Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Edafoloxía e Química Agrícola, Historia
Áreas: Edafoloxía e Química Agrícola, Arqueoloxía, Historia Antiga
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A asinatura ten como obxetivos presentar ao alumnado:
a) Os métodos de investigación propios da arqueoloxía e das ciencias da Antigüedade.
b) Os principais instrumentos de investigación (coleccións de fontes, revistas, bases
de datos bibliográficas, etc.), imprescindibles para a realización dun traballo dentro de
ditas áreas de investigación.
c) As convención propias da investigación e das formas estándar de presentación dun traballo en ambos eidos de estudo.
d) As formas estándar de estructuración e presentación dun proxecto de investigación
en arqueoloxía e ciencias da Antigüedade
e) As formas estándar de presentación formal dun trabajo de investigación (TFM) en
arqueoloxía e ciencias da Antigüedade.
f) Actividades formativas en horas, metodoloxías de enseñanza-aprendizaxe e a sua relación
coas competencias que debe adquirir o/a estudante
Tema 1. Instrumentos e recurdos: recursos en liña. Búsquedas, índice de impacto e referencias bibliográficas. As citas. Diccionarios e enciclopedias, bases de datos bibliográficas. Programas informáticos de xestión bibliográfica.
Tema 2. Estructura, elaboración e presentación dun traballo científico. Artígo acedémico. Póster. TFM. Breve introducción aos tipos de exposición. Cómo expor en público.
Tema 3. Fontes. Fontes literarias. Epigrafía, papirología e numismática. Arqueoloxía. Outras.
Tema 4. Algunhas convencións propias da investigación en Historia Antiga/Arqueoloxía. Principais abreviaturas: autores e obras antigas. Revistas e libros. Grandes coleccións e instrumentos.
Tema 5. Captación de recursos, a carreira investigadora. Preparación deun currículo normalizado (CVN). Convocatorias públicas e privadas. Breve introducción ás entrevistas de traballo.
Seguindo as indicacións recibidas e en previsión dunha docneica non presencial debido as circunstancias sanitarias, so se citan os recursos accesibles en-liña:
Bibliografía:
- L’Année Philologique: http://apps.brepolis.net/BrepolisPortal/default.aspx
- JSTOR: https://www.jstor.org/
Fontes literarias:
- Perseus Digital Library: http://www.perseus.tufts.edu
- PHI Latin Texts (hasta c.200 d.C. esencialmente): https://latin.packhum.org/browse
- Hodoi elektronikai (Lovaina): http://mercure.fltr.ucl.ac.be/Hodoi/concordances/intro.htm
- The Latin Library: https://www.thelatinlibrary.com/
- Thesaurus Linguae Latinae: https://www.degruyter.com/view/db/tll?lang=en
Webs de epigrafía:
EAGLE: Electronic Archive of Greek and Latin Epigraphy: http://www.edr-edr.it/Italiano/index_it.php
Epigraphische Datenbank Heidelberg (G. Alföldy): http://edh-www.adw.uni-heidelberg.de/home
Epigraphik Datenbank(M. Clauss): http://www.manfredclauss.de/gb/index.html
(CG-3) Que os estudantes teñan realizado una contribución a través dunha investigación orixinal que amplíe as fronteiras do coñecemento desenvolvendo un corpus sustancial, do que parte mereza a publicación referenciada a nivel nacional ou internacional;
(CG-4) Que os estudantes sexan capaces de realizar unha análise críticz, evaluación e síntesis de ideas novas e complexas;
(CG-5) Que os estudantes saiban comunicarse cos seus colegas, coa comunidade académica no seu conxunto e coa sociedade en xeneral, acerca da suas áreas de coñecemento;
(CG-6) Que se lles supoña capaces de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento.
(CG-7) Que os estudantes teñan demostrado a lo longo da investigación capacidade para establecer relacións mutuas entre os tres eixos principais que configuran o programa: histórico, arqueolóxico-artístico e lingüístico-literario.
(CG-10) Que a sua formación avanzada contribúa a desenvovemento cultural europeo a través da correcta transmisión e interpretación crítica do patrimonio histórico e cultural do mundo clásico
(CT-1) Empregar bibliografía e ferramentas de búsqueda de recursos bibliográficos xerais e específicos, que inclúe o acceso por Internet, vendo as suas enormes posibilidades e potenciando a capacidad discriminatoria do alumnado sobre o sus contidos.
(CT-2) Xestionar de forma óptima o tiempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros na toma de decisión.
(CT-3) Potenciar a capacidade de traballo en equipa, en contornos cooperativos, pluridisciplinares ou de alto nivel competitivo.
(CE-3) Ser quen de levar a cabo tarefas de colaboración e de asesoramento en plans directores, plans especiais, traballos arqueolóxicos, etc.
Segundo o establecido nas "Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura", distínguense tres escenarios:
Escenario 1: normalidade adaptada. A docencia desenvolveráse íntegramente no aula, con carácter teórico-prácico. Duranta a primeira parte de cada clase daránse as indicacións necesarias por parte do profesorado para que o alumnado as poña en práctica na segunda parte-
Escenario 2: Distanciamento. Neste caso, a parte teórica estará dispoñible na Aula Virtual e as clases presencias se limtarán os contidos prácticos, en grupos reducidos, para garantir a separación necesaria entre o alumnado.
Escenario 3: Peche do centro. A parte prácitca desenvoráse mediante videoconfereicias con grupos reducidos.
Dacordo coas instruccións recibidas, óptase por a avaliación contínua e non haberá examen final. A asistencia e a participación valoraránse ate un 30% de caualificación final. O 70% restante correspodnerá a tres traballo que as/os alumnas/os farán en clase: un sobre a preparación dunha bibliografía empregando RefWorks (15%); outro consistente nun análise crítico dos seus TFG (35%); e un terceiro, que será unha reflexión sobre un artigo científico elñexido polo profesorado (20%). Non é necesario obter unha cualificación mínima en ningún deles para superala asinatura.
Para a segunda oportunidade: haberá que repetir os traballos que non teñan alcanzado o aprobado
Dispena de asistencia: haberá que presentar os tres traballos, que valerán un 100% da cualificación.
Activdade formativa
Clases expositivas: corresponden fundamentalmente a impartición de clases maxistrais. 14 h 100% de presencialidade
Clases interactivas: casos prácticos, tarefas e exercicios; guías e/ou resumos de lecturas obrigatorias 7h 100% presencialidade
Tutorías: de atención individualizada ou en grupo 3h 100% presencialidade
Traballo persoal do alumno: traballo individual para aseguimento da materia (incluido, de ser o caso, a realización de traballo escrito) 49h 0% presencialidade
Exámenes: proba final 2h 100% presencialidade
Se recomenda os estudantes que fagan uso da titoría para a resolución de calquera dúbida que xurda durante o estudo da asignatura. Ademáis, terán que asistir e participar activamente e realizar as tarefas que se lles encarguen. E tamén recomendable que fagan uso da bibliografía especializada, no so dos libros de texto senon tamén de artigos de investigación e divulgación científica.
Antonio Manuel Martinez Cortizas
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Teléfono
- 881813379
- Correo electrónico
- antonio.martinez.cortizas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Pedro Manuel Lopez Barja De Quiroga
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812559
- Correo electrónico
- pedro.barjadequiroga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Olalla Lopez Costas
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Arqueoloxía
- Correo electrónico
- olalla.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: JIN (Jóvenes Investigadores)
Luns | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 15 |
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Seminario de Paleografía |
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Seminario Historia Antiga |
20.01.2021 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Historia Antiga |
30.06.2021 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Seminario Historia Antiga |