Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Matemática Aplicada
Áreas: Matemática Aplicada
Centro Facultade de Matemáticas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Trátase de presentar a metodoloxía xeral da modelización matemática e exemplos concretos relacionados cos diferentes ámbitos das ciencias aplicadas e a enxeñaría. O programa poderá percorrer modelos vencellados a diferentes temas da matemática discreta e continua: ecuacións numéricas, ecuacións en diferencias, ecuacións diferenciais deterministas e estocásticas, ecuacións en derivadas parciais, optimización, etc.
1. Álxebra e análise tensorial. (Aproximadamente 6h expositivas)
2. O punto material. (2h expositivas)
3. O oscilador harmónico. (4h expositivas)
4. Xeneralidades sobre a mecánica dos medios continuos. (4h expositivas)
5. Introdución á mecánica de fluídos. (4h expositivas)
6. Introdución á mecánica de sólidos. (4h expositivas)
7. Transferencia de calor en sólidos. (2h expositivas)
Bibliografía básica:
A. BERMÜDEZ DE CASTRO y R. MUÑOZ SOLA Modelización Matemática. Departamento de Matemática Aplicada. USC.
M. E. GURTIN. An Introduction to Continuum Mechanics. Academic Press. New York, 1981.
O. LÓPEZ POUSO. "An Introduction to Continuum Mechanics" de M. E. Gurtin. Ejercicios resueltos (capítulos I-VI).
Publicacións docentes do Departamento de Matemática Aplicada, USC. 2002.
Bibliografía complementaria:
N. BELLOMO, E. DE ANGELIS, M. DELITALA. Mathematical Modelling in Applied Sciences. SIMAI e-lecture notes ISSN
1970-4429.
A. BERMÚDEZ. Continuum Thermomechanics. Birkhäuser. Basel. 2005
J. BERRY, K.HOUSTON. Mathematical Modelling. Edward Arnold. London. 1995
J. CALDWELL and D. K.S. NG. Mathematical Modelling : Case Studies and Projects. Kluwer. Boston. 2004
D. EDWARDS, M. HAMSON. Guide to Mathematical Modelling. Industrial Press. New York. 2007
N. D. FOWKES and J. J. MAHONY. An Introduction to Mathematical Modelling. John Wiley and Sons. Chichester. 1994
R. ILNER. Mathematical Modelling. A Case Studies Approach. AMS. Providence. 2005
J.N. KAPUR. Mathematical Modelling. New Age International Publishers. New Delhi. 2005
M.S. KLAMKIN. Mathematical Modelling. SIAM. Philadelphia. 1987 .
M. MESTERTON-GIBBONS. A Concrete approach to mathematical modelling. Addison-Wesley Publishing Company.
Redwood. 1989
G. F. SIMMONS, Ecuaciones Diferenciales, McGraw-Hill, 1993
E. VAN GROESEN, J. MOLENAAR. Continuum Modeling in the Physical Sciences. SIAM. Philadelphia. 2007
COMPETENCIAS BÁSICAS E XENERAIS:
CG1 - Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas das Matemáticas, xunto con certa perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
CG2-Reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de ferramentas matemáticas.
CG4 Comunicar, tanto por escrito como de forma oral, coñecementos, procedementos, resultados e ideas en Matemáticas tanto a un público especializado como a un non especializado.
CG5 - Estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en calquera disciplina científica ou tecnolóxica.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Utilizar bibliografía e ferramentas de busca de recursos bibliográficos xerais e específicos de Matemáticas, incluíndo o acceso por Internet.
CT2 - Xestionar de forma óptima o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros lóxicos na toma de decisións.
CT3 - Comprobar ou refutar razoadamente os argumentos doutras persoas.
CT4 - Traballar en equipos interdisciplinarios, achegando orde, abstracción e razoamento lóxico.
CT5 - Ler textos científicos tanto en lingua propia coma noutras de relevancia no ámbito científico, especialmente a inglesa.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE1 - Comprender e utilizar a linguaxe matemática.
CE4 - Identificar erros en razoamentos incorrectos propoñendo demostracións ou contraexemplos.
CE5 - Asimilar a definición dun novo obxecto matemático, relacionalo con outros xa coñecidos, e ser capaz de utilizalo en diferentes contextos.
CE6 - Saber abstraer as propiedades e feitos substanciais dun problema, distinguíndoas daquelas puramente ocasionais ou circunstanciais.
CE7 - Propoñer, analizar, validar e interpretar modelos de situacións reais sinxelas, utilizando as ferramentas matemáticas máis axeitadas aos fins que se persigan.
CE8 - Planificar e executar algoritmos e métodos matemáticos para resolver problemas no ámbito académico, técnico, financeiro ou social.
CE9 - Utilizar aplicacións informáticas de análise estatística, cálculo numérico e simbólico, visualización gráfica, optimización e software científico, en xeral, para experimentar en Matemáticas e resolver problemas.
Clases expositivas, interactivas de seminario e titorías de carácter presencial. Proporase ós alumnos como exercicio o establecemento e a resolución de modelos sinxelos de problemas reais. Intentarase fomentar a participación do alumno nas clases, especialmente nas interactivas. Os profesores publicarán boletíns de problemas no curso virtual da materia. No curso virtual tamén estarán dispoñibles as notas elaboradas polos profesores. Para resolver os modelos poderase facer uso, de ser o caso, do paquete Matlab ou de programas informáticos escritos en calquera linguaxe de programación.
A cualificación global será a maior das dúas notas seguintes:
-a nota do exame final.
-a media ponderada da nota do exame final (70%) y la evaluación continua (30%).
A avaliación continua consistirá en controis non liberatorios a e/ou a realización de cuestionarios. O exame final exixirá presencialidade.
A avaliación continua conservarase para a segunda oportunidade.
A avaliación das competencias realizarase no exame final e nos controis tidos en conta na avaliación continua. Máis concretamente:
- no exame final avaliaranse todas as competencias desenvolvidas na materia.
- nos controis non liberatorios, as competencias CG4, CE1, CE4, CE6, CE7 e CE8.
A cualificación dunha convocatoria en que o/a alumno/a non se presenta ou non supera os obxectivos establecidos será de suspenso, salvo que o/a estudante non realice ningunha actividade académica avaliable conforme ao establecido na programación, caso en que constará como non presentado/a.
Ao efecto exclusivo da concesión da cualificación de Matrícula de Honra terase en conta non só a nota final numérica senón tamén a avaliación continua.
Para os casos de realización fraudulenta dos exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: expositivas 26; interactivas de seminario 26; titorías 2.
Estudo autónomo individual ou en grupo 50
Resolución de exercicios 25
Programación/experimentación e outros traballos no ordenador 5
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similares 10
VOLUMEN TOTAL DO TRABALLO= 54+90=144 horas
1. Comprender o que se estuda. Para comprobalo, o alumno debería ser capaz de realizar por si mesmo os exercicios propostos na clase e nos boletíns de problemas.
2. Repasar os conceptos e métodos básicos de Álxebra e Análise Matemática. Repasar, en particular, os métodos analíticos de resolución de ecuacións diferenciais ordinarias.
3. Facer uso do horario de titorías.
4. Recorrer á bibliografía.
5. Estudiar con regularidade
Plan de continxencia para a adaptación desta guía ao documento Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso 2020-2021, aprobado polo Consello de Goberno da USC en sesión ordinaria celebrada o día 19 de xuño de 2020.
1. A metodoloxía da ensinanza e o sistema de avaliación descritos anteriormente corresponderían ao Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións na presencialidade física) do documento da USC titulado Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura.
2. Si o escenario fose o Escenario 2: distanciamento (restricións parciais na personalidade física), ambos epígrafes deberán adaptarse a ditas Directrices: tanto nas clases expositivas como nas interactivas impartíranse preferentemente desde a aula. Tamén poderanse levar a cabo de xeito virtual, en función das circunstancias. As titorías serán de carácter telemático.
O sistema de avaliación no cambiaría a excepción do exame final que tería que realizarse telemáticamente empregando o Campus Virtual e a plataforma Teams.
3. Si o escenario fose o Escenario 3 tanto a docencia expositiva como a interactiva serán completamente de carácter telemático con mecanismos síncronos, a través da aplicación Microsoft Teams. A programación de titorías será por vía telemática.
O sistema de avaliación non cambiaría a excepción do exame final que realizaríase telemáticamente empregando o Campus Virtual e a plataforma Teams.
Alfredo Bermudez De Castro Lopez-Varela
Coordinador/a- Departamento
- Matemática Aplicada
- Área
- Matemática Aplicada
- Teléfono
- 881813192
- Correo electrónico
- alfredo.bermudez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Rafael Muñoz Sola
- Departamento
- Matemática Aplicada
- Área
- Matemática Aplicada
- Teléfono
- 881813182
- Correo electrónico
- rafael.munoz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
Martes | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
Mércores | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
Xoves | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
15.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02 |
15.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 03 |
15.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 06 |
15.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
21.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 06 |