polinómica, a exponencial, a logarítmica ou as distintas funcións trigonométricas, etc.
Seguimento diario das clases expositivas e interactivas
Aconséllase cursar previamente Métodos Matemáticos I e II, e cursar simultaneamente Métodos Matemáticos III
Escenario 2 e/ou 3 (segundo a situación)
Sen cambios
PLAN DE CONTIXENCIA ante un posible cambio de escenario
1) Obxectivos: Sen cambios
2) Contidos: Sen cambios
3) Material bibliográfico: Sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
- Escenario 2
Parte da docencia se desenvolverá de xeito telemático:
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases expositivas desenvolveranse telemáticamente e as interactivas presencialmente respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de aforo ditado polas autoridades sanitarias non permite que todo o alumnado asista as clases interactivas presenciais, estás retransmitiranse a través da plataforma Teams. Os alumnos asistirán por quendas ás clases presenciais. O número de alumnos por quenda estará condicionada ás normas en vigor en cada momento.
En todo caso favorecerase que as probas de avaliación continua sexan presenciais e celebraránse durante a hora de clase. Se debido a realización destas probas se perdese un número de horas de clase inasumible, estas poderán desenvolverse de xeito non presencial asíncrono.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requirirán de cita previa.
- Escenario 3
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevidas, algunha das clases se desenvolva de forma asíncrona o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requirirán de cita previa
6) Sistema de avaliación:
- Escenario 2
No escenario 2 tenderase a que as probas de avaliación, controis ou probas finais, sexan presenciais. Non obstante, nos casos nos que non sexa posible realizaranse de forma telemática para cuxa realización o alumnado debe acreditar a súa identidade e dispoñer de medios (por exemplo webcams, micrófono,…) que permitan ao/á docente supervisar a súa realización, tendo en conta as especificacións técnicas, de seguridade e de protección de datos que determine a Secretaría Xeral para tratar de asegurar a identidade do alumnado e o carácter persoal da proba. Se algún/ha alumno/a non dispón de medios técnicos para realizar a proba nas condicións establecidas ao resto do grupo, o/a profesor/a responsable da materia poderá prever a realización dunha proba oral substitutoria. O profesorado poderá esixir unha proba oral complementaria naqueles casos nos que sexa preciso para garantir unha avaliación xusta e obxectiva.
Escenario 3
As probas de avaliación (controis e/ou probas finais) serán telemáticas. Aplicarase os disposto no parágrafo anterior para probas telemáticas.
7)Tempo de estudo e traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudio da materia: sen cambios
Maria Elena Lopez Lago
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813518
- Correo electrónico
- elena.lopez.lago [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xesus Prieto Blanco
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813506
- Correo electrónico
- xesus.prieto.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Eva Maria Acosta Plaza
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813511
- Correo electrónico
- eva.acosta [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula Virtual 1 |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán, Galego | Aula Virtual 1 |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula Virtual 1 |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula Virtual 1 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
01.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Pasillo |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |