Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 71.5 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 30 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Non implantada)
Matrícula: Non matriculable
- Comprensión xeral dos principios da visualización e das técnicas necesarias para a visualización de datos.
- Coñecer que características conducen a unha boa visualización.
- Capacidade de detectar erros nunha representación e os problemas que carrexan eses erros.
- Capacidade para elixir a mellor opción para extraer a información dos datos e transmitila de forma eficaz.
- Elección, en función dos tipos de datos dispoñibles e o obxectivo, da solución gráfica que mellor se adapte.
- Implementar métodos de visualización de datos multidimensionáis.
- Aplicar técnicas de visualización de datos con dependencia temporal e espacial.
- Implementar procedementos de visualización interactiva.
- Coñecemento de programas de visualización de datos.
TEORÍA
1. Introdución
2. Traballar con datos
3. Principios básicos para visualización de datos
4. Visualización estática
5. Visualización dinámica e interactiva
PRÁCTICAS
1. Gráficas estáticas
a. Gráficas simples
b. Gráficas complexas
2. Visualización de redes
3. Gráficas multivariable e multidimensional
4. Gráficas dinámicas
5. Gráficas interactivas
BIBLIOGRAFÍA BASICA:
• McCandless, David. Knowledge is Beautiful. 1st Edition, William Collins, 2014. ISBN: 9780007427925
• McDaniel, Eileen, McDaniel, Stephen. The Accidental Analyst: Show your data Who’s Boss. 1st Edition, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2012. ISBN: 1477432264
• Cairo, Alberto. The functional art: an introduction to information graphics and visualization. 1st Edition, New Riders, 2012. ISBN: 9780321834737
• Few, Stephen. Information Dashboard Design: Displaying Data for at-a-glace Monitoring. 2nd Edition, Analytics Press, 2013. ISBN: 1938377001
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
• Murray, Scott. Interactive Data Visualization for the Web. 2nd Edition, O’Really, 2017. ISBN: 9781491921289
• Meirelles, Isabel. Design for information. 1st edition, Rockport Publishers. 2013. ISBN: 1592538061
• Newton, Thomas et al. Learning D3.js 5 Mapping: build cutting-edge maps and visualizations with JavaScript. 2nd Edition, Packt Publishing, 2017. ISBN: 9781787280175
• Wexler, Steve et al. The big book of dashboards. 1st Edition, John Wiley & Sons Inc, 2017. ISBN: 1119282713
Contribuír a conseguir as competencias da memoria do título de Grao en Enxeñería Informática da USC (CB3, CB4, CG8, CG9, TR1, TR2, TR3, RI13, RI17, TI6)
- Obtención dunha visión xeral do mundo da visualización de datos, abarcando tanto os conceptos básicos como os distintos principios e técnicas utilizadas para mostrar a información.
- Coñecemento dos conceptos, modelos e técnicas de procesamento de datos.
- Coñecemento de técnicas de recolección, preparación e filtrado de datos para a visualización.
- Utilizar unha contorna de programación e librerías para utilizar e implementar as técnicas de visualización de datos interactiva.
- Coñecemento das fases de desenvolvemento dun proxecto de visualización de datos.
Para todos os escenarios:
- A materia dispoñerá dunha aula virtual soportada pola plataforma Moodle do Campus Virtual da USC. Dita aula virtual dará soporte ás distintas actividades de ensino-aprendizaxe nos diferentes escenarios contemplados, incluídas posibles actividades de avaliación, e tamén servirá como medio de comunicación co alumnado mediante foros e mensaxería RI13.
- As titorías e aclaración de dúbidas realizaranse a través da plataforma virtual ou de MS Teams ou do correo electrónico RI13:
Pedro Saco pedro.saco [at] usc.es (pedro[dot]saco[at]usc[dot]es)
Escenario 1:
Nas sesións expositivas na aula:
- Exposicións orais dos contidos teóricos fomentando a atención do alumnado mediante curiosidades e/ou anécdotas relacionadas coa materia. CG8
- Desenvolver o temario seguindo unha orde ascendente na complexidade dos contidos. CG8
- Propoñeranse seminarios preparados polos estudantes, en grupos reducidos, sobre temáticas relacionadas co temario de forma que o complementen partindo de diferentes premisas definidas polo profesorado. CB3, CB4, CG8, CG9, TR1, TR2, TR3, RI13, TI6
Nas sesións interactivas na aula de informática:
- Realizaranse exercicios prácticos que lles permitan levar á práctica os coñecementos teóricos aprendidos utilizando o hardware e software idóneos. CB3, CG8, TR1, TR3
- Os estudantes desenvolverán de forma individual un proxecto de visualización completo de temática libre no que usarán os coñecementos adquiridos ao longo do curso. CB3, CB4, CG8, CG9, TR1, TR2, TR3, RI13, RI17, TI6
- Conectarán os coñecementos de cada tema cos demais para reflectir as relacións entre os distintos elementos. CG8
Escenario 2:
- A docencia expositiva, tanto a do profesorado como os seminarios preparados polo alumnado, de non finalizar presencialmente, será virtual e síncrona a través da plataforma MS Teams.
- A docencia interactiva será reforzada de modo asíncrono na aula virtual mediante a publicación de materiais didácticos que guíen o desenvolvemento das tarefas propostas ao alumnado, de modo individual ou grupal.
Escenario 3:
- Todas as actividades docentes serán canalizadas completa e exclusivamente a través da aula virtual da materia. A docencia expositiva, de non finalizar presencialmente, será virtual e síncrona a través de MS Teams. No caso da docencia interactiva, será de modo asíncrono na aula virtual mediante a publicación de materiais didácticos que guíen o desenvolvemento das tarefas propostas ao alumnado, de modo individual ou grupal.
Consideracións previas e comúns a todos os escenarios:
- Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
- Non se conservan cualificacións dun curso para outro. En consecuencia, os estudantes repetidores cursarán a materia como un estudante de primeira convocatoria.
Escenario 1:
30% exame teórico + 50 % proxecto individual final + 20% Traballo grupal
- O traballo grupal consistirá na presentación dun informe escrito e defendido en público sobre conxunto de datos proposto polo profesorado ou exposto polos estudantes e aprobado polo profesorado.
- O proxecto individual final do curso é a realización dun proxecto de visualización a partir dun conxunto de datos elixido polo estudante.
1ª OPORTUNIDADE
- A entrega do proxecto individual será como límite 7 días antes do día de realización do exame teórico. A entrega do proxecto individual será única e utilizarase para a avaliación da 1ª e/ou 2ª oportunidade. A nota do proxecto individual será definitiva sen posibilidade de recuperación.
- En caso de aprobar o exame teórico e non entregar o proxecto individual, manterase a nota do exame para a 2ª oportunidade.
2ª OPORTUNIDADE
- A entrega do proxecto individual será como límite 7 días antes do día de realización do exame teórico se non se entregou na 1ª oportunidade.
CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA
40% exame teórico + 60 % proxecto práctico.
- O estudante ten que poñerse en contacto co profesorado a principio do curso académico para que lle sexa asignado un proxecto práctico que terá que entregar o día do exame teórico.
En todas as convocatorias a mínima admisible no exame teórico, traballo grupal e o proxecto individual é de 4 sobre 10.
Considerarase a condición de NON PRESENTADO só ao alumnado que non realicen o exame teórico.
Escenario 2 e 3:
60 % proxecto individual final + 40% Traballo grupal
- O traballo grupal consistirá na presentación dun informe escrito e defendido en público a través da plataforma MS Teams sobre conxunto de datos proposto polo profesorado ou exposto polos estudantes e aprobado polo profesorado.
- O proxecto individual final do curso é a realización dun proxecto de visualización a partir dun conxunto de datos elixido polo estudante.
1ª OPORTUNIDADE
- A entrega do proxecto individual será como límite o 31/05/2021. A entrega do proxecto individual será única e utilizarase para a avaliación da 1ª e/ou 2ª oportunidade. A nota do proxecto individual será definitiva sen posibilidade de recuperación.
- En caso de aprobar o exame teórico e non entregar o proxecto individual, manterase a nota do exame para a 2ª oportunidade.
2ª OPORTUNIDADE
- A entrega do proxecto individual será como límite o 20/06/2021 se non se entregou na 1ª oportunidade.
CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA
40% exame teórico + 60 % proxecto práctico.
- O estudante ten que poñerse en contacto co profesorado a principio do curso académico para que lle sexa asignado un proxecto práctico que terá que entregar o día do exame teórico.
En todas as convocatorias a mínima admisible no exame teórico, traballo grupal e o proxecto individual é de 4 sobre 10.
Considerarase a condición de NON PRESENTADO só ao alumnado que non realice o exame teórico.
Para as clases teóricas o alumnado debería dedicarlle 1 hora por cada hora presencial. Para a preparación dos seminarios cada estudante debería dedicarlle 12 horas. Para os traballos grupais e o traballo individual o estudante debería dedicarlle 40 horas ademais das horas de prácticas presenciais. Para a preparación do exame 8 horas levando a materia ao día. Iso dá un total de 44 horas presenciais e 69 horas de traballo persoal.
As actividades de ensino-aprendizaxe farán uso do Campus Virtual da USC. A lingua empregada de modo habitual nas tarefas docentes será o castelán.
PLAN DE CONTINXENCIA #ANTE UN POSIBLE CAMBIO DE ESCENARIO
Metodoloxía do ensino:
Para todos os escenarios:
- A materia dispoñerá dunha aula virtual soportada pola plataforma Moodle do Campus Virtual da USC. Dita aula virtual dará soporte ás distintas actividades de ensino-aprendizaxe nos diferentes escenarios contemplados, incluídas posibles actividades de avaliación, e tamén servirá como medio de comunicación co alumnado mediante foros e mensaxería RI13.
- As titorías e aclaración de dúbidas realizaranse a través da plataforma virtual ou de MS Teams ou do correo electrónico RI13:
Pedro Saco pedro.saco [at] usc.es (pedro[dot]saco[at]usc[dot]es)
Cambio ao escenario 2:
- A docencia expositiva, tanto a do profesorado como os seminarios preparados polo alumnado, de non finalizar presencialmente, será virtual e síncrona a través da plataforma MS Teams.
- A docencia interactiva será reforzada de modo asíncrono na aula virtual mediante a publicación de materiais didácticos que guíen o desenvolvemento das tarefas propostas ao alumnado, de modo individual ou grupal.
Cambio ao escenario 3:
- Todas as actividades docentes serán canalizadas completa e exclusivamente a través da aula virtual da materia. A docencia expositiva, de non finalizar presencialmente, será virtual e síncrona a través de MS Teams. No caso da docencia interactiva, será de modo asíncrono na aula virtual mediante a publicación de materiais didácticos que guíen o desenvolvemento das tarefas propostas ao alumnado, de modo individual ou grupal.
Sistema de avaliación:
Cambio ao escenario 2 e 3:
60 % proxecto individual final + 40% Traballo grupal
- O traballo grupal consistirá na presentación dun informe escrito e defendido en público a través da plataforma MS Teams sobre conxunto de datos proposto polo profesorado ou exposto polos estudantes e aprobado polo profesorado.
- O proxecto individual final do curso é a realización dun proxecto de visualización a partir dun conxunto de datos elixido polo estudante.
1ª OPORTUNIDADE
- A entrega do proxecto individual será como límite o 31/05/2021. A entrega do proxecto individual será única e utilizarase para a avaliación da 1ª e/ou 2ª oportunidade. A nota do proxecto individual será definitiva sen posibilidade de recuperación.
- En caso de aprobar o exame teórico e non entregar o proxecto individual, manterase a nota do exame para a 2ª oportunidade.
2ª OPORTUNIDADE
- A entrega do proxecto individual será como límite o 20/06/2021 se non se entregou na 1ª oportunidade.
CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA
40% exame teórico + 60 % proxecto práctico.
- O estudante ten que poñerse en contacto co profesorado a principio do curso académico para que lle sexa asignado un proxecto práctico que terá que entregar o día do exame teórico.
En todas as convocatorias a mínima admisible no exame teórico, traballo grupal e o proxecto individual é de 4 sobre 10.
Considerarase a condición de NON PRESENTADO só ao alumnado que non realice o exame teórico.