Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química
Áreas: Enxeñaría Química
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Proporcionar ao alumnado unha visión xeral da tecnoloxía química, a estrutura dos procesos produtivos, os factores que inflúen no seu desenvolvemento, as variables de operación e variables socioeconómicas e estratéxicas.
Estudo detallado de procesos de química industrial: descrición, diagrama de fluxo, unidades, operación e control. Simulación de procesos.
CLASES EXPOSITIVAS:
BLOQUE I.- ANÁLISE E DESEÑO DE PROCESOS QUÍMICOS
Lección 1-A estrutura produtiva da industria química. Dinámica dos mercados de materias primas, produtos e enerxía: tendencias globais. Curvas de produto. Curvas de evolución tecnolóxica.
Lección 2- Evolución do desenvolvemento dun proceso. Fase exploratoria. Transformación química. Separación. Recirculación. Eficiencia
enerxética e utilidades. Fase piloto. Escalado. Fase de demostración. Explotación comercial.
BLOQUE II.- PROCESOS DE QUÍMICA INDUSTRIAL.
Lección 3- Plataforma de refinaría e produtos químicos básicos
Lección 4-Plataforma de biorrefinería. Procesos integrados refinaría-biorefinería.
Lección 5- Plataforma de produción de polímeros-biopolímeros.
Lección 6- Novos produtos baseados nas ciencias da vida
CLASES INTERACTIVAS DE SEMINARIO
Traballo en equipo: Estudo de casos. Traballo colaborativo.
CLASES INTERACTIVAS-TUTORÍA DE GRUPO
Ética profesional. Práctica industrial lícita. Non exportación do risco. Compromiso coa conservación dos recursos. Debate.
Asesoramento ao alumnado sobre as tarefas.
CLASES INTERACTIVAS DE AULA DE INFORMÁTICA:
Simulación de procesos químicos mediante o simulador AspenHysys e ferramentas de eficacia similar
Bibliografía básica
- Fondos bibliográficos da Plataforma Access Engineering, dispoñibles on-line
Bibliografía complementaria
- Turton, R.; Bailie, R. C.; Whiting, W. B.; Shaeiwitz, J. A. Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes, 2nd Ed. Prentice Hall,
New Xersei (2003)
- Anderson, J.L., Advances in chemical engineering. Vol. 23: Process synthesis. Ed. Academic Press, New York (1996)
- Kent J. A., Riegel's handbook of industrial chemistry [Recurso electrónico], 10th ed.,eds. Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York,
(2003)
-Lluch Urpí, J. L.; Tecnoloxía e marxe de refino do petróleo, Díaz de Santos, Madrid (2008)
- Mizrahi, J. Developing an industrial chemical process. An integrated approach, CRC Press LLC, New York (2002)
- Ramos Carpio, M.A. ”Refino de petróleo, Gas natural e Petroquímica”, Fundación Fomento Innovación Industrial, Madrid (1997).
- Smith R., Chemical Process, Design and Integration , Wiley & Sons, New York (2005)
- Speight J., Chemical Process and Design Handbook, 1st Ed. McGraw Hill (2001)
- Turton, R.; Bailie, R. C.; Whiting, W. B.; Shaeiwitz, J. A. Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes, 2nd Ed. Prentice Hall,
New Xersei (2003)
- Ullmann´s: "Encyclopedia of Industrial Chemistry". 5ª Edición en CD-ROM. Wiley-VCH, (1997).
Competencias específicas
CI.9 Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación.
CQ.1.6. Coñecementos sobre valorización e transformación de materias primas e recursos enerxéticos.
CQ.2.1. Capacidade para a análise e deseño de procesos e produtos.
CQ.2.2. Capacidade para a simulación e optimización de procesos e produtos.
Competencias xerais
CG.4 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría química industrial.
CG.7 Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas.
Competencias transversais
CT.2. Capacidade de análise e síntese
CT.3. Capacidade de organizar e planificar
CT.4 Habilidades para o uso e desenvolvemento de de aplicacións informáticas
CT.5 Capacidade de xestión da información
CT.7 Toma de decisións
CT.13 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
ACTIVIDADES: clases expositivas, clases interactivas, tutorías.
PLAN DE CONTINXENCIA: escenarios definidos en “DIRECTRICES PARA Ou DESENVOLVEMENTO DUNHA DOCENCIA PRESENCIAL SEGURA CURSO 2020-2021”. Ver observacións.
AULAS:
Aula física: opción preferente para as actividades con presencialidad preferente e opción exclusiva para actividades con presencialidad obrigada. Escenarios 1 e 2.
Aula virtual: opción complementaria para as actividades con virtualidade parcial permitida ou preferente ou opción preferente para actividades con virtualidade obrigada: TEAMS. Escenarios 2 e 3.
E-LEARNING (off-line).
Campus Virtual. Soporte para ambas as modalidades de aprendizaxe, presencial e dixital (en liña). Permitirá liquidar limitacións técnicas de alumnado e profesorado na modalidade on-line. Repositorio de notas de clase, presentacións e audiopresentaciones, vídeos e exercicios e casos prácticos resultos. Entrega de tarefas. Comunicación co alumnado. Feedback.
ESTRATEXIA: blended-learning (aprendizaxe combinada)
Combinación aula física+ aula virtual virtual + e-learning para as actividades permitidas. Escenarios 1 e 2.
Combinación aula virtual + e-learning para escenarios de só docencia virtual. Escenario 3.
Competencias
CI.9 Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación.
CQ.1.6. Coñecementos sobre valorización e transformación de materias primas e recursos enerxéticos.
CQ.2.1. Capacidade para a análise e deseño de procesos e produtos
CG.4 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría química industrial.
CG.7 Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas.
CT.2. Capacidade de análise e síntese
CT.3. Capacidade de organizar e planificar
CT.4 Habilidades para o uso e desenvolvemento de de aplicacións informáticas
CT.5 Capacidade de xestión da información
CT.7 Toma de decisións
CT.13 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
Avaliación continua para o tres escenarios.
Entregas programadas, sempre en formato electrónico a través do Campus Virtual.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións.
Antes da entrega de tarefas o alumnado ten que realizar ou actualizar o curso de competencias informacionales da ETSE.
A avaliación consistirá en:
1. Avaliación de expositiva, seminarios e tutoría de grupo: 70 % da cualificación global.
2-Aula de informática: 30 % da cualificación global.
EXPOSITIVA. SEMINARIO.
-Un traballo de equipo. Entrega a través do Campus Virtual mediante a ferramenta tarefa. 20 % da cualificación.
-Unha actividade colaborativa. Realización mediante a ferramenta wiki do Campus Virtual. 20 % da cualificación.
- Actividade individual de comentario de documentos técnicos. Entrega a través do Campus Virtual mediante a ferramenta tarefa. 20 %
da cualificación.
-Cuestionario-examen. Presencial ou con entrega a través do Campus Virtual (escenarios 2 e 3 do plan de continxencia). 20 % da cualificación.
Para sumar a cualificación, o alumnado deberá obter como mínimo un 30 % da cualificación neste apartado, pola contra, leste
apartado non suma na cualificación global.
TUTORÍA DE GRUPO
-Tutoría de grupo (debate). Presencial ou virtual (escenarios 2 e 3). 10 % da cualificación.
-Informes do profesorado. Proactividad do alumnado e informes de actividade das diferentes ferramentas utilizadas: 10%. En caso de suspenso en primeira oportunidade, o alumnado deberá realizar un cuestionario de todo o contido da parte expositiva seminario e tutoría de grupo para segunda oportunidade, que se poderá realizar de forma presencial ou a través do Campus Virtual (escenarios 2 e 3). Neste caso, a avaliación continua contabiliza un 40 % da avaliación global e o cuestionario de recuperación suporá un 60 % da devandita cualificación.
AULA DE INFORMÁTICA
A avaliación levará a cabo seguindo o traballo individual, elaborándose un informe por parte do profesorado e a partir dos ficheiros enviados ao Campus Virtual. Para iso, as clases seguiranse de forma presencial no escenario 1 e en modo online via TEAMS nos escenarios 2 e 3. Nestes casos e empregará a rede Privada Virtual para acceder ao software e as licenzas para o seu uso.
Esta actividade non é recuperable e conservarase a súa cualificación para segunda oportunidade. Para sumar a cualificación, o alumnado deberá obter como mínimo un 30 % da cualificación neste apartado, pola contra, este apartado non suma na cualificación global.
Para as convocatorias fin de carreira, o alumnado deberá realizar un cuestionario de todo o contido da parte expositiva seminario, tutoría e aula de informática, que se poderá realizar de forma presencial ou a través do Campus Virtual (escenarios 2 e 3).
*Avaliación por competencias
-As competencias que se avalían mediante tarefas e probas son
CI.9 Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación.
CQ.1.6. Coñecementos sobre valorización e transformación de materias primas
e recursos enerxéticos.
CQ.2.1. Capacidade para a análise e deseño de procesos e produtos.
CG.7 Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das
solucións técnicas
CT.2. Capacidade de análise e síntese
CT.13 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
CI.9 Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación.
CQ.1.6. Coñecementos sobre valorización e transformación de materias primas
e recursos enerxéticos.
CQ.2.1. Capacidade para a análise e deseño de procesos e produtos
CG.4 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións,
creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir
coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría
química industrial.
CG.7 Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das
solucións técnicas.
CT.2. Capacidade de análise e síntese
CT.3. Capacidade de organizar e planificar
CT.4 Habilidades para o uso e desenvolvemento de de aplicacións informáticas
CT.5 Capacidade de xestión da información
CT.7 Toma de decisións
CT.13 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica
-As competencias que se avalían na aula de Informática son:
CQ.2.2. Capacidade para a simulación e optimización de procesos e produtos
CG.4 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións,
creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir
coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría
química industrial.
CT.4 Habilidades para o uso e desenvolvemento de de aplicacións informáticas
A materia é de 4,5 ECTS (Totais: 112,5)
Actividade: Horas Presenciais (h) – Horas Traballo Persoal (h)
Clases maxistrais: 15 h – 23 h
Seminarios: 7 h – 10 h
Áula Informática: 15 h – 8 h
Tutoría Grupo: 1 h – 4 h
Recoméndase levar a materia ao día.
Avaliación continua significa desenvolvemento gradual no tempo: non é admisible a entrega traballada a última hora.
IDIOMA. A docencia impartirase en castelán
BIBLIOGRAFÍA. En canto á bibliografía, aínda que apareza referenciada unha edición concreta, é válida calquera edición.
PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS: seguiranse os procedementos establecidos pola Dirección da ETSE.
A admisión e permanencia do alumnado matriculado en laboratorios require que coñeza a información e cumpra as normas incluídas no “Protocolo de formación básica en materia de seguridade para espazos experimentais dá Escola Técnica Superior de Enxeñaría ”,dispoñible no apartado de Seguridade da súa web.
No apartado específico de prevención no ámbito da emerxencia por Covid-19, o alumnado seguirá, en todo momento, as prescricións das autoridades competentes na materia.
DOCENCIA TELEMÁTICA. Seguiranse as esixencias establecidas polas autoridades académicas da USC e o seu programa de recursos. É responsabilidade do alumnado estar pendente destas esixencias. En caso de dúbida sobre as necesidades e características dos recursos técnicos consultarán ao Centro de Atención a Usuarios ou á ETSE.
PLAN DE CONTIGENCIA
O Plan de Continxencia está constituído polos seguintes elementos:
1-Escenarios
2-Inventario de recursos
3-Estratexia de actuación
1-Escenarios
Escenario 1: normalidade adaptada. O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, de autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes etc.) e mantemento de restricións que afecten a eventos de certa afluencia de persoas. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son: a docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As tutorías poderán realizarse parcialmente de maneira virtual. o A modalidade
preferente para a realización das prácticas será a presencialidad. É recomendable establecer rotacións curtas nos grupos de prácticas. o Con carácter xeral, deberá preverse a avaliación continua formativa, ben como único criterio de avaliación, ben combinada con probas finais. Con carácter xeral, as probas finais serán de carácter presencial. Deberá garantirse a accesibilidade aos materiais que constitúan a bibliografía básica (libros, artigos, páxinas web, protocolos, vídeos, titoriais etc.) de acordo coas condicións do escenario. o Con carácter xeral, recoméndase que os programas de mobilidade circunscríbanse ao segundo cuadrimestre.
Escenario 2: distanciamento Neste escenario aplicaranse medidas de protección activas, de obrigado cumprimento, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas de control de acceso e aforamento. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son: o A docencia presencial convivirá coa virtual. Corresponderalles a os centros definir as fórmulas de convivencia de ambas as modalidades de docencia, en función de cada titulación. Deberá preverse unha
rotación máis curta nos grupos de prácticas, de xeito que se asegure a equidade da presencialidad na formación de todo o alumnado. Con carácter xeral, deberá preverse a avaliación continua formativa, ben como único criterio de avaliación, ben combinada con probas finais. As probas finais, se as houber, serán preferentemente de carácter telemático. Deberá garantirse a accesibilidade aos materiais que constitúan a bibliografía básica (libros, artigos, páxinas web, protocolos, vídeos, titoriais etc.) de acordo coas condicións do escenario. Con carácter xeral, recoméndase que os programas de mobilidade circunscríbanse ao segundo cuadrimestre, combinando a mobilidade física coa mobilidade virtual, tanto para o alumnado entrante como para o alumnado saínte.
Escenario 3: peche das instalacións En atención ás medidas que dispoñan as autoridades sanitarias, pode producirse un novo confinamento da poboación, o peche das instalacións da Universidade e a determinación das funcións esenciais que deberán manterse. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son: A docencia será completamente de carácter virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos. Con carácter xeral, deberá preverse a avaliación continua formativa, ben como único criterio de avaliación, ben combinada con probas finais. Non existirán probas finais presenciais, serán posibles soamente as de carácter telemático. deberao garantirse a accesibilidade aos materiais que constitúan a bibliografía
básica (libros, artigos, páxinas web, protocolos, vídeos, titoriais etc.) de acordo coas condicións do escenario. O estudiantado entrante e saínte que participe en programas de mobilidade seguirá a docencia virtual síncrona e/ou asíncrona das materias incluídas en o seu acordo de estudos.
2-Inventario de recursos
Notas de clase
Presentacións
Audiopresentaciones
Vídeos
Cadernos electrónicos (OneNote)
OneDrive
Ferramentas do Campus Virtual
Software gratuíto e con licenza
Follas de cálculo: gratuítas e con licenza
Recursos bibliográficos, sempre con preferencia polo soporte electrónico.
Recursos WEB: institucionais, de organismos internacionais, editoriais, licenciantes de tecnoloxía, fabricantes, etc.
3-Estratexia de actuación. A estratexia de actuación consta dunha organización de recursos, loxística de ocupación de espazos e loxística de distribución do alumnado.
Organización de recursos: ver apartados de metodoloxía e avaliación.
Loxística de espazos e distribución do alumnado: o establecido nos horarios oficiais publicados pola ETSE. Será responsabilidade do alumnado estar pendente dos cambios que poidan xurdir con motivo de cambios de escenario.
Jorge Sineiro Torres
- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816803
- Correo electrónico
- jorge.sineiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Isabel Vidal Tato
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816798
- Correo electrónico
- isabel.vidal.tato [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
15:00-16:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula A2 |
Mércores | |||
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
22.06.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIL_01 | Aula A3 |
22.06.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIS_01 | Aula A3 |
22.06.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLE_01 | Aula A3 |