Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Escenario 1:
-Coñecer a fenomenoloxía básica dos supercondutores e os superfluídos
-Coñecer o fundamento dos principais modelos teóricos da supercondutividade e a superfluidez
-Coñecer as principais aplicacións prácticas dos supercondutores
- Introducirse nalgún dos problemas abertos dos estudos e/ou as aplicacións asociados á supercondutividade e á superfluidez
Resultados da aprendizaxe. Tras cursar a materia o alumno demostrará:
· Que é capaz de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física implicada na materia.
· Que poidan aplicar tanto os coñecementos teórico-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na
definición e formulación de problemas e en procúraa das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
· Que teñan capacidade de comunicar, tanto por escrito como de forma oral, coñecementos, procedementos, resultados e ideas tanto a un público especializado como non especializado.
· Que sexan capaces de estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en calquera disciplina científica ou tecnolóxica.
Escenarios 2 e 3:
Sen cambios
Escenario 1:
ASPECTOS XERAIS. Orixe da superfluidez e da supercondutividade: Condensación tipo Bose-Einstein. Acoplo tipo BCS. Propiedades fundamentais dos supercondutores e os superfluídos.
SUPERFLUIDOS. 4He. 3He. Condensados de gases alcalinos. Outros superfluídos. Aspectos termo-hidrodinámicos. Vórtices cuánticos.
SUPERCONDUTORES. Materiais supercondutores de alta e baixa Tc, nanoestruturados, en presenza de desorde e homoxeneidades. Modelos fenomenolóxicos.
APLICACIÓNS E DISPOSITIVOS. Transporte e almacenamento de enerxía. Rodamentos magnéticos e levitación. Electrónica supercondutora. Magnetometría por interferometría cuántica. Qbits supercondutores.
PRÁCTICAS DE LABORATORIO. Observación da transición lambda en 4He. Transición resistiva de supercondutores de alta temperatura.
Escenarios 2 e 3:
Sen cambios
Bibliografía básica:
- D.R. Tilley, Superfluidity and superconductivity (Adam Hilger, 1990)
- V.V. Schmidt, The Physics of superconductors (Springer, 1997)
- J.F. Annett, Superconductivity, superfluids, and condensates (Oxford, 2004)
- M. Tinkham, Introduction to superconductivity (McGraw-Hill, 1996)
- J. Maza, J. Mosqueira, J.A. veira, Física del estado sólido (USC, 2008)
Bibliografía complementaria:
- J. Maza, J. Mosqueira, J.A. veira, Física del estado sólido : ejercicios resueltos (USC, 2009)
- R.P. Huebener, Magnetic flux structures in superconductors (Springer, 2001)
- K. Fossheim, A. Sudbo, Superconductivity: physics and applications (Wiley, 2004)
Recursos en liña:
- Notas e presentacións da materia no campus virtual
No momento de aprobar este programa docente, pensando nun posible escenario 2 ou 3, está en marcha o proceso de solicitude e adquisición de novo material bibliográfico electrónico; polo tanto, o profesorado da materia especificará no Campus Virtual que material bibliográfico se pode atopar en formato electrónico na biblioteca da USC cando os fondos estean dispoñibles.
Escenario 1:
BÁSICAS:
- Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
XENERAIS:
- Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
- Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
- Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS:
- Adquirir capacidade de análise e síntese.
- Ter capacidade de organización e planificación.
- Desenvolver o razoamento crítico.
ESPECÍFICAS:
- Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
- Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
- Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
- Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
- Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos.
Escenarios 2 e 3:
Sen cambios
Escenario 1:
CLASES EXPOSITIVAS: Leccións impartidas polo profesor que pueden ter distintos formatos (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia...). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos.
CLASES INTERACTIVAS-SEMINARIOS: Clases teórico/prácticas nas que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios... Istas clases poderán incluir tamén actividades que impliquen a participación directa do estudante (saidas ao encerado, etc.), e entregas de traballos realizados na casa, que contribuirán á evaluación continua.
CLASES INTERACTIVAS-DE LABORATORIO: Terán lugar en laboratorios de prácticas ou de investigación. Nelas se adquiren as habilidades experimentais relacionadas coa temática da materia e se consolidan os coñecementos adquiridos no resto de las clases. Tras unha explicación do profesor, o alumno realizará individualmente ou en grupos as actividades e/ou cálculos necesarios, completándoos na casa de ser necesario. E obrigatoria a asistencia a toda-las sesións de prácticas.
TUTORÍAS: Tutorías programadas en horario e calendario consensuado polo profesor e os estudiantes. Se aclararán dudas sobre a teoría, as prácticas, exercicios e outras tarefas propostas.
AULA VIRTUAL: A materia disporá de espacio na plataforma de campus virtual de la USC, que se usará para varios cometidos complementarios a la docencia.
Escenario 2:
Ver Plan de continxencia no apartado Observacions
Escenario 3:
Ver Plan de continxencia no apartado Observacions
Escenario 1:
O sistema de avaliación consta de dúas partes complementarias:
a) avaliación continua, que representará o 50% da nota final, e que consistirá na entrega e / ou realización de exercicios no tempo de clase (20% da nota final), e o informe das prácticas (30% da nota final).
b) avaliación mediante un exame final presencial que se realizará nas datas oficiais establecidas polo centro
A nota do alumno na primeira oportunidade corresponderá ao máximo entre a nota final do exame e a media (ao 50%) das cualificacións obtidas na avaliación continua e o exame final. A mesma regra aplícase á segunda oportunidade, para a que se mantén a avaliación continua.
En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o recollido na 'Norma para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións'.
Escenarios 2 e 3:
Ver o Plan de continxencia na sección Observacións
Escenario 1:
TRABALLO PRESENCIAL:
-Clases expositivas: 24 horas
-Clases interactivas de seminarios e laboratorio: 18 horas
-Clases de tutorías: 3 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO: 67.5 horas a repartir en
-Estudio autónomo individual ou en grupo: 21.5 horas
-Escritura de exercicios, conclusións e outros traballos: 21.5 horas
-Programación/experimentación e outros traballos en ordenador/laboratorio: 20 horas
-Preparación de presentacións orais, debates o similar: 4,5 horas
Escenarios 2 e 3:
Sen cambios
Escenario 1:
Es imprescindible a asistencia a clase, e moi recomendable a realización das tarefas asociadas á avaliación contínua. Tamén é importante manexar a bibliografía e non ceñirse só aos apuntes de clase. Asimesmo, recoméndase facer uso das tutorías para aclarar co profesor as dubidas que poidan surxir.
Para un idóneo seguimento do curso necesitaranse coñecementos específicos de electromagnetismo, física do estado sólido, termodinámica e física cuántica, polo que se recomenda ter superadas as correspondentes materias.
Escenarios 2 e 3:
Sen cambios
PLAN DE CONTINXENCIA no caso dun posible cambio de escenario
1) Obxectivos: sen cambios
2) Contido: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2:
a) Clases seminarias interactivas:
Parte da docencia terá lugar telematicamente. Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases expositivas realizaranse de xeito telemático (a través de Teams) e as clases interactivas serán presenciais, respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de capacidade ditada polas autoridades sanitarias non permite a todos os estudantes asistir a clases interactivas presenciais, transmitiranse mediante streaming. Os alumnos turnaránse para asistir ás clases presenciais. O número de alumnos por quenda estará condicionado polas normas vixentes en todo momento.
Terá prioridade á hora de programar a actividade da materia, a presencialidade nas probas de avaliación fronte ás clases interactivas presenciais. Se debido a una rotación inevitable do alumnado, as probas de avaliación consumisen un número inasumible de horas, a docencia correspondente impartiríase telemáticamente.
As titorías poden ser presenciais ou telemáticas, e requirirán cita.
b) Clases de laboratorio interactivas:
Se a limitación de capacidade dictada polas autoridades sanitarias non permite a todos os estudantes asistir simultaneamente a clases interactivas de laboratorio:
1) Se a situación do centro o permite, unha parte das prácticas a realizar serán trasladadas a outro espazo, de xeito que parte do alumnado traballará no laboratorio tradicional de ensino e parte nos novos espazos.
2) Se o centro non dispón destes espazos, en función da capacidade marcada, reducirase o número de prácticas que se realizarán de xeito presencial; as que non se realicen de xeito presencial traballaranse telemáticamente ou incluso, na aula, se estivera dispoñible.
As titorías poden ser presenciais ou telemáticas, e requirirán cita.
Escenario 3:
A docencia será telemática e as clases celebraranse de xeito síncrono durante a hora oficial das clases. Pode ser que, por causas imprevistas, algunhas das clases se celebren de xeito asíncrono, o cal será comunicado aos estudantes con antelación.
As titorías serán telemáticas, e requirirán cita.
6) Sistema de avaliación:
Escenarios 2 e 3:
As actividades de avaliación que non se poden realizar de xeito persoal, se non se poden aprazar, realizaranse telemáticamente a través das ferramentas institucionais de Office 365 e Moodle. Neste caso, requiriranse unha serie de medidas que precisarán que os alumnos dispoñan dun dispositivo con micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación adecuado. Os estudantes poden ser chamados a unha entrevista para comentar ou explicar parte ou a totalidade da proba.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no "Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión da cualificación".
7) Tempo de estudo e traballo individual: sen cambios
8) Recomendacións para o estudo da materia: sen cambios
Jesus Manuel Mosqueira Rey
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Teléfono
- 881814025
- Correo electrónico
- j.mosqueira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Iago Fernández Llovo
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Correo electrónico
- iagof.llovo [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula virtual 4º |
Martes | |||
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula virtual 4º |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
21.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
06.07.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |