Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.5 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
Áreas: Zooloxía
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
a) Xerais:
- Fomentar a curiosidade científica, inculcando o desexo de coñecer, investigar e comprender o mundo animal e o seu funcionamento.
- Habituar o alumno no manexo de fontes bibliográficas.
- Dispoñer dunha base de terminoloxía e principios zoolóxicos e fisiolóxicos elementais.
- Coñecer as técnicas elementais do estudo zoolóxico e fisiolóxico.
- Coñecer os diferentes modelos de organización animal baseándose na morfoloxía e bioloxía dos distintos grupos.
- Comprender que a actual diversificación animal é consecuencia do proceso evolutivo.
b) Específicos:
- Coñecer os principais taxons de interese agrario, sobre todo aqueles que poden causar ou controlar pragas, os que sexan susceptibles de aproveitamento ou os que necesitan de protección e conservación.
- Coñecer a fisioloxía destes grupos coa finalidade de poder manipulalos para obter os mellores resultados.
- Analizar os fenómenos de converxencia e diverxencia evolutiva dos sistemas funcionais como resposta adaptativa aos continuos cambios medioambientais.
- Coñecer as relacións interespecíficas que poidan condicionar as distintas especies e as súas características medioambientais.
- Inculcar nocións para a conservación da diversidade nos ecosistemas agrarios.
Os contidos a desenvolver nesta materia tratan sobre a anatomía e fisioloxía dos principais grupos zoolóxicos de interese agrario, así como algúns aspectos aplicados de ditos grupos faunísticos: helicicultura, apicultura, lumbricultura e importancia na produción agrícola.
O temario para acadar estes contidos é o seguinte:
Lección 1.- Concepto de zooloxía, morfoloxía, anatomía e fisioloxía animal. Fauna de interese agrario. Definición de fauna edáfica; principais grupos que a integran. Importancia ecolóxica xeral da fauna de interese agrario (2 horas).
Lección 2.- Nematodos: definición e caracteres xerais, anatomía e fisioloxía, reprodución e ciclos vitais das formas edáficas, zooparasitas e fitoparasitas. Significación ecolóxica e fisioloxía ambiental (2 horas)
Lección 3.- Anélidos Oligoquetos: definición, anatomía e fisioloxía, reprodución e desenvolvemento embrionario (2 horas).
Lección 4.- Moluscos Gasterópodos terrestres: estudo anatómico e fisiolóxico. (1 hora).
Lección 5.- Artrópodos: Estrutura e propiedades da cutícula. Muda. Organización corporal: cefalización e tagmatización. Estrutura e diversidade dos apéndices. Sistema tegumentario e esquelético. Clasificación. Quelicerados (2 horas)
Lección 6.- Artrópodos terrestres: Hexápodos: diagnose. Cabeza: órganos sensoriais, apéndices bucais e tipos de aparellos bucais. Tórax: patas e ás. Abdome. Principais grupos de interese agrario. (2 horas)
Lección 7.- Organización interna e función. Reprodución e desenvolvemento embrionario. Metamorfose e crecemento; control hormonal da muda. Quiescencia e diapausa. (2 horas).
Lección 8.- Cordados: definición e caracteres xerais; vertebrados: caracteres xerais e clasificación. Peixes: caracteres xerais e clasificación; características morfolóxicas e fisiolóxicas; reprodución e desenvolvemento (1 hora).
Lección 9.- Anfibios e réptiles: peculiaridades morfolóxicas e fisiolóxicas (1 hora)
Lección 10.- Aves: peculiaridades morfofuncionais; réximes alimenticios e dixestión; reprodución e desenvolvemento (1 hora)
Lección 11.- Mamíferos: caracteres xerais e clasificación; peculiaridades morfofuncionais; sistema dixestivo e nutrición; reprodución e desenvolvemento; mamoxénese e lactancia (2 horas).
SEMINARIOS
Lumbricultura e helicicultura. (3 horas)
Apicultura (1 hora)
Fauna e Agro (1 hora)
Biodiversidade e conservación (1 hora)
PRÁCTICAS DE LABORATORIO
Práctica 1.- Explotación de miñocas a pequena escala ao longo de todo o semestre (6 horas)
Práctica 2.- Morfoloxía externa de invertebrados non artrópodos (1h 30’)
Práctica 3.- Captura de fauna edáfica (trampas de caída e mostras de solo). Identificación no laboratorio dos principais grupos de interese agrario (1h 30’)
Práctica 4.- Morfoloxía externa de artrópodos e identificación das ordes de insectos de interese agrario (coleópteros, larvas de lepidópteros, larvas de tipúlidos, etc) (1h 30’)
Práctica 5.- Morfoloxía de peixes, anfibios, reptiles, aves e mamíferos: plumas, patas, picos, cranios, etc. (1h 30’)
PRÁCTICAS DE CAMPO:
Poderá haber unha saída ao campo para colocar as trampas de caída e tomar mostras de solo
Realizarase unha segunda saída para visitar unha explotación de miñocas (se é posible)
Bibliografía básica
Benckiser, G.. Fauna in soil ecosystems: recycling processes, nutriente fluxes and agricultural production. Ed.Marcel Dekker 1997
Brusca, R. C., e Brusca, G. J.,.- Invertebrados. Ec. McGraw-Hill-Interamericana, 2005
Curry, J.P.- Grassland Invertebrates: Ecology, influence on soil fertility and effects on plant growth. Ed. Chapman&Hall, 1994
de la Fuente, J. A., Artrópodos. I. Características xerais, Dpto. Zoología, Univ. Salamanca, 1982.
de la Fuente, J. A., Zoología de Artrópodos, Ed. McGraw-Hill-Interamericana de España, Madrid, 1994.
Eckert, R., Randall, D., e Augustine, G., Fisiología animal. Mecanismos e adaptaciones, Ed. McGraw-Hill Interamericana de España, Madrid, 1991.
Hickman, C. P., Roberts, L. S., Keen, S.L.,Larson, A., l'Anson, H e Eisenhour, D.J. Principios integrales de Zoología, Ed. McGraw-Hill Interamericana, Madrid, 14ª edición, 2008.
Kardong, K. V., Vertebrados: anatomía comparada, función, evolución, Ed. McGraw-Hill Interamericana, Madrid, 1999.
Lavelle, P. e Spain, A.V.- Soil Ecology. Kluwer Academic Publishers 2001
Randall, D., Burggren, W. e French, K., Fisioloxía animal. Mecanismos e adaptaciones, Ed. McGraaw-Hill Interamericana, Madrid, 1998.
Bibliografía complementaria
Barber, A. M. e Ponz, F., Fisiología Animal: funciones vegetativas, Ed. Síntesis, 1991.
Barja de Quiroga, G., Fisiología Animal e Evolución. Hacia una visión más objetiva de los seres vivos, Ed. Akal, Madrid, 1993.
Barnes, R. S. K., Calow, P., e Olive, P. J. W., The Invertebrates: a new synthesis, Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1993.
Birch, M. C. e Hainer, K. F., Feromonas de insectos, Ed. Oikos-Tau, Barcelona, 1990.
Bonnet, J.C., Aupinel, P. e Vrillon, J.L.- L'escargot Helix aspersa: biologie-élevage. INRA 1989
Bush, A. O., Fernández, J. C., Esch, G. W. e Seed, J. R., Parasitism. The diversity and ecology of animal parasites, Cambridge University Press, 566 pp, 2001.
Díaz, J. A. e Santos, T., Aproximación evolutiva a la diversidad e organización de los animales, Ed. Síntesis, Madrid, 1998.
Malakhov, V. V., Nematodos: Structure, Development, Classification and Phylogeny, Smithsonian Institution, 1994.
Mayordomo Exojo, I.- Cría Biológica del Caracol. Ed. Agrotecnicas, 2003
Meléndez-Hevia, E., La evolución del metabolismo: hacia la simplicidad, ed. Eudema Biología, 1992.
Richards, O. W. e Davies, R. G., Tratado de Entomología Imms. 1 Estructura, Fisiología y Desarrollo, ed. Omega, Barcelona, 1983.
Richards, O. W. e Davies, R. G., Tratado de Entomología Imms. 2. Clasificación y Biología, ed. Omega, Barcelona, 1984.
Schuldt, M.- Lombricultura: Teoría y práctica. Ed. Mundi-Prensa 2006
Vaughan, T. A., Mamíferos, Interamericana, México, 1988.
Weichert, C. K. e Presch, W., Elementos de anatomía de los cordados, Ed. McGraw-Hill, México, 1981.
Wessels, N. K., Adaptaciones estructurales de los vertebrados en Scientific American: Vertebrados: estructura y función, Ed. Blume, Madrid, 1979.
Competencias básicas:
CB2: Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
CB3: Capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para planificar e xestionar o seu traballo sobre temas relevantes de índole social, científico ou ético
CB4: Capacidade de comunicarse en distintos ámbitos.
CB5: Desenvolver habilidades de aprendizaxe para emprender estudios cun alto grao de autonomía
Competencias xerais:
CG1: Capacidade de aprendizaxe e adaptación, así como coñecementos xerais sobre a área de traballo
CG2: Capacidade de resolución de problemas e razoamento crítico.
CG3: Capacidade de liderazgo, comunicación e transmisión
CG5: Compromiso social, ético e ambiental e asunción de responsabilidades
CG6: Capacidade de traballar en equipos multidisciplinares e multiculturais.
Competencias transversais
CT1: Capacidade de análise e de síntese
CT2: Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3: Capacidade de traballo individual
CT4: Capacidade para traballar en grupo
CT5: Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada por diversos medios.
CT6: Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7: Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, coherente e concisa.
CT8: Compromiso de veracidade na información ofrecida
CT9: Habilidade no manexo das TICs.
CT10: Utilización de información bibliográfica e Internet, e analizala dunha forma crítica
CT11: Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12: Capacidade para resolver problemas, mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos, con creatividade, metodoloxía e razonamento crítico
Competencias específicas
HJ8: Capacidade para coñecer e entender o concepto de diversidade zoolóxica e a necesidade da súa conservación.
FB8: Distinguir os diferentes grupos de animais.
EA1: Capacidade para coñecer, comprender e empregar conceptos de anatomía e fisioloxía animal
MC1: Capacidade para establecer e/ou asesorar sobre as especies zoolóxicas máis axeitadas para cada zona e sobre as técnicas óptimas para o seu manexo.
CR3: Capacidade para coñecer, comprender e empregar algúns principios da produción de algunhas especies de invertebrados
Escenario 1 (haberá que cumplir sempre as medidas hixienico-sanitarias)
A docencia teórica (leccións maxistrais participativas) terá lugar durante o segundo semestre, segundo o horario aprobado polo centro, e o material empregado en cada clase de teoría estará previamente, a disposición do alumnado, na plataforma virtual. As clases teóricas consistirán na explicación dos contidos da asignatura, por parte do profesorado e axudándose da pizarra e dos medios audiovisuais (presentacións mediante ordenador).
Titorías individuais e colectivas
Docencia interactiva (seminarios e prácticas de laboratorio)
Os seminarios son actividades complementarias sobre aspectos aplicados que serán impartidas polo profesorado da materia
A docencia práctica no laboratorio servirá para a ilustración dos contidos teóricos da materia e estará orientada fundamentalmente a que o alumnado adquira habilidades e experiencia práctica; esta docencia se desenvolvera do seguinte xeito:
- Breve introdución por parte do docente.
- Realización da práctica, seguindo as directrices marcadas por un guión, baixo o seguimento e a supervisión do profesorado.
Todas as tarefas do estudiantado (traballo autónomo e independiente, elaboración e presentación de traballos de curso, traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo, lecturas) serán orientadas polo persoal académico nas sesións de titorías.
USC-virtual:
- Utilizaranse as ferramentas dispoñibles na USC-virtual para prover ao alumnado do material necesario para o desenrolo da materia (presentacións, apuntes, textos de apoio, bibliografía, etc.) e para establecer unha comunicación fluída co profesorado.
Competencias traballadas
1. Clases expositivas: CT1, CT10, CT11, CT12, CG7, CEG6, HJ8, FB8, MC1
2. Seminarios: CG5, CT5, CT6, CT10, MC1, CB3, CR3
3. Prácticas: CG1, HJ8, FB8, MC1, CB2, CT2
4. Titorías en grupo: CT12, CG1, CT4
5. Titorías indiviudais: CT3
6. Actividades de avaliación: EA1, MC1, CT10, CT12, CG1, CG2, CG3, CG6, CB3 CB4, CB5, CT7, CT8, CT9, CG3
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto (escenario 2 e 3):
Se realizarían, de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido á naturaleza e contenidos de esta materia, así como á metodoloxía empreada, a principal diferencia entre a docencia presencial e a docencia en remoto é que no escenario 2 a prácticas serán presenciais, mentres que no escenario 3 toda a docencia será telemática)
Para a realización das titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o profesorado, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben por correo eléctrónico
ESCENARIO 2
Metodoloxía docente
Clases expositivas (leccións maxistrais expositivas), seminarios e titorías terán docencia telemática segundo os horarios aprobados
As clases prácticas de laboratorio serán presenciais con grupos de non mais de 8 estudantes. Haberá que tomar todas as medidas hixénico-sanitarias que incluen o uso obrigado de mascarilla cando non sexa posible manter a distanza de seguranza
Todas as tarefas do estudiantado (traballo autónomo e independiente, elaboración e presentación de traballos de curso, traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo, lecturas) serán orientadas polo persoal académico nas sesións de titorías.
ESCENARIO 3
Metodoloxía Docente
Toda a docencia realizarase de xeito presencial, seguindo os horarios aprobados na Xunta de Escola
Todas as tarefas do estudiantado (traballo autónomo e independiente, elaboración e presentación de traballos de curso, traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo, lecturas) serán orientadas polo persoal académico nas sesións de titorías.
DISPENSA DE ASISTENCIA: non se comtempla a dispensa de asistencia ás sesións correspondentes á docencia presencial interactiva
SISTEMA DE AVALIACIÓN (VÁLIDO PARA TODAS AS CONVOCATORIAS DUN CURSO ACADÉMICO)
Escenario 1. 1º OPORTUNIDADE
A cualificación final da materia será a suma dos seguintes apartados:
1. Exame teórico (45% da nota final). É preciso aprobar o examen para sumar o resto das puntuacións
Competencias avalidas: CB2, CG1, CG2,CT1, CT2, FB8, HJ8, EA1, CR3, MC1
2. Asistencia, actitude, aproveitamento das prácticas así como a elaboración dunha memoria final das mesmas (15% da nota final). As prácticas serán obrigatorias e a non asistencia a elas supón ter que presentarse a un exame práctico ao final do curso.
Competencias avaliadas: CB5, CR3.
3. Elaboración dun traballo sobre os resultados da práctica 1 (15% da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4, CG2, CG5, CG3, CG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3.
4. Elaboración, e presentación, dun traballo a partires dun artigo científico en inglés (10 % da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4,CG2, CG3, CG5, CG6, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7,CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3
5. Avaliación continua mediante a resposta duns cuestionarios ao final de cada tema e dos seminarios, xunto coa paticipación activa nas clases e elaboración dun glosario con termos en galego, español e inglés (15% da nota final). Rematado o tempo de clases expositivas, non hai unha nova posibilidade para contestar os cuestionarios
Competencias avaliadas: CB2,CT2, CT3, CT9, MC1
2ª OPORTUNIDADE: As cualificacións obtidas, na oportunidade ordinaria, nos apartados 3, 4 e 5 será a mesma na de recuperación; e dicir, non hai posibilidade de entregar un novo traballo
Plan de continxencia para a avaliación nos escenarios 2 e 3
ESCENARIO 2. 1ª OPORTUNIDADE
Avaliación:
1. Exame teórico non presencial (35% da nota final). É preciso aprobar o examen para sumar o resto das puntuacións
Competencias avalidas: CB2, CG1, CG2,CT1, CT2, FB8, HJ8, EA1, CR3, MC1
2. Asistencia, actitude, aproveitamento das prácticas así como a elaboración dunha memoria final das mesmas (15% da nota final). As prácticas serán obrigatorias e a non asistencia a elas supón ter que presentarse a un exame práctico ao final do curso.
Competencias avaliadas: CB5, CR3.
3. Elaboración dun traballo sobre os resultados da práctica 1 (15% da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4, CG2, CG5, CG3, CG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3.
4. Elaboración, e presentación, dun traballo a partires dun artigo científico en inglés (15 % da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4,CG2, CG3, CG5, CG6, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7,CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3
5. Avaliación continua mediante a resposta duns cuestionarios ao final de cada tema e dos seminarios, xunto coa paticipación activa e elaboración dun glosario con termos en galego, español e inglés e unha memoria dos temas (20% da nota final). Rematado o tempo de clases expositivas, non hai unha nova posibilidade para contestar os cuestionarios
Competencias avaliadas: CB2,CT2, CT3, CT9, MC1
2º OPORTUNIDADE: As cualificacións obtidas, na oportunidade ordinaria, nos apartados 3, 4 e 5 será a mesma na de recuperación; e dicir, non hai posibilidade de entregar un novo traballo
ESCENARIO 3. 1ª OPORTUNIDADE
Avaliación
1. Exame teórico non presencial (25% da nota final). É preciso aprobar o exame para sumar o resto das puntuacións
Competencias avalidas: CB2, CG1, CG2,CT1, CT2, FB8, HJ8, EA1, CR3, MC1
2. Asistencia, actitude, aproveitamento das prácticas así como a elaboración dunha memoria final das mesmas (15% da nota final). As prácticas serán obrigatorias e a non asistencia a elas supón ter que presentarse a un exame práctico ao final do curso.
Competencias avaliadas: CB5, CR3.
3. Elaboración dunha memoria dos temas da materia (15% da nota final)
4. Elaboración, e presentación, dun traballo a partires dun artigo científico en inglés (15 % da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4,CG2, CG3, CG5, CG6, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7,CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3
5. Avaliación continua mediante a resposta duns cuestionarios ao final de cada tema e dos seminarios, xunto coa paticipación activa e elaboración dun glosario con termos en galego, español e inglés e unha memoria dos temas (30% da nota final). Rematado o tempo de clases expositivas, non hai unha nova posibilidade para contestar os cuestionarios
Competencias avaliadas: CB2,CT2, CT3, CT9, MC1
2ª OPORTUNIDADE: As cualificacións obtidas, na oportunidade ordinaria, nos apartados 3, 4 e 5 será a mesma na de recuperación; e dicir, non hai posibilidade de entregar un novo traballo
ORIXINALIDADE DOS TRABALLOS PRESENTADOS
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudiantes e de revisión das cualificacións”.
Na elaboración dos traballos realizados durante o curso, deben seguirse certas normas:
Cualquera cita literal de texto e/ou figuras tomada dun libro, separata ou dunha páxina web, terá que estar correctamente referenciada. De non ser así, se considerará que se está a realizar un plaxio (acción e efecto de copiar, no sustancial, obras alleas dándoas como propias).
Tamén se considerará plaxio se a copia se fai doutro compañeiro/a, ou se entrega un traballo escrito por outra persona, facéndose pasar polo autor/a do mesmo.
A detección de calquera de estas formas de plaxio suporá que dito traballo no sexa tomado en consideración e haxa que refacelo. Ademais, si o plaxio é reiterado conlevará a ausencia da cualificación correspondiente na nota final da materia.
REPETIDORES: as cualificación acadadas nas distintas actividades durante un curso académcio non se gardarán para cursos posteriores, polo que se terán que repetir na súa totalidade
Clases expositivas: 18 horas
Lectura e preparación dos temas: 27,5 horas
Clases interactivas (laboratorio e seminarios): 18 horas
Lectura e preparación das clases interactivas: 8 horas
Realización de exercicios: 8 horas
Elaboración e exposición de traballos: 17 horas
Tutorías en grupos reducidos: 2 horas
Preparación de exame: 14 horas
- Horas totais de dedicación do alumno: aproximadamente 112,5 horas
- Asistencia presencial e participativa nas clases de teoría e, moi especialmente, nas prácticas de laboratorio dado que son obrigatorias
- Consulta da bibliografía recomendada e do material dispoñible no campus virtual
- Uso das horas de titoría dos profesores para consultas e aclaracións.
Plan de continxencia
Metodoloxía da ensinanza
Escenario 1 (haberá que cumplir sempre as medidas hixienico-sanitarias)
A docencia teórica (leccións maxistrais participativas) terá lugar durante o segundo semestre, segundo o horario aprobado polo centro, e o material empregado en cada clase de teoría estará previamente, a disposición do alumnado, na plataforma virtual. As clases teóricas consistirán na explicación dos contidos da asignatura, por parte do profesorado e axudándose da pizarra e dos medios audiovisuais (presentacións mediante ordenador).
Titorías individuais e colectivas
Docencia interactiva (seminarios e prácticas de laboratorio)
Os seminarios son actividades complementarias sobre aspectos aplicados que serán impartidas polo profesorado da materia
A docencia práctica no laboratorio servirá para a ilustración dos contidos teóricos da materia e estará orientada fundamentalmente a que o alumnado adquira habilidades e experiencia práctica; esta docencia se desenvolvera do seguinte xeito:
- Breve introdución por parte do docente.
- Realización da práctica, seguindo as directrices marcadas por un guión, baixo o seguimento e a supervisión do profesorado.
Todas as tarefas do estudiantado (traballo autónomo e independiente, elaboración e presentación de traballos de curso, traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo, lecturas) serán orientadas polo persoal académico nas sesións de titorías.
USC-virtual:
- Utilizaranse as ferramentas dispoñibles na USC-virtual para prover ao alumnado do material necesario para o desenrolo da materia (presentacións, apuntes, textos de apoio, bibliografía, etc.) e para establecer unha comunicación fluída co profesorado.
Competencias traballadas
1. Clases expositivas: CT1, CT10, CT11, CT12, CG7, CEG6, HJ8, FB8, MC1
2. Seminarios: CG5, CT5, CT6, CT10, MC1, CB3, CR3
3. Prácticas: CG1, HJ8, FB8, MC1, CB2, CT2
4. Titorías en grupo: CT12, CG1, CT4
5. Titorías indiviudais: CT3
6. Actividades de avaliación: EA1, MC1, CT10, CT12, CG1, CG2, CG3, CG6, CB3 CB4, CB5, CT7, CT8, CT9, CG3
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto (escenario 2 e 3):
Se realizarían, de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido á naturaleza e contenidos de esta materia, así como á metodoloxía empreada, a principal diferencia entre a docencia presencial e a docencia en remoto é que no escenario 2 a prácticas serán presenciais, mentres que no escenario 3 toda a docencia será telemática)
Para a realización das titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o profesorado, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben por correo eléctrónico
ESCENARIO 2
Metodoloxía docente
Clases expositivas (leccións maxistrais expositivas), seminarios e titorías terán docencia telemática segundo os horarios aprobados
As clases prácticas de laboratorio serán presenciais con grupos de non mais de 8 estudantes. Haberá que tomar todas as medidas hixénico-sanitarias que incluen o uso obrigado de mascarilla cando non sexa posible manter a distanza de seguranza
Todas as tarefas do estudiantado (traballo autónomo e independiente, elaboración e presentación de traballos de curso, traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo, lecturas) serán orientadas polo persoal académico nas sesións de titorías.
ESCENARIO 3
Metodoloxía Docente
Toda a docencia realizarase de xeito presencial, seguindo os horarios aprobados na Xunta de Escola
Todas as tarefas do estudiantado (traballo autónomo e independiente, elaboración e presentación de traballos de curso, traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo, lecturas) serán orientadas polo persoal académico nas sesións de titorías.
DISPENSA DE ASISTENCIA: non se comtempla a dispensa de asistencia ás sesións correspondentes á docencia presencial interactiva
SISTEMA DE AVALIACIÓN (VÁLIDO PARA TODAS AS CONVOCATORIAS DUN CURSO ACADÉMICO)
Escenario 1. 1º OPORTUNIDADE
A cualificación final da materia será a suma dos seguintes apartados:
1. Exame teórico (45% da nota final). É preciso aprobar o examen para sumar o resto das puntuacións
Competencias avalidas: CB2, CG1, CG2,CT1, CT2, FB8, HJ8, EA1, CR3, MC1
2. Asistencia, actitude, aproveitamento das prácticas así como a elaboración dunha memoria final das mesmas (15% da nota final). As prácticas serán obrigatorias e a non asistencia a elas supón ter que presentarse a un exame práctico ao final do curso.
Competencias avaliadas: CB5, CR3.
3. Elaboración dun traballo sobre os resultados da práctica 1 (15% da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4, CG2, CG5, CG3, CG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3.
4. Elaboración, e presentación, dun traballo a partires dun artigo científico en inglés (10 % da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4,CG2, CG3, CG5, CG6, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7,CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3
5. Avaliación continua mediante a resposta duns cuestionarios ao final de cada tema e dos seminarios, xunto coa paticipación activa nas clases e elaboración dun glosario con termos en galego, español e inglés (15% da nota final). Rematado o tempo de clases expositivas, non hai unha nova posibilidade para contestar os cuestionarios
Competencias avaliadas: CB2,CT2, CT3, CT9, MC1
2ª OPORTUNIDADE: As cualificacións obtidas, na oportunidade ordinaria, nos apartados 3, 4 e 5 será a mesma na de recuperación; e dicir, non hai posibilidade de entregar un novo traballo
Plan de continxencia para a avaliación nos escenarios 2 e 3
ESCENARIO 2. 1ª OPORTUNIDADE
Avaliación:
1. Exame teórico non presencial (35% da nota final). É preciso aprobar o examen para sumar o resto das puntuacións
Competencias avalidas: CB2, CG1, CG2,CT1, CT2, FB8, HJ8, EA1, CR3, MC1
2. Asistencia, actitude, aproveitamento das prácticas así como a elaboración dunha memoria final das mesmas (15% da nota final). As prácticas serán obrigatorias e a non asistencia a elas supón ter que presentarse a un exame práctico ao final do curso.
Competencias avaliadas: CB5, CR3.
3. Elaboración dun traballo sobre os resultados da práctica 1 (15% da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4, CG2, CG5, CG3, CG6, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3.
4. Elaboración, e presentación, dun traballo a partires dun artigo científico en inglés (15 % da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4,CG2, CG3, CG5, CG6, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7,CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3
5. Avaliación continua mediante a resposta duns cuestionarios ao final de cada tema e dos seminarios, xunto coa paticipación activa e elaboración dun glosario con termos en galego, español e inglés e unha memoria dos temas (20% da nota final). Rematado o tempo de clases expositivas, non hai unha nova posibilidade para contestar os cuestionarios
Competencias avaliadas: CB2,CT2, CT3, CT9, MC1
2º OPORTUNIDADE: As cualificacións obtidas, na oportunidade ordinaria, nos apartados 3, 4 e 5 será a mesma na de recuperación; e dicir, non hai posibilidade de entregar un novo traballo
ESCENARIO 3. 1ª OPORTUNIDADE
Avaliación
1. Exame teórico non presencial (25% da nota final). É preciso aprobar o exame para sumar o resto das puntuacións
Competencias avalidas: CB2, CG1, CG2,CT1, CT2, FB8, HJ8, EA1, CR3, MC1
2. Asistencia, actitude, aproveitamento das prácticas así como a elaboración dunha memoria final das mesmas (15% da nota final). As prácticas serán obrigatorias e a non asistencia a elas supón ter que presentarse a un exame práctico ao final do curso.
Competencias avaliadas: CB5, CR3.
3. Elaboración dunha memoria dos temas da materia (15% da nota final)
4. Elaboración, e presentación, dun traballo a partires dun artigo científico en inglés (15 % da nota final).
Competencias avaliadas: CB3, CB4,CG2, CG3, CG5, CG6, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7,CT8, CT9, CT10, CT11, CT12, CR3
5. Avaliación continua mediante a resposta duns cuestionarios ao final de cada tema e dos seminarios, xunto coa paticipación activa e elaboración dun glosario con termos en galego, español e inglés e unha memoria dos temas (30% da nota final). Rematado o tempo de clases expositivas, non hai unha nova posibilidade para contestar os cuestionarios
Competencias avaliadas: CB2,CT2, CT3, CT9, MC1
2ª OPORTUNIDADE: As cualificacións obtidas, na oportunidade ordinaria, nos apartados 3, 4 e 5 será a mesma na de recuperación; e dicir, non hai posibilidade de entregar un novo traballo
ORIXINALIDADE DOS TRABALLOS PRESENTADOS
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudiantes e de revisión das cualificacións”.
Na elaboración dos traballos realizados durante o curso, deben seguirse certas normas:
Cualquera cita literal de texto e/ou figuras tomada dun libro, separata ou dunha páxina web, terá que estar correctamente referenciada. De non ser así, se considerará que se está a realizar un plaxio (acción e efecto de copiar, no sustancial, obras alleas dándoas como propias).
Tamén se considerará plaxio se a copia se fai doutro compañeiro/a, ou se entrega un traballo escrito por outra persona, facéndose pasar polo autor/a do mesmo.
A detección de calquera de estas formas de plaxio suporá que dito traballo no sexa tomado en consideración e haxa que refacelo. Ademais, si o plaxio é reiterado conlevará a ausencia da cualificación correspondiente na nota final da materia.
REPETIDORES: as cualificación acadadas nas distintas actividades durante un curso académcio non se gardarán para cursos posteriores, polo que se terán que repetir na súa totalidade
Maria Teresa Rodriguez Lopez
- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Zooloxía
- Correo electrónico
- teresa.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 12 (Aulario 3) |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 12 (Aulario 3) |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 12 (Aulario 3) |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | Laboratorio de Zooloxía (Veterinaria) |
Venres | |||
12:00-13:00 | CLIL_02 | Galego | Laboratorio de Zooloxía (Veterinaria) |
19.05.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 (Aulario 1) |
09.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 (Aulario 1) |