Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Agroforestal
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Capacidade para a análise elemental das estruturas máis usuais na enxeñería, tanto manualmente como con software de estruturas.
-Capacidade para comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento
Segundo a memoria verificada do título, os contidos para cubrir pola materia son:
- Equilibrio xeral. Relacións e esforzos internos.
- Estruturas isostáticas e trianguladas.
- Tensión-deformación.
- Esforzo axil.
- Esforzo cortante.
- Flexión.
- Flexocompresión.
- Torsión.
- Características e funcionamento de estruturas usuais na enxeñería.
- Introdución a estruturas hiperestáticas.
Prácticas con ferramentas informáticas:
- Cálculo de estruturas.
Estes contidos desenvolveranse seguindo o seguinte programa da materia:
1. Unidade I. Resistencia de materiais (18 horas expositivas e 6 horas interactivas de seminario)
2. Tracción e compresión: Problemas hiperestáticos en tracción e compresión. Tensións térmicas. Esforzos en depósitos de parede delgada sometidos a presión. Análise da deformación en tracción e compresión simple. Esforzo Biaxial. Análise da tensión en tracción e compresión simple. Círculo de Mohr. Cálculo plástico.
3. Cortadura: Cortadura pura. Módulo de deformación transversal. Unións aparafusadas e soldadas. Exemplos.
4. Torsión: Torsión de barras de sección circular. Torsión de barras de sección non circular. Exemplos.
5. Flexión: Vigas e apoios. Esforzo cortante e momento flector. Diagramas. Relación entre esforzo cortante e momento flector. Tensións de flexión en vigas. Formas máis adecuadas da sección transversal. Tensións normais e tanxenciais. Tensións de cortante en vigas. Flexión elastoplástica.
6. Flexión: Análise da deformación. Ecuación diferencial da elástica. Teoremas de Mohr. Exemplos de vigas isostáticas e hiperestáticas con diferentes cargas. Dimensionamiento.
Unidade II. Accións na edificación (2 horas interactivas de seminario)
1. Accións na edificación: Normativa. Accións gravitatorias. Sobrecarga de uso. Sobrecarga de neve. Accións de vento. Accións térmicas e de retracción. Acción sísmica. Hipótese de carga e coeficientes de ponderación. Exemplos.
Unidade III. Cálculo de estruturas (7 horas expositivas e 4 horas interactivas de seminario)
1. Sistemas estruturais: Estrutura, significado e función. Criterios para definir as estruturas e os sistemas estruturais. Sistematización de estruturas. Materiais das estruturas. Normativa.
2. Elementos estruturais
3. Cálculo de estruturas: Traslacionalidad de pórticos. Arriostramiento. Pandeo. Frecha. Resistencia ao lume.
4. Cimentación: Sistemas de cimentación. Cálculo de zapatas.
Programa de Prácticas (12 horas interactivas de laboratorio)
1. Cálculo de estruturas: A realizar na aula de informática. Programas informáticos diversos. Accións sobre estruturas. Estudo de pórticos planos. Resolución dun pórtico biarticulado. Estudo de estruturas hiperestáticas. Dimensionamiento e proxecto de execución de estrutura tipo.
Unidade I. Resistencia de materiais
Bibliografía básica:
• VAZQUEZ FERNÁNDEZ, M. 1994. Resistencia de materiais. Ed. Noela. Madrid.
Bibliografía complementaria:
• GARCÍA ORTUÑO, T.; FERRÁNDEZ- VILLENA GARCÍA, M.; ABADÍA SÁNCHEZ, R. 2000. Enxeñería rural I. Resistencia de Materiais. Universidade Miguel Hernández. Elxe.
• GERE, M. J.; TIMOSHENKO, S. P. 2002. Resistencia de materiais. Thomson. Madrid.
• MIROLIÚBOV, I. et ao 1985. Problemas de resistencia de materiais. Editorial Mir. Moscova.
• NASH, W.A. 1970. Resistencia de materiais. McGraw- Hill. México.
• ORTIZ BERROCAL, L. 1985. Resistencia de materiais. Escola Técnica Superior de Enxeñeiros Industriais. Madrid.
Unidade II. Accións na edificación
Bibliografía básica:
• VARIOS AUTORES. 2007. CTE- Código Técnico da edificación. Seguridade estrutural: bases de cálculo e accións na edificación. Ministerio de Vivenda. Madrid.
Bibliografía complementaria:
• VARIOS AUTORES. 2002. NCSE-02. Norma de construción sismorresistente. Parte xeral e edificación. Ministerio de Fomento. Madrid.
Unidade III. Cálculo de estruturas
Bibliografía básica:
• MONFORT LLEONART, J. 2006. Estruturas metálicas para a edificación Ou. P.V. Valencia.
• MONFORT LLEONART, J. E outros 2008. Problemas de estruturas metálicas adaptadas ao Código Técnico. Ou. P.V. Valencia.
Bibliografía complementaria:
• REYES RODRÍGUEZ, A. M. 2016. CYPE 3D 2016. Deseño e cálculo de estruturas metálicas. Anaya.
Básicas:
• CB2: Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
Xenerais:
• CG4: Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da Enxeñería Industrial na súa especialidade de Química Industrial.
• CG6: Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
• CG11: Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria no exercicio da profesión de Enxeñeiro Técnico Industrial.
Transversais:
• CT2: Habilidade para usar aplicacións informáticas no ámbito da Enxeñería Industrial
• CT10: Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Específicas:
• CE14: Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais
Clases expositivas
Explícanse os conceptos teóricos establecidos no programa da materia, tratando de seguir unha metodoloxía que facilite a adquisición dos coñecementos por parte dos alumnos, intercalando preguntas para fomentar o razoamento e estimar o nivel de comprensión da exposición. Traballaranse as competencias CB2, CG4, CG6, CG11 e CE14
Clases de seminario
Analizaranse e discutirán os problemas propostos previamente aos alumnos mediante boletíns. Tamén se dedicará tempo á resolución de casos prácticos así como ao coñecemento e aplicación da distinta normativa legal existente. Traballaranse as competencias CB2, CG4, CG6, CT10 e CE14
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
As clases expositivas e os seminarios manteranse no horario oficial, impartíndose a través da plataforma Teams de modo síncrono. O método en esencia non variará con respecto ao modelo presencial, permitiranse e fomentaranse dúbidas e preguntas durante a exposición, das que deberá ser partícipe toda a clase, debido a que se fará de maneira síncrona e con control de asistencia.
Clases de laboratorio
Aplicaranse os coñecementos adquiridos á resolución de estruturas reais. Para a realización das mesmas, utilizaranse ferramentas informáticas das aulas específicas. Traballaranse as competencias CB2, CG4, CG6, CG11, CT2, CT10 e CE14.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
No caso de exporse o escenario 1 e 2: Manteranse a metodoloxía da docencia presencial coa redución de alumnos por grupo e a correspondente adaptación ás horas dispoñibles, tal e como dicta a planificación do Centro.
No caso de exporse o escenario 3: Se en imposible o uso das aulas de informática do centro, buscaranse programas de cálculo de acceso libre, de maneira que os alumnos poidan realizar os casos prácticos que se lles soliciten desde os seus propios equipos, apoiados polo profesor en sesións pola plataforma Teams.
Titorías
Ademais de posibilitar un contacto directo profesorado-alumnado, permiten a orientación sobre calquera tipo de problema relacionado co desenvolvemento da materia ou mesmo a formación universitaria en xeral. Permiten a orientación individual co fin de lograr unha maior eficacia no traballo persoal do alumnado. Tamén se prevén titorías en grupo, aínda que estas deséñanse especificamente para resolución de problemas que afectan o conxunto do alumnado, como poden ser os traballos de curso.
Utilizarase o campus virtual e, en xeral, as novas tecnoloxías (correo electrónico, etc.) como apoio a titoría tradicional, aproveitando a infraestrutura do centro e as dispoñibilidades do alumnado neste terreo.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Neste apartado de exporse o escenario 2 ó 3, non haberá modificacións, salvo que as titorías convocaranse a través da plataforma Teams, o Campus virtual (foros) e o correo electrónico ou a videoconferencia cando se trate dunha consulta persoal.
Para o seguimento da materia, o alumnado dispón dun curso virtual na plataforma da USC onde ten á súa disposición material de diversa índole: guía docente, transparencias empregadas nas clases expositivas, boletíns de problemas...
Realizaranse un exame final e opcionalmente exames parciais. En xeral, os exames poderán constar dunha parte teoría-cuestiones e doutra de problemas.
O seu peso será do 75% sobre a nota final. En ningún caso admitirase como superado un exame cunha puntuación inferior a 4 puntos sobre 10.
A realización das prácticas da materia é obrigatoria, e avalíase un traballo de prácticas que debe presentar cada alumno e que deberá defender nunha sesión na aula de informática. As condicións de presentación do traballo serán expostas no campus virtual ao comezo das sesións prácticas. A puntuación neste apartado supoñerá o 25% da nota final.
As competencias avaliadas cos exames parciais e finais son: CB2, CG4, CG6, CT10 e CE14; e as competencias avaliadas coa asistencia a prácticas e a elaboración do traballo correspondente son: CG6, CG11 e CT2
Estes criterios manteranse tanto na convocatoria ordinaria como para as extraordinarias, incluídos os alumnos repetidores.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Para a avaliación de clases non prácticas: En caso de non permitirse os exames presenciais, o peso da avaliación continua será un 50% e o da proba final telemática outro 50%. Faranse probas tipo cuestionario e tarefa a través do Campus virtual para cada tema que se avance nas clases expositivas/interactivas, de modo síncrono.
Ademais, contémplase unha proba final telemática de contidos xerais e abarcando o temario completo, na data oficial fixada polo centro. Como consecuencia será síncrona.
Para a avaliación das clases prácticas: Avaliaranse os traballos presentados.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
• Clases maxistrais : 25 h presenciais e 75 h en total (2 h de estudo por cada hora presencial)
• Seminarios: 12 h presenciais e 43 h en total (para a realización de casos prácticos derivados das clases)
• Laboratorio: 12 h presenciais e 24 h en total (para tratamento de resultados e elaboración do caderno de prácticas)
• Titorías: 2 h presenciais (100% presencialidad pola natureza do traballo)
• Exame: 6 h (100% presenciais)
Asistencia a clase, con participación activa no seu desenvolvemento: para isto recoméndase a lectura ou preparación anticipada dos seus contidos.
Seguimento diario dos contidos para fixar coñecementos.
Asistencia a prácticas.
Manexo da bibliografía recomendada.
Aproveitamento das titorías establecidas.
Idiomas en que se imparte a materia: galego e castelán.
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA
As clases expositivas e os seminarios manteranse no horario oficial, impartíndose a través da plataforma Teams de modo síncrono. O método en esencia non variará con respecto ao modelo presencial, permitiranse e fomentaranse dúbidas e preguntas durante a exposición, das que deberá ser partícipe toda a clase, debido a que se fará de maneira síncrona e con control de asistencia.
As clases de laboratorio, no caso de exporse o escenario 1 e 2 manterase a metodoloxía da docencia presencial coa redución de alumnos por grupo e a correspondente adaptación ás horas dispoñibles, tal e como dicta a planificación do Centro.
No caso de exporse o escenario 3: Se en imposible o uso das aulas de informática do centro, buscaranse programas de cálculo de acceso libre, de maneira que os alumnos poidan realizar os casos prácticos que se lles soliciten desde os seus propios equipos, apoiados polo profesor en sesións pola plataforma Teams.
As titorías, de exporse o escenario 2 ó 3, non haberá modificacións, salvo que as titorías convocaranse a través da plataforma Teams, o Campus virtual (foros) e o correo electrónico ou a videoconferencia cando se trate dunha consulta persoal.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Para a avaliación de clases non prácticas: En caso de non permitirse os exames presenciais, o peso da avaliación continua será un 50% e o da proba final telemática outro 50%. Faranse probas tipo cuestionario e tarefa a través do Campus virtual para cada tema que se avance nas clases expositivas/interactivas, de modo síncrono.
Ademais, contémplase unha proba final telemática de contidos xerais e abarcando o temario completo, na data oficial fixada polo centro. Como consecuencia será síncrona.
Para a avaliación das clases prácticas: Avaliaranse os traballos presentados.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Matias Carnero Lopez
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- matias.carnero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Jose Lopez Villar
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- ml.villar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 5 PLANTA BAIXA |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 5 PLANTA BAIXA |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 5 PLANTA BAIXA |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 0P AULA 5 PLANTA BAIXA |
25.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | SALON ACTOS |
28.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | SALON ACTOS |