Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.5 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioloxía Funcional
Áreas: Fisioloxía Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Tras cursala, os alumnos deben ter a capacidade de:
1) Entender os procesos básicos do funcionamento vexetal -centrándose no metabolismo do carbono como base do crecemento primario da planta- e a súa regulación e integración espacial e temporal.
2) Usar os coñecementos adquiridos como base para o estudio doutras materias relacionadas.
3) Analizar criticamente a información que se lles da, baixo distintos enfoques.
4) Aplicar o método científico, de forma que poda resolver problemas novos, manexar a grande cantidade de información a que hoxe ten acceso e facer un análise en profundidade dos distintos fenómenos fisiolóxicos.
Temario teórico (18h): Relacións hídricas, nutrición e transporte nas plantas.
A economía do carbono. Control do rendemento biolóxico e económico das plantas.
Fisioloxía del desenvolvemento. Regulación endóxena e esóxena.
Fisioloxía en condiciones de estres. Fitorremediación.
Introdución a biotecnoloxía vexetal.
Temario práctico (18h): O potencial da auga. Transpiración Transporte por xilema. Fotosíntese. Hormonas vexetais. Xerminación. Plantas en condicións de estrés.
Azcón-Bieito J, Talón M (eds). 2008 (2ª ed.). "Fundamentos de Fisiología vegetal". McGraw-Hill Interamericana, Madrid.
Barceló J, Nicolás G, Sabater B, Sánchez-Tamés R. 2000 (7ª ed.). "Fisiología Vegetal". Ed. Pirámide, Madrid. ISBN 84-368-1521-4.
Beltrán JP, García Olmedo F, Puigdoménech P. 2003. “Plantas transgénicas”. Ediciones Universidad de Salamanca, Salamanca. ISBN 84-7800-718-0.
Buchanan RB, Gruissem W, Jones RL. 2000. “Biochemistry and molecular biology of plants”. American Society of Plant Physiologists, Waldorf. ISBN 0-943088-39-9.
De Liñan C. 2006 (22ª ed.). "Vademecum de productos fitosanitarios y nutricionales". Ed. Agrotécnicas, S.L., Madrid. ISBN 84-87480-37-3.
DeVere Burton L. 2000. “Agrociencia y tecnología”. Paraninfo, Madrid. ISBN 84-283-2647-9.
Epstein E, Bloom AJ. 2005 (2ª ed.). “Mineral nutrition of plants: principles and perspectives”. Sinauer, Sunderland (MA). ISBN 0-87893-172-4.
García Breijo FJ, Roselló Caselles J, Santamarina Siurana MP. 2006. Introducción al funcionamiento de las plantas. Ed. Univerisdad Politécnica de Valencia, Valencia ISBN 84-9705-944-1.
Hopkins WG, Hüner NPA. 2009 (4ª ed.). Introduction to plant physiology. Wiley, Nueva York. ISBN 978-0-470-24766-2.
Jones R, Ougham H, Thomas H, Waaland S. 2013. “The molecular life of plants”. Wiley-Blackwell, Chichester (UK). ISBN 978-0-470-87012. http://www.wiley.com/go/molecularlifeofplants.
Nabors MW. 2006. “Introducción a la botánica”. Pearsons-Addison Wesley Madrid. ISBN 84-7829-073-7.
Parker R. 2000. “La ciencia de las plantas”. Paraninfo, Madrid. ISBN84-283-2654-1.
Ridge I (ed.). 2002. “Plants”. Oxford University Press, Oxford. ISBN 0-19-925548-2.
Salisbury FB, Ross CW. 2000. “Fisiología Vegetal”. Paraninfo, Madrid. ISBN 84-283-2718-1.
Taiz L, Zeiger E. 2010 (5ª ed.). "Plant physiology". Sinauer Associates Inc., Sunderland. ISBN 0-87893-831-1. http://5e.plantphys.net/
Básicas e xerais
CG1 - Coñecemento de materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan a aprendizaxe continua,
así como unha capacidade de adaptación a novas situacións ou ambientes cambiantes.
CG2 - Capacidade para resolver problemas con creatividade, iniciativa, metodoloxía e razoamento crítico.
CG3 - Liderado, comunicación e transmisión de coñecementos, habilidades e destrezas nos campos sociais de actuación.
CG5 - Capacidade para desenvolver as súas actividades, asumindo un compromiso social, ético e ambiental en sintonía coa realidade do medio natural e humano.
FB8 - Coñecemento das bases e fundamentos biolóxicos do campo vexetal e animal en enxeñaría.
Específico para o tema
CR2 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios básicos dos sistemas de produción, produción, protección e explotación vexetal.
CR 4: Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das aplicacións da biotecnoloxía na enxeñaría agrícola e gandeira.
Transversal
Trabállanse especialmente as doce competencias transversais que se inclúen na memoria do título
nas prácticas e seminarios da materia.
(Ver medidas de continxencia en Observacións)
Cara a cara
Exposición: a materia será impartida en clases maxistrais (expositiva en gran grupo). Neles, o
os profesores expoñerán os contidos da materia coa axuda de medios audiovisuais (a súa voz, o encerado
e a pistola de proxección). Ao final de cada tema, tratarase sobre as bases fisiolóxicas das prácticas agrícolas.
A participación dos estudantes será necesaria en todo momento, pero máis nesta discusión activa do
aplicación do aprendido en cada tema. Na aula virtual da materia haberá copias das diapositivas
presentou, un resumo do tema, citas das lecturas recomendadas e preguntas que, para a súa avaliación
continuo, será elevado aos estudantes. (CG1, CG2, FB8, CR2, CR4, CR8, CR9).
Interactivo: as clases prácticas de laboratorio, que se realizarán simultaneamente coas clases teóricas.
Realizaranse unha serie de experimentos, seguimentos e / ou observacións aplicando protocolos experimentais
-Están dispoñibles antes de cada sesión na clase
virtual- que os estudantes deberían coñecer antes de comezar. Funcionarán por parellas, pero os datos para
elaborar os resultados do grupo, promovendo a aprendizaxe cooperativa. Terán que desenvolver a
informe persoal onde se detallan as actividades realizadas, os resultados obtidos e as conclusións extraídas,
demostrando a súa capacidade para resolver problemas con creatividade e razoamento crítico. Asistencia
é obrigatorio Os estudantes que completaron todas as prácticas do curso están exentos desta obriga.
anterior (CT1,2,3,4,6 e 12).
Nos seminarios (actividades interactivas en pequenos grupos), os estudantes deben responder individualmente
Ás preguntas relacionadas co tema, deben presentalo usando o canón e o encerado.
(CT3,5,6,7,8,9,10,11)
Nas titorías, tanto individualizadas como colectivas, as dúbidas que teñen os estudantes
Pódese facer calquera aspecto do asunto e solicitarse algunhas preguntas "estándar" para revisar o tema.
(CT2,3,12).
(Ver medidas de continxencia en Observacións)
A menos que se especifique o contrario, todo o seguinte é obrigatorio para a primeiro
como á segunda oportunidade; tanto para estudantes repetidores como de nova matrícula.
Avaliación teórica: exame escrito sobre os contidos da materia. A cualificación será, como máximo,
O 55% da nota final. As competencias a avaliar aparecen ao final do documento.
Para ser evaluado, o alumno asistirá polo menos ao 80% das sesións expositivas (o
Os alumnos repetidores quedan excluídos do requisito anterior se cumpriran o curso anterior). El
o profesor controlará a asistencia a través dunha folla de sinatura. (CG1, CG2, FB8, CR2, CR4, CR8, CR9).
Avaliación de prácticas: ser cualificado nesta sección é condición, sine qua non, i) asistencia e
participación en todas as sesións prácticas programadas e ii) enviar un informe de cada práctica
. A cualificación desta sección será, como máximo, do 30% da nota final. Aos estudantes
os repetidores manterán a nota obtida o ano anterior e, se queren mellorala, terán que facelo
repita os ensaios e a redacción do informe. (CT1,2,3,4,6 e 12).
Seminarios: A asistencia a todos os seminarios é obrigatoria para ser cualificado nesta sección que
Valerá, como máximo, o 10% da nota final. (CT3,5,6,7,8,9,10,11)
Titorías: a evolución do alumno na aprendizaxe valorarase mediante o enfoque e resolución de
preguntas nas sesións de titoría. A cualificación desta sección será, como máximo, do 5% da nota
final. As competencias a avaliar aparecen ao final do documento. (CT2,3,12)
Nota final da materia: Será a suma das notas obtidas na avaliación teórica e práctica de
seminarios e titorías
Horas presencias: Total 38. Clases expositivas, 18; interactivas, 18 prácticas de laboratorio; exame, 2.
Horas no presencias: 74,5.
Tempo total de traballo do alumno = 112,5 horas.
- Recomendase que o alumno consulte cada tema previamente as sesións, independentemente do carácter das mesmas.
- Para o estudio aconsellase facer táboas ou resumes que relacionen as diferentes partes da materia.
- Un estudio diario facilitará o seguimento das clases e a superación das probas de avaliación.
- Implicación e participación activa n as discusións que se susciten nos diferentes tipos des sesións.
- Manexar a bibliografía recomendada como complemento as clases.
Se recomienda haber cursado Bioloxía.
PLAN DE CONTINGENCIA PARA AS ACTIVIDADES DE APRENDIZAXE DE DISTANCIA (ESCENARIO 2 E 3):
De acordo coas instrucións recibidas pola EPSE segundo as directrices para o ensino seguro:
Metodoloxía da ensinanza
Nun primeiro momento, toda a docencia en EPSE responderá ao escenario 1.
Se fose necesario ter que adoptar o Escenario 2, elixiríase a docencia presencial
clases expositivas (videoconferencia e / ou campus virtual) e clases expositivas en clases interactivas
(agás as titorías que sucederían por medios telemáticos).
Se se adoptase o escenario 3, todo o ensino sería por medios telemáticos. Como segue:
-Nas clases de exposición: todo o material docente estará dispoñible no Campus Virtual e as clases serán
"En liña" coa plataforma MS Teams, sincronizada e coincidindo cos tempos da clase.
-Nos seminarios: o alumno responderá a través do Campus Virtual ás preguntas que lle faga o profesor.
-En clases prácticas: os guións orixinais das prácticas atoparanse no Campus Virtual.
A parte presencial substituirase por actividades gráficas ou videográficas ao final das cales
O estudante debe responder a un cuestionario relacionado dispoñible no campus virtual.
-Nas titorías: os estudantes contactarán co profesor a través do campus virtual e resolveranse as preguntas
e dúbidas a través deste medio.
Sistema de avaliación da aprendizaxe
Se é necesario, ten que adoptar o Escenario 2
A avaliación da parte teórica consistirá nunha serie de cuestionarios dispoñibles no Campus Virtual.
A avaliación dos contidos prácticos será a mesma que no escenario 1.
A avaliación dos seminarios realizarase mediante cuestionarios no campus virtual.
As titorías faranse en liña a través do foro de preguntas e consultas sobre o tema,
habilitado no Campus Virtual ou por correo electrónico.
O peso das partes do tema na avaliación modificarase de acordo cos seguintes:
Contido teórico - 45%
Contido práctico - 35%
Seminarios --------- 15%
Titorías ------------ 5%
Escenario 3
Todas as actividades de avaliación serán sen contacto.
Os contidos teóricos avaliaranse, mediante unha avaliación continua, tendo en conta
as respostas ás preguntas dos bloques da materia, que propoñen os profesores
a través do Campus Virtual. Así como as probas de avaliación parcial (Campus Virtual).
Os contidos prácticos avaliaranse mediante avaliación continua, tendo en conta o
respostas aos exercicios baseados nos guións prácticos da materia que os profesores
propoñerán, segundo a programación semanal a través do Campus Virtual.
A avaliación dos seminarios e das titorías farase igual que no escenario 2.
Finalmente, e seguindo as recomendacións didácticas, o peso da parte teórica da materia
no total da avaliación modifícase como se indica a continuación.
Contido teórico - 40%
Contido práctico - 35%
Seminarios --------- 15%
Titoría ------------ 10%
Maria Del Carmen Rodriguez Gacio
- Departamento
- Bioloxía Funcional
- Área
- Fisioloxía Vexetal
- Correo electrónico
- mdelcarmen.rodriguez.gacio [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 11 (Aulario 3) |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 11 (Aulario 3) |
Xoves | |||
12:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Lab. Bioloxía Vexetal (Fac. Veterinaria) |
Venres | |||
10:00-12:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Lab. Bioloxía Vexetal (Fac. Veterinaria) |
12:00-13:00 | Grupo /TI-ECTS03 | Castelán | Aula de Informática 3 (Pav.III) |
13:00-14:00 | Grupo /TI-ECTS04 | Castelán | Aula de Informática 3 (Pav.III) |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 11 (Aulario 3) |
23.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 11 (Aulario 3) |