Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer, comprender e utilizar os principios das tecnoloxías da produción vexetal: protección de cultivos contra pragas e enfermidades.
O obxectivo último é preparar ao enxeñeiro técnico agrícola para exercer as súas competencias como Asesor Fitosanitario (Real Decreto 1311/2012, de 14 de setembro); Para iso proponse os seguintes obxectivos específicos:
1.Coñecer as bases e historia da Protección dos Cultivos e a lexislación en materia de Sanidade Vexetal en xeral e Produción Integrada en particular
2.Recoñecer os síntomas de pragas e patógenos e identificar os axentes causales
3.Relacionar as pragas e patógenos co seu hóspede e cos danos ou a enfermidade que ocasionan en cada cultivo e produto vexetal.
4. Coñecer as técnicas de prevención e control de pragas, patógenos e malas herbas
Que deben levar ao alumno ao obxectivo final: utilizar todos os coñecementos sobre axentes nocivos, cultivos e técnicas de control para a toma de decisións de prevención e control integrado de pragas, enfermidades e malas herbas nos cultivos co mínimo impacto ambiental e para a saúde de agricultores e consumidores.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Patoloxía Vexetal. Entomología Agrícola. Técnicas de control de pragas e enfermidades. Efecto das técnicas de control: organismos diana, calidade e medio ambiente. Protección integrada de cultivos modelo. Práctica do diagnóstico e a identificación, mostraxe e simulación, procura de información, seguridade.
Estes contidos desenvolveranse de acordo ao seguinte temario o que se adicarán as horas que se indican a continuación, sexan presenciais (P) ou non presenciais (NP)
BLOQUE I: Introdución (6 h Presenciais P)
DOCENCIA EXPOSITIVA (3 h P)
Tema 1: A protección dos cultivos.
Tema 2: Diagnóstico e identificación de organismos nocivos.
DOCENCIA INTERACTIVA (3 h P)
P.1 Recoñecemento de síntomas e danos de pragas e patóxenos en campo. Campos prácticas. 2 hP
P.2 Recoñecemento de síntomas, danos e signos de patóxenos en material fresco e seco en laboratorio. 1 hP
BLOQUE II: Patoloxía Vexetal (7 h P + 10 NP
DOCENCIA EXPOSITIVA presencial (2 h)
Tema 3: Introdución á Patoloxía Vexetal
DOCENCIA EXPOSITIVA non presencial (10 h NP)
Tema 4: Fungos fitopatóxenos e afíns
Tema 5: Procariotes fitopatóxenos
Tema 6: Virus e viroides fitopatóxenos
Tema 7: Nematodos fitopatóxenos
Tema 8: Plantas parásitas
Tema 9: Enfermidades de causa abiótica
DOCENCIA INTERACTIVA (5 h P)
Seminario 1: Vídeos ciclos vitais de fungos 1 h (en inglés).
Práctica 3 Diagnóstico de fungos fitopatóxenos 2 h
Práctica 4 Diagnóstico de nematodos fitopatóxenos 1h.
Práctica 5 Diagnóstico de virus fitopatóxenos 1h..
BLOQUE III: Entomoloxía Agrícola (5 h P + 5 NP)
DOCENCIA EXPOSITIVA presencial (2 h)
Tema 10: Introdución ao estudo das Pragas agrícolas.
DOCENCIA EXPOSITIVA non presencial (5 h)
Tema 11: Insectos praga e beneficiosos: morfoloxía, fisioloxía, danos e/ou beneficios.
Tema 12: Acaros praga e beneficiosos: morfoloxía, fisioloxía, danos e/ou beneficios
Tema 13: Outros organismos praga
DOCENCIA INTERACTIVA (3 h P)
Seminario 2: 1 h Vídeos ciclos vitais de insectos 1 hP
Práctica 6 Identificación ordenes/familias de insectos/ácaros de importancia agrícola e recoñecemento de danos 2h P
BLOQUE IV: Malherboloxía (1 h P)
Tema 14: Malas herbas.
BLOQUE V: Técnicas e estratéxias de Control (29 h P + 10 h NP)
DOCENCIA EXPOSITIVA presencial (16 h P)
Tema 15: Control legal. Normativa.
Tema 16: Control cultural
Tema 17: Control Físico
Tema 18: Control Xenético
Tema 19: Control Biotécnolóxico
Tema 20: Control Biolóxico
Tema 21: Control Químico
Tema 22: Estratexias de control de pragas, patóxenos e malas herbas.
Tema 23: Toma de decisións. Limiares de intervención, poboacións, epidemioloxía.
DOCENCIA INTERACTIVA (13 h P, 10 h NP)
P.7 Trampas captura insectos e curvas de voo 2 h P
P.8 Inimigos naturais e fauna auxiliar 1h P
Laboratorio e campo (12 horas presenciais + 4 NP):
P.3 Diagnóstico de fungos fitopatóxenos 2 h
P.4 Nematodos fitopatóxenos 1h
P.5 Diagnóstico de virus fitopatóxenos 1h
P.6 Identificación ordenes/familias de insectos/ácaros de importancia agrícola e recoñecemento de danos 2h
SEMINARIO 3: videos control biolóxico, parasitoides e depredadores
SEMINARIO 4: videos de control integrado
Seminario 5: Presentacións alumnos e discusión 3 hP e 10 h NP
Seminario 6: Programas de Simulación de epidemias: factores que afectan á Curva de Desenvolvemento da Enfermidade 2h (Programa en inglés, entrega en inglés)
Seminario 6: Valoración de danos: escalas, programas informáticos. 1 h P (Programa en inglés, entrega en inglés)
Seminario 8: temas 22 e 23: exercicios de toma de decisión 2 hP e 4 h NP
Algunha práctica e/ou seminario se podería sustituir por unha viaxe técnica.
TITORIAS EN GRUPOS REDUCIDOS:
Tit 1. Guía Docente, presentación da materia e búsqueda de información
Tit 2. Elección traballos de curso: búsqueda e cita de información e glosario de términos fitopatolóxico
Tit 3. Discusión sobre a marcha do curso, revisión de informes de prácticas e seminarios.
No programa solo se asignan horas NP as actividades específicas (25 h), o resto son de traballo do alumno en revisar temario presencial e preparar probas de avaliación.
BASICA
• Coscollá, R. 2004. Introducción a la Protección Integrada. Phytoma España. 356 pp.
• Andrés, M.F de y S. Verdejo (ed). 2011. Enfermedades causadas por nematodos fitoparásitos en España. SEF Phytoma.
• Ayllón, M.A., Cambra, M., Moriones, E., Llave, C. 2016. Enfermedades de las plantas causadas por virus y viroides. SEF
• Jiménez Díaz, R.M. y E. Montesinos (eds). 2010. Enfermedades de las plantas causadas por hongos y Oomicetos. SEF PHYTOMA.340 pp.
• López, M.M., J Murillo, E Montesinos y A Palacio-Bielsa. 2018. Enfermedades de las plantas causadas por bacterias. SEF.
• Jacas, J. y Urbaneja (eds). 2009. Control Biológico de Plagas Agrícolas. Phytoma España.496 pp.
• García Torres, L. 2001. Fundamentos sobre malas hierbas y herbicidas. Ed. Mund-Prensa.
En Inglés:
Schumann, G.L. and D´Arcy, J. 2006. Essential Plant Pathology. APS Press.
COMPLEMENTARIA
• García Marí, F., Ferragut, F. 2002. Las Plagas Agrícolas. Phytoma-España.
• Agrios, G. Plant pathology. 5th ed. 2004. Elsevier. Versión española, 1995, Fitopatología, 2ª ed. Noriega.
• Liñán, C. de. (Ed.). Entomología agroforestal. Ed. C. de Liñán. 1209 pp
• Barrientos, J. (Ed.) 2004. Curso práctico de Entomología. Universidad Autónoma Barcelona.
• Ferrari, M., E. Marcon ed A. Menta. 2004. Fitopatologia ed Entomologia Agraria, 2ªed. Edagricole, Bologna.
• Fernández Quintanilla, C., M. Garrido, C. Zaragoza. 1999. Control integrado de las malas hierbas: buenas prácticas agrícolas. Phytoma
• Jarvis, W.R. 1992. Managing Diseases in Greenhouse Crops. APS, Press, St. Paul, MN. Versión española, MundiPrensa.
• Recasens, J. y J.A. Conesa. 2009. Malas hierbas en plántula. Guía de identificación.
• Varios SEF. Monografías sobre enfermedades de diferentes cultivos.
• Páginas web: actualizadas en los esquemas que se colgarán en el aula virtual
En inglés:
• Dent, D. 1995. Integrated Pest Management. Chapman & Hall, New York, USA.
• Pedigo, L.P. 2008. Entomology & Pest management, 6th Macmillam publishing Company. Nueva York. USA
• Francl, L.J. and D.A., Neher. 1997. 1st ed .Exercises in Plant Disease Epidemiology. APS Press St. Paul, Minessotta (USA).
Stevenson, K.L. and Jeger, M.J. 2015. 2nd edition. Exercises in Plant Disease Epidemiology. APS Press St. Paul, Minessotta (USA).
Nesta materia o alumnado adquirirá ou practicará unha serie de competencias xenéricas, desexables en calquera titulación universitaria, e específicas, propias da enxeñaría en xeral ou da enxeñaría agrícola en particular. Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
Básicas e xerais
CG1 - Coñecemento en materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan unha aprendizaxe continua, así como unha capacidade de adaptación a novas situacións ou contornas cambiantes.
CG4 - Capacidade para a procura e utilización da normativa e regulamentación relativa ao seu ámbito de actuación.
CG5 - Capacidade para desenvolver as súas actividades, asumindo un compromiso social, ético e ambiental en sintonía coa realidade da contorna humana e natural.
Transversais
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT2 - Capacidade para o razoamento e a argumentación
CT3 - Capacidad de trabaLLo individual, con actitudE autocrítica.
CT4 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada
CT6 - Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT8 - Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
CT9 - Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT10 - Utilización de información bibliográfica e de Internet
CT11 – Utilización de información en lengua extranjera
CT12 - Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Específicas
Enuméranse só as competencias que figurando na MVT adáptanse aos contidos que se imparten e avalían nesta materia :
CR2 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das bases da produción vexetal, os sistemas de produción, de protección e de explotación.
EA2 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das tecnoloxías da produción vexetal: Sistemas de produción e explotación. Protección de cultivos contra pragas e enfermidades.
MC1 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das tecnoloxías da produción vexetal e animal: Fitotecnia; Biotecnoloxía e mellora vexetal; Cultivos; Protección de cultivos; Xardinaría e Paisajismo. Espazos deportivos.
CR4 - Capacidad para conocer, comprender y utilizar los principios de las aplicaciones de la biotecnología en la ingeniería agrícola y ganadera.
HJ2 - Capacidad para conocer, comprender y utilizar los principios de las bases y tecnología de la propagación y producción hortícola, frutícola y ornamental. Control de calidad de productos hortofrutícolas. Comercialización.
Todas as relacionadas coa Sanidade Vexetal: o titulado que curse esta materia e 6 créditos optativos relacionados coa protección dos cultivos será ASESOR FITOSANITARIO segundo descríbese na Directiva 2009/128/CE do Parlamento Europeo e do Consello pola que se establece o marco da actuación comunitaria para conseguir un uso sustentable dos praguicidas (Real Decreto 1311/2012). Un asesor fitosanitario e una persona que adquiriu uns coñecementos axeitados e asesora sobre a xestión de pragas e o uso seguro dos productos fitosanitarios a título profesional o como parte de un servicio comercial, incluidos os servicios autónomos privados e de asesoramiento públicos, operadores comerciais, productores de alimentos eminoristas, no seu caso.
Plan de continxencia para actividades de ensino remoto:
Realizaríanse, de xeito sincrónico e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos distintos medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente os Equipos de Campus Virtual e Ms. Teams. Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia remota está na docencia práctica no campo (Práctica 1) e laboratorio (Prácticas 2,3,4, 5, 6, 7 e 8), que serán substituídos por secuencias fotográficas ou vídeos dos procesos a realizar, facendo que os alumnos interpreten o que ven ou o que sucede.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer través do foro do Campus Virtual, a través de equipos de MS Teams, correo electrónico ou whatsapp
-Clases maxistrais participativas. Esquemas con información gráfica na aula virtual
-Vídeos: posible complemento a varios temas teóricos e prácticos; nos esquemas de clase indicaranse ligazóns para que os alumnos poidan visualizalos mentres estudan.
-Utilización da aula virtual: para intercambio de información entre profesora e alumnos, foros de discusión, información adicional sobre temas de actualidade/interese, modelos de controis para autoevaluación etc, e nos seu caso, o examen final, glosarios, etc.
Estas accións formativas están encamiñadas a acadar as competencias xerais CG1, CG4 Y CG5 e as específicas de cada mención (CR2, MC1, EA2, HJ1, HJ2,CR4). A metodoloxía das sesions interactivas irá encamiñada, ademáis, a cubrir as competencias transversais.
-Prácticas de laboratorio ou campo. Prácticas de aula informática.
-Aprendizaxe baseada na resolución de casos prácticos e en proxectos, con axuda de programas de simulación e follas de cálculo, toma de decisións CT1, CT2, CT4, CT11
- Elaboración e presentación de traballos de curso: en grupos de 2-3 alumnos (traballo en grupo, aprendizaxe cooperativo, CT4, CT8 presentacións mediante computador). Valorarase a documentación, preparación e exposición e o impacto nos seus compañeiros CT4, CT5, CT7, CT9, CT10, CT11
-Formulación de preguntas, exercicios, procura de información, observación en campo: en cada tema da guía docente e na aula virtual, os alumnos poden preparalas e son comodines no exame final.
-Titorías individualizadas no horario do profesor e colectivas para asignación de temas de traballo, avaliación e corrección do preparado, dúbidas, seguimento e orientación.
-Avaliación de competencias mediante exercicios de control, especialmente do temario no presencial. CT3, CT6
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se levarán a cabo, segundo o establecido polas autoridades competentes, ben presencialmente na aula ou de forma remota. a través dos medios telemáticos dispoñibles na USC. En caso de dúbida sobre a autoría de todo ou parte do exame, farase unha revisión oral do exame.
"En casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións”.
Sistema de avaliación / % de nota final / competencias avaliadas /data probable
Expositivo/teoría (50%):
-Temario Non Presencial: tests control en aula virtual; Será presencial nunha aula de informática ou nunha aula virtual con conexión aos equipos; (v/f, respoesta múltiple, identificación de fotografías) sobre contidos básicos maioritariamente non presenciais (tm 4-9 e 11-14) / 15% / CG1, CR2, EA2, CR4, MC1, CT9 / Octubre (3ª o 4ª semanas)
-Temario Presencial: exame final (visu, preguntas curtas, exercicios, test pragas e enfermidades modelo, comodins) (tm 1,2, 3, 10, 14, 15-23) / 35% / CG1, CG11, CR2, EA2, MC1, CT1, CT2, CT3, CT6, CT8, CT10, CT12 / data oficial
Interactivo/práctico (50%)
Seminarios: 1 test por seminario en cada sesión de seminarios nota ponderada en función de duración; (12,5%)+ traballo de curso e presentacións de grupo (+12,5%). EA2, CR2, CR4, MC1, CG4, CG5, CT4, CT5, CT7, CT8, CT9, CT10, CT12 / dentro del horario / trabajo últimas semanas
Campo/Laboratorio: media ponderada con notas de informes e/ou exámenes de cada práctica en función da duración / 25% / EA2, CR2, MC1, CG7, CT4, CT8, CT9 / en cada sesión de prácticas dentro del horario
Os estudantes excluídos de asistir a algunha das actividades docentes programadas para a conciliación laboral ou familiar, deberán cumprir o disposto na instrución 1/2017 da Secretaría Xeral. Nestes casos, para superar esta materia, a asistencia ás actividades prácticas que figuran no horario e na Guía docente é obrigatoria. As actuacións dos docentes rexeraranse pola normativa para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das cualificacións aprobadas no Consello de Goberno o 15 de xuño de 2011 (DOG 21 de xullo de 2011) e modificadas pola Resolución do 5 Abril de 2017 (DOG, 8 de maio).
É necesaria una calificación mínima de 4 en todos os compoñentes da nota final (teoría, laboratorio, seminarios). A nota máxima nas actas, cando un deses compoñentes da nota sexa menor de 4, será 4.
Na segunda oportunidade, a avaliación será a mesma que se fose presencial ou non presencial, pero podería haber "comodíns de campo" para os xa propostos; en caso de suspenso en sesións interactivas por non asistir / presentar os informes, algunhas actividades perdidas poderán completarse antes da data do exame.
Os alumnos repetitivos poderían validar algunhas actividades interactivas, pero cunha nota máxima de 5 e deben ser conscientes de que o contido de todas as actividades entra no exame final, polo que se recomenda repetir todas as actividades.
Os alumnos repetidores poden convalidar as prácticas, seminarios, e controis aprobados en cursos anteriores, pero se convalidan con calificación máxima de 5 e teñen que ter en conta que os contidos entran no examen final.
EXTRAS a ter en conta en caso de notas dudosas e en xeral para subir nota ou como comodines en exames:
-HERBARIO de plantas con síntomas de ataques de pragas ou enfermidades
-CARTAFOL VIRTUAL: con actividades/comodines de guía docente ou preguntas de temas de actualidade)+ + comodines “de campo”
(en ningún caso estas actividades faranse tras coñecer a nota dubidosa: o alumno debe ter feita esta actividade previamente e entregala en canto se lle pida)
Asistencia a actividades presenciais (53 h): 24 h expositivas, 24 h interactivas, 3 h titorías, 2 h avaliación
Actividades non presenciales 97h adicadas a:
-Lectura de bibliografía, completar apuntamentos e preparación de temas/controles sen docencia presencial e pragas/patóxenos modelo
-Realización de exercicios e contestación de preguntas comodín propostas (voluntario pero moi recomendable)
-Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas (herbario, voluntario pero recomendable) 11 horas
-Elaboración de traballos de curso en grupo
-Preparación de probas de avaliación (controis + final)
Outras: visita a explotacións, tendas, campo de prácticas etc para resolver comodins de campo (voluntario pero moi recomendable)
É unha materia troncal moi densa e por tanto é absolutamente necesario levar ao día os temas para evitar que se acumule material imposible de estudar en pouco tempo; é especialmente importante preparar os controis de materia non presencial canto antes para ser capaces de seguir o temario.
Apelarase constantemente ao sentido común do alumno para enfrontarse a situacións prácticas.
Recoméndase tamén empezar canto antes a saír ao campo, recoñecer os problemas e valorar a súa importancia.
Para enfrontarse aos exercicios prácticos o máis recomendable é propoñer exercicios, resolvelos en grupos, consultar as dúbidas en tutorías e revisar a información e avisos da aula virtual.
A recuperación faríase só en función dun novo exame en xullo, no que se debe notar que o alumno revisou e corrixiu os fallos anteriores. En todo caso, recoméndase facer todas as actividades propostas nos bloques temáticos e prácticas. Dado que o novo exame é en xullo, cando as plantas do Campus están xa en pleno desenvolvemento, recoméndase ao alumno suspenso que estude no exterior e observe ben o que ocorre porque na recuperación adoitan aparecer casos reais e novos "comodins" de campo.
Recomendase aos alumnos repetidores que volvan facer todas as prácticas, seminarios e comodíns.
Plan de continxencia para actividades de ensino remoto:
Realizaríanse, de xeito sincrónico e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente os Equipos de Campus Virtual e Ms.
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia remota está na docencia práctica no campo (Práctica 1) e laboratorio (Prácticas 2,3,4, 5, 6, 7 e 8), que serán substituídos por secuencias fotográficas ou vídeos dos procesos a realizar, facendo que os alumnos interpreten o que ven ou o que sucede.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de Sra Equipos ou vía correo electrónico e / ou WhatsApp.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se levarán a cabo, segundo o establecido polas autoridades competentes, ben presencialmente na aula ou de forma remota. a través dos medios telemáticos dispoñibles na USC. En caso de dúbida sobre a autoría de todo ou parte do exame, farase unha revisión oral do exame.
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Os alumnos deben saber que para completar os 12 créditos esixidos pola Directiva sobre Uso sustentable de Fitosanitarios para ser ASESOR FITOSANITARIO deberán obrigatoriamente cursar dous optativas incluídas no Plan de Estudos: Uso sustentable de fitosanitarios e Aplicación sustentable de fitosanitarios; ambas no segundo cuadrimestre de 4º curso.
Se titoran TFG e anímase aos alumnos a realizar o seu Proxecto/Traballo fin de Grao en temas relacionados coa materia e coa profesión de Asesor Fitosanitario. Hai posibilidade de realizar estudos técnicos e tamén traballos de investigación en campo/laboratorio, sobre todo en temas relacionados coa virología vexetal, a nematoloxía e entomoloxía agrícola e a protección de cultivos en xeral, especialmente viñedo e pataca.
Admítense tamén alumnos en "prácticas en empresa" na USC para realizar labores de técnico en PI no viñedo experimental; se tutoran prácticas en empresa en empresas e centros de investigación relacionados cos fitosanitarios, a producción vitícola ou co cultivo da pataca.
Este programa en galego é unha tradución automática, ainda que foi revisado, pode ter erros.
Cristina Cabaleiro Sobrino
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Teléfono
- 982823101
- Correo electrónico
- cristina.cabaleiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Josefa Lombardero Diaz
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Teléfono
- 982823150
- Correo electrónico
- mariajosefa.lombardero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | Aula 11 (Aulario 3) |
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 11 (Aulario 3) |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego, Castelán | Laboratorio Usos Múltiples A (Pav.III-Soto) |
Venres | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 11 (Aulario 3) |
18.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 11 (Aulario 3) |
22.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 11 (Aulario 3) |