Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 30 Total: 42
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores, Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
O obxectivo desta materia consiste en formar ao alumnado no concepto de computación na nube de forma que adquira as destrezas necesarias para, por unha banda, identificar en que situacións este tipo de infraestruturas proporcionan unha solución idónea e, pola outra, utilizar desde un punto de vista práctico as tecnoloxías actuais de virtualización, a orquestración de contedores e o desenvolvemento e despregamento de aplicacións, prestando especial atención a o uso de arquitecturas baseadas en microservizos.
Tema 1. Introdución á computación en nube
Tema 2. Mecanismos de virtualización
Tema 3. Aplicacións e servizos na nube
Tema 4. Orquestración de contedores
Tema 5. Introdución aos microservizos
Tema 6. Arquitectura de microservizos, patróns e anti-patróns
Tema 7. Arquitecturas sen servidor
Bibliografía básica:
- Apuntamentos sobre computación na nube. Proporcionaranse notas elaboradas polo profesorado que abranguen todas as temas da materia.
- Sam Newman, Building Microservices, O'Reilly Media, 2015.
- Chris Richardson, Microservices patterns with examples in Java, Manning, 2019.
Bibliografía complementaria:
- Ian Miell, Aidan Hobson Sayers, Docker in Practice, 2ª ed., Manning Pubs, 2019.
- Mark Richards, Microservices AntiPatterns and Pitfalls, O'Reilly, 2016.
- Binildas Christudas, Practical Microservices Architectural Patterns - Event-Based Java Microservices with Spring Boot and Spring Cloud, Apress, 2019.
A materia contribúe ás seguintes habilidades:
- Coñecer os aspectos que caracterizan a computación en nube, así como os riscos e beneficios de implementar aplicacións na nube.
- Aprende a usar algunhas das infraestruturas de computación en nube.
- Coñecer os diferentes tipos de servizos de computación en nube.
- Implementar e configurar aplicacións na nube.
Ademais, esta materia contribúe a acadar as seguintes competencias incluídas na memoria do Grao en Enxeñaría en Informática:
- Básicas: CG3, CG4, CG7, CG8, CG9, CG10
- Transversais: TR1, TR3
- Específicas: RI1, RI2, RI4, RI5, RI13, TI2, TI4, TI6 e TI7.
A metodoloxía docente está dirixida a centrar a materia nos aspectos prácticos da computación en nube e nos conceptos que diferencian este tipo de computación doutros enfoques. O alumno debe formarse, polo tanto, para comprender as vantaxes deste enfoque e para desenvolver e implementar aplicacións axeitadas baseadas neste tipo de infraestruturas. Tendo isto en conta, distínguense tres tipos de actividades de aprendizaxe: clases de teoría, clases prácticas e titorías de pequenos grupos:
- Clases teóricas. Impartiranse 10 horas de clases maxistrais en sesións de 1 hora. Estarán dirixidos a explicar os conceptos que admiten o paradigma da computación en nube (virtualización, despregamento de aplicacións, servizos na nube, microservizos, etc.), facendo especial fincapé nas vantaxes que ofrece este tipo de computación en comparación con outros paradigmas máis clásicoa e o tipo de problemas que resolven.
- Clases prácticas. Impartiranse 30 horas de clases prácticas na aula de informática en 10 sesións de 3 horas que permitirán que os alumnos se familiaricen, desde o punto de vista práctico, cos temas presentados nas clases teóricas. Os asistencia a alumnos a estas clases por parte do alumnado é obrigatoria.
Actividades de formación presencial e a súa relación coas competencias de grao:
- Clases teóricas impartidas polo profesor e exposición de seminarios. Competencias traballadas: CG3, CG4, CG7, CG8, CG9, CG10, RI4.
- Clases prácticas de laboratorio, resolución de problemas e casos prácticos. Competencias traballadas: CG8, CG9, RI1, RI2, RI5, RI13, TI2, TI4, TI6, TR1, TR3.
- Titorías programadas: orientación para a realización de traballos individuais ou en grupo, resolución de dúbidas e actividades de avaliación continua. Competencias traballadas: T1.
- Exame. Competencias traballadas: CG8, CG9, RI1, RI2, RI5, TR1.
Actividades de formación non presencial e a súa relación coas competencias do grao:
- Traballo persoal do alumno: consulta bibliográfica, estudo autónomo, desenvolvemento de actividades programadas, preparación de presentacións e traballos. Competencias traballadas: CG8, CG9, CG10, RI1, RI2, RI5, RI13, TI2, TI4, TI6, TR1, TR3.
NO CASO DE QUE A USC DETERMINE O PASO A ESCENARIO 2 (DISTANCIAMENTO) OU ESCENARIO 3 (PECHE DE INSTALACIÓNS), A METODOLOXÍA DE ENSINANZA MODIFICARASE SEGUNDO O PLAN DE CONTINXENCIA INDICADO NO APARTADO "OBSERVACIÓNS".
Oportunidade ordinaria:
- Realización de traballos e prácticas: 60%
- Exame final: 40%
Sempre que se superen os requisitos mínimos de asistencia, a condición aprobada será a consecución de 5 ou máis puntos obtidos mediante a suma, ponderados ás porcentaxes indicadas, dos dous conceptos sinaladas.
Oportunidade extraordinaria:
- Sempre que se superasen os requisitos mínimos de asistencia, pódense recuperar as partes que non foron aprobadas na oportunidade ordinaria: traballos non entregados, prácticas e exames.
Condición de non-presentado:
- Consideraranse non presentados aqueles estudantes que non sexan avaliados en ningún aspecto da materia. Ademais, os estudantes cunha porcentaxe que non supoña máis do 10% da nota total máxima para a materia tamén poderán optar a ser considerados coma non presentados, para o que deberán informar o profesor coordinador da materia.
Estudantes repetidores:
- Utilizaranse os criterios de avaliación anteriores.
Control de asistencia:
- Como se mencionou anteriormente, a asistencia ás sesións prácticas é obrigatoria. Se o estudante asiste menos do 80% das sesións prácticas considerarase que non superaron a materia.
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
En aplicación da Normativa da ETSE sobre plaxio (aprobada pola Xunta da ETSE o 19/12/2019), a copia total ou parcial dalgún exercicio de prácticas ou teoría suporá o suspenso nas dúas oportunidades do curso, coa cualificación de 0,0 en ambos casos.
NO CASO DE QUE A USC DETERMINE O PASO A ESCENARIO 2 (DISTANCIAMENTO) OU ESCENARIO 3 (PECHE DE INSTALACIÓNS), O SISTEMA DE AVALIACIÓN MODIFICARASE SEGUNDO O PLAN DE CONTINXENCIA INDICADO NO APARTADO "OBSERVACIÓNS".
Traballo na clase:
- Clases teóricas: 10 horas
- Clases prácticas: 30 horas
- Titoría en grupos reducidos: 2 horas
- Actividades de avaliación: 3 horas
Total de horas de traballo na aula: 45 horas
Traballo persoal dos estudantes:
- Estudo autónomo: 10 horas
- Programación / experimentación / traballo informático: 45 horas
- Actividades de avaliación de traballos, proxectos, exames: 12,5 horas
Total de horas de traballo persoal: 67,5 horas
Debido á forte interrelación entre a parte teórica e a parte práctica e a progresividade na presentación de conceptos intimamente relacionados entre si na parte teórica, recoméndase dedicar un tempo de estudo ou revisión diaria.
O campus virtual da USC utilizarase para todo o ensino, publicación de material, guións de prácticas e envío de traballos.
O idioma preferido para impartir clases expositivas e interactivas é o castelán.
Plan de continxencia:
No caso de que a situación sanitaria aconselle establecer un Escenario 2 (distanciamento):
1) todas as clases expositivas impartiranse de modo online (síncronamente por Microsoft Teams ou asíncronamente mediante a publicación de vídeos gravados polo profesorado),
2) as clases interactivas impartiranse de modo presencial en aula de informática,
3) a ponderación das distintas partes da materia e os requisitos para superar a materia permanecerán inalterados,
4) a proba final realizarase de modo presencial.
No caso de que a situación sanitaria aconselle establecer un Escenario 3 (peche de instalacións):
1) todas as clases expositivas impartiranse de modo online (síncronamente por Microsoft Teams ou asíncronamente mediante a publicación de vídeos gravados polo profesorado),
2) todas as clases interactivas impartiranse de modo online (síncronamente por Microsoft Teams ou asíncronamente mediante a publicación de vídeos gravados polo profesorado),
3) a ponderación das distintas partes da materia e os requisitos para superar a materia permanecerán inalterados,
4) a proba final realizarase de modo non presencial, mediante Microsoft Teams e as ferramentas da aula virtual Moodle.
Anselmo Tomás Fernández Pena
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores
- Teléfono
- 881816439
- Correo electrónico
- tf.pena [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Juan Carlos Vidal Aguiar
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Teléfono
- 881816388
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Efren Rama Maneiro
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Correo electrónico
- efren.rama.maneiro [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
11:30-14:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula de Informática I3 |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A4 |
Venres | |||
15:30-18:30 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula de Informática I5 |
20.01.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLE_01 | Sala descanso/comedor |
20.01.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_01 | Sala descanso/comedor |
20.01.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_02 | Sala descanso/comedor |
21.05.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_02 | Aula A1 |
21.05.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLE_01 | Aula A1 |
21.05.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_01 | Aula A1 |
21.05.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_02 | Aula A5 |
21.05.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLE_01 | Aula A5 |
21.05.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_01 | Aula A5 |