Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Expresión Gráfica da Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral da materia é a adquisición da competencia específica de formación básica da titulación de:
« Ter capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, que permitan o deseño e a interpretación de planos de sistemas mecánicos e de circuítos eléctricos e electrónicos. Coñecer e saber utilizar programas informáticos de deseño e visualización de esquemas de circuítos, estruturas e mecanismos».
Normalización da documentación Gráfica Técnica.
Fundamentos da representación de a forma tridimensional, mediante os sistemas de proxección utilizados en xeometría descritiva coa axuda dos programas de CAD.
Cálculo gráfico con CAD.
Modelado tridimensional parametrizado de elementos mecánicos. (Sistemas articulados, engrenaxes, transmisións hidráulicas, etc.).
Simulación básica dos sistemas mecánicos parametrizados en función da variación dun parámetro de forma.
BLOQUE I.- NORMALIZACIÓN DA REPRESENTACIÓN
1. NORMALIZACIÓN
1.1. Escalas
1.2. A normalización do debuxo técnico
1.3. A normalización da representación tridimensional
1.4. A normalización da anotación
Prácticas: Test de autoevaluación.
Tempo presencial: 2 horas expositivas. Tempo de traballo do alumno: 2 horas (Campus Virtual)
BLOQUE II - DEBUXO ASISTIDO POR COMPUTADOR
2.1.- INICIACIÓN, CONTORNA E UTILIDADES
2.2.- COMANDOS BÁSICOS PARA EMPEZAR A DEBUXAR
2.3.- PROPIEDADES DOS OBXECTOS
2.4.- TEXTOS
2.5.- PRESENTACIÓNS
2.6.- COMANDOS DE DEBUXO
2.7.- COMANDOS DE MODIFICACIÓN
2.8.- CONSULTAS E CONTROL DA VISUALIZACIÓN.
2.9.- ANOTACIÓN CO PROGRAMA
2.10.- TRAZADO E PUBLICACIÓN
Tempo presencial: 10 horas de práctica, 4 horas expositivas e 1 horas de tutoría. Tempo de traballo do alumno: 18 horas
BLOQUE III–5. SISTEMA DIEDRICO E AXONOMÉTRICO
3.1.1. Fundamentos
3.1.2. Obtención de vistas auxiliares mediante cambio de plano.
3.1.3. Medición e obtención de verdadeiras magnitudes mediante xiros e abatementos
3.1.4. Problemas básicos de interseccións, paralelismo e perpendicularidad
3.2. CÁLCULO GRÁFICO e GEOMETRIA PROYECTIVA CON CAD
3.2.1. Representación de formas poliédricas. Obtención de vistas normalizadas mediante CAD.
3.2.2. Seccións e cortes mediante CAD
3.2.3. Distancias e verdadeira magnitude de superficies planas.
3.2.4. Impresión das vistas dun modelo en 3D
3.2.5. Uso das ferramentas de CAD 3D para a resolución de problemas tradicionalmente resoltos por Xeometría Proyectiva
Tempo presencial: 16 horas de práctica e 1 horas de tutoría. Tempo de traballo do alumno: 35 horas
BLOQUE IV –DESEÑO PARAMETRICO EN 3D
1.-Deseño de sólidos en 3d. Forma básicas. Extrusión e rotación.
2.- Edición de sólidos. Operacións topológicas con sólidos.
3.- Deseño de superficies. Formas básicas, extrusión, rotación.
4.-Edición de superficies.
5.- Parametrización do deseño.
6.- Uso de librarías de simulación en robótica.
Tempo presencial: 16 horas de práctica e 1 horas de tutoría. Tempo de traballo do alumno: 35 horas
Bibliografía básica:
GONZALO GONZALO, Joaquín. 1997. Sistema Diédrico Directo. San Sebastián: Donostiarra.
BERTRÁN GUASP, J. Xeometría Descritiva I: Sistema Diédrico Directo. Donostiarra. S. Sebastián, 1995
FERNÁNDEZ SAN ELÍAS, Gaspar. 2004. Vistas e visualización de formas. San Sebastián: Donostiarra.
Manuais desenvolvidos polo profesorado , dispoñibles no Campus virtual da USC
Bibliografía de consulta:
Freecad wiki: https://www.freecadweb.org/wiki/online_help_toc/es.
Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, traballaranse as seguintes:
Competencias Básicas
CB1: Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia nos libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2: Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3: Que os estudantes teñan a capacidade de reunirse e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4: Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións un público tanto especializado como non especializado.
CB5: Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias Xerais
CG1: Coñecemento de materias básicas e tecnoloxías, que lle capacite para a aprendizaxe de novos métodos e tecnoloxías, así como que lle dote dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
CG2: Capacidade de resolución de problemas no campo da enxeñaría robótica con creatividade, iniciativa, metodoloxía e razoamento crítico.
CG3: Capacidade de utilizar ferramentas informáticas para o modelado, a simulación e o deseño de aplicacións de enxeñaría.
Competencias Específicas
CE7: Adquirir a capacidade e as técnicas de representación gráfica para o diseño e interpretación de planos e esquemas.
Competencias Transversais
CT1: Capacidade de análise e síntese.
CT2: Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3: Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4: Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5: Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT8: Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
CT9: Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT12: Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
A actividade presencial distribúese en dous tipos de sesións:
a) Clases maxistrais
Impártense nas aulas de teoría e nelas destínase a maior parte do tempo á exposición ordenada e razoada dos contidos do primeiro bloque da materia. A exposición realízase con apoio audiovisual. Preténdese que cada clase constitúa un acto de aprendizaxe e que o alumno manteña unha actitude activa.
Trabállanse as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CE7, CT1, CT12.
b) Prácticas na aula de Informática
Realízanse nas aulas de informática e teñen por obxectivo a aprendizaxe dos conceptos necesarios do bloque de Sistema Diédrico e Axonométrico, así como a adquisición de destreza no uso das aplicacións informáticas de debuxo asistido por computador. Os contidos teóricos correspondentes constitúen os bloques do segundo ao cuarto nos que se divide a materia. A explicación destes contidos intégrase nas sesións de laboratorio. Os exercicios propostos gardan relación con todos os bloques da materia. Os alumnos dispoñen anticipadamente dos enunciados das prácticas. Utilízase o campus virtual para a descarga de arquivos e o envío das prácticas resoltas.
Trabállanse as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CE7, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12.
- Campus virtual
O campus virtual complementa ás clases presenciais. A páxina da materia vaise actualizando a medida que avanza o programa reflectindo puntualmente os temas e actividades de cada sesión, con ligazóns aos materiais utilizados, que os alumnos poden descargar. Algúns dos temas impartiranse co método de clase investida, e o estudante accederá aos materiais audiovisuais que deberá estudar antes da clase.
As prácticas de laboratorio entréganse a través das ligazóns previstas na páxina da materia.
• Ante impedimentos a la docencia presencial (pandemias, estado de excepción o alarma) la docencia se realizara on-line mediante sistemas de video conferencia/control remoto (Teams, Teamviewer, Skype). Y se incrementaran los recursos disponibles de videos de apoyo sobre la plataforma de youtube.
A avaliación componse nun 35% da avaliación do traballo desenvolvido durante cúrsoo (compoñente C), e nun 65% no resultado dun exame final (compoñente F).
AVALIACIÓN DO TRABALLO DESENVOLVIDO DURANTE O CURSO
Consistirá na avaliación de:
-C1: Exercicios obrigatorios: 80%.
Avalía as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CE7, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12.
-C2: Prácticas de DAO (presenciais): 20%
Avalía as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CE7, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12.
A cualificación do traballo do curso será C= 0,8 x C1 + 0,2 x C2
AVALIACIÓN DO EXAME FINAL
A cualificación do exame final elaborarase a partir de catro probas:
-F1: Exame práctico Bloque I, que avalía a correcta asimilación dos conceptos, mediante probas de autocorrección no Campus virtual. Supón o 10% da cualificación. Avalía as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CE7, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12.
-F2: Exame práctico Bloque II. Supón o 30% da cualificación parcial
Avalía as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CE7, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12.
-F3: Exame práctico Bloque III, do manexo do programa de DAO. Avalía as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG01, CG02, CG03, CE08, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12. Supón o 30% da cualificación parcial
-F4: Exame práctico Bloque IV, Avalía as competencias CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CE7, CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT8, CT9 e CT12. Supón o 30% da cualificación parcial
Os exercicios e as probas cualifícanse nunha escala de 0 a 10 puntos.
A materia considérase non superada se se dá algunha das seguintes condicións:
1º Algunha das probas do exame (F1, F2, F3 ou F4) consegue unha nota inferior a 4 puntos.
2º A cualificación do exame final F= (0,1 x F1 + 0,3 x F2 + 0,3 x F3 + 0,3x F4) resulta inferior a 4,5 puntos.
Para comprobar que os traballos de Curso foron realizados persoalmente, en sesións de tutoría de forma aleatoria os alumnos terán que expor razonadamente a metodoloxía da solución.
CUALIFICACIÓN FINAL DO CURSO
A cualificación final da materia será CF = 0,35 x C + 0,65 x F.
En caso de non superar a proba do exame final non se computará a parte da cualificación por curso.
• Ante problemas para el desarrollo de las sesiones presenciales de evaluación (pandemias, estado de excepción o alarma) estas se realizaran mediante sistemas de videoconferencia asistida por control remoto , aportando al alumnado la documentación mediante contraseña cifrada individualizada por alumno, que será aportada mediante al acción de control remoto del profesor sobre el archivo de examen facilitado al alumno . El examen constituirá una tarea a la que se accederá desde el aula virtual de la USC con un tiempo cerrado de ejecución de la misma y de entrega los alumnos que no entreguen en plazo se considerarán como no presentados. Mediante conexión al grupo de Skype constituido para el grupo de clase podrán realizar las consultas y aclaraciones precisas durante la realización del examen.
ASISTENCIA A CLASE
A materia impártese nun marco de ensino presencial no que a asistencia as clases é necesaria para a aprendizaxe. Deberá constar á asistencia de, polo menos, o 80% das sesións presenciais para poder presentarse aos exames, tanto na convocatoria de primeira como na de segunda oportunidade.
ASISTENCIA A CLASE DE ALUMNOS MATRICULADOS POR SEGUNDA VEZ
Os alumnos que asistan ás clases teóricas e fagan un seguimento regular do curso (asistencia superior ao 80%), pero que non consigan aprobar a materia, estarán exentos do cumprimento do deber de asistencia ás clases presenciais. Deberán entregar os exercicios obrigatorios nas mesmas datas establecidas para o resto dos alumnos
CONCILIACIÓN
Se un alumno non puidese cumprir co requisito de asistencia obrigatoria á clase por unha circunstancia especial, debidamente xustificada, asignaráselle un método de aprendizaxe alternativa: tutorías virtuais con TeamViewer e vídeos de apoio en Youtube. O alumno deberá presentar os traballos nos prazos establecidos para poder ser avaliado.
A materia contempla 150 horas de dedicación, das que 60 destínanse a actividades presenciais e 90 a traballo autónomo do alumno.
En concreto:
6 créditos ECTS x 25 horas crédito = 150 horas de dedicación
6 horas expositivas + 42 horas interactivas + 3 horas de tutorías en grupo + 4 tutoría individualizada = 55 horas
Outras horas presenciais de carácter obrigatorio = 5 horas (exames e avaliación)
150 - 55 - 5 = 90 horas de traballo autónomo
90 horas / 15 semanas do curso = 6 horas/semana
- A asistencia ás clases
- A realización dos exercicios propostos nos prazos indicados
- A asistencia puntual das tutorías individuais para a resolución de dúbidas ou para requirir material adicional que permita reforzar as partes que puidesen resultar máis difíciles
- A utilización dos materiais complementarios fornecidos a través do Campus Virtual
- A consulta frecuente da bibliografía básica recomendada
A materia impartirase en castelán.
• Ante impedimentos ao ensino presencial (pandemias, estado de emerxencia ou alarma), a docencia realizarase en liña usando sistemas de videoconferencia / control remoto (equipos, Teamviewer, Skype). E aumentaranse os recursos dispoñibles de vídeos de soporte na plataforma de YouTube.
• Ante problemas para o desenvolvemento das sesións de avaliación presencial (pandemias, estado de emerxencia ou alarma), estes realizaranse empregando sistemas de videoconferencia asistidos por control remoto, proporcionando aos estudantes documentación empregando un contrasinal cifrado individualizado por alumno, que será proporcionado por acción de control remoto do profesor no ficheiro de exame proporcionado ao alumno. O exame constituirá unha tarefa á que se accederá desde a aula virtual da USC cun tempo pechado para a súa execución e entrega. Consideraranse como non presentados os estudantes que non se entreguen a tempo. Ao conectarse ao grupo Skype creado para o grupo clase, poderán realizar as consultas e aclaracións necesarias durante o exame.
Eduardo Zurita De La Vega
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Expresión Gráfica da Enxeñaría
- Correo electrónico
- eduardo.zurita [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Patricia Eva Tato Sanchez Del Valle
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Expresión Gráfica da Enxeñaría
- Correo electrónico
- patricia.tato [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Colaborador Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Salón de Actos (Pav.III) |
Mércores | |||
11:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula de Informática 4 (Pav.III) |
Xoves | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Salón de Actos (Pav.III) |
11:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula de Informática 4 (Pav.III) |
Venres | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Salón de Actos (Pav.III) |
11:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | Aula de Informática 4 (Pav.III) |
14.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 (Pav.III) |
14.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 2 (Pav.II-PSI) |
14.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 4 (Pav.III) |
14.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 (Pav.III) |
14.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 2 (Pav.II-PSI) |
14.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 4 (Pav.III) |