Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Filoloxía Inglesa, Área externa M.U en Estudos da Literatura e da Cultura
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Xerais
- Coñecer as grandes áreas de investigación teórica sobre a literatura e a cultura nos séculos XX e XXI.
- Adquirir os aparatos conceptuais e ferramentas metodolóxicas básicas para a análise dos fenómenos literarios e culturais.
Específicos
- Desenvolver estratexias de observación crítica dos fenómenos culturais e literarios dos séculos XX e XXI mediante a aplicación á análise de textos do aparato conceptual achegado nas clases.
- Capacitación para revisión crítica das análises de textos e de fenómenos culturais contemporáneos.
- Desenvolver habilidades de expresión e de argumentación nos traballos escritos e debates.
A materia estruturarase en catro grandes bloques:
- A tradición Estrutural.
- A tradición Fenomenolóxica.
- A tradición Hermenéutica.
- A tradición Marxista.
Para maior detalle véxase a Guía Docente da materia a disposición do alumnado na Aula Virtual.
Bibliografía básica
Ariño Villarroya, Antonio. Sociología de la cultura: la constitución simbólica de la sociedad. Barcelona: Ariel, 1997.
Asensi, Manuel. Historia de la teoría de la literatura (del siglo XX hasta los años setenta). Valencia: Tirant lo Blanch, 2003.
Bal, Mieke. Conceptos viajeros en las humanidades. Una guía de viaje. Murcia: Ad Litteram, 2009.
Culler, Jonathan [1982]. Sobre la desconstrucción. Teoría y crítica después del estructuralismo. Madrid: Cátedra, 1984.
Cuesta Abad, José María e Julián Jiménez Heffernan (eds.). Teorías literarias del siglo XX. Una antología. Madrid: Akal, 2005.
Eagleton, Terry [1983]. Una introducción a la teoría literaria. México: Fondo de Cultura Económica, 1988.
Erlich, Víctor e E. M. Thomson. Russian Formalism and Anglo-American New Criticism. A Comparative Study. La Haya: Mouton, 1971.
Featherstone, Mike. Undoing Culture: Globalization, Postmodernism and Identity.London: Sage, 1997.
Foucault, Michel [1969]. Las palabras y las cosas. Una arqueología de las ciencias Humanas. México: Siglo XXI, 1984.
Frye, Northrop.On Culture and Literature. Chicago and London: University of Chicago Press, 1978.
Garrido Gallardo, Miguel Ángel et alii. La crisis de la literariedad.Madrid: Taurus, 1987.
Jameson, Fredric. Jameson on Jameson: Conversations on Cultural Marxism (Post-Contemporary Interventions). North Carolina: Duke UP, 2008.
Koch, Andrew M. Postestructuralism and the Politics of Method. Plymouth: Lexintong Books.
Llovet, Jordi, Roberto Caner-Liese, Nora Catelli, Antoni Martí Monterde, David Viñas Piquer. Teoría literaria y Literatura comparada. Barcelona: Ariel, 2005.
Makaryk, I.R. (ed.). Encyclopedia of Contemporary Literary Theory: Approaches, Scholars, Terms. Toronto: University of Toronto Press, 1993.
Rancière, Jacques. Le Partage du sensible: Esthétique et politique. La Fabrique-Éditions, 2000.
Selden, R. Widdowson, P.y Brooker, P. (eds.) [1997]. La teoría literaria contemporánea. Barcelona: Ariel, 2001.
Tötösy de Zepetnek, Steven. “Bibliography for Work in Comparative Literature and Culture”. Número monográfico de la revista CLCWeb: Comparative Literature and Culture (2009): http://docs.lib.purdue.edu/clcweblibrary/clcbibliography.
Voloshinov, Valentin Nikólaievich. Marxism and the philosophy of language. New York : Seminar Press, 1973.
Williams, Raymond. ‘Marxism and Literature,’ Politics and Letters. London. Verso, 19
Bibliografía complementaria
Althusser, Louis. A Critical Reader. Oxford: Blackwell, 1994.
Asensi, Manuel. Los años salvajes de la teoría: Philipe Sollers, Tel Quel y la génesis del pensamiento post-estructuralista. Valencia: Tirant lo Blanch, 2006.
Aullón de Haro, Pedro. “La crítica literaria actual: delimitación y definición. La construcción del pensamiento crítico-literario moderno”. En Aullón de Haro (ed.). Introducción a la crítica literaria actual. Madrid: Playor, 1983, pp. 9-82.
Barthes, Roland. [1974]. La aventura semiológica. Barcelona: Planeta-Agostini, 1994.
Badiou, Alain. O método de Mallarmé: subtracción e illamento. Tradución de Emilio Araúxo. Santiago de Compostela: Amastrangallar, 2004.
De Man, Paul [1979]. Alegorías de la lectura. Barcelona: Lumen, 1995.
Derrida, Jacques. De la gramatología. Buenos Aires: Siglo XXI, 1971.
Domínguez Caparrós, José (ed.). Hermenéutica. Madrid: Arco Libros, 1997.
Eagleton, Terry, The Illusions of Postmodernism. Oxford: Blackwell, 1996.
-------------------, ‘Marxist Literary Theory,’ en The Eagleton Reader, ed. S. Regan. Oxford: Blackwell, 1998.
Eco, Umberto. Apocalípticos e integrados ante la cultura de masas. Barcelona: Lumen, 1968.
Erlich, Victor. El formalismo ruso. Historia, doctrina. Barcelona: Seix-Barral, 1974.
Eysteinsson, Astradur. The Concept of Modernism. Ithaca: Cornell, 1990.
Featherstone, Mike. Cultura de consumo y postmodernismo. Buenos Aires: Amorrortu, 2000.
Genette, Gérard. Figures II. Paris: Seuil, 1969.
Hartman, Geoffrey G. [1980]. “Understanding Criticism”. Criticism in the Wilderness: The Study of Literature Today. New Haven y Londres: Yale University Press, 2007, pp. 19-41.
Jakobson, Roman. Questions de poétique. París: Seuil, 1973.
Lentricchia, F. [1980]. Después de la Nueva Crítica. Madrid: Visor, 1990.
Llovet, Jordi et alii. Teoría de la literatura y literatura comparada. Barcelona: Ariel, 2005.
Lukács, György. Teoría de la novela. Barcelona: Edhasa, 1971.
Moretti, Franco [2013]. Lectura distante.Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica, 2015.
Norris, Christopher. “Derrida at Yale: The “Deconstructive Moment” in Modernist Poetics’. Philosophy and Literature IV (1980): 242-56.
Norris, Christopher, Deconstruction. London and N.Y.: Routledge, 2002.
Norris, Christopher, Derrida, Badiou and the Formal Imperative. Continuum, 2012.
Rancière, Jacques. Politique de la litérature. EditionsGalilée, 2006.
Ricoeur, Paul. Tiempo y narración. Configuración del tiempo en el relato de ficción. México: Siglo XXI, 2004, Vol. II.
Theborn, Göran. La Escuela de Frankfurt. Barcelona: Anagrama, 1972.
Tyson, Lois [1998]. “Everything you Wanted to Know about Critical Theory but Were Afraid to Ask”. En Lois Tyson. Critical Theory Today. Londres y Nueva York: Routledge, 2015, pp. 1-11.
Ryan, Michael. “Marxism and poststructuralism”. En Christa Knellwolf e Christopher Norris eds. Twentieth-Century Historical, Philosophical and Psychological Perspectives. The Cambridge History of Literary Criticism. Cambridge UP, 2001, Vol. IX.
1. XERAIS
- Desenvolver estratexias de observación crítica dos fenómenos culturais e literarios dos séculos XX e XXI mediante a aplicación á análise de textos do aparato conceptual achegado nas clases.
- Posuír, comprender e saber aplicar os coñecementos que aportan a oportunidade de ser orixinais.
- Potenciar a capacidade de resolución de problemas en contornos máis amplos (mesmo novos ou pouco coñecidos) relacionados coa súa área de estudo.
- Capacidade de participar no debate público reflexionando e formulando xuízos sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas a este campo do saber.
- Capacidade de comunicar coñecementos e de argumentar posicións diante de públicos especializados e non especializados.
- Capacidade de aprendizaxe autónoma.
2. TRANSVERSAIS:
- Visión actualizada dos sistemas teóricos metodolóxicos no campo dos Estudios Literarios y culturais.
- Capacidade de afondar nos coñecementos adquiridos mediante unha reflexión interdisciplinar.
- Desenrolo do espírito crítico diante dos distintos fenómenos culturais.
3.- ESPECÍFICAS:
- Capacidade de entender a literatura en relación cos novos medios tecnolóxicos, os medios de comunicación, o cine, as artes, así como coa diversidade social, cultural e de xénero.
- Que os e as estudantes aborden o concepto de texto literario dun xeito aberto, dando cabida a formas culturais non estritamente literarias.
As exposicións por parte do profesor complementaranse con:
- Debates en seminarios.
- Presentacións en grupo (tipo mesa redonda) seguidas de debate.
- Traballo escrito .
A metodoloxía xeral de traballo descrita para o escenario de normalidade seguirase tamén nos escenarios previstos no plan de continxencia con las seguintes especificacións:
Escenario 2: no caso de que non poidan impartirse de forma presencial, as clases expositivas e as titorías serán en liña na plataforma Teams; contactarse co alumnado tanto mediante o Campus virtual como por correo-e. Combinaranse as modalidades síncrona e asíncrona.
Escenario 3: No caso de suspensión de toda a actividade presencial, reforzarase o traballo autónomo e a colaboración en grupo do alumnado para a realización de tarefas que se propoñan na Aula Virtual. Todas as clases e as titorías serán en liña na plataforma Teams; contactarse co alumnado tanto mediante o Campus virtual como por correo-e. Combinaranse as modalidades síncrona e asíncrona.
- Continua: participación nas actividades do curso: debates (20%), presentacións (20%) e e traballos (60%). Se se considerase necesario, farase un exame.
- A asistencia é obrigatoria. Un número de ausencias sen xustificar superior ao 25 % das horas de docencia implicará o suspenso final.
O sistema de avaliación será o mesmo en todos os escenarios contemplados no plan de continxencia.
- Na segunda oportunidade, seguiranse as mesmas pautas de avaliación que na primeira.
- Para avaliación dos/das repetidores rexerán estes mesmo criterios tanto na convocatoria de maio como na de xullo.
- No caso de alumnado con dispensa de asistencia a avaliación consistirá nun exame que computará o 100% da nota final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia prevé un total de 24 horas docentes distribuidas do seguinte xeito:
12 horas de clases expositivas,
9 horas de clases interactivas,
3 horas de tutorías.
Horas de traballo para o alumnado: 75.
Non se permite o uso de aparatos electrónicos na clase se non é a solicitude do profesor.
PLAN DE CONTINXENCIA: adaptaciós metodolóxicas e de avaliación aos escenarios 2 y 3 (distanciamento e/ou cerre das instalaciós) previstos no documento de “Directrices para o desenvolvemento de unha docencia presencial segura da USC” para o curso 2020-2020.
A metodoloxía xeral de traballo descrita para o escenario de normalidade seguirase tamén nos escenarios previstos no plan de continxencia con las seguintes especificacións:
Escenario 2: no caso de que non poidan impartirse de forma presencial, as clases expositivas e as titorías serán en liña na plataforma Teams; contactarse co alumnado tanto mediante o Campus virtual como por correo-e. Combinaranse as modalidades síncrona e asíncrona.
Escenario 3: No caso de suspensión de toda a actividade presencial, reforzarase o traballo autónomo e a colaboración en grupo do alumnado para a realización de tarefas que se propoñan na Aula Virtual. Todas as clases e as titorías serán en liña na plataforma Teams; contactarse co alumnado tanto mediante o Campus virtual como por correo-e. Combinaranse as modalidades síncrona e asíncrona.
O sistema de avaliación será o mesmo en todos os escenarios contemplados no plan de continxencia.
Jose Manuel Barbeito Varela
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811893
- Correo electrónico
- jmanuel.barbeito [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Azucena González Blanco
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Estudos da Literatura e da Cultura
- Categoría
- Profesor/a área externa
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | C09 |