Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Áreas: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Despois de ter completado satisfactoriamente a Bioquímica,o alumnado debe poder:
- Demostrar o coñecemento e comprensión dos feitos esenciais, conceptos, principios e teorías principais da bioquímica.
- Coñecer a estructura, organización, propiedades e actividades dos compoñentes moleculares da materia viva e as transformacións que sufren nos organismos.
- Entender os procesos vitais a nivel molecular.
Estrutura e función de macromoléculas e membranas biolóxicas. Catálisis e control das reaccións bioquímicas. A función dos metais nos procesos biolóxicos. Bioenergética. Metabolismo. Información xenética. Estrutura, propiedades e reactividad química de biomoléculas. Metodoloxía en Bioquímica e Química Biolóxica.
CONTIDOS TEÓRICOS:
APARTADO I: INTRODUCIÓN
Tema 1. Introdución á Bioquímica.
Sentido do tema: Este tema analiza as peculiaridades da ciencia bioquímica e as características que definen a materia viva. Ao final do tema, resaltase a importancia dos descubrimentos bioquímicos na nosa vida diaria.
Epígrafes: Características que definen á materia viva. Concepto, obxectivos e alcance da Ciencia Bioquímica. Relación con outras Ciencias. Aplicacións dos descubrimentos bioquímicos.
Actividades a desenvolver: repasar conceptos xa estudados.
Tema 2. Biomoléculas.
Sentido do tema: Este tema analizase o concepto de biomoléculas e a estrutura, propiedades e actividades das principais biomoléculas. Finalmente, discútese como se organizan as macromoléculas en estruturas supramoleculares.
Epígrafes: Compoñentes dos seres vivos. Estrutura, propiedades, reactividade e función das biomoléculas orgánicas. Interacción non covalentes. A auga e a súa influencia na actividade das biomoléculas. Sistemas de amortiguación do pH intra i extracelular.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
APARTADO II: ESTRUTURA E CATÁLISIS
Tema 3. Glúcidos e lípidos.
Sentido do tema: Neste tema estúdanse as estruturas, as propiedades e as actividades biolóxicas dos carbohidratos e lípidos.
Epígrafes: Características xerais e clasificación dos hidratos de carbono. Os monosacáridos e os seus derivados. O enlace glicosídico. Oligosacáridos e polisacáridos de interese biolóxico. Introdución aos lípidos. Lípidos derivados de ácidos graxos e lípidos non saponificables.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 4. Ácidos nucleicos
Sentido do tema: Este tema ofrece unha visión xeral da estrutura e función de diferentes ácidos nucleicos e destaca a capacidade destas biomoléculas para almacenar, expresar e transmitir información xenética.
Epígrafes: Nucleótidos e o enlace fosfodiéster. Estrutura do ADN e ARN. Desnaturalización e hibridación de ácidos nucleicos.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 5. Estrutura e propiedades das proteínas.
Sentido do tema: Este tema analiza a estrutura covalente e a conformación espacial das proteínas, facendo especial fincapé na importancia da conformación espacial na gran diversidade de funcións que desempeñan as proteínas.
Epígrafes: Introdución as proteínas. Aminoácidos proteicos e non proteicos. O enlace peptídico e a estrutura primaria de péptidos e proteínas. Estrutura tridimensional das proteínas. Desnaturalización e plegamiento de proteínas.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 6. Función das proteínas.
Sentido do tema: Este tema estuda a estrutura e actividade das proteínas representativas implicadas en procesos clave, como o transporte de osíxeno e o sistema inmunitario entre outros. Analízase a interacción destas proteínas con outras moléculas e como estas interaccións están relacionadas coa actividade proteica.
Epígrafes: Hemoproteínas: transporte e almacenamento de osíxeno. O sistema inmune e as inmunoglobulinas. Máquinas moleculares.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 7. Metodoloxía e técnicas bioquímicas.
Sentido do tema: Este tema estuda algunhas das técnicas máis empregadas na investigación bioquímica, centradas sobre todo en proteínas.
Centrifugación, cromatografía e electroforese. Microscopía. Técnicas isotópicas e inmunolóxicas. Técnicas para a determinación da estrutura de proteínas. Introducción á manipulación e clonación do DNA.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 8. Enzimas e catálise.
Sentido do tema: Este tema estuda os catalizadores de reaccións en sistemas biolóxicos: as enzimas. Analízanse as propiedades e os mecanismos de catálise, seguida dunha introdución á cinética e á regulación enzimática.
Epígrafes: Introducción: características e propiedades dos enzimas. Nomenclatura e clasificación. Mecanismos de catálisis. Coenzimas. Cinética enzimática. Regulación da actividade enzimática.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual. Proba correspondente ao Bloque II (carácter síncrono CampusVirtual)
APARTADO III. BIOENERXÉTICA E METABOLISMO
Tema 9. Bioenerxética e metabolismo.
Sentido do tema: Neste tema discútense as diferentes formas que os organismos usan para extraer enerxía do seu ambiente e canalizalas a traballos biolóxicos. Exponse o papel central da molécula ATP nos intercambios de enerxía biolóxica e resáltase a importancia das reaccións redox e do acoplamiento químico na transferencia de enerxía entre os sistemas biolóxicos. Finalmente, preséntase unha vista panorámica do metabolismo e dos mecanismos implicados na súa regulación.
Epígrafes: Introdución: organismos e fontes de enerxía. Bioenerxética e termodinámica. Transferencia de grupos fosforilo e ATP. Reaccións de oxidación-redución biolóxicas. Introducción ao metabolismo e principios de regulación metabólica.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 10. Metabolismo de glúcidos.
Sentido do tema: Na discusión deste tema prestarase especial atención á posición central que a glicosa ocupa no metabolismo de plantas, animais e moitos microorganismos. A glicosa non é só un excelente combustible, senón tamén un precursor moi versátil, capaz de fornecer moitos intermedios metabólicos para reaccións biosintéticas.
Epígrafes: Introducción ao metabolismo dos hidratos de carbono. Glucólisis e rutas alimentadoras. Destinos do piruvato. Gluconeoxénesis. Regulación coordinada de glucolisis e gluconeoxénesis. Ruta das pentosas fosfato. Metabolismo do glucóxeno en animais e a súa regulación.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 11. Ciclos do ácido cítrico e do glioxilato.
Sentido do tema: Neste tema considerarase en primeiro lugar a conversión de piruvato en grupos acetilo, seguida da entrada destes grupos no ciclo do ácido cítrico. Analizaranse as reaccións e as enzimas que as catalizan, e algunhas vías serán expostas onde se substitúan os intermediarios do ciclo. O tema remata cunha discusión do ciclo do glioxilato, que algúns organismos usan para producir glicosa a partir de triacilgliceroles de reserva.
Epígrafes: Produción de acetil-CoA. Reaccións do ciclo do ácido cítrico. Regulación do ciclo do ácido cítrico. Ciclo do glioxilato.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 12. Metabolismo de lípidos.
Sentido do tema: Neste tema estudarase a importancia dos triacilgliceroles de almacenamento de enerxía. Estudaranse as fontes de ácidos graxos e as rutas de transporte ao lugar onde se produce a súa oxidación. A continuación describiranse as etapas de oxidación de ácidos graxos e transformación de acetil-CoA en corpos cetónicos no fígado. Finalmente, describirase a biosíntese de ácidos graxos e a súa incorporación en triacilgliceroles e lípidos de membrana.
Epígrafes: Dixestión, mobilización e transporte de graxas. Oxidación de ácidos grasos e corpos cetónicos. Biosíntesis de ácidos grasos e triacilgliceroles. Biosíntesis de lípidos de membrana.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 13. Fosforilación oxi dativa.
Sentido do tema: A fosforilación oxidativa é a culminación do metabolismo produtor de enerxía en organismos aeróbicos. Este tema comeza coa descrición dos compoñentes da cadea de transferencia electrónica e a súa organización en forma de grandes complexos funcionais asociados á membrana mitocondrial interna. Analizarase o fluxo electrónico a través destes complexos, así como o movemento de protóns asociados a dito fluxo e como a enerxía deste movemento é capturada en forma de ATP mediante catálise rotacional.
Epígrafes: Introdución. Reaccións de transferencia de electróns nas mitocondrias. Síntese de ATP. Regulación da fosforilación oxidativa.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Proba correspondente ao Bloque III (carácter síncrono CampusVirtual).
APARTADO IV. BIOLOXÍA MOLECULAR
Tema 14. Estrutura dos xenes e replicación do DNA.
Sentido do tema: Este tema explica a forma na que a información xénica é almacenada por distintos organismos e estuda os procesos polos que as bacterias e as células eucariotas fan copias fieis das moléculas de ADN.
Epígrafes: Almacenamento da información xénica nos diferentes organismos. Estrutura da cromatina e cromosomas. Replicación do DNA bacteriano. Replicación do DNA nuclear eucariota.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 15. Metabolismo do RNA.
Sentido do tema: Este tema analiza o papel central que xoga o ARN na transmisión de información xénica. Estúdase o proceso de transcrición en células procariotas e eucariotas e os procesos de maduración que sofren diferentes ARN no interior da célula. Tamén se discute o papel do ARN como modelo para a síntese de ADN e ARN por algúns virus. Finalmente, descríbense algunhas das funcións especializadas do ARN, incluíndo funcións catalíticas.
Epígrafes: A transcrición procariota e eucariota. Maduración dos RNAs. Síntese de DNA y de RNA a partir de RNA.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Tema 16. Metabolismo das proteínas.
Sentido do tema: Este tema describe como a información xenética se traduce en proteínas (código xenético). A continuación descríbense os compoñentes implicados no proceso de síntese de proteínas e os mecanismos de síntese de proteínas en células procariotas e eucariotas. Finalmente, estúdanse as principais modificacións post-translacionais que sofren as proteínas, así como o seu destino e degradación.
Epígrafes: O código xenético. Síntese de proteínas en procariotas e eucariotas. Maduración de proteínas. Destino e degradación de proteínas.
Actividades a desenvolver: cuestiones y/o ejercicios en seminarios o Campus virtual.
Proba correspondente ao Bloque IV (carácter síncrono CampusVirtual)
CONTIDOS PRÁCTICOS
Experiencia 1 (Día 1)- Observación de células eucariotas en cultivo e obtención de extractos celulares. O obxectivo desta primeira parte da práctica consiste en iniciarse no manexo de células eucariotas. Para esta práctica utilizaremos células (CEF: fibroblastos embrionarios de polo) en monocapas cultivadas en placas de 35 mm de diámetro, a partir das cales obteremos extractos totais (todo o contido celular) e extractos citoplasmáticos que analizaremos posteriormente por electroforesis en xeles de poliacrilamida, na segunda parte da práctica.
Experiencia 2 (Día 1)- Transformación de bacterias competentes cun plásmido con resistencia a Ampicilina. Neste proceso úsanse células bacterianas coa parede debilitada ao ser obtidas na fase exponencial do seu crecemento, que denominamos “competentes” ao ser máis susceptibles de incorporar DNA exógeno debido á debilidade da súa parede. O DNA plasmídico se incuba con iones divalentes que neutralizan a carga das súas fosfatos facilitando a interacción coa membrana celular. Tras ser sometidas a un choque térmico, as bacterias competentes incorporarán o DNA do plásmido. A continuación, se inoculan as células na superficie de placas de agar e dispérsanse con axuda dunha varilla. Só as células de E.coli que incorporen unha molécula de pBsct que posúe un xene que proporciona resistencia contra o antibiótico ampicilina poderán crecer na placa de agar con devandito antibiótico e formar unha colonia visible logo de 12 horas de incubación.
Experiencia 3 (Día 2)- Dixestión dun plásmido con encimas de restrición. Nesta práctica utilizarase un procedemento esencial en Bioloxía Molecular: a dixestión de DNA con endonucleasas de restrición de tipo II, que permiten cortar o DNA de forma reproducible e específica de secuencia. O mecanismo de actuación destes encimas explícase en clase. A dixestión do plásmido Bsct, con diferentes encimas de restrición, suporá a linearización do plásmido e a liberación do insiro clonado no sitio de restrición de EcoRI e/ou outros fragmentos, segundo os encimas utilizados. A electroforesis dos fragmentos de DNA resultantes da dixestión (parte 3), permitirá a separación do DNA por tamaños: os fragmentos pequenos migrarán máis lonxe da orixe que os fragmentos de maior peso molecular. A visualización do DNA realizarase baixo luz ultravioleta, logo de tinción con bromuro de etidio.
Experiencia 4 (Día 2)- Reacción en cadea da polimerasa (PCR). Esta parte será máis unha demostración que unha práctica e será realizada polo profesor ou por un voluntario. Faremos só unha reacción por práctica. Esta técnica consiste na amplificación de fragmentos de DNA que están comprendidos entre 2 secuencias coñecidas a partir das cales deseñaremos os cebadores específicos utilizados na reacción. Mediante a repetición sucesiva de ciclos de: i) desnaturalización, ii) hibridación e iii) extensión, a polimerasa termoestable denominada Taq, estenderá os cebadores tomando como molde as secuencias do DNA proporcionado e amplificando a rexión comprendida entre os 2 cebadores.
Bibliografía básica:
-McKEE, T. and McKEE, J. R., 2014. Bioquímica. Las bases moleculares de la vida. [en liña] 5 ed. McGRAW-HILL Interamericana Editores. https://accessmedicina-mhmedical-com.ezbusc.usc.gal/book.aspx?bookid=19…
Bibliografía complementaria:
- Berg, Tymoczko & Stryer. Bioquímica. 6ª/7ª edición. Barcelona: Editorial Reverté. 2008/2015.
- Feduchi, Blasco, Romero & Yañez. Bioquímica. Conceptos esenciales. 1ª/2ª edición. México: Editorial Médica Panamericana 2010/2015.
-Nelson, David L. and Cox, Michael M. Lehninger Principios de Bioquímica. 6ª/7ª edición. Barcelona: Editorial Omega, 2014/2018.
- Devlin, T.M. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations. 7th Edition, 2010, Wiley
- Mathews, C.K., Van Holde, K.E. & Ahern, K.G., Bioquímica (3ª/4ª Edición), 2002/2013, Addison Wesley.
- Voet, D., Voet, J.G. y Pratt, C.W. Fundamentos de Bioquímica, 2ª Edición, Ed. Panamericana, 2007.
XERAIS
CG2- Que os estudantes sexan capaces de xuntar e interpretar datos, información e resultados sobresaíntes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou de outros ámbitos que precisen do uso de coñecementos da Química.
CG3- Que poidan aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos obtidos como a capacidade de análisis e de abstracción na definición e plantexamento de problemas e na búsqueda das suas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
CG4- Que teñan capacidade para comunicar, tanto por escrito como de forma oral, coñecementos, procedementos, resultados e ideas en Química tanto a un público especializado como non especializado.
CG5- Que sexan capaces de estudar e aprender de forma autónoma, con organización do tiempo e recursos novos coñecimentos e técnicas en calquera disciplina científica ou tecnolóxica.
ESPECÍFICAS
CE13- Ser capaz de demostrar o coñecemento e comprensión dos feitos esenciais, conceptos, principios e teorías relacionadas con as áreas da Química.
CE15- Ser capaz de recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
CE20- Ser capaz de interpretar datos procedentes de observacióes e medidas no laboratorio en términos da sua significación e das teorías que a sustentan.
CE22- Comprender a relación entre teoría e experimentación.
CE25- Ser capaz de relacionar a química con outras disciplinas.
TRANSVERSAIS
CT10- Obter razonamiento crítico.
CT11- Conseguir compromiso ético.
CT12- Obterr un aprendizaxe autónomo
CT13- Capacidade de adaptación a novas situacións.
CT14- Desenrolar creatividade.
Escenario 1.Normalidade adaptada
- CLASES EXPOSITIVAS presenciais con proxeccións de ordenador e curso no Campus Virtual (incluíndo material relacionado coas clases e cuestionarios).
- SEMINARIOS presenciais en grupos reducidos onde se resolverán problemas ou cuestións. Os/as alumnos/as tamén poderán preparar e discutir temas relacionados coa materia.
- TUTORIAS presenciais en grupos reducidos onde se resolveran dúbidas expostas polos alumnos.
- CLASES PRÁCTICAS DE LABORATORIO: clases presenciais en grupos reducidos que se realizan nun laboratorio de prácticas, onde o/a estudante, baixo a vixilancia e orientación do profesor, realizará ensaios experimentais e cálculos para consolidar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas e para familiarizarse co manexo de técnicas e metodoloxías bioquímicas.
Escenario 2. Distanciamento
- Clases expositivas: en función da situación e da disponibilidade de infraestructura, as clases expositivas poderán realizarse de forma parcialmente presencial (en quendas) ou totalmente telemática (síncronas ou asíncronas) empleando a plataforma Teams.
- Os seminarios e as prácticas serán presenciais en grupos reducidos. Se é necesario reducir o número de estudantes por grupo, diminuiranse as horas presenciais ao 50%, impartíndose o resto de horas de forma non presencial e asíncrona empleando preferentemente a plataforma Moodle.
- Tutorías: telemáticas de forma síncrona (a través da plataforma Microsoft Teams), en grupos moi reducidos.
Escenario 3.Peche das instalacions
Tanto a docencia expositiva como a interactiva (seminarios, prácticas, titorías) desenvolveranse na súa totalidade de xeito virtual utilizando o Campus Virtual e a plataforma Microsoft Teams.
- Clases expositivas: serán asíncronas. Os/as alumnos/as disporán no Campus virtual das presentaciones das clases grabadas.
- Seminarios e tutorías: levaranse a cabo de forma síncrona (a través da plataforma Microsoft Teams).
- Clases prácticas de laboratorio: serán síncronas; mediante vídeos e explicacións do profesor (a través de la plataforma Microsoft Teams), o alumnado aprenderá como se desenvolve o protocolo de prácticas, o fundamento das técnicas empregadas e como se interpretan os resultados experimentais obtidos.
ESTÁ EXPRESAMENTE PROHIBIDO QUE O ALUMNADO DISTRIBUA O MATERIAL DOCENTE (TANTO ESCRITO COMO AUDIOVISUAL) A PERSOAS ALLEAS O CURSO.
1. Avaliación continua (AC; 40%), que vai consistir en:
i. Resolución de exercicios, problemas e/ou traballos presentados nos seminarios (Ej_entr = 15%).
ii. Cuestionarios campus virtual (Cuest=15%). Haberá probas correspondentes aos bloques II, III e IV da materia.
iii. Prácticas de Laboratorio (Pract = 10%): puntuaranse unhas cuestions ao finalizar as prácticas.
Os alumnos deberán obter una calificación de APTO (superior a 4) nas prácticas para superar a materia. As ausencias non xustificadas suporán una calificación de NON APTO.
2. Proba Final (EF = 60%). Consistirá en cuestions relacionadas cos contidos teórico-prácticos da materia.
Nota Final= Nota EF x 0,60 + Nota AC x 0,40. A calificación do/a estudante non será inferior a do examen final nin a obtida ponderándoa coa evaluación continua. Para aprobar esta asignatura é preciso obter a lo menos una nota de 4 sobre 10 no examen final.
Os/as alumnos/as que non superen a materia na oportunidade ordinaria poderán presentarse a oportunidade de recuperación. A nota da evaluación continua manterase coa excepción daqueles/as alumnos/as que suspendan as prácticas: estos deberán realizar un examen de prácticas para poder recuperarlas.
Aos/as estudantes que suspendan solo a parte da teoría se lles manterá a nota das prácticas durante os 2 cursos seguintes. Os/as alumnos/as repetidores/as terán o mismo réximen de asistencia a clases interactivas e o mismo sistema de evaluación que os matriculados por primeira vez.
Ao longo do curso se evalúan as seguintes competencias:
Clases interactivas: CG2, CG3, CG4, CT10, CT12, CT14, CE13, CE15 E CE25.
Prácticas laboratorio: CG3, CT11, CT12, CT13, CT14, CE15, CE20, CE22 E CE25.
Proba final: CG4, CG5, CT12, CT14, CE13, CE22 E CE25.
Escenario 1.
-A entrega das tarefas dos seminarios e as cuestiones das prácticas será presencial.
-Os cuestionarios correspondentes aos distintos bloques da materia realizaranse de forma virtual.
- O control de asistencia as actividades presenciais realizarase mediante firma, mentras que a participación nas actividades telemáticas quedará rexistrada de forma automática no CampusVirtual.
-A proba final será presencial.
Escenario 2.
-A entrega das tarefas dos seminarios e as cuestiones das prácticas será preferentemente de modo presencial.
-Os cuestionarios correspondentes aos distintos bloques da materia realizaranse de forma virtual.
- O control de asistencia as actividades presenciais realizarase mediante firma, mentras que a participación nas actividades telemáticas quedará rexistrada de forma automática no CampusVirtual.
-A proba final será preferentemente telemática síncrona.
Escenario 3.
-Todas as entregas e cuestionarios serán virtuales, ben a través do CampusVirtual ou de Microsoft Teams.
- O control de participación nas actividades telemáticas quedará rexistrada de forma automática no CampusVirtual ou Teams.
-A proba final será telemática preferentemente síncrona.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais:
- 28 horas teóricas.
- 13 horas de seminarios en grupos reducidos.
- 2 horas de tutorías en grupos moi reducidos.
- 17 horas de prácticas de laboratorio.
Horas non presenciais:
- 90
Horas Totais: 150
Asistencia ás actividades propostas, levar a materia ao día e consultar as dúbidas ao profesor durante as horas de tutoría.
Recomendacións para o estudo da materia
Asistencia ás actividades propostas, levar a materia ao día e consultar as dúbidas ao profesor durante as horas de tutoría.
Plan de Continxencia
As adaptacións para os escenarios 2 e 3 son as seguintes:
Metodoloxía da ensinanza:
Escenario 2. Distanciamento
- Clases expositivas: en función da situación e da disponibilidade de infraestructura, as clases expositivas poderán realizarse de forma parcialmente presencial (en quendas) ou totalmente telemática (síncronas ou asíncronas) empleando a plataforma Teams.
- Os seminarios e as prácticas serán presenciais en grupos reducidos. Se é necesario reducir o número de estudantes por grupo, diminuiranse as horas presenciais ao 50%, impartíndose o resto de horas de forma non presencial e asíncrona empleando preferentemente a plataforma Moodle.
- Tutorías: serán telemáticas de forma síncrona (a través da plataforma Microsoft Teams), en grupos reducidos.
Escenario 3.Peche das instalacions
Tanto a docencia expositiva como a interactiva (seminarios, prácticas, titorías) desenvolveranse na súa totalidade de xeito virtual utilizando o Campus Virtual e a plataforma Microsoft Teams.
- Clases expositivas: serán asíncronas. Os/as alumnos/as disporán no Campus virtual das presentaciones das clases grabadas.
- Seminarios e tutorías: levaranse a cabo de forma síncrona (a través da plataforma Microsoft Teams).
- Clases prácticas de laboratorio: serán síncronas; mediante vídeos e explicacións do profesor (a través da plataforma Microsoft Teams), o alumnado aprenderá como se desenvolve o protocolo de prácticas, o fundamento das técnicas empregadas e como se interpretan os resultados experimentais obtidos.
Sistema de avaliación
Manterase o mismo sistema de avaliación nos tres escenarios, variando o procedemento de entrega das probas da avaliación continua e a realización da proba final.
Escenario 2.
-A entrega das tarefas dos seminarios e as cuestiones das prácticas será preferentemente presencial.
-Os cuestionarios correspondentes aos distintos bloques da materia realizaranse de forma virtual a través da Plataforma Moodle.
- O control de asistencia as actividades presenciais realizarase mediante firma, mentras que a participación nas actividades telemáticas quedará rexistrada de forma automática no CampusVirtual.
-A proba final será preferentemente telemática síncrona.
Escenario 3.
-Todas as entregas e cuestionarios serán virtuales, ben a través do CampusVirtual ou de Microsoft Teams.
- O control de participación nas actividades telemáticas quedará rexistrada de forma automática no CampusVirtual ou Teams.
-A proba final será telemática, preferentemente síncrona.
Jose Manuel Martinez Costas
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 881815734
- Correo electrónico
- jose.martinez.costas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Cristina Diaz Jullien
Coordinador/a- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 881816932
- Correo electrónico
- cristina.diaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Lourdes Dominguez Gerpe
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- ml.dominguez.gerpe [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Saínza Lores Touriño
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- sainza.lores [at] rai.usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Química Física (planta baixa) |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula Química Técnica (planta baixa) |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula Química Xeral (2º andar) |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Bioloxía (3º andar) |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula Química Xeral (2º andar) |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Física (3º andar) |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula Matemáticas (3º andar) |
11.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Bioloxía (3º andar) |
11.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Analítica (2º andar) |
11.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Orgánica (1º andar) |
11.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Técnica (planta baixa) |
30.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Física (3º andar) |
30.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Matemáticas (3º andar) |