Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 37 Clase Interactiva: 10 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química
Áreas: Enxeñaría Química
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Coñecer a importancia que o carbón, o petróleo e o gas natural teñen non só como recurso enerxético senón tamén como fonte de materias primas.
• Coñecer a estrutura das industrias e empresas petroquímicas que interveñen desde a prospección e extracción do petróleo.
• Coñecer os procesos da refinería, as relacións entre os mesmos e a súa secuencia.
• Coñecer as características estruturais e de comportamento que determinan o campo de aplicación dos produtos petroquímicos intermedios e as técnicas que posibilitan a súa transformación en produtos finais.
• Coñecer os procesos e fundamentos químicos necesarios para xerar produtos petroquímicos de consumo a partir das materias primas.
• Coñecer a importancia e a utilidade de produtos petroquímicos de consumo.
• Coñecer as posibilidades da súa recuperación e reutilización de produtos petroquímicos de consumo.
Bloque I - Procesos da industria petroquímica.
1. O petróleo na nosa sociedade. Historia do petróleo. Aceite hoxe. Orixe do petróleo (bioxénico, abixénico). Clasificación do aceite. Reservas de petróleo (petróleo convencional, gas natural, etc.).
2. Procesos de refinado e separación: desulfuración de gases (concentración de gas ácido, recuperación de xofre). Desulfuración de líquidos (tratamentos químicos, hidrotratamentos). Procesos de refino (obtención de aceites lubricantes).
3. Procesos de conversión térmica: rotura de vis. Coque (coque en leito fluído, coque retrasado, calcinación de coque verde).
4. Procesos de conversión catalítica: procesos catalíticos de leito fixo. Procesos catalíticos en cama móbil. Procesos catalíticos en leito fluidizado.
5. Procesos de conversión catalítica con hidróxeno: reformado catalítico. Hidrocraqueo.
6. Procesos para a obtención de C1.
7. Procesos para a obtención de olefinas.
8. Procesos de obtención de aromáticos.
Bloque II-Materias primas e produtos da industria petroquímica.
9. Produtos químicos a base de metano, etano e parafinas superiores. Introdución. Derivado directamente do metano (disulfuro de carbono, cianuro de hidróxeno, clorometano) Derivado do gas de síntese (amoníaco, metanol e outros alcohois, etc.). Derivados de propano, butano e isobutano: oxidación, colación e isomerización. Derivados de parafina.
10. Produtos químicos derivados de hidrocarburos insaturados. Derivados do etileno (óxido de etileno, acetaldehído, cloruro de vinilo, oligomerización do eteno). Derivados do propileno (oxidacións, cloracións, hidroformilacións, alquilacións). Derivados de compostos olefinicos (n-butenos, isobutileno, butadieno)
11. Produtos químicos a base de benceno, tolueno e xilenos: introdución. Reaccións do benceno (alquilacións, cloración, nitración, oxidación e hidrogenación) Reaccións do tolueno (desquilación, oxidación, cloración, nitración, carbonilación). Importancia de derivados de benceno, tolueno e xileno.
* Bibliografía básica
Austin G.T., "Manual de procesos químicos na industria", Mc. Graw-Hill, México (1993). ISBN: 970-10-0388-8. Sinatura: QUT 151, QUT 152, QUT 153, QUT 154.
Gary J.H. e Handwerk G.E., "Refino de petróleo", Ed. Reverté, Barcelona (1980). ISBN: 84-291-7904-6. Sinatura: QUT 48, QUT 49, QUT 50, QUT 51, QUT 52.
James G. Speight "A química e a tecnoloxía do petróleo" 2006 ISBN-10: 0849390672.
Código de lugar / biblioteca
Escola de Enxeñaría /131.1 39
Escola de Enxeñaría / A131.1 9
Escola de Enxeñaría A / 131.1 9 A
Ramos Carpio M.A., "Refino de petróleo, gas natural e petroquímicos". Fundación Fomento Innovación Industrial, D.L. Madrid (1997). ISBN: 84-605-6755-9. Sinatura: QUT 121, QUT 213, QUT 214.
Sami Matar e Lewis F. Hatch "Química de procesos petroquímicos", 2001 ISBN-10: 0884153150.
* Máis lectura
Donald L. Burdick e William L. Leffler "Petroquímicos en linguaxe non técnica" 2010 ISBN-10: 1593702167.
James G. Speight "Unha introdución á tecnoloxía, economía e política do petróleo" 2011 ISBN-10: 1118012992
Ullmann's, "Enciclopedia de química industrial", 5ª edición en CD-ROM, Wiley-VCH (1997).
Competencias básicas.
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 Os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para que emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias transversais.
CT1: Capacidade de análise e síntese.
CT4: Capacidade para traballar en equipo
CT9: Capacidade para organizar e planificar.
Competencias específicas.
CEOP1 - Coñecemento dos procesos e produtos da industria petroquímica.
Segundo o documento "Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021/2022" establécense tres
posibles situacións:
-Escenario 1. Normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física).
-Escenario 2: Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física).
-Escenario 3: Peche das instalacións.
*Escenario 1:
1. Clases presenciais (teoría, clases de problemas e seminarios). A materia consta de 6 créditos-ECTS. En dita carga de traballo inclúense 37 horas presenciais (de asistencia a clase) que se dedican tanto a teoría (37 h) como a seminarios (10 h). Durante os seminarios o profesor e o alumnado resolverá os problemas propostos, o que permite ao profesor avaliar as capacidades e dificultades de cada un e mellorar a aprendizaxe.
2. Boletíns. Ao longo do curso e coincidindo aproximadamente co final de cada tema propoñeranse boletíns de problemas, que o alumno debe resolver e entregar de forma obrigatoria para a súa corrección como traballo persoal. A realización deste traballo na súa casa permitiralle adquirir a destreza necesaria para o exame final. Por suposto, o alumno/a poderá consultar
ao profesor calquera dúbida ou solicitar a súa axuda para a súa realización.
3. Titorías en grupo: Ao longo do curso estarán planificadas catro titorías en grupos (10 persoas) que se utilizarán para comentar e resolver todas as dúbidas en grupo procurando a maior participación do alumno/a.
4. Titorías personalizadas: Nestas que se pretende levar a cabo un seguimento próximo do traballo desenvolvido por cada alumno. Para iso os boletíns son unha ferramenta importante para o profesor e o propio alumno, xa que tralo seu corrección permitirannos unha visión próxima das debilidades e fortalezas na aprendizaxe de cada alumno. Ao final o profesor tratará de aclarar dúbidas e orientar o traballo persoal do alumno.
5. Plataforma dixital (Moodle): A Universidade de Santiago de Compostela utiliza unha plataforma dixital na que o profesor fornecerá a información necesaria para o alumnado (arquivos PowerPoint, resumos dos temas, boletíns, guións de practica, etc) vía Internet. Nesta plataforma, tamén se habilitarán foros de discusión e un correo interno que facilita ao profesor e alumno a comunicación.
6. Programaranse visitas a plantas de proceso para observar in situ a aplicación dos coñecementos adquiridos. Estas prácticas de campo estarán suxeitas á dispoñibilidade de financiamento.
Todalas actividades docentes serán presenciais, a non ser que as autoridades competentes establezcan a obligatoriedade de realizar, en todo ou en parte, ditas actividades en remoto (telemáticamente).
Escenarios 2 e 3: véxase o apartado de Observacións.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación
do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
*Escenario 1:
O sistema de avaliación será continuado baseándose en tres puntos:
• Ao longo do curso coincidindo co final de cada tema propoñerase un boletín de problemas, que o alumno/a deberá resolver e entregar ao profesor para o seu corrección. A cualificación destes boletíns constituirá o 20 % da nota final. Avaliaranse tódalas competencias básicas e especificas representando respectivamente o 15% e 85% do valor da nota.
• Durante o curso académico propoñeráselle alumno/a tres traballos: dous para o primeiro bloque, un individual e outro en grupo, e outro para o bloque temático II que representasen o 20% da nota final. Avaliarase tódalas competencias básicas, transversais e especificas. A porcentaxe da nota será respectivamente 10%, 10% e 80%.
• Para rematar, realizarase un exame parcial en cada tema que incluirá todos os contidos destes. Estes contidos se avaliaran utilizando cuestións teóricas. A nota de exame será o 55% da nota final. Este apartado ten unha peculiaridade, o alumno necesitará unha nota mínima. O alumno deberá contestar correctamente un 45% do total de cada un dos exames (4.5 puntos sobre 10 no exame). Avaliarase tódalas competencias específicas.
Como se pode observar, aínda resta un 5% de total. Esta porcentaxe será administrado polo profesor e nel terá en conta a evolución global e o esforzo do alumno/a en os coñecementos da materia desde o indicio do cuadrimestre. Avaliaranse tódalas competencias básicas.
No caso de non superar a materia na Primeira Oportunidade, o estudante será avaliado na Segunda Oportunidade mediante
un exame final de todos os contidos da materia.
*Escenarios 2 e 3: véxase o apartado de Observacións.
ACTIVIDADE FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDADE HORAS PRESENCIAIS HORAS DE ESTUDO
Docencia expositiva 102h cun 36.3% de presencialidade (37h presenciais e 65h de estudo do alumno)
Seminarios (inclúe traballosos) 40h cun 25% de presencialidade (10h presenciais e 30h de estudo do alumno)
Tutorías en grupos reducidos 4h cun 100% de presencialidade
Exame 4h cun 100% de presencialidade
Total= 150h
Horas presenciais = 55h
Horas de estudo = 95h
No caso de que as autoridades competentes establecesen o ensino en remoto, sería imprescindible para o estudante dispoñer
do seu propio ordenador e de conexión a internet. Tamén será de utilidade que os estudantes instalen nos seus dispositivos
móbiles a aplicación oficial da USC e Microsoft Teams.
O principal é estudar ao día.
A materia impartese en galego e castelan.
PLAN DE CONTINXENCIA PARA O DESENVOLVEMENTO DA DOCENCIA NO CURSO 2021/2022:
Se as autoridades competentes establecen a necesidade de realizar, total ou parcialmente, as actividades de ensino e/ou
avaliación de forma telemática ou en remoto.
*Metodoloxía da Ensinanza:
As actividades docentes realizaríanse, de xeito síncrono e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos distintos medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms. Teams.
Debido á natureza e contidos desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial (Escenario 1) e a docencia en remoto (Escenario 2 e Escenario 3) é que para esta última, o alumno debe ter un ordenador (ou tablet, etc.) e conexión a Internet.
Para levar a cabo os traballos, necesitaráse usar Word, que estará dispoñible para estudantes na versión corporativa de Office 365 a través do dominio @rai.usc.es.
Ademais, estará dispoñible un foro no Campus Virtual que servirá para manter a comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor.
Así, a titoría individual pódese realizar a través do foro do Campus Virtual, a través de Ms Teams ou a través de correo electrónico dirixido o docente.
No Escenario 2, alo menos a docencia interactiva (Seminarios e Titorías) será de xeito presencial e síncrono.
*Sistema de Avaliación:
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo para os tres escenarios, independentemente do tipo de ensino empregado (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se levarán a cabo, segundo o establecido polas autoridades competentes, ben presencialmente na aula ou ben de xeito remoto e síncrono (agás os traballos) a través dos medios telemáticos dispoñibles na USC.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Thelmo Alejandro Lu Chau
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 982824136
- Correo electrónico
- thelmo.lu [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | -1P AULA 1 SEMISOTO |
Mércores | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | -1P AULA 1 SEMISOTO |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | -1P AULA 1 SEMISOTO |
24.05.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | -1P AULA 1 SEMISOTO |
04.07.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | -1P AULA 1 SEMISOTO |